Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Cetățenii din Alba Iulia vor putea propune și vota proiecte online. Care este procedura

Publicat

laptop calculator

Primăria Alba Iulia a demarat procedura de achiziție directă pentru o platformă bugetară participativă – servicii IT, consultanță, dezvoltare software, internet, asistență, prin intermediul căreia cetățenii vor putea propune și vota proiecte online. Vor putea astfel contribui direct la modul în care se dezvoltă orașul și în care sunt cheltuiți banii din buget.

Este vorba despre platforma de bugetare participativă, care se va realiza online și va permite înscrierea ideilor de proiecte de către cetățeni și ierarhizarea acestora pe baza votului online, precum și informații legate de specificul acesteia. Platforma va fi accesibilă de către orice persoană, de pe PC, telefon sau tabletă.

Platforma face parte din proiectul ”Municipiul Alba Iulia – administrare inteligentă”, iar data limită pentru depunerea ofertelor este 9 ianuarie.

Platforma de bugetare participativă va fi disponibilă pe un subdomeniu sau secțiune a site-ului apulum.ro.

Procedura pentru cetățeni

Utilizatorii își vor crea conturi individuale (nume, prenume, adresa, telefon, data nașterii, email) prin care vor putea propune proiecte și își vor putea exprima votul online. Validarea contului se face pe baza adresei email (parola se generează automat și se modifică de către utilizator).

Primăria va defini domeniile în care pot fi înscrise proiectele, iar utilizatorii vor încărca online aceste proiecte în care vor preciza: titlul proiectului, domeniu, descrierea acestuia, localizarea, durata estimată, beneficiari, buget estimat, vor putea atașa fotografii, grafice, vor putea preciza cum vor să se implice în proiect.

Utilizatorii platformei care au propus proiecte validate vor putea distribui date privind proiectul prin social media.

Personalul primăriei va putea să vadă aceste proiecte înainte să devină publice și va putea elimina (motivat) cele care nu respectă termenii de eligibilitate sau nu se încadrează în regulile programului de bugetare participativă.

Utilizatorul va fi notificat prin email și în contul individual privind la modificarea stării proiectelor depuse (primit, activat, evaluat incomplet – clarificări, evaluat respins, evaluat valid).

Într-o perioadă de timp predefinită, aceste proiecte se votează online, printr-un formulat de vot, de către utilizatori (cei creați în sistem sau care se autentifică cu cont social media – Facebook și Google).

Fiecare persoană va putea vota o singură dată câte un proiect.

Platforma va cuprinde secțiuni în care se vor regăsi următoarele informații:

– descrierea moduluide funcționare pentru utilizatori

– despre procesul de bugetare participativă

– depunere proiecte

– vizualizare proiecte

– acces cont

– timeline pe fiecare proiect propus

– blog / știri

– contact

– abonare email/newsletter

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Președintele Academiei Regale Belgiene, Yves Namur, a vizitat Casa Memorială „Lucian Blaga” din Lancrăm

Publicat

Epilog emoționant al Festivalului Internațional „Lucian Blaga” de la Sebeș: Președintele Academiei Regale de Limbă și Literatură Franceză din Belgia, academicianul Yves Namur, a vizitat Casa Memorială „Lucian Blaga” de la Lancrăm și le-a vorbit tinerilor din Sebeș despre pasiunea pentru „poetul luminii”.

Întâlnirea a fost înnobilată de prezența exegeților blagieni, doamna prof. univ. dr. Rodica Pop și poetul Horia Bădescu.

Cu această ocazie, academicianul belgian Yves Namur și-a lansat volumul de poeme, îngrijit de editura Școala Ardeleană, „Tristețea smochinului”.

Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor, și Centrul Cultural „Lucian Blaga” au oferit distincții de excelență înalților oaspeți, în semn de mulțumire și de recunoștință pentru promovarea operei belgiene în Europa.

Organizatorii evenimentului au fost: Primăria Municipiului Sebeș, Centrul Cultural „Lucian Blaga” Sebeș cu sprijinul Editurii Școala Ardeleană Cluj-Napoca.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Festivalul de Teatru „Povești” de la Alba Iulia. PROGRAMUL de vineri: Artiști de renume, concert și spectacole

Publicat

Vineri este o nouă zi a Festivalului de Teatru ”Povești” de la Alba Iulia, cu un program variat de evenimente: spectacole de teatru pentru copii și adolescenți, prezentare de carte, concert și spectacole de teatru pentru cei mari.

Festivalul de Teatru este la a XV-a ediție și în ”catalogul” festivalurilor de teatru organizate în România, cel de la Alba Iulia reprezintă o raritate.

Pentru că în cadrul acestuia publicul va putea participa atât la spectacole pentru copii, dar și la spectacole pentru adulți, cu actori renumiți.

Teatrul de la Alba Iulia este singurul teatru de păpuși din România care a reușit să organizeze un festival hibrid, atât pentru oameni mari cât și pentru copii.

Vezi: 15 – 21 mai: Festivalul de Teatru ”Povești” de la Alba Iulia. Spectacole faine, pentru oameni mari și pentru cei mici. PROGRAMUL

Program Festivalul Internațional de Teatru „POVEŞTI”- vineri, 20 mai

10:00 Micii vrăjitori, regia Vera Stoykova

Teatrul de Păpuși de Stat Varna, Bulgaria

Spectacol de teatru pentru copii non-verbal / 3+

Casa de Cultură a Studenților / 45 min.

11:00 Iepurele Alb, regia Ana Crăciun Lambru

Teatrul de Artă București

Spectacol de teatru pentru copii / 4+

Sala 67, Teatrul de Păpuși Prichindel / 50 min

12.00 Cafeaua cu tâlc

Conferinţă de presă

Art Cafe

17:00 Fără frică, regia Alexandrina Halic

Teatrul Ion Creangă București

Spectacol de teatru pentru copii / 3+

Sala 67, Teatrul de Păpuși Prichindel Alba Iulia / 40 min

18:00 Alexandrina Halic – Actrița poveste, de Ion Moldovan

Lansare de carte

Sala 67, Teatrul de Păpuși Prichindel Alba Iulia / 30 min.

18:00 – 20:00 Expoziții permanente de costume și artă plastică realizate de UNATC I.L. Caragiale București

Curator și coordonator: prof.univ.dr. Ștefania Cenean

Foaier Casa de Cultură a Sindicatelor

Foaier Casa de Cultură a Studenților

19:00 Freak Show vol.2, regia Florin Piersic jr.

One-man show / 16+

Casa de Cultură a Studenților / 2h

21.30 EMAA

Concert

Framm’s

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VINERI: Sirenele de alarmare a populației vor suna în mai multe zone din municipiul Alba Iulia

Publicat

Reprezentanții administrației locale din Alba Iulia atenționează cetățenii că vineri, 20 mai, vor avea loc lucrări de mentenanță și verificare a funcționării sistemului de alarmare publică.

Probele se vor efectua în zona centru, Partoș, Oarda de Jos și zona industrială a municipiului.

„Un astfel de exercițiu are drept scop antrenarea autorităților administrației publice locale, pregătirea populației prin cunoașterea semnificației semnalelor de alarmare, precum și verificarea funcționării sirenelor de alarmare publică.

Recomandăm cetățenilor să își păstreze calmul și să înștiințeze membri familiei despre aceste exerciții”, au transmis reprezentanții Primăriei Alba Iulia.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Mai bine de jumătate din pensiile românilor au fost recalculate. Ce spune Ministrul Muncii despre creșterea pensiilor mici

Publicat

p

Ministrul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Marius Budăi, a afirmat joi că au fost evaluate peste 2,6 milioane de dosare de pensii, din 4,8 milioane de dosare, la un eveniment de specialitate.

Întrebat dacă ar putea creşte pensiile mai mici, el a răspuns că această discuţie este neconstituţională.

„Această discuţie cu creşterea pensiilor mai mici este o discuţie neconstituţională şi am spus-o de mai multe ori. Noi vorbim de contributivitate şi vorbim de o valoare a punctului de pensie. Se majorează valoarea punctului de pensie, noi acceptăm această discuţie cu majorarea pensiilor în procent, dar pensia se majorează prin valoarea punctului de pensie.

Putem face în schimb altceva pentru pensiile mici – ceea ce am făcut în primul pachet social, de la 1.600 până la 2.200 (de lei – n. r.) şi ceea ce facem acum cu acest voucher de 50 de euro o dată la două luni, dar să creştem discreţionar numai pensiile mici nu se poate”, a menţionat Marius Budăi, la o conferinţă organizată de Blocul Naţional Sindical (BNS), împreună cu reţeaua Faire Mobilitaet, confederaţia sindicală DGB şi Friedrich Ebert Stiftung.

Totodată, el a precizat că voucherele vor fi acordate începând cu 1 iunie, anul acesta.

„Este o activitate care este în dinamică şi în continuitate şi se va desfăşura până la sfârşitul anului, 31 decembrie. Dacă va fi o singură persoană în România care nu va primi cardul acasă în luna iunie şi îl va primi pe 1 sau pe 2 iulie nu înseamnă ca banii aferenţi lunii iunie vor fi pierduţi”, a adăugat ministrul.

Poşta Română va distribui voucherele sociale pe suport electronic. 3 milioane de persoane vor beneficia de aceste vouchere

Poșta Română a semnat miercuri, 18 mai, la sediul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), convenția pentru distribuirea voucherelor sociale pe suport electronic pentru sprijinirea persoanelor vulnerabile. Documentul semnat de către ministrul de resort, Marcel Ioan Boloș și Directorul General al operatorului național de servicii poștale, Valentin Ștefan, reglementează modul în care cardurile vor fi distribuite către populație.

Distribuirea către destinatari a cardurilor va fi făcută la domiciliile beneficiarilor, într-un termen de maximum cinci zile lucrătoare de la primirea acestora din partea emitenților autorizați, întreaga perioadă de valabilitate a convenției fiind de 18 luni de la semnarea documentului.

“Prin semnarea acestei convenții, Poșta Română subliniază, încă o dată, rolul strategic pe care îl are între instituțiile statului român, realizând legăturile dintre acestea și cetățeni. Mă bucură faptul că rămânem la același nivel de încredere pentru Executivul României, prin desfășurarea acestui program extraordinar de important pentru segmentul populației care are atâta nevoie de sprijin în această perioadă grea, marcată de criza economică”, a declarat Valentin Ștefan, Directorul General al Poștei Române.

Aproximativ trei milioane de persoane din categorii vulnerabile urmează să primească cardurile emise pentru programul temporar “Sprijin pentru România”, care are alocat un buget de 3,1 miliarde lei, prin bugetul MIPE și din fonduri europene nerambursabile.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax