Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Câte cereri de recalculare a pensiilor au fost depuse: Răspunsul șefului Casei Naționale de Pensii, Daniel Baciu

Publicat

Câte cereri de recalculare a pensiilor au fost depuse? Răspunsul a venit de la șeful Casei Naționale de Pensii, Daniel Baciu, într-o conferință de presă care a avut loc marți. 

Ar fi vorba despre un număr de 62.600 cereri de revizuire a deciziilor de recalculare a pensiilor care au fost depuse la casele teritoriale de pensii.

2.853 de decizii urmează a fi revizuite în cel mai scurt timp, respectiv 0,062% din totalul celor trimise pensionarilor, a declarat marţi preşedintele Casei Naţionale de Pensii Publice (CNPP), Daniel Baciu.

Câte cereri de recalculare a pensiilor au fost depuse

„Deci avem la nivel naţional 49.000 de audienţe acordate de către conducerea Caselor teritoriale de pensii pentru clarificări asupra deciziilor de recalculare.

Pe lângă aceste audienţe, mai avem cereri de revizuire sau cereri de recalculare transmise în format letric, cât şi în format electronic la Casele Teritoriale de Pensie, în număr de 13.600.

Deci avem un număr de 62.600 de cereri pe care le-am avut fie prin audienţă, fie prin cale electronică pe care le-am primit în această perioadă din partea pensionarilor.

Din aceste 62.600 avem un număr de 2.853 de decizii de recalculare care colegii mei le-au analizat, urmează a fi revizuite în cel mai scurt timp posibil.

Este un procent de 0,062% la nivel naţional din numărul total de decizii de recalculare care au fost trimise către toţi pensionarii din sistemul public. Este un procent foarte mic”, a explicat Baciu.

Citește și: Noul plafon de impozitare a pensiilor a fost aprobat de Parlament. Data de la care va intra în vigoare

El a subliniat că este vorba de nişte erori materiale care s-au făcut în diverse judeţe în ţară şi care vor fi revizuite astfel încât pensionarii să-şi primească „drepturile corecte, drepturile legale, drepturile legitime” care li se cuvin în baza noii legi a pensiilor, respectiv 360/2023.

În ceea ce priveşte termenul de contestare, preşedintele CNPP a precizat că acesta este foarte clar prevăzut în lege şi este scris şi în decizia de recalculare, fiind de 45 de zile de la momentul în care decizia a fost primită de către pensionar.

„Noi am făcut deciziile, vă spun din capul locului, nu pentru a fi contestate.

Am încredere în colegii mei, am încredere în profesionalismul colegilor mei că aceste decizii au fost corect făcute.

Avem acest procent de 0,062%. Este vorba de nişte erori materiale.

Zic eu că sunt normale şi fireşti la volumul de muncă care a fost în această perioadă.

Credeţi-mă că în casele de pensii au fost zile când s-a lucrat şi până la miezul nopţii şi la aceste erori materiale noi spunem că vom veni cu o soluţie şi în perioada imediat următoare, noi vrem ca în această lună să le soluţionăm pe toate pe care le-am depistat.

E posibil să mai fie. Noi avem şi control intern în cadrul fiecărei case teritoriale de pensii, iar aceste erori, dacă noi le depistăm, le facem automat din oficiu, nu mai trebuie să mai vină cineva să ne sesizeze”, a adăugat Daniel Baciu.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate