Actualitate
Amenzi de peste 40.000 de lei aplicate de inspectorii ITM Alba. Vezi ce nereguli au depistat
Inspectorii ITM Alba au luat din nou la control firmele din județ în ceea ce priveşte respectarea legislaţiei. Au aplicat mai multe amenzi în valoare de peste 35.000 de lei, în domeniul relațiilor de muncă și 8.000 de lei, în domeniul securității și a sănătății.
În perioada 25-29 martie, inspectorii ITM controlat 51 de unități în domeniul relațiilor de muncă și a aplicat 9 amenzi în valoare de 35.900 de lei.
Principalele deficienţe stabilite în controale au fost primirea la muncă a persoanelor fără întocmirea în formă scrisă a contractelor individuale de muncă; nu au fost stabilite pentru toţi salariaţii atribuţiile corespunzătoare postului prin fişa postului; contractele individuale de muncă nu au fost completate cu clauze referitoare la criteriile de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor aplicabile la nivelul angajatorului; nu au fost aduse la îndeplinire măsurile obligatorii dispuse în controalele anterioare; primirea la muncă a persoanelor s-a realizat în absenţa certificatului medical (fişa de aptitudine); nu s-au compensat în bani la încetarea activităţii, concediile legale de odihnă neefectuate în perioada lucrată; nu se face dovada achitării drepturilor salariale către salariaţi; contractele individuale de muncă nu au fost completate cu clauze privind criteriile de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor; regulamentul intern nu conţine dispoziţii referitoare la criteriile şi procedurile de evaluare profesională a salariaţilor; registrul general de evidenţă al salariaţilor în format electronic nu se păstrează la sediul societăţii;
În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă au fost controlate 32 de unități și aplicate 2 amenzi în valoare de 8.000 de lei.
Inspectorii au constatat lipsa autorizării iniţiale şi a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR; lipsa instruirii periodice a lucrătorilor; organizarea necorespunzătoare a activităţii de securitatea muncii la nivelul unităţilor, conform noilor reglementări din HG 955/2010; lipsa evaluării riscurilor de accidentare şi îmbolnăvire profesională pentru activităţile desfăşurate; desfăşurarea activităţii fără efectuarea examenului medical la angajare şi/sau periodic a lucrătorilor; lipsa instrucţiunilor proprii de securitatea muncii pentru activităţile desfăşurate și lipsa fişelor de aptitudine eliberate în urma examinării medicale la angajare şi/sau periodică a lucrătorilor.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News