Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

AJOFM: Documentele pentru decontarea a 41,5% din salariul de bază al angajaților reveniți din șomaj tehnic pot fi depuse online

Publicat

ajofm alba sediu

Agenția Judeţeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Alba transmite angajatorilor că pot încărca pe platforma aici.gov.ro documentele necesare pentru decontarea a 41,5% din salariul de bază pe luna iunie al angajaților reveniți din șomaj tehnic.

Transmiterea documentelor prin Registratura electronică asigură procesarea mai rapidă, o evidență mai bună a actelor transmise și facilitează accesul la formularele ce trebuie completate.

Angajatorii ai căror angajaţi au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 59/2020, precum şi angajatorii ai căror angajaţi au avut contractele individuale de muncă suspendate în conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii şi nu au beneficiat de prevederile art. XI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, începând cu data de 1 iunie 2020, beneficiază de decontarea unei părți din salariu.

Suma care se decontează din bugetul asigurărilor pentru șomaj reprezintă 41,5% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificările ulterioare.

Pentru a beneficia de această măsură, angajatorii au obligația de a menţine raporturile de muncă ale salariaților până la 31 decembrie 2020, cu excepția lucrătorilor sezonieri și a situației în care încetarea contractului individual de muncă intervine din motive neimputabile angajatorului.

Pentru decontarea de la bugetul asigurărilor pentru şomaj a cotei de 41,5% din salariu, angajatorii suportă integral contravaloarea salariilor angajaţilor care beneficiază de prevederile OUG 92/2020 şi ulterior, începând cu data de întâi până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare căreia îi sunt aferente veniturile, depun documentele prevăzute în textul ordonanței.

Numărul unic de telefon – 021.444.0000, la care cetățenii pot suna pentru a obține informații suplimentare cu privire la șomajul tehnic, la facilitățile acordate prin prevederile Legii nr.19/2020 precum și prin prevederile OUG 92/2020 este în continuare disponibil. Call-centerul va funcționa între orele 09:00 – 16:00, de luni până joi și vineri între 09:00 – 13:00.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax