Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

BACALAUREAT 2020 în ALBA: 15 centre de examen, peste 2.600 de candidați. Cum se vor desfășura probele scrise


Publicat

examen

Absolvenții de liceu susțin luni, 22 iunie, prima probă scrisă la examenul de Bacalaureat 2020, cea de Limba și literatura Română. Testarea se va desfășura în condiții speciale, la fel ca în cazul Evaluării Naționale.

În județul Alba sunt 15 centre de examen, iar peste 2.600 de candidați sunt așteptați să participe la probele scrise.

Vezi BACALAUREAT 2020: REGULI pentru probele scrise care încep LUNI. Ce le este interzis candidaților

Pentru a promova Bacalaureatul, candidații trebuie să obțină cel puțin nota 5 la fiecare dintre probele scrise și cel puțin media 6. De asemenea, trebuie să aibă echivalate/recunoscute probele de competențe lingvistice și digitale.

Subiectele sunt concepute de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, iar în acest an a fost eliminată materia din semestrul al doilea.

Vezi BACALAUREAT 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a XII-a

Potrivit Inspectoratului Școlar Județean Alba, sunt 2642 de candidați înscriși, dintre care 2188 candidați din promoția curentă, respectiv 454 de candidați din promoțiile anterioare.

Examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2020, începe luni, 22 iunie, cu proba scrisă la Limba și literatura română, marți, 23 iunie, se va desfășura proba la Limba și literatura maternă, miercuri, 24 iunie, va avea loc proba obligatorie a profilului. Ultima probă scrisă din această sesiune, proba la alegere a profilului și a specializării, este programată joi, 25 iunie.

Vezi integral BACALAUREAT 2020: Tot ce trebuie să știe candidații pentru examenul din acest an. Calendar, reguli, modele de subiecte

Afișarea primelor rezultate, în centrele de examen și pe site-ul bacalaureat.edu.ro, este prevăzută pentru data de 30 iunie (până în ora 12:00). Afișarea rezultatelor se va face cu anonimizarea numelui și a prenumelui candidatului. Contestațiile pot fi depuse în aceeași zi, în intervalul orar 16:00 – 20:00, respectiv 1 iulie, în intervalul orar 8:00 – 12:00.

Acestea pot fi depuse/transmise și prin mijloace electronice. În acest caz, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.

Rezultatele finale vor fi făcute publice în data de 5 iulie.

Probele încep la ora 9:00, accesul elevilor în săli fiind permis până la ora 8:30.

În acord cu prevederile legale în vigoare, în sălile de clasă trebuie asigurate următoarele măsuri de prevenire și protecție:

– la intrarea în unitatea de învățământ a personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic și a elevilor va fi măsurată temperatura (care nu va trebui să depășească 37,3 grade Celsius) de cadrul medical care va asigura asistența medicală pe întreaga durată de desfășurare a activității;

– vor fi asigurate materiale și echipamente de protecție (covorașe dezinfectante, măști de protecție, substanțe dezinfectante pentru mâini etc);

– se realizează curățenia și dezinfectarea pardoselilor, a obiectivelor din sala de curs (pupitre, mese, scaune), clanța ușii, mânerul de la geamuri, pervazul ferestrei, prin ștergere cu apă și detergent, apoi cu substanțe biocide;

– în toate spațiile în care se vor desfășura activități cu elevii vor fi afișate mesaje de informare cu privire la normele igienico-sanitare și de prevenire a infectării cu SARS-Cov 2;

– intrările/ieșirile, precum și sensul de deplasare pe coridoare către sălile de clasă și spre alte încăperi sunt stabilite de unitatea de învățământ, semnalizate corespunzător și dezinfectate în mod regulat;

– existența, în regim permanent, de săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dezinfectant pentru mâini, care vor fi reîncărcate ori de câte ori este necesar;

– în sălile de clasă activitățile/examenele se vor desfășura prin stabilirea locurilor astfel încât să existe o distanță între elevi/candidați, pe rânduri și între rânduri, de 2 m unul față de celălalt;

– pupitrele/băncile vor fi individualizate/prestabilite și, de asemenea, se va asigura reprezentarea grafică a situării acestora la intrarea în sală (oglinda sălii), astfel încât să se asigure cunoașterea și intrarea/localizarea, fără a parcurge toată suprafața sălii; personalul didactic/asistenții care asigură supravegherea vor dirija candidatul direct către locul destinat.

Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de trei ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.

Toate sălile de examen au în dotare camere funcționale de supraveghere video și audio.

Pentru rezolvarea subiectelor, candidații vor folosi numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru executarea schemelor și a desenelor, vor utiliza numai creion negru.

Pentru probele scrise la Matematică și Geografie, candidații pot apela doar la instrumente de desen. La probele scrise, mijloacele de calcul sunt interzise, iar hârtia folosită este doar cea distribuită în sala de examen.

Pentru elevii care solicită și primesc, în cazuri justificate, aprobarea Comisiei Naționale de Organizare a Examenului de Bacalaureat în vederea susținerii probelor cu subiectul de rezervă, se organizează proba scrisă/probele scrise după finalizarea ultimei probe prevăzute în calendarul de desfășurare a Bacalaureatului.

Este interzisă introducerea în sălile de examen a unor obiecte, precum: ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete etc. De asemenea, elevii vor fi informați că este interzis accesul în săli cu orice fel de lucrări: manuale, dicționare, notițe, însemnări etc., precum și cu orice mijloc electronic de calcul, de stocare de informații sau de comunicare (stick-uri de memorie, telefoane, tablete etc.).

În același timp, candidaților le este interzis să comunice între ei sau cu exteriorul, să transmită ori să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare în interior sau cu exteriorul. Cei surprinși în aceste situații vor fi eliminați din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introdus de aceștia ori de alți candidați, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane și indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise. Drept consecință, acești candidați nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului.

Pentru a fi declarat promovat, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească următoarele condiții, cumulativ:

– recunoașterea/echivalarea tuturor probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale;

– susținerea tuturor probelor scrise și obținerea notei 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea;

– obținerea mediei 6 (cel puțin) la probele scrise.

Elevii aflați în izolare/confirmați pozitiv cu noul coronavirus vor susține examenul de Bacalaureat în etapa specială, începând cu data de 6 iulie. La această etapă vor participa doar absolvenții care au avut temperatura peste maximul admis, au fost in izolare, carantină, au afecțiuni cronice care pot crește receptivitatea sau severitatea afecțiunii în contextul pandemiei, sunt spitalizați/internați, în prima etapă a examenelor naționale, pentru diverse afecțiuni.

Inspectoratul Școlar Județean Alba pune la dispoziția celor interesați linia TELVERDE 0800 816258  pentru sesizarea eventualelor disfuncționalități pe durata probelor scrise. Numărul va fi disponibil în perioada 22 – 25 iunie, între orele 8:00 – 16:00.

CALENDAR BACALAUREAT 2020:

3-10 iunie: înscrierea candidaților

11-17 iunie: echivalarea și recunoașterea competențelor lingvistice și digitale

22 iunie: Limba și literatura română – proba E.a) proba scrisă . Vezi Subiecte Limba și literatura Română 2020

23 iunie: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

24 iunie: Proba obligatorie a profilului – proba E. c) – proba scrisă

Matematică – pentru absolvenții claselor de liceu cu profil real din filiera teoretică, pentru cei care au terminat filiera tehnologică și pentru absolvenții de la profilul militar și profilul pedagogic – specializarea învățători-educatoare, din filiera vocațională

Istorie – pentru absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretică și pentru toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celor de mai sus

25 iunie: Proba la alegere a profilului și a specializării – proba E.d) – proba scrisă

Fizică, Chimie, Biologie sau Informatică – elevii de la profilul real din filiera teoretică, de la profilul tehnic și profilul resurse naturale și protecția mediului din filiera tehnologică și de la profilul militar din filiera vocațională

Geografie, Filosofie, Logică, Economie, Psihologie sau Sociologie – absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretică, de la profilul servicii din filiera tehnologică și din toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celui menționat mai sus

30 iunie: Afișarea rezultatelor la probele scrise, până la ora 12:00. Depunerea contestațiilor în intervalul orar 16:00-20:00

1 iulie: Depunerea contestațiilor în intervalul orar 8:00-12:00

1-4 iulie: Rezolvarea contestațiilor

5 iulie: Afișarea rezultatelor finale.

Sesiunea specială, pentru candidații care au avut temperatură mai mare de 37,3 grade Celsius sau au avut probele medicale, începe din 6 iulie.

CALENDAR BACALAUREAT 2020 – sesiune specială:

29 iunie – 3 iulie: înscrierea candidaților

6 iulie: Limba și literatura română – proba E a) – proba scrisă

7 iulie: proba obligatorie a profilului – proba E c) – proba scrisă

8 iulie: proba la alegere a profilului și a specializării – proba E d) – proba scrisă

9 iulie: Limba și literatura maternă – proba E b) – proba scrisă

10 iulie: afișarea rezultatelor (ora 12:00)

10 iulie: depunerea contestațiilor (între orele 14:00 – 19:00)

12 iulie: afișarea rezultatelor finale (după ora 12:00).



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Alți doi turiști români au fost depistați cu coronavirus în Grecia. MAE a anunțat care este starea lor

Publicat

Alți doi turiști români au fost testați pozitiv pentru infecția cu COVID-19 în Grecia, anunță Ministerul Afacerilor Externe, după ce săptămâna trecută o altă turistă a fost confirmată cu noul coronavirus. Potrivit potrivit datelor comunicate joi de către autoritățile locale elene Consulatului General al României la Salonic, un cetățean român aflat în Insula Thassos și un alt cetățean român aflat în Paralia Katerini au fost testați pozitiv pentru infecția cu COVID-19.

Vezi și LISTA țărilor cu restricții pentru românii care călătoresc în străinătate. Unde vor trebui să stea în izolare

Cetățeanul român aflat în insula Thassos a fost deja transferat în unitatea hotelieră special destinată pentru efectuarea carantinei, iar starea sa de sănătate este bună. Reprezentanții oficiului consular au contactat cetățeanul român și sunt pregătiți să acorde asistență consulară dacă situația o va impune.

Cetățeanul român aflat în Paralia Katerini a contactat telefonic Consulatul General al României la Salonic, semnalând faptul că a fost anunțat de autoritățile elene asupra rezultatului pozitiv la testarea efectuată la intrarea pe teritoriul Greciei, starea acestuia de sănătate fiind de asemenea bună.

Ambasada României la Atena a întreprins demersuri de urgență pentru solicitarea de date oficiale din partea autorităților centrale vizând situația cetățenilor români depistați pozitiv.

Totodată, potrivit informațiilor actualizate disponibile pe pagina https://travel.gov.gr, procedura aplicabilă turiștilor care sunt testați pentru infecția cu COVID-19 la intrarea pe teritoriul Republicii Elene a fost modificată. Astfel, după efectuarea testării, persoanele în cauză își vor continua călătoria către destinația finală în așteptarea rezultatului, care este comunicat în 24 de ore. Autoritățile elene recomandă ca, până la comunicarea rezultatului, persoanele testate să păstreze distanțarea socială, să respecte recomandările adoptate la nivel local și să își monitorizeze starea de sănătate pentru identificarea unor eventuale simptome specifice infecției cu COVID-19. Persoanele testate vor fi contactate doar în cazul unui rezultat pozitiv.

De asemenea, conform aceleiași surse oficiale, începând cu data 9 iulie 2020, completarea obligatorie a formularului electronic (Passenger Locator Form) de către persoanele care intră pe teritoriul Republicii Elene (pe cale aeriană, rutieră sau maritimă) trebuie făcută cu cel puțin 24 de ore înainte de data călătoriei, și nu cu 48 de ore cum era valabil inițial. MAE reamintește că nerespectarea obligației de a completa acest formular este sancționată cu o amendă de 500 de euro, potrivit legislației elene în vigoare. Formularul este disponibil în limba engleză la adresa https://travel.gov.gr, unde sunt precizate și condițiile de călătorie valabile pentru această perioadă.

Cu privire la informațiile vehiculate în spațiul public privind testarea tuturor turiștilor la punctul de frontieră Kulata-Promachonas, Ambasada României la Atena a solicitat clarificări autorităților elene competente care au menționat că, la acest moment, testarea se face în continuare aleatoriu, în limita numărului de teste disponibile.

Ministerul Afacerilor Externe continuă să urmărească îndeaproape evoluțiile cu privire la tranzitul cetățenilor români prin punctul de trecere al frontierei Kulata – Promachonas și continuă dialogul cu autoritățile elene pentru identificarea de soluții necesare reducerii timpului de așteptare și prevenirea unor astfel de situații în perioada următoare. De asemenea, Ministerul Afacerilor Externe menționează că autoritățile elene competente pot modifica fără preaviz condițiile de intrare pe teritoriul național, în funcție de numărul de noi cazuri de COVID-19 ce vor fi înregistrate pe parcurs.

Totodată, pentru a evita timpi suplimentari de așteptare la frontieră, Ministerul Afacerilor Externe recomandă ca cetățenii români să completeze formularul electronic (Passenger Locator Form) disponibil la adresa https://travel.gov.gr, cu cel puțin 24 de ore anterior deplasării, și să obțină în timp util codul de confirmare a înregistrării, care va trebui prezentat la frontieră, în format digital sau tipărit.

Ministerul Afacerilor Externe reamintește că cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Atena 00302106774035 și Consulatului General al României de la Salonic 00302310340088, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanență. De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu un caracter de urgență, au la dispoziție şi telefonul de urgență al misiunii diplomatice a României în Republica Elenă 00306978996222 și al Consulatului General al României de la Salonic 00306946049076.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat de presă Bogdan Lazăr: Contractele pe un pachet de țigări cu firmele de casă ale PD-PNL-PSD trebuie să înceteze! (P)

Publicat

” Dacă ați avea posibilitatea să vă cumpărați un pachet de țigări într-o lună, nu credeți că mai bine ați concesiona pentru exact același preț un spațiu în buricul târgului de la Primăria Alba Iulia? Exact același gen de spațiu care se închiriază lunar cu câte 800-1.000 euro/lună!! DA.

Doar că dacă nu sunteți pila sau cunoștința actualei conduceri PD-PNL, respectiv Hava-Voicu&CO. nu prea puteți!

Cum se face acum: orice firmă cu intrare la actuala stăpânire VOICU&CO. depune o cerere de concesionare a unui spațiu, care se analizează. Promite că va face o investiție pe terenul respectiv și va desfășura o anume activitate. La finalul contractului (de regula 49 de ani, maximumul prevăzut de lege) terenul rămâne în proprietatea municipalității. Iar construcția realizată poate fi luată acasă de firma respectivă.

În teorie, firma nu are voie să subconcesioneze spațiul respectiv, dar ghici ciupercă ce?! Se pare că au existat inclusiv contracte pentru care nu s-a cerut nici măcar studiul de oportunitate, și au trecut fără nicio problemă de masa de ridicători de mâini PD-PNL-PSD. Și mai ciudat este cum după ce se semnează un contract pe o anumită sumă, la o distanță de doar 2-3 ani aceste contracte se modifică și se ajunge la suma ridicolă de 9 lei/mp/an!!! Culmea, pentru același teren, același contract, aceeași firmă.

În timp ce astăzi Primăria Alba Iulia cere o taxă de 6 lei/mp/zi (ați citit bine:pe ZI, nu pe lună, nu pe an) pentru amplasarea pe domeniul public!!

Voi propune modificarea acestui mod de a împărți domeniul public pe pile și relații și să stabilim exact un set de reguli clare prin care să aplicăm cu adevărat prevederile Legii nr. 50 din 07/29/1991 privind autorizarea executării construcțiilor și unele măsuri pentru realizarea locuințelor. Fiecare firmă care concesionează pe o perioadă de maximum 49 de ani, ar trebui să fie obligată să prezinte garanția unei investiții cel puțin egale cu valoarea de piață a terenului calculată la prețul zilei, investiție care să fie realizată în primii 5 ani ai contractului de concesiune.

Mai mult, prețul fiecărui contract în parte va trebui să fie stabilit în urma unei analize economice-financiare realizată de o firmă independentă, pe cheltuiala firmei care solicită încheierea unui astfel de contract. Și, nu în ultimul rând, orice concesiune se va putea face pe baza unei licitații deschise și transparente, la care va avea acces orice persoană juridică interesată.

Numai în cazul în care nu vor fi și alți participanți se va face prin negociere directă. Așa se vor respecta atât principiul egalității (art.7,Cod Administrativ) cât și principiul transparenței (art.8, Cod Administrativ) pentru a avea cu adevărat o Primărie deschisă și corectă pentru noi toți!

Știu că voi lovi direct în interesele de gașcă ale PD-PNL-PSD, însă consider că este un mod obiectiv și corect de a reda cu adevărat Alba Iulia tuturor albaiulienilor”, a declarat Ioan Bogdan Lazăr, candidatul ALDE Alba pentru Primăria Municipiului Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Modificările PSD la Legea carantinei: Cei care fug din izolare nu mai pot fi băgați în carantină instituționalizată

Publicat

Legea Guvernului privind internarea, carantina și izolarea bolnavilor sau suspecților de COVID-19 este dezbătută astăzi în Comisia Juridică a Camerei Deputaților, urmând ca în cursul serii să fie votată de forul legislativ. Camera Deputaților este prima cameră sesizată, urmând ca legea să meargă la Senat.

Conform amendamentelor depuse de PSD la lege sunt eliminate prevederile care dădeau putere autorităților să îi poată sancționa pe cei care nu respectă izolarea sau carantina. 

Din textul Guvernului este eliminată posibilitatea autorităților de a introduce în carantină instituționalizată persoanele care nu respectă măsura izolării. De asemenea, este eliminată și măsura sancționării celor care nu respectă carantina sau izolarea, în sensul în care aceștia erau obligați să suporte cheltuielile, dacă fug din izolare sau carantină.

Carantina în spaţii special desemnate de către autorităţi se va realiza doar în cazul în care „persoanele pentru care se instituie măsura de carantina declară că nu îşi pot asigura condiţiile de separare fizică la domiciliu sau locaţia declarată”.

Izolarea persoanei în spital se va face printr-un act administrativ, asumat de către medic, „pe baza pe baza examinărilor clinice și paraclinice constată riscul de transmitere a unei boli infectocontagioase cu risc de transmitere comunitară”. Astfel, cei care sunt internați, izolați sau carantinați, să poată contesta în instanță decizia.

Carantina persoanelor în spații special desemnate, la domiciliu sau la o locație declarată se instituie pentru o perioadă bine determinată pe baza datelor științifice oficiale, cu privire la persoanele suspecte de a fi infectate sau purtătoare ale unui agent patogen, care:

a) sosesc din zone în care riscul epidemiologie este ridicat, pe baza datelor epidemiologice transmise la nivel naţional, european şi internaţional de către organismele competente în domeniu;

b) au venit în contact cu persoane confirmate cu o boala infectocontagioasă” se mai arată în proiectul de lege.

Carantina bunurilor se instituie pentru bunurile suspecte de a fi contaminate, mijloace de transport sau alte bunuri suspecte de a fi contaminate, sau distrugere, după caz. Procedura de decontaminare sau distrugere se stabileşte prin ordin al ministrului sănătăţii.

Autoritățile pot institui carantină zonală, „pentru persoanele aflate şi activităţile derulate în perimetrul afectat de situaţiile de risc epidemiologie sau biologic”.

Ce presupune izolarea în spital sau la domiciliu

Izolarea în unitatea sanitara sau locaţiile în care personalul unităţilor sanitare desfăşoară activitate medicală specifică, se instituie pentru persoanele bolnave sau cu semne şi simptome sugestive pentru bolile infectocontagioase stabilite prin hotărâre a Guvernului sau persoanele purtătoare de agenţi patogeni ai acestor boli, pentru care se impune internarea obligatorie, pentru o durată conform datelor ştiinţifice oficiale şi în funcţie de evoluţia patologiei respective pentru fiecare pacient.

Izolarea la domiciliu sau locaţia declarată, se poate dispune doar pentru persoanele purtătoare de agenţi patogeni ai bolilor infectocontagioase stabilite prin hotărâre a Guvernului, în funcţie de rata de transmisibilitate şi contagiozitate şi capacitatea unităţilor sanitare pentru o durata conform datelor ştiinţifice oficiale şi în funcţie de evoluţia patologiei respective pentru fiecare pacient.

Persoanele izolate, carantinate sau internate pot să conteste în instanță măsura.

„Orice persoană care intră sub incidenţa unui act emis potrivit dispoziţiilor prezentei legi, prin care s-a dispus una dintre măsurile prevăzute la art. 6, poate introduce, pe toată durata instituirii acesteia, acţiune la judecătoria în a cărei circumscripţie domiciliază sau îşi are reşedinţa ori la judecătoria în a cărei circumscripţie este situată unitatea sanitară în care este internată, solicitând revizuirea măsurii sau încetarea acesteia. Cererile sunt scutite de plata taxei judiciare de timbru”, se arată în textul de lege.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Opt apartamente sociale din Alba Iulia au devenit locuințe inteligente. Locatarii primesc date despre case pe smartphone

Publicat

Pentru a sprijini locatarii și a diminua cheltuielile la utilități, Primăria Alba Iulia, prin proiectul Social Green, a instalat (fără costuri pentru locatari) dispozitive inteligente de monitorizare, control și contorizare: centrală tip casă inteligentă pentru senzori radio, software și control la distanță; senzori de temperatură pentru interior în tandem cu controlere inteligente de calorifer cu reglarea temperaturii; ștechere inteligente cu oprire și contorizare; senzor de fum; unitate inteligentă pentru climat interior cu display (temperatură, umiditate, CO2); contor inteligent monofazat de energie electrică pentru consumul general al apartamentului; becuri LED.

Locatarii primesc pe telefonul mobil rapoarte ale parametrilor principali prin intermediul unei aplicații dedicate. Cele 8 locuințe sociale sunt situate pe strada Marcus Aurelius.

După instalarea echipamentelor și instruirea locatarilor cu privire la utilizarea lor, s-a început interpretarea datelor în scopul atingerii obiectivelor proiectului: îmbunătățirea confortului termic și reducerea consumului de energie. De asemenea, complementar soluţiilor clasice de eficienţă energetică (ce îmbunătăţesc izolaţia clădirilor sau folosesc echipamente eficiente şi energii regenerabile), proiectul îşi propune să demonstreze că soluţiile inteligente de monitorizare a parametrilor din locuinţe în timp real, oferă informaţiile necesare locatarilor în vederea îmbunătăţirii comportamentului lor de consum şi de creştere suplimentară a eficienţei energetice.

„Acasă poate fi absolut orice casă. Chiar și o locuință socială, atât timp cât cei care stau în ea o îngrijesc și prețuiesc cum se cuvine. În ceea ce ne privește, încercăm să îi ajutăm pe chiriașii de aici cu tot ce putem. Iar această transformare a primei serii de 8 locuițe sociale în case eficiente energetic, e doar un prim pas. Beneficiile le vor vedea în lunile următoare, într-o scădere semnificativă a costurilor de întreținere și a cheltuielilor cu utilitățile. Este unul dintre programele Primăriei Alba Iulia care produce efecte imediate”, spune Raul Tudorașcu, consilier local cu atribuții de viceprimar al Municipiului Alba Iulia

Proiectul se derulează timp de 12 luni și, în toată această perioadă, pe baza datelor procesate sunt elaborate recomandări pentru eficientizarea consumului energetic și îmbunătățirea comportamentului energetic la nivelul celor 8 apartamente sociale. După încheierea perioadei, echipamentele pot rămâne mai departe în aceste locuințe sau pot fi relocate. Locuințele transformate în casă inteligentă au fost selectate în funcție de suprafață și pe baza recomandărilor Direcției de Asistență Socială.

Acțiunea pilot (desfășurată în cadrul proiectului Social Green) este implementată în parteneriat și cu sprijinul Agenției Regionale pentru Energie Tartu (Estonia).

Despre proiect și program:

„Politici regionale spre ecologizarea sectorului locuințelor sociale – Acronim Social Green (Regional Policies Towards Greening the Social Housing Sector)” reprezintă un proiect finanțat de Uniunea Europeană prin FEDR, în cadrul programului european Interreg Europe IVC, implementat de către Primăria municipiului Alba Iulia în calitate de partener, în cadrul consorţiului transnaţional coordonat de Centrul Nordic pentru Dezvoltare Spațială Nordregio din Suedia.

Proiectul are ca scop îmbunătățirea politicilor de dezvoltare regională orientate spre promovarea ecologizării sectorului de locuințe sociale prin întărirea eficienței energetice și a utilizării energiilor regenerabile, subliniind importanța acestuia ca și „incubator” pentru noi piețe din domeniile energiei, tehnologiilor, serviciilor și modelelor de business. În plus, proiectul asigură oportunitatea de a explora modele de construcții ecologice și de a reduce semnificativ emisiile de gaze cu efect de seră prin măsuri eficiente din punct de vedere al costurilor, asigurând în același timp necesarul de locuințe într-o manieră sănătoasă și durabilă.

În cadrul proiectului Social Green se implementează Acțiunea pilot denumită „Îmbunătățirea eficienței energetice și a comportamentului consumatorilor la nivelul locuințelor sociale din municipiul Alba Iulia (Improving energy efficiency and consumer behaviour at the level of social housing in Alba Iulia Municipality)”, având ca obiectiv îmbunătățirea confortului termic și reducerea consumului de energie, la nivelul locuințelor sociale din Alba Iulia. De asemenea, complementar soluţiilor clasice de eficienţă energetică (ce îmbunătăţesc izolaţia clădirilor sau folosesc echipamente eficiente şi energii regenerabile), proiectul pilot îşi propune să demonstreze că soluţiile inteligente de monitorizare a parametrilor din locuinţe în timp real, oferă informaţiile necesare locatarilor în vederea îmbunătăţirii comportamentului lor de consum şi de creştere suplimentară a eficienţei energetice.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate