Connect with us
Advertisement

Eveniment

Aparate anti-șpagă la Spitalul Județean Alba. Pacienții pot reclama dacă li s-au cerut bani și pot evalua actul medical

Publicat

Pacienţii internaţi în Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) Alba Iulia pot, prin intermediul unor aparate amplasate în secţii, să comunice dacă li s-au solicitat, sau nu, bani sau atenţii de către personalul medico-sanitar, respectiv să-şi exprime, prin emoticoane, impresia generală despre unitatea spitalicească.

„Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia a început procesul de certificare pentru implementarea sistemului de management anti-mită, respectiv a standardului internaţional ISO 37001:2016. Implementarea acestui sistem vizează toate palierele şi domeniile de activitate, cu scopul de a reduce eventuale practici incorecte, în relaţie cu pacienţi, furnizori sau colaboratori”, a explicat, la solicitarea AGERPRES, managerul unităţii, Diana Mârza, care este rolul aparatelor amplasate din această lună la intrarea în secţii.

Potrivit acesteia, unul dintre primii paşi în procesul de certificare a fost instalarea de aparate prin care pacienţii pot să îşi exprime opinia, într-un mod simplu şi rapid, cu privire la serviciile primite sau, prin intermediul cărora, pot sa comunice dacă li s-au solicitat bani sau atenţii de către personalul medico-sanitar.

Acestea se află în prezent amplasate în zece din secţiile spitalului, urmând a fi mutate în altele, la anumite perioade de timp.

Cinci dintre aparate conţin prima întrebare, iar celelalte cinci cea de-a doua întrebare, dar aparatele vor fi mutate de pe o secţie pe alta, astfel încât pacienţii, indiferent de secţia în care sunt trataţi, să aibă posibilitatea, dacă doresc, să răspundă.

La ambele întrebări, pacienţii au posibilitatea să aleagă una dintre cele cinci variante de răspuns.

La întrebarea „Vi s-au solicitat bani sau atenţii de către medici sau asistente medicale?”, pacienţii au opţiunile: „a. DA, de către medici, b. DA, de către asistente medicale, c. DA, de către ambele categorii, d. NU mi s-a solicitat, dar am oferit, e. NU mi s-a solicitat şi nu am oferit”.

Răspunsurile pentru întrebarea „Care este impresia dumneavoastră generală despre spitalul nostru?” sunt înregistrate pe o scală de la 1 la 5, cu emoticoane – de la foarte nemulţumit la foarte mulţumit.

Persoanele care răspund la întrebări rămân anonime şi, implicit, răspunsurile lor confidenţiale.

Datele sunt analizate prin prelucrare statistică, la nivel de secţie şi/sau spital.

Costurile legate de amplasarea şi gestionarea acestor aparate, respectiv abonamentul pentru soft, este de peste 9.000 de lei pe lună.

Spitalul din Alba Iulia are lunar în jur de 2.000 de pacienţi internaţi pe spitalizare continuă şi aproximativ 1.250 pe spitalizare de zi.

Potrivit unui raport realizat în cadrul Mecanismului de Feedback al Ministerului Sănătăţii, în perioada ianuarie – septembrie, 24 de persoane care au fost internate în spitalul din Alba Iulia au răspuns afirmativ la întrebarea dacă li s-au solicitat bani sau atenţii de către personalul medical, poziţionând unitatea în partea de jos a clasamentului ce a cuprins 352 de spitale publice din întreaga ţară.

Sursă: Agerpres

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement