ECONOMIE
AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Instanța a decis CINE CONSTRUIEȘTE cei 24,25 km de pe tronsonul Alba Iulia – Teiuş – Aiud
Curtea de Apel Bucureşti a respins, în 22 octombrie plângerea formulată de RCM Construzioni, în calitate de lider al asociaţiei de 10 firme constructoare, pentru lotul 2 al Autostrăzii Sebeş-Turda, zona Alba Iulia – Teiuş – Aiud. Decizia instanţei este definitivă, astfel că pentru acest tronson ar putea fi semnat contractul cu asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL. Între timp, pe loturile 3 şi 4, zonele Aiud – CIumbrud – Decea – Turda se lucrează, iar pentru lotul 1, zona Sebeş, instanţa ar urma să se pronunţe pe 27 o ctombrie.
Soluţia pe scurt a instanţei arată că decizia luată cu majoritate a fost “Respinge plângerea ca neîntemeiată. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, azi, 22.10.2014.”.
Apare şi precizarea “cu opinie separată: Admite plângerea. Anulează Decizia atacată. Obligă Autoritatea Contractantă la continuarea procedurii prin reanalizarea ofertelor. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică.”
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins, în 1 septembrie 2014, contestaţiile depuse pentru loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii Sebeş-Turda, a admis cererile companiilor câştigătoare ale licitaţiilor şi a dispus continuarea procedurii de achiziţie publică.
Deciziile au fost contestate în instanţă, Curtea de Apel Bucureşti urmând să se pronunţe şi pe 27 octombrie în procesul pentru lotul 1 deschis de Salini Impregilo Spa, în opoziţie cu Impresa Pizzaroti şi CNADNR. Salini a câştigat licitaţia organizată de CNADNR în decembrie 2013, pentru lotul 1, cu oferta de preţ de 539.488.704 lei.
Contestaţiile la CNSC privind loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii Sebeş-Turda, “restante” la capitolul începere lucrări, au fost depuse de italienii de la Salini Impregilo (lotul 1, înregistrată la CNSC în 7 iulie) şi RCM Costruzioni (lotul 2, înregistrată la CNSC pe 1 august), în calitate de lider al asociaţiei RCM Costruzioni SRL – Imob Lux Construct SRL – Consinit SRL – Societatea de Construcţii Napoca SA – Impresa Ferrara SNC Di Angela & Rossella Ferrara – T Dancor Rom Construct SRL – Shelter Construct SRL – Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna ScpA – Schiavo & C SpA – Eurocerad International SRL.
Pentru lotul 2, RCM Costruzioni a solicitat în contestaţia la CNSC anularea deciziei autorităţii contractante prin care, ulterior reevaluării ofertelor, oferta asocierii Aktor SA – SC Euroconstruct Trading 98 SRL a fost desemnată câştigătoare, respectiv oferta contestatoarei a fost declarată inacceptabilă şi neconformă, precum şi a oricăror acte interne anterioare şi/sau subsecvente şi conexe acesteia emise de către autoritatea contractantă în cadrul procedurii de atribuire (raportul procedurii de atribuire, deciziile / adresele comunicării privind rezultatul procedurii de atribuire etc.) A cerut de asemenea obligarea autorităţii contractante la continuarea procedurii de atribuire, în sensul reluării acesteia prin reanalizarea şi evaluarea ofertelor, cu respectarea dispoziţiilor legale în material achiziţiilor publice, cu consecinţa stabilirii ofertei câştigătoare dintre ofertele admisibile, conform criteriului de atribuire stabilit prin documentaţia de atribuire.
După ce CNSC a respins contestaţia, RCM Construzioni a formulat plângere la Curtea de Apel Bucureşti.
Lotul 2 are 24,25 km, de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250), inclusiv nodul rutier Teiuş la km 26 și bretele de acces. CNADNR a declarat câştigătoare pentru acest lot, în decembrie anul trecut, asocierea RCM Construzioni, la preţul de 460.019.270 lei, însă a urmat o perioadă îndelungată de contestaţii la CNSC şi în instanţă.
Reamintim că pentru cei 12,45 km ai lotului 3 al autostrăzii Sebeș – Turda, tronsonul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, CNADNR a semnat contract cu asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA, cu suma de aproximativ 421 milioane de lei fără TVA. Lucrările propriu-zise au început din octombrie, cu excepții pe unele tronsoane din zona Aiud-Ciumbru, convenite între constructor și autoritățile locale pentru a da posibilitatea fermierilor să-și recupereze recolta de pe terenurile vizate, până la începutul lunii noiembrie. Contractul are termen de finalizare 20 martie 2016.
Pe lotul 4, cu o lungime de 16,3 km, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda, Asocierea PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH a început lucrările în teren, dinspre Turda, din octombrie. Lucrarea costă costă 470.004.894,83, lei cu dată de finalizare 20 martie 2016.
Vezi AICI mai multe detalii despre stadiul celor patru loturi ale Autostrăzii Sebeș-Turda.
Vedeţi în foto de mai jos stadiul lucrărilor în imagini pe loturile 3 şi 4, sursa forum.peundemerg.ro.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.