Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Angajații Primăriei Alba Iulia vor fi pontați când intră și ies de la muncă. Primarul Pleșa vrea să schimbe programul de lucru


Publicat

sediu primarie drona

În viitorul apropiat, angajații Primariei Alba iulia vor mai avea acces în clădirea instituției doar pe baza unui card de pontaj.

Mai exact, fiecare angajat va primi un card pe care îl va scana dimineața când ajunge la muncă, în momentul în care iese în pauză și automat când i se va termina programul de lucru și va părăsi clădirea. 

Primarul Gabriel Pleșa a declarat pentru alba24.ro că în acest fel va exista mai multă ordine între angajați și că în sfârșit se va renunța la condica de hârtie pe care angajații se treceau în fiecare zi când ieșeau sau intrau în instituție. 

În primă fază, sistemul va fi implementat doar la sediul primariei de pe Calea Moților, iar apoi și la restul clădirilor în care lucrează angajații instituției.

Primăria a lansat în data de 15 februarie o licitație publică pentru achiziția acestor carduri și a unei imprimante pentru carduri, iar pentru aceastea are un buget de maxim 12.000 de lei.

CITEȘTE ȘI: Angajări la Primăria Alba Iulia în mandatul lui Gabriel Pleșa. Ce salarii încasează bugetarii care lucrează în proiecte europene

Potrivit reprezentanților instituției se vor achiziționa 1.000 de carduri, în ideea în care în Primaria Alba Iulia lucrează momentan, peste 750 de angajați.

Întai se cumpără cardurile apoi scanerul

În prima fază, cardurile nu vor putea fi scanate, pentru că nu există un scaner.

Purtătorul de cuvânt al Primăriei Alba Iulia, Flaviu Buta, a declarat pentru Alba24 că ulterior va fi cumpărat și un asemenea aparat, pentru citirea cardurilor.

CITEȘTE ȘI: Singurul candidat pentru postul vacant de arhitect șef al Primăriei Alba Iulia a picat proba scrisă

Primarul Gabriel Pleșa vrea să modifice programul angajaților: ”angajații să fie la dispoziția publicului șapte ore jumătate din opt”

Primarul Municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa, a declarat pentru alba24.ro, că intenționează să modifice programul pentru angajați.

Pleșa spune că această intenție a avut-o încă de la începutul mandatului, dar că în perioada stării de alertă, contractul colectiv de muncă nu a putut fi modificat.

CITEȘTE ȘI: Audit extern la Primăria Alba Iulia, de 25.000 de euro: Cei aproape 800 de angajați, evaluați. Care este principala problemă

” Vreau să modific programul, 08:00-16:30 de luni până joi, iar vinerea de la 08:00 la 14:00, cum este și la Consiliul Județean Alba și la alte instituții. Pauza de masă să fie de la 12:00 la 12:30.

Atunci când nu e pauză de masă, vreau ca angajații să fie la dispoziția publicului șapte ore jumătate din opt”, a mai declarat Gabriel Pleșa.

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

4 Comentarii

4 Comentarii

  1. kretz

    marți, 16.02.2021 at 20:49

    praf în ochi. in veci nu poti sa faci un astfel de pontaj real intr-o institutie publica din ro. si desigur insotit de plata doar a orelor prezente desi istetul de primar nu zice nimic de aşa ceva fiind se pare interesat doar sa scoata condica de hartie. daca chiar ar face asta va fi ultima lui zi ca primar pt ca va fi batut zdravan de contopistii din subordine si aruncat in mures sa fie de invatatura tuturor celor care vor sa puna bujetarii sa fie prezenti zilnic 8 ore la institutie (ca de muncit… in fond sunt la stat asa ca stau)

  2. pilu

    marți, 16.02.2021 at 21:04

    Asa s-a incercat si la noi. Dupa doua saptamani s-au gasit o sumedenie de iesiri clandestine si dupa doi ani s-a abandonat.

  3. eu

    miercuri, 17.02.2021 at 00:29

    Mai strica niste bani pe carduri si sistem. Dar dacă tot ii vedeti ca nu sunt prezenți de ce nu ii duceți la comisia de disciplină se taie un pic din salar si gata. In ce priveste 7.30 ore di 8 e aiurea spus si vinerea? De luni pana joi ca vineri avem program scurt. Ha, ha…. Jumătatea de ora pentru pauză de masă din timpul saptamanii de luni pana joi, ce faceți o transformați în ora lucrătoare pentru a le reduce programul vineri. Aici oare cine trage chiulul? Si cu pauza si cu program scurt. Nimic nu e cum trebuie.

  4. Nereguli

    miercuri, 17.02.2021 at 09:32

    Sper sa faceti si la spital, ca la 12 numai gasiti doctorii la lucru, or fi pe la privați!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Cât s-a construit anul trecut: mai multe construcții rezidențiale noi, mai puține reparații capitale. Date INS

Publicat

Volumul lucrărilor de construcţii a scăzut în primele 11 luni din 2021, faţă de perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2020. Ca serie brută, scăderea a fost cu 1,2%, iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,9%, arată datele Institutului Naţional de Statistică.

Scăderi au fost la lucrările de întreținere și reparații, însă au fost mai multe construcții noi. De asemenea, s-au construit mai multe clădiri rezidențiale.

Potrivit INS, volumul lucrărilor de construcţii ca serie brută a scăzut, pe total cu 1,2%. Pe elemente de structură scăderi s-au înregistrat la lucrările de reparaţii capitale (-23,4%) şi la lucrările de întreţinere şi reparaţii curente (-11,5%).

Lucrările de construcţii noi au crescut cu 6,6%. Pe obiecte de construcţii clădirile nerezidenţiale şi construcţiile inginereşti au scăzut cu 11,5%, respectiv cu 8,1%. Clădirile rezidenţiale au crescut cu 29,6%.

Situația la 11 luni în construcții

Volumul lucrărilor de construcţii a scăzut ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,9%, scădere evidenţiată la lucrările de reparaţii capitale (-20,7%) şi la lucrările de întreţinere şi reparaţii curente (-10,5%). Lucrările de construcţii noi au crescut cu 6,4%.

Pe obiecte de construcţii, clădirile nerezidenţiale şi construcţiile inginereşti au scăzut cu 10,5%, respectiv cu 5,5%. Clădirile rezidenţiale au crescut cu 23,6%.

Conform INS, în noiembrie 2021 comparativ cu octombrie 2021, volumul lucrărilor de construcţii a crescut ca serie brută cu 16,1%, creştere evidenţiată astfel: lucrările de construcţii noi (+16,7%), lucrările de întreţinere şi reparaţii curente (+14,9%) şi la lucrările de reparaţii capitale (+14,5%).

Pe obiecte de construcţii au avut loc creşteri astfel: clădirile nerezidenţiale (+20,7%), lucrările de construcţii inginereşti (+19,9%) şi clădirile rezidenţiale (+5,9%).

Volumul lucrărilor de construcţii a crescut ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 7,9%, creştere evidenţiată la lucrările de întreţinere şi reparaţii curente (+16,1%), lucrările de construcţii noi (+6,3%) şi la lucrările de reparaţii capitale (+4,3%).

Pe obiecte de construcţii volumul lucrărilor de construcţii a crescut la clădirile nerezidenţiale cu 10,2%, construcţiile inginereşti cu 9,0% şi la clădirile rezidenţiale cu 5,0%.

În noiembrie 2021 a crescut volumul lucrărilor de construcții

În noiembrie 2021, comparativ cu noiembrie 2020, volumul lucrărilor de construcţii ca serie brută a crescut pe total cu 3,9%. Pe elemente de structură, creşteri s-au înregistrat la lucrările de construcţii noi (+8,1%) şi la lucrările de întreţinere şi reparaţii curente (+3,5%).

Lucrările de reparaţii capitale au scăzut cu 20,6%. Pe obiecte de construcţii clădirile rezidenţiale au crescut cu 42,9%. Volumul lucrărilor de construcţii a scăzut la clădirile nerezidenţiale şi la construcţiile inginereşti cu 6,7%, respectiv cu 4,4%.

Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, volumul lucrărilor de construcţii a crescut pe total cu 2,0%. Pe elemente de structură s-au evidenţiat creşteri la lucrările de întreţinere şi reparaţii curente (+7,7%) şi la lucrările de construcţii noi (+6,8%).

Lucrările de reparaţii capitale au scăzut cu 21,8%. Pe obiecte de construcţii, clădirile rezidenţiale au crescut cu 43,0%. Volumul lucrărilor de construcţii a scăzut la clădirile nerezidenţiale şi la construcţiile inginereşti cu 8,2%, respectiv cu 5,4%.

sursă: Agerpres

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Polițiștii din Alba Iulia le-au explicat liceenilor consecințele fenomenului bullying și ale consumului de tutun și alcool

Publicat

Polițiștii din Alba au purtat discuții cu elevii unui liceu din Alba Iulia, în care le-au explicat consecințele fenomenului bullying, ale consumul de tutun, alcool și droguri și alte fapte antisociale.

Potrivit IPJ Alba, joi, 20 ianuarie, polițiștii Biroului Siguranță Școlară din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, împreună cu specialiștii Agenției Naționale Împotriva Traficului de Persoane au fost prezenți la Liceul Tehnologic „Dorin Pavel” Alba Iulia. Au desfășurat activităţi de prevenire a victimizării din infracțiuni, a delincvenței juvenile și absenteismului școlar.

Cu această ocazie, a fost abordată o tematică diversă, prin intermediul căreia polițiștii i-au ajutat pe elevi să conștientizeze consecințele asociate comiterii unor fapte antisociale.

Prezentările s-au concentrat asupra violenței în mediul școlar, fiind explicat conceptul de bullying/ cyberbullying, s-au referit la traficul de persoane și pornografia infantilă, la consumul și traficul ilicit de droguri, dar și la consecințele nefaste ale consumului de tutun și alcool de către tineri.

Totodată, au fost purtate discuții cu profesorii implicați în combaterea fenomenului de violență școlară, pentru cunoașterea elevilor vulnerabili, în vederea consilierii lor.

O altă temă de interes a fost cea privind consecințele absenteismului și abandonului școlar, iar în urma discuțiilor cu profesorii au fost identificați elevii aflați în risc de abandon.

La activități au participați peste 120 de elevi și 8 cadre didactice.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Numărul de flotanți la o singură adresă va fi limitat. Noi reguli privind stabilirea domiciliului, în dezbatere la MAI

Publicat

buletin

Autoritățile vor să limiteze numărul persoanelor care pot să își stabilească domiciliu sau reședința, respectiv să fie luați în spațiu sau să obțină viză de flotant, la o singură adresă. Potrivit unui proiect publicat în dezbatere de MAI, nu va mai fi posibilă înscrierea menţiunii privind stabilirea domiciliului la o anumită adresă, dacă la adresa declarată sunt înregistrate mai mult de zece persoane. 

Se dorește astfel eliminarea situațiilor în care, pentru a obține anumite avantaje, anumite persoane își stabilesc, în mod fictiv, domiciliul la o altă adresă decât cea la care locuiesc de fapt.

Potrivit unui proiect de ordonanță publicat recent în dezbatere de Ministerul Afacerilor Interne (MAI), se dorește eliminarea situațiilor în care un număr mare de persoane își stabilesc, în mod fictiv, domiciliul la o adresă, prin limitarea stabilirii domiciliului în situația în care în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor (R.N.E.P.) sunt înregistrate mai mult de 10 persoane la adresa declarată.

Conform documentului, nu va mai fi posibilă înscrierea menţiunii privind stabilirea domiciliului sau, după caz, a reşedinţei la o anumită adresă dacă în R.N.E.P., la adresa declarată, sunt înregistrate mai mult de 10 persoane.

Prevederile nu se vor aplica proprietarului imobilului situat la adresa respectivă sau membrilor familiei extinse ale acestuia.

De asemenea, potrivit proiectului, prin familie extinsă se înţelege soțul/soția, rudele în linie dreaptă, precum şi cele în linie colaterală până la al patrulea grad inclusiv ale titularului dreptului locativ.

Proiectul Ordonanței pentru modificarea şi completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor român a fost publicat în dezbatere pe site-ul MAI în 18 ianuarie.

„Scopul actului normativ este pe de o parte corelarea legislației interne cu legislația europeană, cât și acela de a institui reglementări care să asigure atât cadrul instituţional necesar, cât şi posibilitatea implementării unor soluţii optime pentru înlăturarea consecinţelor negative legate de imposibilitatea atingerii scopului pentru care R.N.E.P. a fost constituit şi de alimentarea cu date care nu corespund realităţii a sistemelor informatice ale instituţiilor şi autorităţilor publice, generate de fenomenul înregistrat cu privire la stabilirea sau schimbarea domiciliului şi/sau a reşedinţei de către cetăţenii români fără intenţia de a avea locuinţa principală la adresa declarată, astfel cum prevăd dispoziţiile legale în vigoare”, se precizează în nota de fundamentare.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

SUA elimină interviul pentru viză, pentru anumite categorii de români. Anunțul Ambasadei de la București

Publicat

Ambasada SUA a decis acordarea vizelor fără interviu pentru câteva categorii de persoane. Este vorba despre cei care au avut viză eliberată anterior sau viza anterioară a expirat în ultimele 48 de luni.

”Puteți fi eligibili să vă reînnoiți viza fără a mai fi nevoie să veniți la ambasadă, pentru interviu. Procesul este rapid și ușor, îi invităm pe solicitanți să profite de posibilitatea solicitării vizei fără interviu” au transmis reprezentanții ambasadei, pe pagina lor de Facebook.

Cum poți călători în SUA dacă ți-a expirat pașaportul, dar viza este valabilă

Dacă aveți o viză încă valabilă este important să reţineţi faptul că ea poate fi în continuare folosită, chiar dacă paşaportul pe care a fost aplicată expiră.

Puteţi călători în Statele Unite cu paşaportul vechi, care conţine viza valabilă, şi noul paşaport, valabil.

Puteți fi eligibili pentru o solicitare fără interviu, care vă permite să reînnoiți viza fără a mai fi nevoie să veniți la Ambasadă.

Cu toate acestea, folosirea acestei opțiuni nu vă garantează aprobarea vizei. Este posibil ca în anumite cazuri, după evaluarea documentelor trimise prin FedEx să fie necesar să veniți la un interviu pentru viză.

Solicitanții pot fi eligibili pentru o solicitare fără interviu în următoarele situații:

Copiii sub 14 ani pot solicita o viza fără interviu, chiar dacă nu au mai avut viză SUA înainte.

Persoanele care au împlinit 80 de ani pot solicita o viza fără interviu, chiar dacă nu au mai avut viză SUA înainte.

Solicitați aceeași categorie de viză.

Viza este încă valabilă sau a expirat în ultimele 48 luni.

Viza a fost eliberată după data de 1 ianuarie 2008.

Pașaportul cu viza anterioară este în posesia dumneavoastră.

Pe viza anterioară nu apare una dintre următoarele mențiuni: “WAIVER” sau “CLEARANCE”.

Cetățenia, data nașterii și sexul sunt aceleași atât în vechiul pașaport, cât și în noul pașaport.

În momentul solicitării vizei vă aflați în România.

De la data aprobării vizei anterioare NU ați solicitat prelungire sau modificare de status pe teritoriul SUA.

De la data aprobării vizei anterioare NU ați fost arestat sau deportat, și nu ați încălcat legislația SUA.

De la data aprobării vizei anterioare NU v-a fost refuzată o altă viză, nu a fost anulată sau retrasă.

Dețineți un pașaport românesc sau permis de ședere valid.

Solicitarea unei vize cu paşaport temporar va avea ca efect limitarea valabilităţii vizei.

Sursă: ustraveldocs.com

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate