Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Baza de agrement de la Alba Iulia rămâne pe hârtie. Primăria nu are, nici în acest an, bani să facă ștrandul


Publicat

Va avea Alba Iulia un ștrand? Răspunsul este NU, cel puțin nu în acest an. Bugetul s-a micșorat, Guvernul s-a zgârcit, iar intenția Primăriei Alba Iulia de a emite obligațiuni în valoare de 100.000.000 de lei pentru mai multe investiții în acest an a eșuat pe motiv că băncile sunt sceptice în ceea ce privește acordarea de credite care implică astfel de sume și nu au participat la invitația primăriei.

„Să îl facă Dîrzu”, a răspuns primarul Mircea Hava la întrebarea dacă se va face anul acesta ștrand, motivând că Alba Iulia a pierdut 20 de milioane de lei din cauza legii bugetului care nu-i permite să cheltuie toate veniturile proprii.

Și încercarea de a emite obligațiuni în valoare de 100.000.000 de lei, pe care să-i folosească pentru anul Centenarului a eșuat. Administrația locală avea de gând să se îndatoreze cu această sumă pentru a face Baza de Agrement de la Bazinul Olimpic, renovarea Stadionului Cetate, reabilitare locuri de joacă, Palatul Principilor etc.

Primăria Alba Iulia se îndatorează cu 100 milioane de lei pentru Palatul Principilor, stadion, spații de joacă, ștrand și alte investiții

Proiectul pentru contractarea unei finanțări rambursabile prin emiterea de obligațiuni municipale a fost aprobat anul trecut în luna septembrie, iar invitația către bănci a fost făcută în luna decembrie, însă fără rezultat.

Nici cei 335.000 de lei aprobați anul trecut în buget pentru ștrand nu au fost cheltuiți. Deci cei care sperau că anul acesta nu se vor mai duce până la Deva sau Orăștie pentru a se „bălăci” într-un ștrand, vor trebui să facă și la vară aceste drumuri pentru că la Alba Iulia șansele unui ștrand municipal în viitorul apropiat sunt aproape de 0%.

Reamintim că până acum, s-au plătit pentru nimic 272.272 de euro . 200.000 de euro pe terenul din spatele bazinului olimpic, plus 13.000 de euro proiectul, la care se mai aaugă studiile făcute (17.000 euro + 17.800 euro + 24.472 euro) de Biroul de Proiectare Străjan pentru zona de la Schit, bani care au lăsat în urmă doar niște ștranduri și parcuri „fantomă”.

VEZI:  Sute de mii de euro plătiți pe ȘTRANDURI FANTOMĂ. Proiecte mutate după „poftele” primarului

 

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

4 Comentarii

4 Comments

  1. Un cetatean

    marți, 13.02.2018 at 09:12

    Va multumim domnule primar ca si anul acesta vom contribui la bugetul local de la Deva, Orastie,Simeria si Ocna Sibiului unde de bine de rau avem si acces de pe autostrada sau Targu Mures, unde ai si de unde alege ( Complexul Sportiv Muresul – Weekend administrat de primarie, pentru tot muritorul de rand, curat, civilizat si Aqua Rock Spa, strandul de la Sangeorgiu de Mures cu Apollo Wellness Club langa sau Bussines Hotel Targu Mures), si ocazional la Oradea, unde a de asemenea s-au construit o garmada pe langa vechile stranduri de la Baile Felix si 1 Mai ( Aqua Park Nymphaea, Aqua Park President, Lotus Therm Spa ). De cate ori este vorba de facut ceva pentru locuitorii urbei vesnic aceias problema nu sunt bani. Dar pentru ce sunt bani ? Caci pentru parcari nu sunt, pentru complex de agrement nu sunt, pentru sanatate nu sunt, pentru autostrazi nu sunt, pentru impaduriri nu sunt dar bine ca sunt pentru salarii si pensii speciale.

  2. adrian negrea

    marți, 13.02.2018 at 10:04

    AVETI DREPTATE D-LE CETATEAN,NU MAI SUN BANI NUMAI PENTRU CE VOR MUSCHII LUI HAVA, DAR SA SPERAM CA SI EL VA RASPUNDE PANA LA URMA IMPREUNA CU MAFIA PE CARE O CONDUCE !!!

    • Calin A ntonius

      marți, 13.02.2018 at 18:43

      Domniile voastre l-ati ales pe mucalitul de Hava !!!!!!!

  3. cornel

    miercuri, 14.02.2018 at 14:54

    Chiar si la Blaj sunt 3 stranduri !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Șeful DSU, Raed Arafat: Intrăm în logica medicinei de dezastre. Vor fi zile în care vor intra și 100 de pacienți în ATI

Publicat

Secretarul de stat Raed Arafat a declarat, marţi, că presiunea pe sistemul medical în contextul numărului mare de cazuri de infecţii cu noul coronavirus continuă să crească şi încet, încet se intră în „logica medicinei de dezastre”.

„Situaţia de astăzi este una pe care noi am anticipat-o, din păcate. Presiunea asupra sistemului sanitar este evidentă. Vedem o presiune care continuă să crească şi acest lucru iarăşi este un lucru care a fost anticipat, având în vedere cifra cazurilor care apare în fiecare zi. Clar că un procent din aceste cazuri va ajunge în spitale, are nevoie de îngrijiri medicale avansate şi unii dintre ei chiar de terapie intensivă. (…) Acum, încet, încet, intrăm în logica medicinei de dezastre, în care trebuie un management diferit faţă de măsurile de prevenţie, măsuri de prevenţie care trebuie să continue pe linie epidemiologică, măsurile care să oprească răspândirea. Acestea sunt cele mai importante. Dar, în acelaşi timp, acum, ne confruntăm cu o situaţie care necesită aplicarea unor măsuri foarte bine calculate pentru a putea trata şi a putea asista numărul cel mai mare de pacienţi posibil”, a afirmat Arafat.

Potrivit acestuia, se va ajunge la zile în care se vor înregistra şi 100 de pacienţi ce vor intra în Terapie Intensivă, ceea ce înseamnă adaptarea sistemului şi introducerea mecanismelor de lucru după conceptele de medicină de dezastre.

„Rolul lor este tratarea celui mai mare număr posibil, pentru a face binele pentru cel mai mare număr posibil”, a explicat Raed Arafat, în cadrul videoconferinţei „Fenomenul SARS-CoV2. Gripa Sezonieră. Vaccinarea”, organizată de Profit.ro, potrivit Agerpres.

El a adăugat că se încearcă creşterea numărului de locuri în secţiile de Terapie Intensivă, dar şi sporirea resursei umane.

„Cu domnul ministru Tătaru am avut discuţii cu mai multe spitale recent pentru creşterea capacităţii de Terapie Intensivă la Bucureşti, dar singurul lucru pe care nu putem să îl creştem brusc este numărul medicilor şi al personalului care se ocupă de cazurile de terapie intensivă. (…) Avem un plan pentru a corecta un pic partea de resurse umane, de a recupera acum toţi medicii care au terminat examenul de specialitate pe ATI, pe urgenţă, pe pneumologie, pe infecţioase, pe radiologie şi epidemiologie, de a-i angaja imediat fără concurs, pentru a crea o forţă de lucru pe care putem să o trimitem acolo unde este nevoie prin detaşare. (…) Sperăm în primă fază vreo 200 de persoane să reuşim să le angajăm, medici vorbim aici, la sfârşit ei să poată să aleagă unde vor să se transfere şi să aibă postul lor pe posturile vacante existente, tot fără concurs. Ordonanţa de urgenţă a fost citită, urmează să fie aprobată chiar în cursul acestei săptămâni”, a precizat Arafat.

Secretarul de stat a menţionat că sunt aproximativ 70 de anestezişti care au terminat specialitatea, dar şi medici de urgenţă, care nu au niciun post.

„Partea de resurse umane rămâne partea cea mai serioasă care trebuie să vedem cu o manageriem corect, astfel încât colegii noştri să poată să îşi facă treaba. Trebuie să recunoaştem că este imposibil să ne facem treaba după prevederile Codului muncii, suntem chiar într-o situaţie care nu mai permite acest lucru şi atunci trebuie să ne adaptăm programul, să ne adaptăm modul de lucru, în care să existe şi timpul de odihnă, dar, în acelaşi timp, să existe personal suficient în spitale şi în unităţile sanitare şi în serviciile de urgenţă care să se ocupe de numărul mai mare de pacienţi. Poate că acest aflux de pacienţi va dura cel puţin vreo patru-cinci-şase săptămâni”, a indicat Raed Arafat.

El a spus că se încearcă să se ia măsuri fără a afecta economia. „Încercăm să nu afectăm economia, dar, în acelaşi timp, trebuie ca măsurile compensatorii să fie respectate cu stricteţe dacă vrem să păstrăm un număr limitat de cazuri în fiecare zi şi să începem chiar să avem o scădere a numărului de cazuri”, a arătat Arafat.

sursa: agerpres.ro, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Toate universitățile din țară trebuie să introducă datele de studii de licență, master și doctorat în Registrul matricol unic

Publicat

laptop calculator

Ministrul Educației a solicitat tuturor instituțiilor de învățământ superior ca, începând cu data de 2 noiembrie, în termen de 30 de zile, să opereze toate modificările necesare în Registrul matricol unic al universităților din România (RMUR), astfel încât să fie implementate toate măsurile prevăzute de actele normative în vigoare, anunță ministerul de resort.

Potrivit MEC, instituțiile de învățământ superior vor introduce în RMUR seriile și numerele actelor de studii întocmite și eliberate pentru absolvenții celor trei cicluri de studii universitare (licență, master, doctorat), precum și ale altor forme de studii. De asemenea, vor fi introduse și date cu privire la numele conducătorului/conducătorilor de doctorat sub tutela căruia/cărora au fost/sunt organizate studiile, pentru fiecare student doctorand.

Acest registru s-a constituit prin Legea educației naționale nr. 1/2011. Conform prevederilor LEN, art. 201, alin (5) „în baza de date electronică aferentă RMUR se înregistrează și se păstrează evidența diplomelor universitare emise în România. Universitățile acreditate și Academia Română înregistrează seriile și numerele actelor de studii întocmite și eliberate“, anunță Ministerul Educației.

Registrul matricol unic al universităților din România a devenit funcțional în anul 2016, prin includerea în contractul instituțional al fiecărei universități a obligației de a raporta datele solicitate de Ministerul Educației și Cercetării referitoare la evidența studenților pentru toate nivelurile de studii (licență master, doctorat sau alte forme de studii).

„Pentru a avea un sistem funcțional și credibil, universitățile trebuie să introducă toate datele necesare în acest registru, astfel încât, la nivelul Ministerului Educației și Cercetării, să existe o evidență centralizată a diplomelor și a certificatelor universitare. Este și acesta un pas spre o Românie modernă”, a declarat Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării.

În 2018, funcționarea RMUR a fost detaliată prin ordinul ministrului educației nr. 3.714/2018, cu modificările și completările ulterioare, reglementându-se faptul că instituțiile de învățământ superior de stat și particulare din România, acreditate sau autorizate să funcționeze provizoriu și Academia Română, au responsabilitatea și obligația să înregistreze în RMUR „seria și numărul actelor de studii emise pentru absolvenții înscriși la toate ciclurile de studii universitare (licență, master, doctorat) și la alte forme de studii“.

sursă: edu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Astrid Fodor validată primar la Sibiu. Decizie finală la Tribunal după ce Judecătoria o invalidase pe motiv de incompatibilitate

Publicat

Tribunalul Sibiu a validat instalarea în funcție a primarului ales Astrid Fodor. Decizia este definitivă, după ce inițial Judecătoria invalidase mandatul acesteia, pe motiv de incompatibilitate.

Judecătoria Sibiu a respins validarea lui Astrid Fodor în funcţia de primar al municipiului Sibiu, după ce Agenţia Naţională de Integritate a anunţat că Fodor are interdicţie să ocupe funcţia timp de trei ani, adică în perioada 2020-2023, pentru că s-a aflat în stare de incompatibilitate între 2012 şi 2014, când a fost viceprimar, scrie g4media.ro.

„Se aduce la cunoştinţă publică faptul că, prin încheierea pronunţată la Judecătoria Sibiu în camera de consiliu, la data de 16.10.2020, în dosarul nr. 9486/306/2020, a fost respinsă cererea formulată de Biroul Electoral al Circumscripţiei Municipale Sibiu – nr.1, pentru validarea mandatului de primar al municipiului Sibiu, atribuit doamnei Astrid Cora Fodor, în urma alegerilor locale desfăşurate la data de 27 septembrie 2020”, se arată într-un comunicat al Judecătoriei Sibiu.

Decizia instanţei a fost atacată cu apel de Fodor, iar Tribunalul a dat decizia de validare în funcție, definitivă.

surse: g4media.ro, agerpres.ro

sursă foto: Facebook Primăria Municipiului Sibiu

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Primarul din Ciugud, Gheorghe Damian, a fost confirmat cu COVID-19. S-a izolat la domiciliu, iar starea sa de sănătate este bună

Publicat

Primarul din Ciugud, Gheorghe Damian, a fost confirmat cu COVID-19. Potrivit DSP Alba, în ultimele 24 de ore, în comună s-au înregistrat 4 infectări noi în ultimele 24 de ore. Incidența la mia de locuitori este 5,5, potrivit DSP Alba.

Situația a fost confirmată de reprezentanții Primăriei Ciugud.

„Am fost informați și noi astăzi că domnul primar a fost diagnosticat cu SARS-COV-2. De câteva zile domnul primar a luat decizia de a se autoizola și apoi a fost carantinat la domiciliu.

Din fericire starea sa de sănătate este bună și, potrivit medicilor, până acum toate premisele sunt că ar fi o formă ușoară.

La nivelul Primăriei Ciugud am luat decizia testării tuturor colegilor, iar niciunul dintre noi nu a fost confirmat pozitiv. Testarea va fi repetată în zilele următoare pentru o siguranță deplină.

Până atunci am decis dezinfectarea totală a primăriei, care a avut loc în această dimineață, și sporirea tuturor măsurilor de protecție. Activitatea Primăriei Ciugud nu este afectată, însă toate activitățile cu publicul se vor desfășura cu și mai multe măsuri sporite de siguranță.

Facem un apel la toți cetățenii să respecte măsurile sanitare impuse pentru prevenirea și combaterea virusului SARS-COV-2 și să poarte masca în toate spațiile publice, indiferent că sunt închise sau deschise” a transmis purtătorul de cuvânt al instituției, Dan Lungu, la solicitarea Alba24.

„Dragi prieteni,

Din nefericire, oricât de mult am încercat să respect măsurile sanitare de prevenire și combaterea a pandemiei, am fost diagnosticat și eu cu virusul SARS-COV-2. Din fericire starea mea de sănătate este bună și, potrivit medicilor, până acum toate premisele sunt că ar fi o formă ușoară.

La nivelul Primăriei Ciugud am luat decizia testării tuturor colegilor și vestea bună este că niciunul dintre ei nu a fost confirmat pozitiv. Testarea va fi însă repetată în zilele următoare pentru o siguranță deplină.

Vă anunț că activitatea Primăriei Ciugud continuă normal, însă cu măsuri sporite de siguranță. De asemenea am decis dezinfectarea totală a clădirii administrative, care a avut loc în această dimineață, și sporirea tuturor măsurilor de protecție.

Vă mulțumesc tuturor celor ce sunteți cu sufletul alături de mine și de colegii mei și vă asigur de întreaga noastră recunoștință. Vă rog să aveți grijă de voi și de cei dragi, să purtați masca și să păstrați distanțarea socială, a scris Gheorghe Damian, pe pagina de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate