Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

VINERI: Se ÎNTRERUPE alimentarea cu gaze naturale pe șapte străzi din municipiul Alba Iulia, din cauza unor lucrări la reţeaua de distribuţie


Publicat

Avarie-gazPentru efectuarea unor lucrări specifice la sistemul de distribuţie a gazelor naturale, E.ON Distribuţie România va sisteza alimentarea cu gaze naturale, vineri 14 octombrie, începând cu ora 9.00, pe mai multe străzi din municipiul Alba Iulia.

Este vorba despre străzile Vânătorilor, B.P. Haşdeu, Iancu de Hunedoara, Revoluţiei 1989, Ion Alexandru, Tulnicului şi Detunata.

Reluarea serviciului de distribuţie a gazelor naturale se va efectua treptat, imediat după finalizarea acestor lucrări, cel mai probabil începând cu ora 18.00, au transmis reprezentanții companiei.

Compania solicită consumatorilor să închidă toate focurile, iar după reluarea distribuţiei gazelor naturale să supravegheze modul de ardere a acestora timp de 30 minute.

În cazul în care simt miros specific de gaz, consumatorii sunt rugaţi să anunţe imediat dispeceratul de urgenţă al E.ON Distribuţie la unul dintre numerele de telefon: 0800.800.928 (număr gratuit, apelabil din principalele reţele de telefonie fixă şi mobilă) sau 0265.200.928 (număr taxabil cu tarif local din reţeaua Telekom şi cu tariful operatorului din toate celelalte reţele de telefonie).



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

CUGIR

Cugir: Proiect pentru modernizarea unor trasee în lungime de peste 21 de kilometri, pentru implementarea transportului verde

Publicat

Două trasee în lungime totală de peste 21 de kilometri, între Cugir – Vinerea și între Cugir – Călene – Mugești ar putea fi modernizate pentru implementarea transportului verde. 

Primăria Cugir a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de întocmire SF pentru dezvoltarea sistemului de mobilitate alternativ, public prin implementarea transportului verde în Cugir pe coridorul „Localitatea componentă Vinerea – zona rezidenţială Cindeni – localităţi componente zona de munte”.

Valoarea totală estimată este de 131.932,78 de lei, fără TVA. 

Potrivit temei de proiectare, se urmărește realizarea a două trasee:

Traseul I: Cugir – Vinerea (lungime tronson: 5.300 metri)

Are punct de începere limita intravilan actual, capăt nordic strada Cloșca, continuare pe drumul de exploatare de la locul numit Făgețel – Baltă – strada Codrului – De pășune – intersecție cu DJ Cugir – Săliște.

Situația actuală: drum de exploatare (4 metri lățime, din pământ), terenuri proprietate privată (arabil extravilan), parte din strada Codrului (pământ)

Situația propusă: covor asfaltic, trotuare, piste de bicicliști, canalizare pluvială, canalizare menajeră, iluminat public, apă potabilă, podețe

Traseul II: Cugir – Călene – Mugești (lungime tronson: 16.000 metri)

Are punct de începere limita intravilan actual, capăt nordic strada Cloșca – strada Drăgana – strada Mărășești – Mănăstirea Călene – Școala Călene – Școala Mugești – Valea Grușerii – intersecție cu strada Râul Mare.

Situația actuală: drum de exploatare (4 metri lățime, din pământ), terenuri proprietate privată (arabil extravilan), asfaltată cu degradări pronunțate

Situația propusă: covor asfaltic, apă potabilă, podețe, platforme de încrucișare

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Consiliul Concurenței face verificări pe piața carburanților auto, după creșterea prețurilor la benzină și motorină

Publicat

scumpiri

Consiliul Concurenţei are în derulare o analiză pe piaţa comercializării angro de carburanţi auto. Vrea să identifice factorii care au determinat recentele majorări de preţuri ale carburanţilor, precum şi eventualele disfuncţionalităţi ale pieţei.

În cadrul acestui studiu, declanşat la începutul lunii septembrie, instituţia solicită informaţii şi documente tuturor operatorilor implicaţi, dar şi opinii ale autorităţilor publice cu atribuţii în domeniu, se arată într-un comunicat al Consiliului Concurenţei.

În urma analizei, Consiliul Concurenţei poate propune recomandări, respectiv măsuri în vederea remedierii, atenuării şi prevenirii oricăror efecte negative asupra concurenţei şi, implicit, asupra consumatorilor.

În cazul în care descoperă încălcări ale legii, iniţiază procedurile necesare pentru a le sancţiona, subliniază sursa citată.

Ce măsuri au fost luate în trecut

„Comercializarea carburanţilor atât angro, cât şi cu amănuntul a fost în mod constant în atenţia Consiliului Concurenţei.

Astfel, autoritatea de concurenţă a sancţionat 3 companii din domeniul comercializării angro de carburanţi cu amenzi totale de 3,7 milioane euro pentru participarea la o înţelegere anticoncurenţială, constând în fixarea preţurilor, discounturilor şi adaosurilor comerciale, împărţirea clienţilor şi a surselor de aprovizionare”, se precizează în document.

De asemenea, Consiliul Concurenţei a sancţionat şase companii petroliere (OMV Petrom SA, OMV Petrom Marketing, Rompetrol Downstream SRL, Mol Romania Petroleum Products SRL, ENI Romania SRL şi Lukoil Romania SRL) cu amendă de 205 milioane euro pentru încheierea unei înţelegeri anticoncurenţiale.

Consiliul Concurenţei precizează că a câştigat procesele cu toate companiile petroliere care au fost amendate şi care au contestat decizia autorităţii, instanţa confirmând încălcarea legii concurenţei.

Monitorul preţurilor pentru carburanţi

Pentru a stimula concurenţa pe piaţa comercializării carburanţilor, autoritatea de concurenţă a lansat aplicaţia Monitorul preţurilor pentru carburanţi, care afişează preţurile pentru toate tipurile de carburanţi (benzină şi motorină) practicate în reţelele OMV, Petrom, Rompetrol, Mol, Lukoil, Socar şi Gazprom din întreaga ţară.

Monitorul preţurilor pentru carburanţi este valabil atât sub formă de aplicaţie web, www.monitorulpreţurilor.info, cât şi ca aplicaţie mobilă (IOS şi Android) ce poate fi descărcată din App Store şi Google Play, oferind multiple facilităţi de căutare, sortare şi filtrare a datelor.

Conform legii, Consiliul Concurenţei poate efectua studii/analize privind domeniul său de activitate, furnizând Guvernului, publicului şi organizaţiilor internaţionale specializate informaţii privind această activitate.

Consiliul Concurenţei invită toţi actorii de pe aceste pieţe la o comunicare activă şi deschisă în ceea ce priveşte obiectul studiului, se mai arată în comunicat.

Care sunt prețurile benzinei și motorinei

Potrivit datelor din Monitorul Preţurilor la carburanţi, analizate de Agerpres, în data de 8 octombrie preţul benzinei premium a depăşit 7 lei pe litru la pompă, cu 40% mai mult decât anul trecut, când un litru de carburant costa sub 5 lei.

Cele mai mari preţuri, respectiv 7,09 lei pe litru, erau în benzinăriile OMV şi Gazprom.

Rompetrol avea, de asemenea, un preţ de 7,07 lei pe litru pentru motorina premium.

Şi celelalte benzinării au avut preţuri apropiate: Petrom – 6,88 lei, MOL – 6,99 lei, Lukoil – 6,76 lei, Socar – 6,59 lei.

În ceea ce priveşte benzina standard, Gazprom a fost cel mai scump, cu 6,5 lei pe litru, urmat de OMV şi Rompetrol, cu 6,49 lei.

Preţurile la motorina premium au ajuns la 6,81 lei (Gazprom). OMV şi Rompetrol comercializau un litru cu 6,8 lei, în timp ce Petrom – 6,55 lei, MOL – 6,69 lei, Lukoil – 6,35 lei, Socar – 6,39 lei.

Motorina standard costa 6,32 lei pe litru la Gazprom şi 6,31 lei la OMV şi Rompetrol. Petrom vindea dieselul cu 6,25 lei, MOL – 6,17 lei, Lukoil – 5,99 lei, Socar – 6,09 lei.

Preţurile menţionate au fost cele valabile pentru 8 octombrie, în benzinăriile OMV, Petrom, Rompetrol, Lukoil şi MOL de pe Autostrada Soarelui şi din apropierea ei, staţiile Gazprom de pe A1 şi Socar din Chiajna.

Din preţul final de la pompă, aproximativ jumătate reprezintă acciza şi TVA, care se virează la bugetul statului.

Platforma online „Monitorul preţurilor carburanţilor” a fost lansată în 2019 de Consiliul Concurenţei şi afişează preţurile practicate de către şase reţele de benzinării din România – OMV Petrom, Rompetrol, MOL, Lukoil, Socar şi Gazprom, însumând peste 1.300 de staţii de distribuţie.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

FOTO: Construirea unui bazin de înot didactic și de agrement, la Aiud. Predarea amplasamentului, la vot în Consiliul Local

Publicat

Consilierii locali din Aiud vor vota în cadrul ședinței din data de 21 octombrie un proiect de hotărâre privind predarea amplasamentului către Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice și Administrației, prin Compania Națională de Investiții „C.N.I.” S.A., a amplasamentului terenului şi asigurarea condiţiilor în vederea executării obiectivului de investiţii „Construire Bazin de înot didactic și agrement, municipiul Aiud, județul Alba”.

Potrivit reprezentanților administrației locale, aiudenii și-au exprimat dorința și nevoia unui bazin de înot acoperit în municipiu, iar în acest sens a fost solicitată o finanțare prin CNI pentru acest obiectiv.

„În momentul de față suntem în punctul în care ne-au fost solicitate o serie de documente în vederea trecerii obiectivului de investiții în etapa următoare, H.C.L. privind predarea amplasamentului fiind unul dintre aceste documente.

Locația pe care o predăm pentru construirea bazinului de înot este pe strada Ostașilor, în locația fostului târg de animale. Tot acolo va fi construită și creșa.

Prin astfel de investiții banii aiudenilor din taxe și impozite se întorc înspre comunitate.

Ne dorim un mod de viață cât mai sănătos pentru aiudeni, iar înotul fiind unul dintre cele mai bune sporturi pentru sănătate, cu siguranță această investiție va fi bine primită”, au transmis reprezentanții Primăriei Aiud.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cât costă benzina și motorina în țările Europei și care este nivelul de trai în funcție de prețuri. Comparație cu România

Publicat

Benzina și motorina s-au scumpit în toate țările Europei. Raportat la Euro, România are printre cele mai mici prețuri la modul absolut, sub medie, însă raportat la venituri, raportul este halucinant. 

Spre exemplu, un italian poate cumpăra de 3 ori mai mult combustibil decât un român, din salariul minim lunar din țara sa.

Prețurile la combustibili auto în România pot fi consultate AICI.

Dacă mergem spre nord, raportul se schimbă și mai tare: un norvegian cu venituri mici poate cumpăra de 8-9 ori mai multă motorină decât un român care câștigă salariul minim.

Evident, norvegianul sau italianul au în general cheltuieli mai mari la alte capitole, cum ar fi cele cu chiria.

Media prețurilor în țările europene la combustibili auto: benzină/motorină (date valabile în 11 octombrie 2021)

Țara

Euro-super 95

 Diesel

Austria

1,382

1,353

Belgium

1,568.58

1,593.35

Bulgaria

1,158.96

1,150.88

Croatia

1,494.11

1,487.06

Cyprus

1,324.32

1,368.94

Czechia

1,390.53

1,337.3

Denmark

1,779.28

1,584.42

Estonia

1,527

1,324

Finland

1,756

1,590

France

1,633.2

1,535.4

Germany

1,702

1,522

Greece

1,739

1,474

Hungary

1,339.96

1,372.49

Ireland

1,594.3

1,501.7

Italy

1,713.07

1,567.13

Latvia

1,405.8

1,304.94

Lithuania

1,375.39

1,293.58

Luxembourg

1,426

1,376

Malta

1,340

1,210

Netherlands

1,935

1,595

Poland

1,276.53

1,273.65

Portugal

1,710

1,513

Romania

1,257.2

1,233.23

Slovakia

1,449

1,326

Slovenia

1,288.2

1,374.07

Spain

1,466.51

1,335.29

Sweden

1,745.8

1,897.53

CE/EC/EG EUR27_2020 (IV)

Media

1,610.43

1,465.73

CE/EC/EG Euro Area 19 (€) (V) Moyenne pondérée

Media

1,665.27

1,487.22

Situația detaliată poate fi consultată AICI.

Pe baza nivelului salariilor minime brute naționale exprimate în euro, la 1 iulie 2021, statele membre UE în cauză pot fi clasificate în trei grupuri diferite.

Grupa 1, cu un salariu minim național sub 750 EUR pe lună. Acest grup include: Bulgaria, România, Ungaria, Letonia, Croația, Estonia, Cehia, Polonia, Slovacia și Lituania. Salariile lor minime naționale au variat de la 332 EUR în Bulgaria la 642 EUR în Lituania.

Grupa 2, cu un salariu minim național între 750 EUR, dar mai mic de 1 500 EUR pe lună. Acest grup include: Grecia, Portugalia, Malta, Slovenia și Spania. Salariile lor minime naționale au variat de la 758 EUR în Grecia la 1 108 EUR în Spania.

Grupa 3, cu un salariu minim național peste 1500 EUR pe lună. Acest grup include: Franța, Germania, Belgia, Țările de Jos, Irlanda și Luxemburg. Salariile lor minime naționale au variat de la 1 555 EUR în Franța la 2 202 EUR în Luxemburg.

Salariile minime exprimate în standardele puterii de cumpărare

Variațiile salariilor minime sunt considerabil mai mici după ajustarea pentru diferențele de prețuri din fiecare țară.

Acest lucru se realizează prin utilizarea parităților puterii de cumpărare (PPP) pentru cheltuielile de consum ale gospodăriei.

În termeni PPS, statele membre ale UE cu salariul minim național pot fi clasificate în două grupuri diferite, potrivit Comisiei Europene.

Grupa 1, cu un salariu minim național sub PPS 1 000. Acest grup include: Bulgaria, Letonia, Estonia, Slovacia, Ungaria, Cehia, Croația, România, Portugalia, Grecia, Malta și Lituania. Salariile lor minime naționale au variat de la 596 PSP în Bulgaria la 930 PSP în Lituania.

Grupul 2, cu un salariu minim național peste PPS 1 000. Acest grup include: Polonia, Spania, Slovenia, Irlanda, Franța, Belgia, Țările de Jos, Germania și Luxemburg; Salariile lor minime naționale au variat de la PPS 1 062 în Polonia la PPS 1 619 în Luxemburg.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate