EVENIMENT
EVALUAREA NAŢIONALĂ pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, AMÂNATĂ cu aproape o lună. Noul calendar al testărilor
Evaluările pe care elevii de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a trebuiau să le susţină din 6 mai au fost amânate cu aproape o lună. Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a anunţat joi că elevii vor fi supuşi la testările Evaluării Naţionale începând cu 28 mai.
Pricopie a motivat că evaluările au fost mutate cu aproape o lună pentru ca elevii să aibă timp să se familiarizeze cu aceste teste, pentru că sunt pe model internaţional.
Evaluările care se fac în premieră anul acesta la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a se vor derula între 28 şi 30 mai pentru elevii de clasa a IV-a, între 2 şi 4 iunie pentru cei din clasa a II-a şi în 5 – 6 iunie pentru elevii de a VI-a, a anunţat, joi, ministrul Educaţiei.
Noul CALENDAR stabilit de Ministerul Educaţiei este următorul:
CLASA a IV-a
– 28 mai 2014: – Limba Română
– 29 mai 2014: – Matematică
– 30 mai 2014: – Limba maternă
CLASA a II-a
– 2 iunie 2014: Limba română – scris, citit
– 3 iunie 2014: Limba maternă – scris, citit
– 4 iunie 2014: Matematică
CLASA a VI-a
– 5 iunie 2014: Limbă şi comunicare
– 6 iunie 2014: Matematică şi Ştiinţe ale naturii.
Citește și EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014: Modele de teste pentru elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, publicate de Ministerul Educației
MODELE de TESTE pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a
Clasa a VI-a matematică și științele naturii
Ce presupun testele de evaluare a competenţelor
Timpul alocat pentru fiecare probă diferă de la o clasă la alta, fiind de 25 de minute la clasa a II-a şi de o oră la clasele a IV-a şi a VI-a.
Potrivit ministrului, evaluările urmăresc să identifice evoluţia de ansamblu a elevilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, pentru a oferi date substanţiale care vor permite o analiză a sistemului de învăţământ preuniversitar (pe segmentele menţionate).
Ministrul Pricopie a mai spus că evaluarea se desfăşoară în timpul orelor de curs, în funcţie de programul fiecărei unităţi de învăţământ.
„Testele se vor da în sălile de clasă în care învaţă elevii. Nu vor fi camere video, elevii fiind supravegheaţi la clasa a II-a şi la a IV-a de învăţătoare şi un cadru didactic din unitatea de învăţământ, iar la a VI-a de două cadre didactice din unitatea de învăţământ„, a precizat Pricopie.
Calificativele obţinute de către elevi la evaluare nu vor fi trecute în catalog, a mai spus acesta.
„Rezultatele individuale nu se afişează şi nu se comunică public. Acestea vor fi valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate. Rezultate din unităţile de învăţământ eşantionate vor fi utilizate în vederea întocmirii raportului naţional privind diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar”, a mai arătat ministrul.
Subiectele pentru evaluare sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), ţinând seama de următoarele cerinţe: să fie formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu şi să aibă un nivel mediu de dificultate.
Testele au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale (tip IEA – PIRLS, pentru clasa a II-a, tip IEA – TIMSS, pentru clasa a IV-a, tip PISA, pentru clasa a VI-a).
foto: arhivă
sursa: mediafax
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.