EVENIMENT
Lucrările la calea ferată Coşlariu – Vinţu de Jos, întârziate. Ioan Rus: „Trebuia finalizat anul acesta. Am bătut în cuie 30 noiembrie 2015”
Noul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, a comunicat o nouă dată de finalizare a lucrărilor de modernizare pe tronsonul de cale ferată Coşlariu – Vinţu de Jos, după ce acestea au fost întârziate cu un an. Vineri dimineaţa, în jurul orei 10.00, acesta a ajuns Secţia de întreţinere Căi Ferate L9 din Alba Iulia, unde a discutat cu reprezentanţii firmei Pizzarotti, care se ocupă de lucrările de reabilitare ale liniei de cale ferată Braşov – Simeria, ai administraţiei judeţene, ai Regionalei CFR Braşov. Acesta a spus că lucrările la lotul Coşlariu – Vinţu de Jos, ce face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Braşov – Simeria (22,61 km), parte componentă a Coridorului IV Pan uropean, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 de km/h au un progres doar de 40%. Până la la sfârşitul lunii iulie, mai exact pe data de 29, ar trebui să fie terminate lucrările la tronsonul Sântimbru – Bărăbanţ. Până în 2015, la sfârşitul lunii noiembrie, întreg lotul 2 trebuie să fie pus în circulaţie.
Vineri, la Alba Iulia, ministrul Transporturilor, Ioan Rus a venit să vadă ce se întâmplă cu lucrările de modernizare la lotul 2 de cale ferată, Coşlariu – Vinţu de Jos care au întârziat, fiind finalizate doar în proporţie de 40%. Ioan Rus s-a întâlnit la Secţia de întreţinere căi ferate L9 cu reprezentanţi ai structurilor MAI locale şi ai administraţiei publice judeţene şi locale, respectiv subprefectul de Alba, Cornel Murg, vicepreşedintele CJ Alba, Florin Roman, arhitectul-şef al judeţului, Eugenia Mărginean, şeful IPJ Alba, Ioan Nicolae Căbulea, dar şi liderul PSD Alba, Ioan Dîrzu. De asemenea, au mai participat şi reprezentanţi ai firmei care execută lucrările, Pizzarotti, ai Regionalei CF Braşov şi şeful CNADNR, Narcis Neaga.
„Lotul de cale ferată modernizată Coşlariu – Vinţu de Jos trebuia finalizat anul acesta. Este o lucrare de vreo 260 de milioane de euro, el trebuia finalizat şi este un progres de 40% aproximativ. Deci vorbim despre o întârziere de un an, la o analiză foarte solidă pe care am făcut-o cu constructorul cu proiectantul, consultantul, cu noi înşine, cei care suntem beneficiari rezultă că mai este nevoie de încă un an. Am bătut în cuie un termen de 30 noiembrie 2015 pentru finalizarea lucrărilor. Ele au fost întârziate dintr-o mie de motive, unele ce ţin de minister, expropierea, altele ce ţin de contracte, altele au ţinut de proiectanţi, altele de studii geo insuficient de bine făcute”, a declarat, la Alba Iulia, ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
Acesta a precizat că a venit să discute cu constructorii despre reabilitarea căii ferate şi să găsească soluţii, chiar dacă s-a întârziat cu lucrările şi nu „să sancţionez”. „Tot ce a anunţat fostul ministru este valid şi astăzi, doar că eu verific fiecare lucru dacă este materializat sau nu. Şi dacă nu este, când este materializabil” a mai adăugat Rus.
Valoarea totală a modernizării lotului 2 de cale ferată Coşlariu- Vinţu de Jos se ridică la 766.924.828,85 de lei, pe lungime de 22, 61 de kilometri, iar valoarea aprobată până la sfârşitul lunii mai este 278.412.350 de lei. Potrivit unei planşe adusă la întâlnire de constructorii liniei de cale de ferată, Pizzarotti, până la data de 31 mai procentul de realizare a lucrărilor este de 36,3%.
După finalizarea lucrărilor trenurile de călători ar trebui sa atingă o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră, iar cele de marfă vor ajunge până la 120 de kilometri pe oră.
Ministrul Transporturilor a precizat că data de finalizare a lucrărilor la lotul doi de cale ferată Coşlariu – Vinţu de Jos era una fermă, respectiv în acest an şi nu s-a îndeplinit, iar acum „am stabilit o altă dată fermă, însă de data aceasta cu mult mai multă rigoare”, respectiv data de 30 noiembrie 2015.
Reamintim că Guvernul a demarat încă o tranşă din procedura de expropriere a imobilelor în opt localităţi din judeţul Alba, aflate pe traseul căii ferate Braşov-Simeria, respectiv secţiunile Sighişoara – Coşlariu şi Coşlariu – Simeria, aflată în reabilitare. Este vorba despre proiectul de interes naţional “Reabilitarea liniei CF Braşov-Simeria, componentă a Coridorului IV paneuropean, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h”, care cuprinde şi tronsoane din judeţul Alba.
În localităţile vizate în judeţul Alba, au fost identificate peste 1000 de imobile pentru care a fost demarată procedura de expropriere. În zona Alba Iulia, de exemplu, sunt 236 de terenuri de aparţin unor persoane fizice, unor firme sau instituţii publice (Primăria). La Blaj, sunt 94 de astfel de proprietăţi, la Crăciunelu de Jos – 209, la Teiuş – 3, la Sebeş 101, la Vinţu de Jos – 271. Acestora li se adaugă imobile din Săliştea – 30 şi alte 120 la Şibot.
Citeşte şi EXPROPRIERI în OPT localităţi din judeţul ALBA, pe traseul căii ferate Braşov-Simeria, APROBATE de Guvern. LISTA PROPRIETARILOR
Detalii proiecte de lucrări:
Simeria – Coşlariu, lungime de 74,4 km: Secţiunea Vinţu de Jos – Coşlariu, începere lucrări 2012 cu finalizare în anul 2014; Secţiunea Vinţu de Jos –Simeria estimat începere lucrări în 2014 cu finalizare în anul 2015.
Suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 250 milioane lei.
Coşlariu – Sighişoara, lungime de 89,5 km: Secţiunea Sighişoara – Aţel, începere lucrări 2012, cu finalizare în anul 2015; Secţiunea Aţel – Micăsasa, începere lucrări 2012 finalizare în anul 2015; Secţiunea Micăsasa- Coşlariu, începere lucrări 2012- finalizare 2015.
Suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 282,731 milioane lei;
Kilometrul 614 – Simeria, lungime de 143,954 km: cu începere în anul 2014 şi finalizare 2017. Suma propusa in bugetul anului 2014 este în valoare de 78,794 milioane lei.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.