Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

„Beţe în roate” la investiţia Zewa de la Petreşti: Nicio ofertă la licitaţia de vânzare a terenului pentru că PUZ-ul prevede construcţia de blocuri ANL


Publicat

Niciun investitor nu s-a prezentat nici la ultima licitaţie pentru vânzarea terenului de 3,6 hectare, de pe strada Energiei din Petreşti, vizat de investiţia de peste 120 de milioane de euro anunţată de grupul suedez Svenska Cellulosa Aktiebolaget (SCA), reprezentant prin marca “Zewa”, pentru extinderea producţiei la „Pehart Tech”.

Motivul pentru care investitorul, SCA, nu s-a prezentat la licitaţie este că, o parte din terenul vizat pentru construcţia unei noi fabrici de hârtie în incinta Pehart Tech este etichetat, în caietul de sarcini elaborat de Primărie, ca fiind „rezidenţial”. Mai precis, pe 6.000 din cei 35.000 mp ar trebui construite blocuri ANL, ceea ce se contrazice cu intenţia investitorului.

Potrivit directorului Pehart Tech, Ioan Tecar, care a intermediat această investiţie în Sebeş, concernul suedez este pe punctul de a abandona proiectul, întrucât intenţiona să finalizeze tranzacţia până la sfârşitul acestui an şi să înceapă lucrările cât mai devreme.

După scandalul provocat în septembrie, când consilierii locali din Sebeş au respins un proiect de hotărâre privind scoaterea la licitaţie a terenului pentru construcţia unei noi fabrici de hârtie la Petreşti, se pare că situaţia încă nu s-a rezolvat. „Beţele în roate” sunt, şi de această dată, de ordin administrativ: la elaborarea caietului de sarcini s-a impus „respectarea PUZ-ului”, care prevedea că o parte din teren este destinat pentru construcţii rezidenţiale. Potrivit directorului Pehart, reprezentanţii Primăriei intenţionează să modifice această prevedere, pentru a putea porni investiţia.

Citiţi şi: Investiţia “Zewa” de 150 de milioane de euro de la Petreşti, blocată în CL Sebeş. Licitaţia terenului nu a fost aprobată de consilieri

„Nu era un capăt de lume dacă ei cînd au aprobat caietul de sarcini nu treceau obligativitatea de a respecta PUZ-ul. Din cei 35.000 mp de teren, 6000 sunt pentru construcţii rezidenţiale, adică blocuri ANL. Cealaltă parte nu are definiţie exactă”, a spus Tecar.

Ioan Tecar anunţa în septembrie că, împins de lipsa de deschidere şi de sprijin a administraţiei locale din Sebeş, intenţionează să mute toate investiţia de la Petreşti la Dej, unde deţine încă o fabrică de hârtie. Acest lucru ar însemna că toţi cei 360 de angajaţi vor fi disponibilizaţi. Din aceleaşi motive, Tecar a anunţat, marţi, că îşi păstrează poziţia şi că, până la sfârşitul anului va închide una dintre maşini şi va disponibiliza aproximativ 100 de oameni. Acesta a specificat că decizia lui de a muta fabrica la Dej nu este o formă de presiune asupra administraţiei locale, aşa cum s-a interpretat.

Citiţi şi: Scandalul terenului pentru Pehart | Patronul Ioan Tecar: „Aceia care au respins proiectul să îl voteze din nou. Altfel, vând tot și plec la Dej”

„Nu mai fac nimic pentru că nu are rost să mă lupt cu morile de vânt. Eu îmi urmăresc programul meu şi asta este. Primăria lucrează acum să schimbe caietul de sarcini şi PUZ-ul. Cei de la Zewa s-au oferit să plătească ei PUZ-ul, ca să nu fie probleme cu ceea ce vor ei să construiască acolo, o fabrică de hârtie. Este risc foarte mare să renunţe, pentru că voiau să închidă tranzacţia până la sfârşitul anului. Eu îmi menţin poziţia, deocamdată voi face câteva disponibilizări, opresc una dintre maşini, până la sfârşitul anului. Îmi urmăresc propriul business, unde va fi mai avantajos. Se fac interpretări, s-a luat ca şi cum aş face presiuni, dar pe mine nu mă interesează asta, pur şi simplu îmi urmăresc propriul business”, a mai spus Tecar.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

5 Comentarii

5 Comments

  1. SBS

    miercuri, 20.11.2013 at 19:32

    INCOPETENTA,NEPASAREA,DISPRETUL FATA DE CETATEAN SI COMUNITATE,REAUA VOINTA fac casa buna cu Consiliul Local Sebes,un consiliu din care fac parte multi oameni de nimic fara bun simt si pe care ii doare in paishpe de adevaratele probleme a comunitatii care i-a votat si pus acolo si care culmea isi i-au banii pentru „desele” prezente la sedinte tot de la aceeasi platitori de taxe si impozite.
    Mama voastra de incapabili si lucruri slabe ce sunteti…pai cum vine asta stimati consilieri?!!…sa vina strainii de la mii de km sa stea de vorba cu voi si domniile voastre nici sa nu va obositi sa dati pe la primarie???..sa-i tratati cu dispret si indeferenta si le inchideti usa in nas de parca ei ar avea nevoie de noi…pai cum se poate asa ceva stimabililor????????…sunteti niste mizerii care isi vad doar propriul interes.Orice problema are minim doua rezolvari atata timp cat oamenii se pun la masa,discuta si incearca sa gaseasca solutii dar in cadrul consiliul local Sebes nu se stie de asa ceva…nu este interes…si pe partea cealalta ne plangem ca nu sunt investitori in zona dar pe cei putini care au intentii de a face ceva pe termen lung in zona noastra si a aduce bani la buget ii alungati si le dati cu flit in ochi…pacat de cei care vor sa munceasca dar stau la votul unor incapabili.

    PS:”CAND VREI A FACI CEVA TOTDEAUNA VEI GASI O CALE,CAND NU VREI SA FACI NIMIC TODEAUNA VEI GASI UN MOTIV”

  2. coleg

    joi, 21.11.2013 at 08:10

    Bravo primarule, bravo PSD!!!

  3. Liviu Virciu

    joi, 21.11.2013 at 20:44

    Primarul si consilierii nu trebuie judecati asa dur. Va amintiti cum au fost tarati in procese le Bucuresti,ani si ani pentru terenul vandut Fabricii de bere din Ratul Lancramului ? Pai, si daca-l dadeau pe gratis nu trebuia sa ajunga la proces.
    Stiti ca li s-a pus sechestru pe case, masini ? Cred ca doar doresc sa fie totul absolut legal si transparent si vanzarea terenului se va face . Patronul Pehart Tec sa faca bine sa inteleaga acest lucru si sa nu mai ameninte ca-si ia jucaria si pleaca la Dej. Linistea familiilor consilierilor. a primarului este mai importanta decat afacerea sa . Sa aveti putintica rabdare , stimabile patron !

  4. A Oros

    joi, 05.12.2013 at 21:23

    Indolenta si nepasarea fata de cei care i-au votat sunt la mare pret pe la CL Sebes. Daca Petrestiul si Sebesul sunt super dezvoltate si oamenii au toti locuri de munca, o fi meritul consilierilor … Un om de afaceri venetic (a se citi ca nu a fost nimeni in zona interesat), care a luat fabrica aia in paragina, fara curent si utilitati si a facut-o cum e azi, a creat sute de locuri de munca si vrea sa faca mult mai mult de atat, nu are nici o sansa in fata coruptiei.

    Si intr-adevar, condamnati-l pe omul care si-a pus sufletul in afacerea asta si si-a dedicat cativa ani din viata pentru fabrica aia ca „isi ia jucaria si pleaca la Dej”‘, ca doar e mai importanta linistea… tuturor din Sebes, sa nu cumva sa treaca pe acolo camioane si sa aiba oamenii de lucru…Doamne fereste!

    Si jucaria daca si-o ia, e pentru ca e a lui, si nu a primit-o cadou!

  5. Pingback: Contre politice pe subiectul „Zewa”, la Sebeș: Investitorul stă „pe tușă” iar consilierii se ceartă pe tema respectării legii în organizarea licitației | Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Comuna Ciugud, în carantină încă 7 zile. Ordinul DSU cu restricțiile impuse, publicat în Monitorul Oficial

Publicat

Comuna Ciugud rămâne în carantină până în 7 decembrie inclusiv. Ordinul 4660213/30.11.2020 al DSU cu restricțiile aplicate a fost publicat luni în Monitorul Oficial.

Perimetrul vizat de măsura prevăzută la alin. 1 este delimitat de următoarele coordonate geografice:

N 46°02’11.5″ E 23°35’19.8″ DJ 107 C
N 46°04’24.9″ E 23°36’17.0″ DJ 107
N 46°03’45.6″ E 23°41’56.3″ DJ 107
N 46°05’01.5″ E 23°36’54.1″

Este strict interzisă intrarea / ieșirea din zona carantinată prin alte zone și căi de acces decât cele deschise circulației publice de pe drumurile naționale, județene, comunale și forestiere.

Circulația și staționarea în spații publice a persoanelor este interzisă, cu excepția motivelor bine justificate, pe baza Declarației pe proprie răspundere, a legitimației de serviciu sau a adeverinței eliberate de angajator.

Vezi Alba Iulia, Blaj și comuna Ciugud RĂMÂN în CARANTINĂ pentru ÎNCĂ ȘAPTE ZILE. MODELE de DECLARAȚIE

În zona prevăzută se propune instituirea următoarelor măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona menționată:

  • identificarea persoanelor cu domiciliul, reședința ori adresa declarată în zona menționată și introducerea acestora în bazele de date dedicate;
  • limitarea la maximum a deplasării persoanelor şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri. Ieșirea persoanelor din locuință este permisă doar pe bază de Declarației pe proprie răspundere, a legitimației de serviciu, sau a adeverinței eliberate de angajator, după caz.

În intervalul orar 06.00-22.00, în interiorul zonei menționată se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:

a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

b) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale, pentru persoanele cu vârsta de peste 65 de ani în intervalul 10:00 – 13:00, iar pentru persoanele cu vârsta mai mică de 65 de ani în intervalele orare 06:00 – 10:00, respectiv 13:00-20:00

c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță

d) deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice

e) deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină

f) deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat

g) deplasarea pentru realizarea de activități agricole

h) deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare

i) îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate

j) eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi

k) participare la programe sau proceduri în centrele de tratament

l) pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu

m) alte motive justificative precum: îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie, evenimente de stare civilă

În intervalul orar 22.00 – 6.00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la punctul 3, lit. a), c), d).

În/din zona menționată este permisă intrarea / ieșirea pentru:

a) transportul de marfă indiferent de natura acestuia, al materiilor prime și resurselor necesare desfășurării activităților economice în localitatea carantinată, precum și aprovizionarea populației;

b) persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfășoară activități economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitare, veterinare, situațiilor de urgență, administrației publice locale, a asistenței și protecției sociale, judiciare, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, alimentației publice, comunicațiilor și transporturilor;

c) persoanele care locuiesc în zona carantinată și desfășoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;

d) persoanele care realizează activități agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;

e) deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea / însoțirea copiilor / membrilor de familie, îngrijirea unei / unui rude / afin sau a unei persoane aflate în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie;

f) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;

g) urgențe medicale.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura olografă a declarantului. Declarația poate fi prezentată în format letric (suport hârtie) sau pe un dispozitiv electronic.

Se permite tranzitarea unității administrativ teritoriale de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă staționarea în localitate.

Se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu excepția celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va respecta norma de 4 mp/persoană, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

Se permite oficierea slujbelor de înmormântare, cu participarea a maxim 8 persoane în interior iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane.

Se permite oficierea evenimentelor de stare civilă cu prezența a maxim 10 persoane în interiorul clădirii, iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

Controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în / din unitatea administrativ teritorială menționată și măsurile de ordine publică vor fi organizate și coordonate de către Inspectoratul de Jandarmi Județean Alba cu sprijinul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, a Poliției locale, efective din cadrul DSP, DSVSA, ITM, Protecția Consumatorului, ISCTR sau alți funcționari anume desemnați prin dispoziție a primarului unității administrativ teritoriale.

În zona prevăzută, se interzic următoarele activități:

  • organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) în spații închise și deschise;
  • organizarea de evenimente și/sau activități private pentru copii în spaţii închise cum ar fi evenimente aniversare, locuri de joacă sau altele asemenea;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, inclusiv al teraselor, în interiorul și exteriorul clădirilor, cu excepția activităților de preparare a hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc;
  • organizarea și desfășurarea adunărilor publice organizate în baza Legii Nr. 60/1991;
  • organizarea cu public în spații închise și deschise cum ar fi, fără a se limita la acestea, desfășurarea activităților de tipul spectacolelor și/sau concertelor, activități culturale, științifice, artistice sau de divertisment;
  • toate activitățile și competițiile sportive, individuale sau colective care se desfășoară în spatii închise sau deschise, cu excepția celor profesioniste organizate de federațiile de profil;
  • organizarea piețelor pentru produse nealimentare, a târgurilor, oboarelor, iarmaroacelor si piețelor de vechituri

Se limitează programul de lucru cu publicul a operatorilor economici din domeniul comercializării de bunuri alimentare și nealimentare în intervalul orar 05.00 – 20.00, cu excepția farmaciilor și a stațiilor de distribuție carburant care pot avea program non-stop.

Se limitează numărul de persoane în incinta magazinelor la maximum 30% din capacitate cu respectarea normelor de distanțare fizică respectiv protecție sanitară;

În cazul centrelor comerciale/parcurilor comerciale se limitează accesul persoanelor astfel încât să se asigure 8 mp/persoană cu respectarea normelor de distanțare respectiv protecție sanitară;

Operatorii economici au obligația de a afișa la loc vizibil, la intrarea în unitate, a programului de funcționare precum și a restricțiilor stabilite prin prezenta hotărâre inclusiv numărul maxim de persoane care pot avea acces simultan în interior.

Se permite, în data de 5 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, a persoanelor implicate în organizarea alegerilor, precum și a persoanelor care depun cereri de vot prin intermediul urnei speciale.

Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, pentru exercitarea dreptului de vot, observarea alegerilor și pentru efectuarea operațiunilor electorale, cu respectarea dispozițiilor Ordinului comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne nr. 2009/166/2020 privind stabilirea unor măsuri şi acţiuni de sănătate publică necesar a fi respectate pentru desfăşurarea în siguranţă a procesului electoral din țară la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaților din anul 2020, a alegătorilor și a persoanelor implicate în organizarea și observarea alegerilor.

Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea cu urna specială pe raza teritorială a localității a echipelor formate din membri ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, însoțite de persoane acreditate și personal de pază, în vederea exercitării dreptului de vot de către alegătorii care nu se pot prezenta la secțiile de votare.

Se permite, în datele de 6 și 7 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile birourilor electorale de circumscripție, pentru predarea materialelor rezultate din procesul electoral, a membrilor birourilor electorale ale secțiilor de votare și a persoanelor care îi însoțesc, precum operatori de calculator, persoane acreditate și personal de pază.

Operatorii economici care desfășoară activități de transport persoane și care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri în stațiile proprii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Operatorii vor lua măsurile necesare pentru limitarea accesului în mijloacele de transport astfel încât să fie respectate măsurile de distanțare fizică.

Direcția de Sănătate Publică a județului Alba va evalua și prioritiza oportunitatea de testare a persoanelor și va transmite solicitările de sprijin cu materiale sanitare și personal de specialitate către Institutul Național de Sănătate Publică / Ministerul Sănătății.

Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Unirea” al Județului Alba asigură transmiterea mesajelor de avertizare prin sistemul RO-ALERT către populația din localitatea carantinată, cu măsurile ce trebuie respectate în timpul instituirii carantinei.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

OFICIAL: CARANTINĂ în Blaj, până în 7 decembrie. Ordinul cu măsurile decise a fost publicat în Monitorul Oficial

Publicat

Ordinul șefului Departamentului pentru Situații de Urgență, prin care a fost dispusă prelungirea carantinării municipiului Blaj, a fost publicat luni în Monitorul Oficial.

Restricțiile rămân în vigoare până în 7 decembrie inclusiv.

Perimetrul vizat de măsura prevăzută la alin. 1 este delimitat de următoarele coordonate geografice:

– N 46°10’30.2″E 23°51’42.0″ – DN 14 B

– N 46°08’40.5″ E 23°58’43.2″ – DN 14 B

– N46°11’11.3″ E 23°56’03.4″ – DJ 107

– N 46°08’12.0″E 23°56’52.9″ – DJ 107

Este strict interzisă intrarea / ieșirea din zona carantinată prin alte zone și căi de acces decât cele deschise circulației publice de pe drumurile naționale, județene, comunale și forestiere.

Circulația și staționarea în spații publice a persoanelor este interzisă, cu excepția motivelor bine justificate, pe baza Declarației pe proprie răspundere, a legitimației de serviciu sau a adeverinței eliberate de angajator.

Vezi Alba Iulia, Blaj și comuna Ciugud RĂMÂN în CARANTINĂ pentru ÎNCĂ ȘAPTE ZILE. MODELE de DECLARAȚIE

În zona prevăzută se propune instituirea următoarelor măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona menționată:

  • identificarea persoanelor cu domiciliul, reședința ori adresa declarată în zona menționată și introducerea acestora în bazele de date dedicate;
  • limitarea la maximum a deplasării persoanelor şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri. Ieșirea persoanelor din locuință este permisă doar pe bază de Declarației pe proprie răspundere, a legitimației de serviciu, sau a adeverinței eliberate de angajator, după caz.

În intervalul orar 06.00-22.00, în interiorul zonei menționată se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:

a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare

b) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale, pentru persoanele cu vârsta de peste 65 de ani în intervalul 10:00 – 13:00, iar pentru persoanele cu vârsta mai mică de 65 de ani în intervalele orare 06:00 – 10:00, respectiv 13:00-20:00

c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță

d) deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice

e) deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină

f) deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat

g) deplasarea pentru realizarea de activități agricole

h) deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare

i) îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate

j) eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi

k) participare la programe sau proceduri în centrele de tratament

l) pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu

m) alte motive justificative precum: îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie, evenimente de stare civilă

În intervalul orar 22.00 – 6.00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la punctul 3, lit. a), c), d).

În/din zona menționată este permisă intrarea / ieșirea pentru:

a) transportul de marfă indiferent de natura acestuia, al materiilor prime și resurselor necesare desfășurării activităților economice în localitatea carantinată, precum și aprovizionarea populației;
b) persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfășoară activități economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitare, veterinare, situațiilor de urgență, administrației publice locale, a asistenței și protecției sociale, judiciare, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, alimentației publice, comunicațiilor și transporturilor;
c) persoanele care locuiesc în zona carantinată și desfășoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;
d) persoanele care realizează activități agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;
e) deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea / însoțirea copiilor / membrilor de familie, îngrijirea unei / unui rude / afin sau a unei persoane aflate în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie;
f) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
g) urgențe medicale.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura olografă a declarantului. Declarația poate fi prezentată în format letric (suport hârtie) sau pe un dispozitiv electronic.

Se permite tranzitarea unității administrativ teritoriale de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă staționarea în localitate.

Se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu excepția celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va respecta norma de 4 mp/persoană, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

Se permite oficierea slujbelor de înmormântare, cu participarea a maxim 8 persoane în interior iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane.

Se permite oficierea evenimentelor de stare civilă cu prezența a maxim 10 persoane în interiorul clădirii, iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

Controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în / din unitatea administrativ teritorială menționată și măsurile de ordine publică vor fi organizate și coordonate de către Inspectoratul de Jandarmi Județean Alba cu sprijinul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, a Poliției locale, efective din cadrul DSP, DSVSA, ITM, Protecția Consumatorului, ISCTR sau alți funcționari anume desemnați prin dispoziție a primarului unității administrativ teritoriale.

În zona prevăzută, se interzic următoarele activități:

  • organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) în spații închise și deschise;
  • organizarea de evenimente și/sau activități private pentru copii în spaţii închise cum ar fi evenimente aniversare, locuri de joacă sau altele asemenea;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, inclusiv al teraselor, în interiorul și exteriorul clădirilor, cu excepția activităților de preparare a hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc;
  • organizarea și desfășurarea adunărilor publice organizate în baza Legii Nr. 60/1991;
  • organizarea cu public în spații închise și deschise cum ar fi, fără a se limita la acestea, desfășurarea activităților de tipul spectacolelor și/sau concertelor, activități culturale, științifice, artistice sau de divertisment;
  • toate activitățile și competițiile sportive, individuale sau colective care se desfășoară în spatii închise sau deschise, cu excepția celor profesioniste organizate de federațiile de profil;
  • organizarea piețelor pentru produse nealimentare, a târgurilor, oboarelor, iarmaroacelor si piețelor de vechituri

Se limitează programul de lucru cu publicul a operatorilor economici din domeniul comercializării de bunuri alimentare și nealimentare în intervalul orar 05.00 – 20.00, cu excepția farmaciilor și a stațiilor de distribuție carburant care pot avea program non-stop.

Se limitează numărul de persoane în incinta magazinelor/supermagazinelor/ hipermagazinelor la maximum 30% din capacitate cu respectarea normelor de distanțare fizică respectiv protecție sanitară;

În cazul centrelor comerciale/parcurilor comerciale se limitează accesul persoanelor astfel încât să se asigure 8 mp/persoană cu respectarea normelor de distanțare respectiv protecție sanitară;

Operatorii economici au obligația de a afișa la loc vizibil, la intrarea în unitate, a programului de funcționare precum și a restricțiilor stabilite prin prezenta hotărâre inclusiv numărul maxim de persoane care pot avea acces simultan în interior.

Se permite, în data de 5 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, a persoanelor implicate în organizarea alegerilor, precum și a persoanelor care depun cereri de vot prin intermediul urnei speciale.

Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, pentru exercitarea dreptului de vot, observarea alegerilor și pentru efectuarea operațiunilor electorale, cu respectarea dispozițiilor Ordinului comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne nr. 2009/166/2020 privind stabilirea unor măsuri şi acţiuni de sănătate publică necesar a fi respectate pentru desfăşurarea în siguranţă a procesului electoral din țară la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaților din anul 2020, a alegătorilor și a persoanelor implicate în organizarea și observarea alegerilor.

Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea cu urna specială pe raza teritorială a localității a echipelor formate din membri ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, însoțite de persoane acreditate și personal de pază, în vederea exercitării dreptului de vot de către alegătorii care nu se pot prezenta la secțiile de votare.

Se permite, în datele de 6 și 7 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile birourilor electorale de circumscripție, pentru predarea materialelor rezultate din procesul electoral, a membrilor birourilor electorale ale secțiilor de votare și a persoanelor care îi însoțesc, precum operatori de calculator, persoane acreditate și personal de pază.

Operatorii economici care desfășoară activități de transport persoane și care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri în stațiile proprii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Operatorii vor lua măsurile necesare pentru limitarea accesului în mijloacele de transport astfel încât să fie respectate măsurile de distanțare fizică.

Direcția de Sănătate Publică a județului Alba va evalua și prioritiza oportunitatea de testare a persoanelor și va transmite solicitările de sprijin cu materiale sanitare și personal de specialitate către Institutul Național de Sănătate Publică / Ministerul Sănătății.

Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Unirea” al Județului Alba asigură transmiterea mesajelor de avertizare prin sistemul RO-ALERT către populația din localitatea carantinată, cu măsurile ce trebuie respectate în timpul instituirii carantinei.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

OFICIAL: CARANTINĂ la Alba Iulia, încă 7 zile. Ordinul de instituire a restricțiilor a fost publicat în Monitorul Oficial

Publicat

alba iulia

Ordinul șefului Departamentului pentru Situații de Urgență, prin care a fost dispusă prelungirea carantinării municipiului Alba Iulia, a fost publicat luni în Monitorul Oficial.

Alba Iulia rămâne în carantină încă 7 zile.

Perimetrul vizat de măsura prevăzută la alin. 1 este delimitat de următoarele coordonate geografice:

– N 46°06’41.0″ E 23°32’22.2″ DN 74 ieșire spre Zlatna, inclusiv Micești

– N 46°06’10.9″ E 23°36’16.1″ strada Al. Ioan Cuza, inclusiv Bărăbanț

– N 46°04’16.6″ E 23°35’43.2″ strada Mărășești, barieră Drâmbar

– N 46°02’33.9″E 23°33’47.8″ strada Regimentul 5 Vânători, inclusiv Partoș și Oarda

– N 46°03’15.0″E 23°34’16.0″ bulevardul Ferdinand

– N 46°02’19.7″E 23°31’48.6″ localitatea Pâclișa.

Este strict interzisă intrarea / ieșirea din zona carantinată prin alte zone și căi de acces decât cele deschise circulației publice de pe drumurile naționale, județene, comunale și forestiere.

Circulația și staționarea în spații publice a persoanelor este interzisă, cu excepția motivelor bine justificate, pe baza Declarației pe proprie răspundere, a legitimației de serviciu sau a adeverinței eliberate de angajator.

Vezi Alba Iulia, Blaj și comuna Ciugud RĂMÂN în CARANTINĂ pentru ÎNCĂ ȘAPTE ZILE. MODELE de DECLARAȚIE

În zona prevăzută se propune instituirea următoarelor măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona menționată:

  • identificarea persoanelor cu domiciliul, reședința ori adresa declarată în zona menționată și introducerea acestora în bazele de date dedicate;
  • limitarea la maximum a deplasării persoanelor şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri. Ieșirea persoanelor din locuință este permisă doar pe bază de Declarației pe proprie răspundere, a legitimației de serviciu, sau a adeverinței eliberate de angajator, după caz.

În intervalul orar 06.00-22.00, în interiorul zonei menționată se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:

a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare

b) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale, pentru persoanele cu vârsta de peste 65 de ani în intervalul 10:00 – 13:00, iar pentru persoanele cu vârsta mai mică de 65 de ani în intervalele orare 06:00 – 10:00, respectiv 13:00-20:00

c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță

d) deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice

e) deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină

f) deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat

g) deplasarea pentru realizarea de activități agricole

h) deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare

i) îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate

j) eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi

k) participare la programe sau proceduri în centrele de tratament

l) pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu

m) alte motive justificative precum: îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie, evenimente de stare civilă

În intervalul orar 22.00 – 6.00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la punctul 3, lit. a), c), d).

În/din zona menționată este permisă intrarea / ieșirea pentru:

a) transportul de marfă indiferent de natura acestuia, al materiilor prime și resurselor necesare desfășurării activităților economice în localitatea carantinată, precum și aprovizionarea populației;

b) persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfășoară activități economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitare, veterinare, situațiilor de urgență, administrației publice locale, a asistenței și protecției sociale, judiciare, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, alimentației publice, comunicațiilor și transporturilor;

c) persoanele care locuiesc în zona carantinată și desfășoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;

d) persoanele care realizează activități agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;

e) deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea / însoțirea copiilor / membrilor de familie, îngrijirea unei / unui rude / afin sau a unei persoane aflate în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie;

f) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;

g) urgențe medicale.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura olografă a declarantului. Declarația poate fi prezentată în format letric (suport hârtie) sau pe un dispozitiv electronic.

Se permite tranzitarea unității administrativ teritoriale de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă staționarea în localitate.

Se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu excepția celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va respecta norma de 4 mp/persoană, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

Se permite oficierea slujbelor de înmormântare, cu participarea a maxim 8 persoane în interior iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane.

Se permite oficierea evenimentelor de stare civilă cu prezența a maxim 10 persoane în interiorul clădirii, iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

Controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în / din unitatea administrativ teritorială menționată și măsurile de ordine publică vor fi organizate și coordonate de către Inspectoratul de Jandarmi Județean Alba cu sprijinul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, a Poliției locale, efective din cadrul DSP, DSVSA, ITM, Protecția Consumatorului, ISCTR sau alți funcționari anume desemnați prin dispoziție a primarului unității administrativ teritoriale.

În zona prevăzută, se interzic următoarele activități:

  • organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) în spații închise și deschise;
  • organizarea de evenimente și/sau activități private pentru copii în spaţii închise cum ar fi evenimente aniversare, locuri de joacă sau altele asemenea;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, inclusiv al teraselor, în interiorul și exteriorul clădirilor, cu excepția activităților de preparare a hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc;
  • organizarea și desfășurarea adunărilor publice organizate în baza Legii Nr. 60/1991;
  • organizarea cu public în spații închise și deschise cum ar fi, fără a se limita la acestea, desfășurarea activităților de tipul spectacolelor și/sau concertelor, activități culturale, științifice, artistice sau de divertisment;
  • toate activitățile și competițiile sportive, individuale sau colective care se desfășoară în spatii închise sau deschise, cu excepția celor profesioniste organizate de federațiile de profil;
  • organizarea piețelor pentru produse nealimentare, a târgurilor, oboarelor, iarmaroacelor si piețelor de vechituri

Se limitează programul de lucru cu publicul a operatorilor economici din domeniul comercializării de bunuri alimentare și nealimentare în intervalul orar 05.00 – 20.00, cu excepția farmaciilor și a stațiilor de distribuție carburant care pot avea program non-stop.

Se limitează numărul de persoane în incinta magazinelor/supermagazinelor/ hipermagazinelor la maximum 30% din capacitate cu respectarea normelor de distanțare fizică respectiv protecție sanitară;

În cazul centrelor comerciale/parcurilor comerciale se limitează accesul persoanelor astfel încât să se asigure 8 mp/persoană cu respectarea normelor de distanțare respectiv protecție sanitară;

Operatorii economici au obligația de a afișa la loc vizibil, la intrarea în unitate, a programului de funcționare precum și a restricțiilor stabilite prin prezenta hotărâre inclusiv numărul maxim de persoane care pot avea acces simultan în interior.

Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, în zilele de sâmbătă și duminică, centrele comerciale tip Mall își vor suspenda temporar activitatea pe perioada instituirii măsurii de carantină.

Fac excepție de la prevederi agenții economici care comercializează produse alimentare, farmacii, curățătorii, magazinele care comercializează hrană pentru animalele de companie precum și cele care comercializează produse alimentare, băuturi alcoolice și nealcoolice, în sistem livrare la domiciliu (agenții economici din zona de fast food).

Se permite, în data de 5 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, a persoanelor implicate în organizarea alegerilor, precum și a persoanelor care depun cereri de vot prin intermediul urnei speciale.

Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, pentru exercitarea dreptului de vot, observarea alegerilor și pentru efectuarea operațiunilor electorale, cu respectarea dispozițiilor Ordinului comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne nr. 2009/166/2020 privind stabilirea unor măsuri şi acţiuni de sănătate publică necesar a fi respectate pentru desfăşurarea în siguranţă a procesului electoral din țară la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaților din anul 2020, a alegătorilor și a persoanelor implicate în organizarea și observarea alegerilor.

Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea cu urna specială pe raza teritorială a localității a echipelor formate din membri ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, însoțite de persoane acreditate și personal de pază, în vederea exercitării dreptului de vot de către alegătorii care nu se pot prezenta la secțiile de votare.

Se permite, în datele de 6 și 7 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile birourilor electorale de circumscripție, pentru predarea materialelor rezultate din procesul electoral, a membrilor birourilor electorale ale secțiilor de votare și a persoanelor care îi însoțesc, precum operatori de calculator, persoane acreditate și personal de pază.

Operatorii economici care desfășoară activități de transport persoane și care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri în stațiile proprii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Operatorii vor lua măsurile necesare pentru limitarea accesului în mijloacele de transport astfel încât să fie respectate măsurile de distanțare fizică.

Direcția de Sănătate Publică a județului Alba va evalua și prioritiza oportunitatea de testare a persoanelor și va transmite solicitările de sprijin cu materiale sanitare și personal de specialitate către Institutul Național de Sănătate Publică / Ministerul Sănătății.

Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Unirea” al Județului Alba asigură transmiterea mesajelor de avertizare prin sistemul RO-ALERT către populația din localitatea carantinată, cu măsurile ce trebuie respectate în timpul instituirii carantinei.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE-VIDEO: „Cânt și suflet românesc” – spectacol de folclor dedicat Zilei Naționale a României

Publicat

Zeci de interpreți îndrăgiți de folclor vor evolua și în acest an într-un concert extraordinar pus în scenă de Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba, în cadrul manifestărilor dedicate Zilei Naționale a României. Denumit „Cânt și suflet românesc”, spectacolul are loc în 1 Decembrie, la ora 15:00, fără public, fiind difuzat LIVE pe Facebook.

Spectacolul este susținut de Ansamblul Folcloric al Județului Alba, dirijat de Alexandru Pal, alături de numeroși soliști precum Veta Biriș, Ionuț Fulea, Mariana și Adriana Anghel, Roxana Reche, Bogdan Toma, Leontina Fărcaș, Oana Bozga Pintea, Cătălin Hașa, Ina Todoran, Ancuța Matei Olar, Nicolae Plută, Ilie Medrea, Maria Filimon, Reta Rus, Nicolae Tuhuț, Dorina Narița, Floricica Moga, Marinela Baba, Flaviu Cristea, Georgiana Petrescu și Bianca Șușman.

Mesaje de Ziua României * Mesaje de Ziua Națională * Mesaje de 1 Decembrie 2020 •

„Spectacolul „Cânt și suflet românesc” este invitația de a cinsti Ziua Națională a României prin cântecele românești pline emoție și patriotism. Sperăm să primiți cu căldură cântecele noastre în casele dumneavoastră și, chiar dacă în acest an nu vă auzim aplauzele, sperăm să vă simțim vibrațiile inimilor. La mulți ani, România! La mulți ani, români!” a spus Alexandru Pal, managerul Centrului de Cultură „Augustin Bena” Alba.

Consiliul Județean Alba prin instituțiile subordonate, Centrul de Cultură „Augustin Bena”, Muzeul Național al Unirii Alba Iulia, Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” și Teatrul de Păpuși „Prichindel”, organizează și în acest an o serie de activități culturale incluse în programul de la Alba Iulia dedicat Zilei Naționale a României. Manifestările se desfășoară fără public, cu respectarea celor mai stricte măsuri de prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2, și sunt organizate în parteneriat cu Primăria Municipiului Alba Iulia și Instituția Prefectului Alba. Sub genericul „Ziua Națională în casa fiecărui român”, evenimentele sunt transmise LIVE pe Facebook.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate