Connect with us
Publicitate

Actualitate

Autostrada Sebeș-Turda: Procedura în instanţă se prelungeşte şi în aprilie. CNADNR scoate la licitaţie alte tronsoane din ţară

Publicat

Procedura în instanţă privind soluţionarea constestaţiilor depuse de constructori se prelungeşte. În urma unor decizii de conexare a unor cauze pe loturi, termenele de la Curtea de Apel Bucureşti au fost prelungite şi pentru luna aprilie, perioadă în care autorităţile se aşteptau să înceapă deja etapa de proiectare.

Mai multe firme s-au adresat instanţei pentru a da decizii privind soluţiile comunicate de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) pe cele patru loturi, respectiv privind rezultatul licitaţiei de atribuire a lucrărilor de către CNADNR. Cazurile au ajuns în atenţia Curţii de Apel Bucureşti.

După ce, în 25 martie, instanța a pronunțat o decizie definitivă în cazul procedurii de stabilire a constructorilor care vor realiza loturile autostrăzii Sebeş-Turda, pentru lotul 4, procesele pentru celelalte tronsoane se prelungesc.

În ceea ce priveşte lotul 1 (17 kilometri), Impresa Pizzarotti & C SPA a contestat decizia CNSC de a nu le accepta contestaţia formulată după ce câştigătoare a fost desemnată Asocierea Impregilo SpA – Salini SpA, care a depus ofertă de 539.488.704 lei (din punct de vedere al valorii ofertei, asocierea s-a aflat pe locul trei). Judecarea cauzei a fost amânată pentru joi, 3 aprilie, la Curtea de Apel Bucureşti.

Firmele RCM Construzioni SRL (declarată iniţial câştigătoare la licitaţie, ca reprezentant al unei asocieri de firme, cu oferta de 460.019.270 lei) şi Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL contestă decizia CNSC pentru lotul 2. Consiliul a admis în totalitate contestaţia formulată pentru acest lot de către Strabag SRL şi în parte pe cele formulate de asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL şi SC Teloxim Con SRL, respectiv a anulat raportul procedurii de atribuire în partea ce priveşte oferta desemnată câştigătoare şi ofertele contestatoarelor amintite. De asemenea, CNSC a obligat autoritatea contractantă la reevaluarea ofertelor depuse pentru lotul 2 de contestatoarele menţionate şi asocierea RCM Costruzioni SRL, cu respectarea celor din motivare, a documentaţiei de atribuire şi a dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice. A respins şi capătul de cerere privind reevaluarea ofertelor admisibile cu propuneri inferioare ofertei sale, din contestaţia asocierii Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL, ca nefondat. Această asociere a atacat în instanţă faptul că CNSC i-a acceptat doar în parte contestaţia.

Curtea de Apel Bucureşti a amânat cauza pentru reunirea cauzelor aferente lotului 2. Următorul termen este 10 aprilie.

Pentru lotul 3, de 12,45 km, oferta câştigătoare a fost desemnată cea de 420.511.921 lei, depusă de Asocierea Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A (locul trei, din punct de vedere al valorii ofertei depuse).

Pentru acest lot, pe portalul instanţelor sunt înregistrate două dosare în stadiu de recurs, în contecios administrativ şi fiscal, cu privire la decizia CNSC din 7 februarie. În primul caz, Azvirt LLC a dat în judecată CNADNR, iar în al doilea caz Asocierea Corsan Corviam Construccion SA – SC Selina SRL – Louis Berger SAS – SC Road Consulting & Design Solutions SRL a intentat proces împotriva CNADNR, Azvirt LLC şi Strabag, în calitate de lider al asocierii care a depus oferta. Reamintim că CNSC a respins contestaţiile, ca nefondate, pentru toate cele trei asocieri sau firme amintite.

Termenul în instanţă pentru al doilea caz este 7 aprilie. Plângerea Azvirt a fost anulată, ca netimbrată, potrivit deciziei definitive din 27 martie.

Pentru lotul 4, PA&Co International SRL a dat în judecată CNADNR şi a cerut anularea licitaţiei. Curtea de Apel Bucureşti a dat decizie definitivă în 24 martie şi a respins plângerea ca nefondată. Astfel, construirea acestui lot, de 16, 3 km, a fost câştigată de SC PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH, cu oferta de 470.004.894 lei (locul doi, din punct de vedere al valorii ofertei). Firma poate încheia contract cu CNADNR pentru începerea lucrărilor.

În funcţie de deciziile în instanţă pentru celelalte loturi, sunt şanse ca din această vară să înceapă construcţia în totalitate pentru Autostrada Sebeş-Turda.

Citeşte şi Autostrada Sebeș-Turda: CNSC a admis contestația pe lotul 2. Loturile 1, 3 și 4, executate de firmele care au câștigat licitația

Construcția Autostrăzii Sebeș-Turda a fost scoasă la licitație în luna iulie, de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Pentru construirea celor patru loturi de autostradă au fost depuse 43 de oferte. Valoarea totală a investiţiei pentru construcţia celor 70 de kilometri este de 4.643.146.000 lei, potrivit hotărârii de guvern și este împărțită în patru loturi. Proiectul este finanțat 85% din Fondul de Coeziune și 15% din bugetul de stat. Având în vedere relieful zonei, contractul presupune realizarea mai multor lucrări de artă (poduri, viaducte etc), precum și cinci traversări peste râul Mureș.

Lucrările la tronsonul Sebeș-Turda erau anunţate să înceapă în primăvara anului 2014. Durata de construcție a autostrăzii este aproximată la 22 de luni, dintre care 4 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.

În aprilie, Comisia Europeană a anunțat că a acceptat includerea autostrăzii Sebeș – Turda în programul de finanțare nerambursabilă. Odată construită, autostrada ce a primit indicativul A10 potrivit CNADNR va lega autostrada A1 ce trece pe lângă Sebeș și autostrada Transilvania A3 aproape de Turda. CNADNR vrea să dea autostrada în concesiune la pachet cu autostrada de la Cluj la Borş.

Autostrada A10 Sebeş – Turda (potrivit proiectului tehnic, autostradă cu 2 benzi de circulaţie pe sens, lăţimea platformei de 26 metri şi acostamentul de 1,75 m pentru a permite amplasarea parapeţilor)

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000); inclusiv nodul direcţional Sebeş, o parcare de scurtă durată la km 4+200 (stânga), km 4+500 (dreapta); două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Alba Iulia Sud la km 8, nodul rutier Alba Iulia Nord la km 16.

Lotul 2 – 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250), inclusiv un spaţiu de servicii tip S3 la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta); nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces; un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş.

Lotul 3 – 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700), cu două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Aiud la km 44+700, nodul rutier Unirea la km 53+200; un spaţiu de servicii tip S1 la km 46+800 (stânga), km 47+700 (dreapta).

Lotul 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000), inclusiv o parcare de scurtă durată la km 60+030 (stânga), km 60+280 (dreapta); un centru de întreţinere şi coordonare la km 61+375.

Citeşte şi Autostrada Sebeş-Turda: OFERTELE câştigătoare, desemnate de CNADNR, în urma licitaţiei

13 licitaţii pentru studii de fezabilitate aferente unor tronsoane de autostradă din ţară

Marţi, 1 aprilie, ministrul Transporturilor, Dan Şova a anunţat că CNADNR va scoate la licitaţie 13 studii de fezabilitate pentru tronsoane de autostradă. Este vorba, printre altele, despre Sibiu-Piteşti, Sibiu-Braşov-Bacău, Bucureşti-Alexandria-Craiova.

Este vorba despre tronsoane incluse în strategia de autostrăzi “România 100”, asumată politic de Guvernul Ponta anul trecut, pentru care, potrivit ministrului, nu au fost făcute studii de fezabilitate sau sunt expirate. „În afară de Sibiu-Piteşti, care va dura un an, toate celelalte studii vor fi gata în 4 luni”, a precizat Şova.
Autostrăzile sunt finanţabile prin Fondul de Coeziune şi Fondul de Dezvoltare Regională.
Documentaţiile pentru următoarele studii de fezabilitate pentru tronsoanele aflate pe reţeaua TEN-T Core au fost trimise ANRMAP pe 24 martie: Focşani – Bacău, Bacău – Paşcani, Paşcani – Siret, Bucureşti – Giurgiu, Bucureşti – Alexandria, Alexandria – Craiova, Craiova – Calafat.

Pe 2 aprilie, vor fi trimise documentaţiile pentru Sibiu-Piteşti, Paşcani-Iaşi-Ungheni, Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Paşcani, Autostrada-Centura Bucureşti Nord.

Tronsoanele aflate pe reteaua TEN-T Comprehensive (secundară): Braşov – Bacău (trimis la ANRMAP pe 21 martie), revizuire studio de fezabilitate Sibiu – Braşov (va fi trimis la ANRMAP pe 2 aprilie).

De asemenea, Compania de Autostrăzi va anunţa şi licitaţii, după 14 aprilie, pentru construcţia altor patru tronsoane de autostrăzi: A1 Nădlac-Arad, Lot 2, A3 Câmpia Turzii – Ogra (37 km), A3 Ogra – Târgu Mureş (18 km), A3 Suplacu de Barcău – Borş (64 km, realizaţi pe jumatate de către Bechtel).

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. albanezul

    joi, 03.04.2014 at 12:39

    Ce frumos,pe langa ca se construieste in ritmul unui melc turbat(si la preturi de autostrazi construite pe Marte ori Jupiter) … birocratia comunista isi umfla penele si azi,asta da tara…europeana…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate