Connect with us
Advertisement

Economie

AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: S-a emis revizuirea autorizației integrate de mediu pentru loturile 1, 2 şi 4. Lucrările pe tronsonul 3 mai aşteaptă

Publicat

toma florin petcu, mediu Președinte Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, Toma Florin Petcu, a declarat la Alba Iulia, vineri, că lucrările la Autostrada Sebeş-Turda se pot desfăşura pe loturile 1, 2 şi 4, pentru că a fost emisă autorizaţia integrată de mediu, după procedura de revizuire. Mai durează însă autorizarea pentru lotul 3, din cauza unei „schimbări totale de soluţie”.

Reamintim că reprezentanţii Asociaţiei “Pro Infrastructură” au transmis în 20 iulie o adresă ministerului Mediului prin care solicitau deblocarea lucrărilor pe autostradă, prin urgentarea procedurilor de autorizare de mediu, subliniind că stagnarea proiectului reprezintă nerealizarea unui volum de lucrări estimat la un milion de euro pe zi de întârziere.

Citeşte şi AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA. Lucrări blocate din cauza revizuirii autorizaţiei de mediu: un milion de euro pe zi de întârziere

”Legat de Autostrada Sebeș-Turda vă spun foarte clar, acum trei săptămâni cei de la CNADR au emis o notificare către Agenția Națională pentru Protecția Mediului pentru revizuirea acordului integrat de mediu, care el există deja, este a treia revizuire care se desfășoară în această perioadă.

În termen de două săptămâni, conform procedurilor legale, s-a emis revizuirea autorizației integrate de mediu. De săptămâna trecută există această autorizație integrată de mediu și pot să își desfășoare activitatea pe tronsoanele 1, 2 și 4”, a declarat şeful ANPM la Alba Iulia.

În ceea ce priveşte lotul 3, „trebuie o procedură separată, datorită unei schimbări totale de soluție, trebuie să se facă o revizuire printr-un studiu de impact, care conform procedurilor, dacă cei de la CNADR ne-ar depune într-un termen util, noi sperăm ca să ne depună săptămâna care vine, astfel încât conform procedurilor, în 2 luni să avem revizuirea pe acordul integrat de mediu și pe tronsonul 3”, potrivit aceleiaşi surse.

Petcu atenţioneată că dacă nu se respectă procedura, se pierde finanţarea: „Trebuie să țineți cont că pe fișele de finanțare, 70% din procedura de finanțare din fișa tehnică reprezintă partea de mediu. Dacă ea nu este foarte bine făcută și avem anumite etape neparcurse corect sau legal, există riscul ca să ne suspende în primul rând finanțarea pentru autostradă sau chiar suspendarea și stoparea întregii axe de finanțare. Este un risc foarte mare ca noi acum să facem lucrurile neconform legii, si lucrul acesta nu îl facem și vă asigur de lucrul acesta”, a mai subliniat oficialul ANPM.

Detalii tehnice despre proiect

Autostrada A10 Sebeş – Turda (potrivit proiectului tehnic iniţial, autostradă cu 2 benzi de circulaţie pe sens, lăţimea platformei de 26 metri şi acostamentul de 1,75 m pentru a permite amplasarea parapeţilor).

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000); inclusiv nodul direcţional Sebeş, o parcare de scurtă durată la km 4+200 (stânga), km 4+500 (dreapta); două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Alba Iulia Sud la km 8, nodul rutier Alba Iulia Nord la km 16. Constructor: Impresa Pizzarotti & C SPA – Pomponio Construcţii SRL, 541.739.137 lei

Lotul 2 – 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250), inclusiv un spaţiu de servicii tip S3 la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta); nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces; un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş. Constructor: Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL, 549.332.493 lei

Lotul 3 – 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700), cu două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Aiud la km 44+700, nodul rutier Unirea la km 53+200; un spaţiu de servicii tip S1 la km 46+800 (stânga), km 47+700 (dreapta). Constructor: asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA, 420.511.921 lei; lucrări în desfăşurare, data de finalizare contractuală: 20.03.2016.

Lotul 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000), inclusiv o parcare de scurtă durată la km 60+030 (stânga), km 60+280 (dreapta); un centru de întreţinere şi coordonare la km 61+375. Constructor: Asocierea PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH, 470.004.894,83, lei; lucrări începute în octombrie, cu dată de finalizare 20 martie 2016.

La sfârşitul lunii mai, la Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului a fost depus un memoriu de prezentare pentru revizuirea acordului de mediu pentru Autostrada Sebeş-Turda.

După vizite în teren, studiile realizate pe perioada elaborării declaraţiei de proiectare şi proiectele tehnice pentru loturile 1, 2 şi 4, a fost necesară realizarea unor modificări faţă de studiul de fezabilitate (beneficiar CNADNR) ce a stat la baza emiterii acordului de mediu din 2009, revizuit în 2013, cu anexa din 11.03.2015.

Vezi AICI modificările de proiect propuse.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement