Connect with us
Publicitate

Actualitate

Autostrada Orăştie-Sibiu era crăpată înainte de inaugurarea din 2014, între Cunţa şi Sălişte, iar CNADNR ştia. Date din raportul ministerului

Publicat

autostrada, demolata, Vieţile celor care au circulat pe Autostrada Orăştie – Sibiu, pe tronsonul cu probleme între Cunţa (judeţul Alba) şi Sălişte (Sibiu) au fost puse în pericol în perioada 14 noiembrie 2014 – 7 septembrie 2015, potrivit raportului Corpului de Control al ministrului Transporturilor, Dan Costescu. Cu patru zile înainte de inaugurare, inspectorii CNADNR au fost să verifice lucrările, iar autostrada era deja crăpată, se arată în raport. Totuşi, inaugurarea s-a făcut, fiind an electoral pentru prezidenţiale.

În raportul Corpului de Control al ministrului Transporturilor, Dan Costescu, privind modul în care șefii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România au derulat proiectele și contractele, în perioada 2013-2015, deținut în exclusitate de Revista Capital, inspectorii au precizat că autostrada demolată Orăștie-Sibiu s-a crăpat înainte cu patru zile de inaugurare, notează Capital.ro.

Vezi şi Autostrada Sibiu – Orăștie: Fisuri noi apărute în zona viaductului de la Aciliu

Citeşte şi FOTO / VIDEO AERIAN: Zona unde a fost ruptă autostrada Sibiu-Orăștie. Imagini de la înălțime cu tronsonul electoral inaugurat acum un an

În nota de constatare din 10 noiembrie 2014, comisia nominalizată de oficialii CNADNR pentru a verifica stadiul lucrărilor lotului 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu, a descoperit că, „în zona în km 43+855- 44+200 pe partea dreaptă a autostrăzii prezintă crăpături și fisuri multiple cauzate de alunecarea terenului, drept pentru care solicităm realizarea unor studii geotehnice, urmând ca în baza analizei acestora, proiectantul să dea o soluție de remediere”.

“Comisia de inspecție a constatat clar că mai sunt lucrări dintre care unele necesare pentru asigurarea corpului autostrăzii și a siguranței circulației. (…). Membrii comisiei care au întocmit nota de constatare au făcut parte și din comisia de preluare a autostrăzii, deci aceștia cunoșteau faptul că mai sunt lucrări de executat. Perioada foarte scurtă dintre data notei de constatare 10.11.2014 și data procesului verbal de predare-preluare 13.11.2014 (2 zile) conduce la concluzia că lucrările stabilite care au rămase de executat până la deschiderea traficului rutier nu au avut timpul necesar pentru a fi executate”, potrivit datelor prezentate în raport.

Citeşte şi Autostrada Sibiu – Orăştie: CNADNR a depus PLÂNGERE PENALĂ împotriva constructorului, pentru „greşelile de execuţie”

În noiembrie 2015 s-a împlinit un an de când a fost inaugurat, chiar înainte de turul doi al alegerilor prezidențiale, lotul trei al autostrăzii Sibiu-Orăștie. Fără se se gândească prea mult, autoritățile s-au grăbit să deschidă circulației cei 22 de kilometri care întregeau traseul Sibiu-Deva, cu toate că încă de atunci se zvonea că lucrările nu prezintă siguranță pentru participanții la trafic. La mai puțin de un an de la marea inaugurare, tronsonul a fost închis, chiar demolat pe o porțiune de circa 300 metri.

Vezi şi Autostrada demolată: Cum a fost forțat constructorul să deschidă circulaţia între Cunţa şi Sălişte, înainte de turul doi al alegerilor prezidențiale

sursa: realitatea.net

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate