Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Autostrada Sebeş-Turda: Decizie definitivă în instanţă pentru lotul 1. Termen în luna mai pentru tronsonul al doilea


Publicat

Curtea de Apel Bucureşti a dat decizie definitivă în cazul lotului 1 din Autostrada Sebeş-Turda. A admis în partea plângerea formulată de Impresa Pizzarotti şi a dispus reevaluarea ofertei câştigătoare a Salini Impregilo SpA. În ceea ce priveşte lotul 2, instanţa a amânat procesul pentru 15 mai. Astfel, procedura se prelungeşte din nou. Reamintim că pentru tronsoanele 3 şi 4 au fost date hotărâri definitive, iar CNADNR poate încheia contractele cu constructorii.

În ceea ce priveşte lotul 1 (17 kilometri), Impresa Pizzarotti & C SpA a contestat în instanţă decizia CNSC de a nu le accepta contestaţia formulată, după ce câştigătoare a fost desemnată Asocierea Impregilo SpA – Salini SpA, care a depus ofertă de 539.488.704 lei (din punct de vedere al valorii ofertei, asocierea s-a aflat pe locul trei). În acest caz, prin decizia definitivă a Curţii de Apel Bucureşti din 10 aprilie, s-au dispus următoarele:

“Admite în parte plângerea formulată de petenta Impresa Pizzarotti & C SpA, lider al Asocierii Impresa Pizzarotti & SpA – SC Pomponio Construcţii SRL, împotriva deciziei CNSC nr. 394/36/C9/5721/5732/5734/3/5/8/9/21/26/27/07.02.2014. Modifică în parte decizia CNSC contestată, în sensul că: Admite în parte contestaţia formulată de petenta Impresa Pizzarotti & C SPA lider al Asocierii Impresa Pizzarotti & SpA – SC Pomponio Construcţii SRL. Anulează în parte raportul procedurii şi actele subsecvente, inclusiv adresa CNADNR nr. 92/87514/23.12.2013, în privinţa Lot 1, dispunând reevaluarea ofertei intimatei Salini Impergilo SpA prin prisma Cerinţei 1 de la pct. III.2.3) – Capacitate tehnică din fişa de date raportat la avizele CNADNR SA – CTE nr. 4307/2013, nr. 4323/2013 şi nr. 4338/2013 şi certificatul privind experienţa antreprenorului/prestatorului Impregilo SpA nr. 58615/2013 emis de CNADNR SA şi potrivit considerentelor deciziei de faţă. Respinge în rest plângerea ca nefondată şi, pe cale de consecinţă, menţine în rest decizia CNSC (…) raportat la contestaţia petentei. Definitivă.”

Citeşte şi Autostrada Sebeș-Turda: CNSC a admis contestația pe lotul 2. Loturile 1, 3 și 4, executate de firmele care au câștigat licitația

Lotul 1 are 17 km, începe de la intrarea pe autostradă de la Sebeș şi continuă până la Pârâul Iovului. Include nodul direcţional Sebeş, nodul rutier Alba Iulia Sud la km 8 şi nodul rutier Alba Iulia Nord la km 16.

Pentru lotul 2, firmele RCM Construzioni SRL (declarată iniţial câştigătoare la licitaţie, ca reprezentant al unei asocieri de firme, cu oferta de 460.019.270 lei) şi Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL au contestat în instanţă decizia CNSC. Consiliul a admis în totalitate contestaţia formulată pentru acest lot de către Strabag SRL şi în parte pe cele formulate de asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL şi SC Teloxim Con SRL, respectiv a anulat raportul procedurii de atribuire în partea ce priveşte oferta desemnată câştigătoare şi ofertele contestatoarelor amintite. De asemenea, CNSC a obligat autoritatea contractantă la reevaluarea ofertelor depuse pentru lotul 2 de contestatoarele menţionate şi asocierea RCM Costruzioni SRL, cu respectarea celor din motivare, a documentaţiei de atribuire şi a dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice. A respins şi capătul de cerere privind reevaluarea ofertelor admisibile cu propuneri inferioare ofertei sale, din contestaţia asocierii Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL, ca nefondat. Această asociere a atacat în instanţă faptul că CNSC i-a acceptat doar în parte contestaţia.

Pe acelaşi lot, Teloxim Con SRL (în cadrul asocierii Lena Engenharia e Construcoes SA – Teloxim Con SRL – Consitrans SRL) a dat în judecată CNADNR. Următorul termen în instanţă pentru acest dosar este 24 aprilie.

Având în vedere că există solicitări de conexare a tuturor plângerilor împotriva deciziei CNSC, în dosarul RCM Costruzioni SRL s-a dat termen în 15 mai.

Lotul 2 are 24,25 km, de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud. Include un spaţiu de servicii la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta), nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces şi un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş.

Pentru lotul 3, Curtea de Apel Bucureşti a respins definitiv, la termenul din 7 aprilie, plângerea formulată de Asocierea Corsan Corviam Construccion SA – SC Selina SRL – Louis Berger SAS – SC Road Consulting & Design Solutions SRL, care a intentat proces împotriva CNADNR, Azvirt LLC şi Strabag, în calitate de lider al asocierii care a depus oferta.

Pentru lotul de 12,45 km, oferta câştigătoare a fost desemnată cea de 420.511.921 lei, depusă de Asocierea Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A (locul trei, din punct de vedere al valorii ofertei depuse).

Pentru lotul 4, PA&Co International SRL a dat în judecată CNADNR şi a cerut anularea licitaţiei. Curtea de Apel Bucureşti a dat decizie definitivă în 24 martie şi a respins plângerea ca nefondată. Astfel, construirea acestui lot, de 16, 3 km, a fost câştigată de SC PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH, cu oferta de 470.004.894 lei (locul doi, din punct de vedere al valorii ofertei). Firma poate încheia contract cu CNADNR pentru începerea lucrărilor.

CNADNR a selectat în luna decembrie constructori români, italieni şi austrieci pentru construcţia autostrăzii Sebeş-Turda, cu o lungime de 70 de kilometri.

Pentru primul lot a fost selectată asocierea italiană Impregilo – Salini, pentru al doilea asocierea de firme italiene şi româneşti RCM Construzioni/ Imob Lux Construct /Consinit /Societatea de Construcţii Napoca/ Impresa Ferrara S.N.C Di Angela & Rossella Ferrara/ T Dancor RomConstruct / Shelter Construct/ Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna/ Schiavo & C/Eurocerad International.

Lotul al treilea, de 12,4 kilometri, a fost adjudecat de asocierea italiană Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d’Acqua, iar ultimul tronson, de 16,3 kilometri, a fost atribuit PORR Construct – PORR Bau (Austria).

Lucrările sunt finanţate cu bani europeni, din Fondul de Coeziune (85%), şi de la bugetul de stat, iar termenul pentru finalizarea acestora este de 70 de luni de la data atribuirii.

Ulterior, mai multe firme s-au adresat instanţei pentru a da decizii privind soluţiile comunicate de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) pe cele patru loturi, respectiv privind rezultatul licitaţiei de atribuire a lucrărilor de către CNADNR. Cazurile au ajuns în atenţia Curţii de Apel Bucureşti.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Heliport la Blaj: Licitația pentru proiectare și execuția lucrărilor, lansată la licitație. Unde va fi amplasat și cum va arăta

Publicat

Licitația pentru proiectarea și construirea unui heliport în municipiul Blaj a fost lansată. Potrivit documentației, heliportul urmează să fie amenajat pe un teren de circa 9.600 mp, aflat pe partea stângă a DN 14B, la ieșire din Blaj spre Teiuș.

Pe heliport va putea ateriza elicopterul MI – 17 aflat în dotarea Inspectoratului General de Aviație al MAI – cel mai mare elicopter aflat în exploatare în România, dar și alte elicoptere din această clasă sau mai mici, atât de stat cât și private, ceea ce va permite executarea unor misiuni în folosul comunității și al regiunii. Heliportul va putea fi utilizat atât pe timp de zi cât și pe timp de noapte.

Primăria Blaj a lansat marți, 22 iunie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru proiectare și execuția lucrărilor pentru obiectivul „Realizare heliport în municipiul Blaj”.

Valoarea totală estimată este de 1.778.311,26 de lei, fără TVA.

În scopul îmbunătățirii stării de sănătate a populației, în condițiile compatibilizării sistemului sanitar românesc cu a celorlalte state ale Uniunii Europene, a redresării și dezvoltării asistenței medicale, inclusiv a sistemului de urgență prespitalicesc, Primăria municipiului Blaj dorește să amenajeze un heliport de suprafață, destinat elicopterelor care execută misiuni aeromedicale SMURD și în situații de urgență, pentru un trafic aerian pe timp de zi și pe timp de noapte, după reguli de zbor la vedere (VFR).

Amplasamentul propus pentru realizarea heliportului este adiacent Drumului Național DN 14B, pe partea stângă, la ieșirea din localitatea Blaj spre Teiuș, pe un teren cu o suprafață de 9.618 mp.

Platforma heliportuară va avea o suprafață de 441 mp și va fi formată din 23 cm îmbrăcăminte rutieră din beton, 20 cm strat de fundație superior, 30 cm strat de fundație din agregate naturale de balastieră, 20 cm strat de pământ stabilizat cu lianți hidraulici, strat anticontaminant din material geotextil.

Drumul de acces va avea o suprafață de 827,35 mp + remiză 128,85 mp.

Împrejmuirea heliportului se va face perimetral, cu un singur acces, atât rutier cât și pietonal, pe drumul care face legătură dintre DN 14B și heliport. Împrejmuirea heliportului se va realiza din panouri prefabricate din plasă zincată bordurată, cu înălțimea de 1,8 metri și stâlpi intermediari metalici, la pas de 2,5 metri. Lungimea perimetrală a suprafeței împrejmuite este de aproximativ 620 ml.

Accesul auto se va realiza printr-o poartă metalică din panouri de plasă bordurată cu o deschidere minimă de 5 metri.

Heliportul va fi echipat cu o unitate mobilă de stingere a incendiilor.

Rezultatele așteptate a fi atinse prin realizarea investiției:

  • asigurarea infrastructurii necesare operării elicopterelor care execută misiuni aeromedicale și în situații de urgență;
  • reducerea timpului de transport a: pacienților, organelor sau a echipei medicale pentru prelevarea organelor în vederea transplantului, a personalului care intervine în situații de urgență și a materialelor;
  • evitarea aglomerărilor din traficul rutier sau a blocajelor provocate de accidentele rutiere, inundații sau înzăpeziri, pentru deplasarea la locul intervenției;
  • sporirea gradului de disponibilitate a serviciilor medicale, printr-o mai bună acoperire a teritoriului;
  • reducerea timpului de răspuns în situații de urgență;
  • posibilitatea operării cu elicopterele atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte, în condiții de vizibilitate;
  • asigurarea disponibilității de executare a misiunilor aeromedicale 24/7;
  • îmbunătățirea trinomului: cost/misiune/eficiență.

Prin amenajarea unui heliport destinat celui mai mare elicopter aflat în exploatare în România, elicopterul MI – 17 aflat în dotarea Inspectoratului General de Aviație al M.A.I., vor putea ateriza toate elicopterele din această clasă s-au mai mici, atât de stat cât și private, permițând executarea unor misiuni în folosul comunității și al regiunii:

– cercetarea şi supravegherea din aer:

  • pentru respectarea normelor privind ordinea şi siguranţa publică;
  • a traficului rutier pe căile de comunicaţii;
  • pentru urmărirea, căutarea, descoperirea şi prinderea evadaţilor, dezertorilor sau a altor persoane despre care există date şi indicii temeinice că intenţionează să săvârşească sau au săvârşit infracţiuni, ori care se sustrag măsurii arestării preventive sau executării pedepselor privative de libertate;
  • pentru prevenirea şi combaterea braconajului şi a exploatării ilegale a altor resurse biologice şi nebiologice;
  • pentru evaluarea situaţiei şi a evoluţiei acesteia în zonele afectate de calamităţi naturale, accidente, incendii, explozii, avarii, poluări cu diverse substanţe.

– căutarea şi salvarea persoanelor aflate în dificultate sau a căror viaţă este pusă în pericol;

– sprijinul aerian al forţelor de intervenţie din cadrul tuturor structurilor M.A.I., prin: transport aerian, debarcare, paraşutare, coborâre rapidă din elicopter şi asigurare din aer a acţiunilor;

– transportul aerian al:

  • bunurilor materiale afectate de calamităţi naturale, accidente, incendii, explozii, avarii;
  • apei, hranei şi a bunurilor de strictă necesitate, în zonele afectate de dezastre;
  • delegaţiilor oficiale şi demnitarilor;
  • armamentului, muniţiilor, materialelor explozive, a altor substanţe periculoase, precum şi a materialelor care necesită un timp scurt de transport (inclusiv substanţe şi produse farmaceutice).

– escortă aeriană a:

  • coloanelor oficiale;
  • transporturilor speciale.

– comandă-control prin:

  • supravegherea şi coordonarea din aer a operaţiunilor şi acţiunilor structurilor M.A.I.;
  • filmarea, înregistrarea şi transmiterea în timp real a imaginilor în centrele operaţionale, ziua şi noaptea.

– stingerea incendiilor de suprafaţă cu ajutorul instalaţiilor speciale de la bordul elicopterelor;

– informarea/alertarea publică:

  • cu ajutorul dispozitivelor de comunicare acustică;
  • prin difuzare de materiale informative de la bordul elicopterelor.

– misiuni umanitare şi transport aeromedical de urgenţă în cooperare cu SMURD.

Descrierea obiectivului de investiție:

– reguli de zbor: VFR de zi și VFR de noapte, fără procedură de apropiere PinS;

– elicopter critic de proiectare: MI 17;

– tipul heliportului: de suprafață;

– structura platformei de aterizare: betonată;

– platforma de aterizare va avea formă pătrată cu dimensiunile în plan de 20 x 20 m;

– pe heliport nu va fi aterizat mai mult de un elicopter în același timp;

– heliportul nu va fi deschis traficului aerian internațional;

– pe heliport nu vor exista:

  • organe de trafic aerian;
  • depozit de carburant și posibilități de alimentare cu combustibil a elicopterelor;
  • hangar;
  • dispecer de sol.

– Se va amenaja o cale rutieră de acces la heliport.

– Se va realiza împrejmuirea amplasamentului, perimetral, cu un singur acces, atât rutier, cât și pietonal.

– Se va amenaja o parcare în suprafață de aproximativ 129,00 mp, racordată la drumul de acces proiectat, având aceeași structură rutieră cu a drumului.

– Se va realiza o cameră pentru personal, echipamente electrice și echipamente și o remiză pentru Unitatea Mobilă de Stingere a Incendiilor.

– Heliportul va fi dotat cu un indicator al direcției vântului, luminat.

– Heliportul va fi prevăzut cu marcaje și marcaje luminoase.

– Alimentarea cu energie electrică se face de la instalația electrică de 230 V.

– Se va realiza încă un circuit de alimentare a tabloului de comandă, independent, dintr-un generator independent, pentru situații de avarie și UPS.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE VIDEO: Tradiție la Colegiul Militar ”Mihai Viteazul” din Alba Iulia. Ultimul apel de seară al promoției 2021

Publicat

Conform tradiției, miercuri 23 iunie 2021, de la ora 21:00, la Colegiul Național Militar ,,Mihai Viteazul” Alba Iulia se desfășoară ultimul apel al Promoției 2021 – „Regele Mihai I – 100”.

Ultimul apel de seară este un moment emoționant pentru absolvenți prin care aceștia își iau rămas bun de la cei patru ani de liceu, de la colegi, cadre didactice și militare, au transmis reprezentanții instituției de învățămînt.

”Apelul de seară este un moment din programul zilnic al elevilor de colegiu militar și se execută numeric, pe subunități, de către elevii gradați.

La terminarea numărătorii, aceștia raportează elevului plutonier adjutant efectivul prezent și absent. După apel elevii trec la activitățile din programul de seară.

Joi, 24 iunie 2021, începând cu ora 9:00 va avea loc ceremonialul prilejuit de absolvirea Promoției 70 „Regele Mihai I – 100” și încheierea studiilor anului școlar 2020 – 2021.

În cadrul festivității sunt incluse momentele specifice: acordarea premiilor de onoare, predarea-primirea cheii generațiilor, dezvelirea tabloului promoției a 70-a, ce poartă denumirea onorifică ,,Regele Mihai I – 100”, și un spectacol artistic susținut de către elevii de la cercurile artistice.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Momentul viiturii de pe râul Geoagiu. Imagini impresionante surprinse de un cetățean din Stremț

Publicat

Momentul viiturii de pe râul Goagiu, în zona comunei Stremț, a fost surprins miercuri de un cetățean al comunei Stremț.

Imaginile impresionante au fost postate pe contul acestuia de Facebook și arată cum, în doar câteva secunde, albia râului s-a umflat și au început să curgă din amonte lemne, gunoaie și tot ce a adunat apa în calea ei.

Miercuri, autoritățile au emis un COD ROSU de vreme rea, valabil în centrul și estul județului Alba.

Autoritățile anunțaseră ploi de 50-60 litri pe metrul pătrat, grindină de dimensiuni medii, vijelii, descărcări electrice.

VIDEO: Facebook, Dorel Lazăr

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Peste 250 de români și-au depus candidaturile pentru un post de astronaut la Agenția Spațială Europeană

Publicat

Un număr de 255 de români (199 de bărbați și 56 de femei) și-au depus candidaturile pentru ocuparea unui post de astronaut al Agenției Spațiale Europene (ESA), după ce pentru prima oară în ultimii 11 ani, ESA a lansat un apel pentru candidați astronauți.

În total, la nivel european, s-au înscris peste 22.000 de candidați, informează Agenția Spațială Română (ROSA), citată de Digi24.ro.

Astfel, ESA caută între patru şi şase astronauţi de carieră, care vor primi poziţii de angajaţi permanenţi şi care vor fi distribuiţi în cadrul unor misiuni spaţiale.

Agenţia doreşte să angajeze, de asemenea, până la 20 de bărbaţi şi de femei în calitate de „rezerve”, iar aceste persoane vor fi selectate pentru o serie de misiuni specifice.

Un astronaut ESA poate ajunge să câștige și peste 10.000 de euro pe lună.

Rundele de evaluare vor determina numărul exact de înscrieri complete și valide depuse și vor marca începutul unui proces de un an și jumătate pentru selecția viitoarei clase de astronauți și astronauți de rezervă ESA.

Etapele prin care vor trece candidații sunt:

Screening: se vor desfășura mai multe runde de screening pe baza tuturor documentelor prezentate împreună cu formularul de cerere, precum și a chestionarului de screening completat ca parte a cererii. În plus, cererile de selecție a candidaților cu dizabilități fizice vor fi supuse unui control medical pe baza deficiențelor eligibile.

Faza 1 de testare: testarea cognitivă, tehnică, motrică și de personalitate

Faza 2 de testare: testarea psihometrică, exerciții de grup și individuale și teste practice

Faza 3 de testare: abilitățile fizice și mentale ale candidaților sunt măsurate în raport cu standardele medicale internaționale pentru misiunile spațiale.

Runda 1 de interviu: interviu în cadrul căruia candidații sunt testați în baza competențelor tehnice și comportamentale (sunt verificate calificările educaționale și verificări ale cazierului judiciar).

Runda 2 de interviu: etapa finală a procesului de selecție. Candidații care ajung în această etapă se pot aștepta la un interviu cu Directorul General al ESA, iar apoi se va lua decizia finală.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate