Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Au început lucrările pe loturile 3 şi 4, faza de proiectare, de la intrarea în Aiud până la Turda

Publicat

Din 20 mai, potrivit ordinului semnat la Ministerul Transporturilor, încep lucrările la Autostrada Sebeş-Turda, pe loturile 3 şi 4, cu faza de proiectare, ce ar trebui să dureze maximum patru luni. Este vorba despre un tronson de 28,75 kilometri în total, de la Turda până la intrarea în Aiud. Pentru celelalte loturi, mai sunt de rezolvat contestaţii în instanţă, respectiv reevaluări ale ofertelor la CNADNR.

Pentru segmentele 3 şi 4 au fost semnate contractele cu firmele constructoare. Pentru cei 12,45 km ai lotului 3 al autostrăzii Sebeș – Turda, CNADNR a semnat contract cu asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA, cu suma de aproximativ 421 milioane de lei fără TVA.

Cei 16,3 km de la lotul 4 al autostrăzii Sebeș – Turda vor fi executaţi de asocierea SC Porr Construct SRL – Porr Bau BmbH, pe baza unui contract de aproximativ 470 de milioane de lei fără TVA.

Citeşte şi Exproprierea imobilelor pe traseul Autostrăzii Sebeş-Turda: Guvernul a aprobat 36,5 milioane lei despăgubiri pentru peste 4000 de imobile

În ceea ce priveşte tronsonul din judeţul Alba, marţi, la Primăria Aiud, a avut loc o primă întâlnire cu constructorul care se ocupă de lotul 3 şi o parte dintre proprietarii de imobile vizaţi în planul autostrăzii, aproximativ 20 de persoane. Potrivit reprezentanţilor administraţiei locale, pe traseul viitoarei autostrăzi au fost deja marcat terenul cu ţăruşi şi se vor face forări pentru verificări a stabilităţii terenului. De asemenea, săptămâna viitoare va avea loc o nouă întâlnire cu localnici, în special din zonele Ciumbrud şi Sîncrai, care au culturi pomicole şi vii, investiţii ce ar putea fi afectate de construcţii, pentru a fi discutat modul în care se derulează lucrările, în aşa fel încât oamenii să-şi poată recupera produsele. De asemenea, există discuţii cu firma constructoare pentru a include pe şantierul autostrăzii personal din zona Aiud, respectiv maiştri, tehnicieni, muncitori calificaţi, dar şi necalificaţi, ale căror cereri şi dosare de angajare se primesc la primărie în aceste zile.

Autostrada care va face legătura între Autostrada Orăștie-Sibiu și Autostrada Transilvania este împărţită în patru loturi. Potrivit ministrului Dan Şova, preţul mediu pentru tronsonul 3 (12,4 km) va fi de 7,5 milioane de euro/km, iar pentru tronsonul 4 (16,3 km) este de 6,4 milioane euro, urmând ca pentru tronsonul 1 (17 km) preţul să fie de 8,2 milioane de euro/km, în timp pentru tronsonul 2 (24 km) preţul să fie de 6,7 milioane de euro/km.

Termenul de execuţie este de 22 de luni, din care patru luni sunt pentru proiectare, dar ministrul speră ca lucrările să fie încheiate până pe 31 decembrie 2015, termenul contractual fiind aprilie 2016. Pentru celelalte două loturi, ce acoperă zona de la Sebeş, Alba Iulia până la intrarea în Aiud, ministrul speră ca ordinul de începere a lucrărilor să fie semnat în circa două luni.

Pentru lotul 1, CNADNR trebuie să reevalueze oferta câştigătoare a Salini-Impregilo SpA, întrucât Curtea de Apel Bucureşti a admis în parte plângerea Impresa Pizzarotti & C SpA, lider al Asocierii Impresa Pizzarotti & SpA – SC Pomponio Construcţii SRL împotriva deciziei CNSC. În ceea ce priveşte lotul 2, instanţa a amânat procesul pentru 22 mai.

Citeşte şi Autostrada Sebeş-Turda: Decizie definitivă în instanţă pentru lotul 1. Termen în luna mai pentru tronsonul al doilea

Valoarea totală a investiţiei pentru construcţia celor 70 de kilometri ai Autostrăzii Turda-Sebeş se ridică la aproximativ 500 de milioane de euro.

Proiectul este finanţat în proporţie de 85% din Fondul de Coeziune, iar 15% din bugetul de stat. Autostrada Turda-Sebeş va traversa de cinci ori râul Mureş, ceea ce presupune realizarea mai multor lucrări – poduri, viaducte etc.

Lucrările la tronsonul Sebeș-Turda erau anunţate să înceapă în primăvara anului 2014. În aprilie, Comisia Europeană a anunțat că a acceptat includerea autostrăzii Sebeș – Turda în programul de finanțare nerambursabilă. Odată construită, autostrada ce a primit indicativul A10 potrivit CNADNR va lega autostrada A1 ce trece pe lângă Sebeș și autostrada Transilvania A3 aproape de Turda. CNADNR intenţiona să dea autostrada în concesiune la pachet cu autostrada de la Cluj la Borş.

Autostrada A10 Sebeş – Turda (potrivit proiectului tehnic, autostradă cu 2 benzi de circulaţie pe sens, lăţimea platformei de 26 metri şi acostamentul de 1,75 m pentru a permite amplasarea parapeţilor)

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000); inclusiv nodul direcţional Sebeş, o parcare de scurtă durată la km 4+200 (stânga), km 4+500 (dreapta); două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Alba Iulia Sud la km 8, nodul rutier Alba Iulia Nord la km 16.

Lotul 2 – 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250), inclusiv un spaţiu de servicii tip S3 la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta); nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces; un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş.

Lotul 3 – 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700), cu două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Aiud la km 44+700, nodul rutier Unirea la km 53+200; un spaţiu de servicii tip S1 la km 46+800 (stânga), km 47+700 (dreapta).

Lotul 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000), inclusiv o parcare de scurtă durată la km 60+030 (stânga), km 60+280 (dreapta); un centru de întreţinere şi coordonare la km 61+375.

Proiectul autostrăzii Sebeș- Turda a intrat în atenția guvernului  în ianuarie 2013 după ce Consiliul Județean Alba au reactivat un proiect mai vechi – drumul expres Sebeș – Turda. În 11 februarie 2013, vicepreședintele CJ Alba Florin Roman anunța că studiul de fezabilitate al drumului expres a fost aprobat în ședință de guvern. Proiectul inițial a suferit mai multe modificări, iar din septembrie 2013 ”drumului expres” a fost transformat în ”autostradă” în urma unei analize de trafic făcută de CNADNR şi avizată de ministrul Dan Șova.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Kocsis Attila

    sâmbătă, 24.05.2014 at 20:04

    Buna ziua, unde se poate depune cv-uri la lotl 3 al autostrăzii Sebeș – Turda,Tirrena Scavi SpA
    Sau nu neaparat tronsonul nr. 3 ? Multumesc!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

COD PORTOCALIU de vreme rea în mai multe localități din Alba: Ploi torențiale, descărcări electrice și grindină. ZONELE VIZATE

Publicat

Meteorologii au emis o avertizare de tipul COD PORTOCALIU de vreme rea pentru mai multe localități din județul Alba, marți seara, 9 august.  Mai exact, avertizarea este în vigoare până la ora 21.30, în localitățile Lunca Mureșului, Fărău și Noșlac

Potrivit agenției de meteorologie se vor semnala: frecvente descărcări electrice, averse ce vor avea caracter torențial și vor cumula local 35-40 l/mp, grindină dimensiuni mici sau medii, intensificări de scurtă durată ale vântului.

Avertizările și atenționările meteorologice se actualizează în funcție de durata și gravitatea fenomenelor prognozate.

Informările meteorologice se emit în cazul în care fenomenele meteorologice prognozate au potențial de a deveni temporar periculoase pentru anumite activităţi, dar altfel sunt obişnuite pentru perioada respectivă.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Mai mulți cetățeni din Sebeș se opun deschiderii unui incinerator de deșeuri medicale și animale: Au făcut o sesizare la APM

Publicat

Mai mulți locuitori din Lancrăm au depus o sesizare la Agenția pentru Protecția Mediului Alba, în care și-au expirmat dezacrodul cu privire la amenajarea unui incinerator pentru deșeuri medicale și animale, pe raza localității. 

Sesizarea la APM a fost depusă în data de 9 august 2022.

Mai exact, este vorba despre un incinerator privat, care va fi amenajat pe raza localității. PUZ-ul a fost subiectul unei hotărâri a Consilului Local al Municipiului Sebeș care a fost votat cu unanimitate de voturi în data de 30 mai 2022.

De asemenea, acesta a primit avizul de mediu din partea Agenției pentru Protecția Mediului Alba.

Este vorba despre construirea unei instalatii pentru incinerarea deseurilor medicale si a deseurilor de origine animala pentru eliminarea deseurilor medicale si
animaliere prin incinerare.

După ce toți acești pași au fost făcuți, mai mulți cetățeni din Lancrăm au făcut o sesizare către APM Alba, sesizare pe care au trimis-o și pe adresa redacției alba24.ro.

Aceștia susțin, în linii mari, că nu sunt de acord cu deschiderea și funcționarea incineratorului deoarece ” în această localitate funcționează o multitudine de factori poluatori”, potrivit sesizării citate.

De asemenea cei care au inițiat petiția mai spun că nu au fost informați dacă există pericole sa nu în cazul punerii în funcțiune al incineratoriului.

Atașăm mai jos sesizarea trimisă de cetățenii din Lancrăm.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Peste 3500 de accidente grave, în România, în trei ani. Cum poate preveni „regula celor două secunde” o tragedie

Publicat

Peste 3500 de accidente grave s-au produs în ultimii trei ani pe străzile din România, din cauza vitezei excesive. În cele 3.564 accidente grave, 1.038 de persoane au murit, 3.481 au fost rănite grav și 2.225 rănite ușor.​​

Viteza excesivă la care se adaugă infrastructura precară a țării duc la adevărate tragedii. În aceste condiții, polițiștii rutieri la nivel național duc o campanie de conștientizare a șoferilor cu privire la pericolul depășirii vitezei regulamentare. 

Potrivit polițiștilor, viteza a fost cauza de producere a 18% dintre accidentele rutiere grave, în ultimii 3 ani.

Nerespectarea distanței de siguranță dintre vehicule este factorul care accelerează gravitatea accidentelor. Din datele statistice rezultă că 95% dintre accidentele rutiere sunt cauzate de erori umane și doar 5% au cauze tehnice.

YouTube video

În aceste condiții polițiștii au lansat campania ”Regula celor două secunde”.

Învață din nou să numeri până la doi

Regula celor 2 secunde poate salva vieți.

În timpul condusului, la cel puțin 2 secunde trebuie să se afle mașina din fața ta. În acest fel, va exista suficient timp de reacție în cazul unei frânări bruște și se va putea opri în condiții de siguranță, evitând un accident.

Pentru a pune în practică regula celor 2 secunde, sunt necesari 3 pași:

1) se urmărește un punct de reper fix – poate fi un indicator rutier, un stâlp sau o bornă kilometrică;

2) când mașina din față trece prin dreptul acestuia, se numără 2 secunde;

3) dacă au trecut 2 secunde și reperul a fost depășit, înseamnă că nu s-a respectat distanța de siguranță.​​

Polițiștii din Alba au informat șoferii

Miercuri 9 august 2022, poliţişti Serviciului Rutier Alba din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Alba au desfăşurat, pe DN 1, o acțiune de informare a conducătorilor auto cu privire la regulile care trebuie respectate pentru ca circulația rutieră să se desfășoare în condiții de siguranță.

Participanții la trafic au aflat detalii legate de principalele cauze ale producerii accidentelor din țara noastră și au primit recomandări pentru o conduită responsabilă la volan precum și obiectele și materiale promoționale, care conțin mesaje preventive.

Acțiunea a fost organizată în cadrul Proiectului de Educație Rutieră ”Modelarea factorului uman prin responsabilizarea participanților la trafic pentru creșterea gradului de siguranță rutieră”, desfășurată la nivel național și care are drept scop creșterea gradului de siguranță rutieră prin informarea și responsabilizarea oamenilor, indiferent de categoria de participanți la trafic din care fac parte, așa încât un număr cât mai mare din populația României să conștientizeze pericolele din trafic la care se expune dacă încalcă regulile de circulație.

sursă foto: arhiva alba24.ro, rol ilustrativ.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Luna lui Cuptor 2022: Record absolut de temperatură în iulie la Câmpeni și pe vârful Vlădeasa, la 1800 de metri altitudine

Publicat

Temperatura maximă absolută lunară a fost depășită în iulie la 16 stații meteorologice din țară. A plouat extrem de puțin mai ales în sudul Dobrogei, Munteniei și Crișanei, în Delta Dunării și izolat, în celelalte regiuni.

Temperaturile maxime absolute au fost depășite la Câmpeni, Băișoara dar și la altitudinea de 1800 de metri pe vârful Vlădeasa din Munții Apuseni.

În luna iulie temperatura maximă absolută lunară a fost depășită la 16 stații meteorologice – Câmpeni – 37,8 grade, Băișoara – 30 grade, Batoș – 37,1 grade, Chișineu Criș – 39,6 grade, Dumbrăvița de Codru – 38,5 grade, Gurahonț – 39,2 grade, Holod – 39,4 grade, Parâng – 28,8 grade, Roșia Montană – 31,9 grade, Săcuieni – 40,3 grade, Supuru de Jos – 38,6 grade, Șiria – 38,2 grade, Ștei – 38,7 grade, Turda – 38,2 grade, Țebea – 38,7 grade și Vlădeasa 1800 – 26,2 grade – și cantitatea lunară de precipitații, maximă absolută, la Sf. Gheorghe.

Unde a fost depășită temperatura minimă absolută

În luna iulie 2022 a fost depășită temperatura minimă absolută lunară la o stație meteorologică – Oltenița – 9,9 grade.

Conform caracterizării climatice a lunii iulie, publicată de ANM, temperatura medie a lunii iulie a avut valori cuprinse între 7,4 °C, la stația meteorologică Vf. Omu și 26,1 °C, la Drobeta-Turnu Severin.

Cele mai mari valori, peste 24 grade, s-au înregistrat în cea mai mare parte a Munteniei, Olteniei și Dobrogei, în vestul Banatului și al Crișanei precum și în sudul Moldovei. Valori curpinse între 22 și 24 grade s-au înregistrat în cea mai mare parte a Moldovei și Maramureșului, în zonele deluroase din Muntenia și Oltenia, în estul Banatului și Crișanei, în zonele joase din Transilvania, pe areale din nordul și sudul Dobrogei și în Delta Dunării.

Cea mai scăzută temeperatură a lunii: 7,4 grade pe Vârful Omu

Mediile lunare de temperatură au fost cuprinse între 18 și 22 grade în cea mai mare parte a Transilvaniei, pe areale din nordul, vestul și centrul Moldovei, în zonele submontane și în zona montană joasă (la altitudini sub 1200 m), precum și în depresiunile intramontane.

În cea mai mare parte a zonei montane, temperatura medie lunară a variat între 12 și 18 grade, iar la altitudini de peste 2000 m, aceasta a avut valori sub 12 grade, ajungând la staţia meteorologică Vf. Omu, la 7,4 grade.

Abaterea temperaturii medii a aerului din luna iulie 2022 față de mediana intervalului de referință standard (1991-2020) a fost pozitivă în toată țara.

Abateri mari, peste 2,0 grade, s-au înregistrat pe areale extinse din Banat, Crișana, în nord-vestul Transilvaniei, pe areale din Oltenia și Muntenia și izolat, în zona montană.

Valori de peste 2,4 grade grade s-au înregistrat doar în Banat, Crișana și în jumătatea de vest a Transilvaniei. Cea mai mare valoare a abaterii a fost 2,7 grade, la stațiile meteorologice Șiria, Timișoara și Turda.

Căldură extremă în cea mai mare parte din România

Astfel, regimul termic a fost cald în cea mai mare parte a țării. Acesta a fost foarte cald pe areale extinse din Muntenia, Oltenia și pe areale restrânse din sudul Moldovei.

În Banat, Crișana, în centrul și nord-vestul Transilvaniei, dar și în centrul și sudul Maramureșului regimul termic a fost foarte cald și mai ales extrem de cald. Izolat, în zona montană înaltă, acesta a fost foarte cald. Regimul termic s-a încadrat în limite normale doar în jumătatea estică a Deltei Dunării.

Precipitații puține: Unde a plouat în iulie

Cantitatea totală de precipitații din luna iulie 2022 a avut valori sub 30 mm în cea mai mare parte a Dobrogei, pe areale extinse din Moldova, Oltenia, Muntenia și Crișana, în nordul și nord-vestul Banatului și în nord-vestul Transilvaniei.

Valori cuprinse între 30-75 mm s-au înregistrat în cea mai mare parte a Transilvaniei, Maramureșului și Olteniei, în vestul, centrul și nord-estul Moldovei, pe areale extinse din Banat și Crișana, pe areale din centrul, nordul și nord-vestul Munteniei și local, în Dobrogea.

În cea mai mare parte a zonei montane, cantitatea lunară de precipitații a avut valori cuprinse între 75 și 150 mm, iar pe areale restrânse din Carpații Meridionali și sudul Carpaților Orientali, aceasta a depășit 150 mm.

În sudul Dobrogei și în estul Deltei Dunării, cantitatea de precipitații din luna iulie 2022 a avut valori sub 10 mm.

Cea mai mare valoare a cantității de precipitații din această lună a fost 198,6 mm, la stația meteorologică Sinaia 1500, iar cea mai mare valoare a cantității de precipitații căzută în 24 de ore din luna iulie 2022 a fost 72,6 mm, înregistrată la stația meteo Câmpina.

Abaterea cantității de precipitații din luna iulie 2022 față de mediana intervalului de referință standard (1991-2020), calculată în procente, a fost negativă în cea mai mare parte a țării.

Valori ridicate ale abaterii negative, peste 70 %, s-au înregistrat în sudul Dobrogei, Munteniei și Crișanei, în Delta Dunării și izolat, în celelalte regiuni.

Cea mai mare valoare a abaterii negative a fost 89,1 %, la stația meteorologică Sulina. Abateri pozitive s-au înregistrat cu precădere în zona montană, dar și pe areale extinse din Muntenia și Oltenia, în celelalte regiuni fiind înregistrate doar local sau izolat.

Cea mai mare valoare a abaterii pozitive a fost 104,7 %, la stația meteo Focșani.

Regimul pluviometric a fost deficitar în cea mai mare parte a țării

Acesta a fost foarte deficitar pe areale restrânse din Moldova, Muntenia și Transilvania, în jumătatea sudică a Crișanei, în vestul extrem al Banatului, în sudul Dobrogei și izolat, în Delta Dunării și în Carpați.

Local, în zona montană și izolat, în Muntenia, Oltenia și Moldova, regimul pluviometric a fost excedentar, iar în rest, acesta s-a încadrat în limite normale.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax