Economie
AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Contestaţiile pe loturile 1 şi 2, respinse la CNSC. Firmele care au câştigat lucrările
Potrivit deciziei din 1 septembrie, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), a respins contestaţiile depuse pentru loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii Sebeş-Turda, a admis cererile companiilor câştigătoare ale licitaţiilor şi a dispus continuarea procedurii de achiziţie publică. Reamintim că premierul Victor Ponta a declarat, în 13 septembrie, la Sibiu că a verificat toate cele patru loturi ale Autostrăzii Sebeş-Turda, că sunt adjudicate şi “companiile s-au apucat de lucru”.
Contestaţiile depuse la CNSC privind loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii Sebeş-Turda, „restante” la capitolul începere lucrări, au fost depuse de italienii de la Salini Impregilo (lotul 1, înregistrată la CNSC în 7 iulie) şi RCM Costruzioni (lotul 2, înregistrată la CNSC pe 1 august), în calitate de lider al asociaţiei RCM Costruzioni SRL – S.C. Imob Lux Construct S.R.L. – S.C. Consinit S.R.L. – Societatea de Construcţii Napoca S.A. – Impresa Ferrara S.N.C Di Angela & Rossella Ferrara – S.C. T Dancor Rom Construct S.R.L. – S.C. Shelter Construct S.R.L. – Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna S.C.P.A. – Schiavo & C.SpA – S.C. Eurocerad International S.R.L.
Pentru lotul 1, contestatarul a cerut:
– admiterea contestaţiei astfel cum a fost formulată;
– anularea deciziei autorităţii contractante prin care oferta contestatoarei a fost respinsă ca inacceptabilă, iar oferta depusă de către asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA – S.C. Pomponio Construcţii S.R.L. a fost declarată câştigătoare, precum şi a oricăror acte interne anterioare şi/sau subsecvente şi conexe acesteia emise de către autoritatea contractantă în cadrul procedurii de atribuire (raportul procedurii de atribuire, deciziile / adresele comunicării privind rezultatul procedurii de atribuire etc.);
– obligarea autorităţii contractante la continuarea procedurii de atribuire, în sensul reluării acesteia prin reanalizarea şi evaluarea tuturor ofertelor, cu respectarea dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice, cu consecinţa stabilirii ofertei câştigătoare dintre ofertele valabile şi admisibile, conform criteriului de atribuire stabilit prin documentaţia de atribuire.
Pentru lotul 2, RCM Costruzioni a solicitat:
– admiterea contestaţiei, astfel cum a fost formulată;
– anularea deciziei autorităţii contractante prin care, ulterior reevaluării ofertelor, oferta asocierii Aktor SA – SC Euroconstruct Trading 98 SRL a fost desemnată câştigătoare, respectiv oferta contestatoarei a fost declarată inacceptabilă şi neconformă, precum şi a oricăror acte interne anterioare şi/sau subsecvente şi conexe acesteia emise de către autoritatea contractantă în cadrul procedurii de atribuire (raportul procedurii de atribuire, deciziile / adresele comunicării privind rezultatul procedurii de atribuire etc.);
– obligarea autorităţii contractante la continuarea procedurii de atribuire, în sensul reluării acesteia prin reanalizarea şi evaluarea ofertelor, cu respectarea dispoziţiilor legale în material achiziţiilor publice, cu consecinţa stabilirii ofertei câştigătoare dintre ofertele admisibile, conform criteriului de atribuire stability prin documentaţia de atribuire
– obligarea autorităţii contractante la suportarea cheltuielilor de judecată ocazionate de soluţionarea prezentului diferend.
De asemenea, în iulie, respectiv august au fost înregistrate la CNSC două cereri de intervenţie formulate de Impresa Pizzarotti & C SPA, în calitate de lider al asocierii Impresa Pizzarotti & C SPA – S.C. Pomponino Construcţii S.R.L., cu sediul în Italia (lotul I), respectiv Aktor S.A., în calitate de lider al asocierii Aktor S.A. – S.C. Euroconstruct Trading 98 S.R.L., cu sediul în Grecia (lotul 2), prin care au cerut menţinerea rezultatului procedurii de atribuire a contractelor de achiziţie.
Decizia CNSC:
“În baza art. 278 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare, pentru considerentele evocate în motivare:
– respinge ca nefondată contestaţia depusă, pentru lotul 1, de Salini Impregilo SPA în calitate de lider al Asocierii SALINI IMPREGILO SpA – IMPREGILO SpA;
– respinge ca nefondată contestaţia depusă, pentru lotul 2, de RCM COSTRUZIONI SRL, în calitate de lider al asocierii RCM COSTRUZIONI SRL – S.C. Imob Lux Construct S.R.L. – S.C. Consinit S.R.L. – Societatea de Construcţii Napoca S.A. – Impresa Ferrara S.N.C Di Angela & Rossella Ferrara – S.C. T Dancor Rom Construct S.R.L. – S.C. Shelter Construct S.R.L. – Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna S.C.P.A. – Schiavo & C.SpA – S.C. Eurocerad International S.R.L.
În baza art. 278 alin. (8) din ordonanţa de urgenţă, respinge capătul de cerere prin care RCM COSTRUZIONI SRL solicită obligarea autorităţii contractante la suportarea cheltuielilor ocazionate de soluţionarea contestaţiei.
În conformitate cu art. 52 Cod Procedură Civilă, încuviinţează în principiu cererea de intervenţie depusă Impresa Pizzarotti & C SpA, pentru lotul 1, iar în baza art. 278 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă nr. 34/2006, pentru motivele expuse în motivare, admite cererea de intervenţie.
În conformitate cu art. 52 Cod Procedură Civilă, încuviinţează în principiu cererile de intervenţie depuse de Aktor S.A., pentru lotul 2, iar în baza art. 278 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2006, pentru motivele expuse în motivare, admite cererile de intervenţie.
În baza art. 278 alin. (6) din ordonanţa de urgenţă, dispune continuarea procedurii de achiziţie publică.
Prezenta decizie este obligatorie pentru părţi, în conformitate cu dispoziţiile art. 280 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată prin Legea nr. 337/2006”.
Împotriva aceste decizii se poate formula plângere în termen de 10 zile de la comunicare.
Vezi integral Decizia CNSC de la 1 septembrie 2014
În condiţiile în care această decizie rămâne definitivă, construcţia celor două loturi revine Impresa Pizzarotti, respectiv Aktor. Vezi AICI, ofertele declarate iniţial câştigătoare ale licitaţiei şi AICI decizii în instanţă.
Reamintim că pentru cei 12,45 km ai lotului 3 al autostrăzii Sebeș – Turda, CNADNR a semnat contract cu asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA, cu suma de aproximativ 421 milioane de lei fără TVA. Data de începere: 20.05.2014, data de finalizare contractuală: 20.03.2016. Contractul se află în perioada de proiectare (4 luni de la data de începere).
De la începutul lunii septembrie, firma executantă a lucrărilor la Autostrada Sebeş – Turda, tronsonul 3, zona Aiud, are dreptul de acces total pe suprafaţa destinată şantierului de lucru din zonă, ca urmare a exproprierilor efectuate recent. În urma discuţiilor purtate între prefectul judeţului Alba şi reprezentanţii firmei constructoare, s-a decis ca pe o lungime de circa 1,5 kilometri, din tronsonul 3, lucrările să nu înceapă mai devreme de începutul lunii noiembrie, deoarece există plantaţii de viţă de vie şi pepiniere viticole şi pomicole, o parte din aceste investiţii fiind realizate cu fonduri europene.
Pentru lotul 4, cu o lungime de 16.3 km, constructorul este Asocierea S.C. PORR Construct S.R.L. – PORR Bau GmbH, iar lucrarea costă costă 470.004.894,83, lei. Data de începere: 20.05.2014, data de finalizare contractuală: 20.03.2016. Contractul se află în perioada de proiectare (4 luni de la data de începere).
Autostrada A10 Sebeş – Turda (potrivit proiectului tehnic, autostradă cu 2 benzi de circulaţie pe sens, lăţimea platformei de 26 metri şi acostamentul de 1,75 m pentru a permite amplasarea parapeţilor)
Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000); inclusiv nodul direcţional Sebeş, o parcare de scurtă durată la km 4+200 (stânga), km 4+500 (dreapta); două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Alba Iulia Sud la km 8, nodul rutier Alba Iulia Nord la km 16.
Lotul 2 – 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250), inclusiv un spaţiu de servicii tip S3 la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta); nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces; un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş.
Lotul 3 – 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700), cu două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Aiud la km 44+700, nodul rutier Unirea la km 53+200; un spaţiu de servicii tip S1 la km 46+800 (stânga), km 47+700 (dreapta).
Lotul 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000), inclusiv o parcare de scurtă durată la km 60+030 (stânga), km 60+280 (dreapta); un centru de întreţinere şi coordonare la km 61+375.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News