Connect with us
Publicitate

Eveniment

CNADNR, despre problemele de la Autostrada Sibiu-Orăştie, lot 3: Expertiză tehnică cu măsuri de intervenţie la viaductul Aciliu

Publicat

lucrari autostrada zona aciliu_august 2015_9 CNADNR a făcut precizări privind situaţia tronsonului de autostradă Orăştie – Sibiu, lot 3, respectiv despre probleme apărute din cauza tasării terenului şi degradărilor lucrării. Referitor la defectele constatate la viaductul de la Aciliu, compania a demarat procedura de atribuire a unui contract de servicii pentru expertiză tehnică. Vor fi astfel stabilite măsuri de intervenţie vor fi investigate cauzele care au condus la producerea acestor fenomene de degradare. Termenul pentru finalizarea expertizei tehnice este 10 octombrie 2015.

UPDATE: Directorul general CNADNR, Narcis Neaga a declarat, joi, pentru Adevărul: „Acea fisură care a apărut în autostradă (Autostrada Orăştie – Sibiu, tronsonul Cunţa – Sălişte – Aciliu – n.r.) la două săptămâni după ce a fost dată în trafic nu a fost datorată, cauza acestei fisuri nu o reprezintă alunecările de teren. Am făcut expertize, atât noi cât şi constructorii, expertize independente, ultima discuţie cu constructorul pe care am avut-o săptămâna aceasta a fost foarte precisă, cauza a fost neexecuţia corectă a proiectului tehnic. Proiectul a fost foarte bine făcut, este vorba despre execuţia lucrării. Constructorul a venit şi cu soluţie tehnică, urmează să o punem în practică, vine săptămâna viitoare cu un calendar şi îi dăm drumul la lucrare, exclusiv pe cheltuiala constructorului.

Se va închide doar o cale şi se va lucra. A fost o problemă de fundaţie şi apoi scurgerea apelor. Discutăm de drum, nu de viaduct (fisura care a apărut pe o porţiune de aproximativ 250 de metri- Şi la viaduct au început lucrările de completare a ceea ce nu a făcut”.

Vă prezentăm mai jos precizările CNADNR dintr-un comunicat de presă:

“În ceea ce priveşte stadiul remedierii degradărilor constatate în cadrul Contractului “Proiectare şi execuţie Autostrada Orăştie – Sibiu, Lot 3: km 43+855 – km 65+965”, zona km 59+900 – km 59+950 (ebulment), conform expertizei tehnice preliminare elaborată de către experţi tehnici din partea CNADNR, s-au stabilit următoarele cauze ale degradărilor constatate:

– natura argiloasă si starea de consistenţă redusă, respectiv capacitatea portantă a terenului de fundare;

– având în vedere caracterul de PUCM a argilelor din teren si posibila circulaţie haotică a apei în zonele adiacente si în profunzime se estimează că vor exista în continuare tasări ale terenului cu desfăşurare în timp, necesitând pe termen scurt monitorizarea acestora.

Antreprenorul a informat faptul că a demarat de curând expertiza tehnică în această zonă şi va informa asupra soluţiei de remediere după finalizarea acesteia.

La începutul lunii august 2015, antreprenorul a realizat remedierea provizorie a degradărilor constatate şi nu s-a constatat o evoluţie negativă până în acest moment.

Zona km 60+600 – km 60+700 (crăpătura):

Conform expertizei tehnice preliminare elaborată de către experţi tehnici din partea CNADNR, s-au stabilit următoarele cauze ale degradărilor constatate:

– natura argiloasă şi starea de consistenţă redusă, respectiv capacitatea portantă a terenului de fundare;

nerespectarea prin execuţie a soluţiei proiectate;

lucrari de reparatii culeea orastie autostrada sibiu În data de 17.08.2015, a avut loc o sedinţă de lucru la sediu CNADNR, la care au participat reprezentanţii Beneficiarului, Antreprenorului si Experţi Tehnici implicaţi, atât din partea CNADNR S.A., cât si din partea Antreprenorului, în cadrul căreia s-au concluzionat, în baza investigaţiilor din teren, următoarele cauze cu privire la degradările constatate de la km 60+600:

– nerespectarea prin execuţie a soluţiei proiectate;

– funcţionarea defectuoasă a sistemelor de colectare si evacuare a apelor pluviale din cauza colmatării/ degradării substraturilor de beton, permiţând infiltrarea apelor în rambleul drumului compactarea redusă a straturilor structurii rutiere;

Important de menţionat este faptul că atât experţii tehnici din partea antreprenorului, cât şi cei din partea beneficiarului au concluzionat faptul că apariţia şi evoluţia acestui defect nu s-a cauzat unui fenomen de alunecare, ci unei tasări structurale pricinuită de execuţia necorespunzătoare a lucrărilor la corpul autostrăzii.

Citeşte şi CNADNR: 300 de nereguli constatate pe autostrada Sibiu – Orăștie, între Săliște și Cunța. Constructorul, obligat să remedieze problemele

Totodată, antreprenorul a informat CNANDR că a finalizat expertiza tehnică în zona menţionată şi a stabilit trei variante de soluţii tehnice de remediere. Până la sfârșitul săptămânii curente va prezenta proiectul tehnic complet, în vederea analizării de către beneficiar si ulterior, avizării de către CTE CNADNR, dar că nu va pune la dispoziţia acestuia si expertiza tehnică efectuată.

restrictii circulatie autostrada sibiu orastie În prezent, a fost instituită restricţia circulaţiei pe o bandă de circulaţie până la finalizarea remedierii degradării.

Atât în cadrul întâlnirilor organizate de către CNADNR S.A., cât si prin Programul lucrărilor de remediere transmis de către antreprenor, acesta s-a angajat să demareze lucrările de remediere pentru degradările menţionate mai sus, în data de 17.08.2015. Antreprenorul a întârziat, fără nicio justificare, demararea acestor lucrări. Menţionăm că până în prezent Anterprenorul, din diverse motive, a mai amânat începerea lucrărilor de remediere definitivă a defectelor constatate.

În cazul în care nici de această dată Antreprenorul nu va executa remedierea defecţiunilor constatate, Beneficiarul va angaja si va plăti alt antreprenor care să execute lucrarea de remediere a defecţiunilor, urmând ca, ulterior, costurile aferente lucrărilor de remediere să fie recuperate de la Antreprenor.

Antreprenorul a demarat lucrările de remediere începând cu data de 15.07.2015 la Viaductul Aciliu, lucrări ce constau în refacerea dispozitivelor antiseismice, remedierea scurgerii apelor, drenuri longitudinale, lucrări de remediere la sferturile de con, etc .

lucrari de reparatii culeea orastie autostrada sibiu 1 Cu referire la defectele constatate la Viaductul de la Aciliu din cadrul tronsonului de autostradă Orăstie – Sibiu, lot 3, în momentul de faţă CNADNR S.A. a demarat procedura de atribuire a unui contract de servicii cu scopul expertizării tehnice a lucrării de artă în vederea stabilirii unor măsuri de intervenţie imediat necesare a fi întreprinse, investigarea aprofundată a cauzelor care au condus la producerea acestor fenomene de degradare prin investigaţii vizuale preliminare, încercări şi testări pe teren şi în laborator, concluzii si recomandări constructive pentru remedierea lucrărilor, cel puţin 2 opţiuni, ţinând seama de situaţia existentă în zonele menţionate.

Termen finalizare expertiza tehnică: 10.10.2015

Menţionăm faptul că în conformitate cu prevederile Contractului “Proiectare si Execuţie Autostrada Orăştie – Sibiu, lot 3, km 43+855 – km 65+965”, antreprenorul are responsabilitatea deplină pentru remedierea defectelor apărute, atât în perioada de execuţie a lucrărilor, cât şi în perioada de garanţie (4 ani). Astfel, lucrările de remediere vor fi executate pe riscul şi cheltuiala antreprenorului.

De asemenea, subliniem că CNADNR S.A. va întreprinde demersurile necesare pentru a recupera orice daune generate de întârzierile produse ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor antreprenorului ce decurg din prevederile contractului”.

Reamintim că lotul 3 al Autostrăzii Orăştie – Sibiu, între Cunţa (judeţul Alba) şi Sibiu a fost inaugurat în 14 noiembrie 2014, fără recepţia lucrărilor. La doar o săptămână, au apărut primele fisuri în carosabil. Atunci, CNADNR preciza că era vorba despre „fisuri superficiale”, care vor fi remediate pe banii constructorului.

La momentul respectiv, la kilometrul 60, pe tronsonul Cunţa (judeţul Alba) – Sălişte (judeţul Sibiu), constructorii trebuiau să repare o crăpătură de aproximativ 10 metri lungime şi un centimetru lăţime.

Loturile 1, 2 şi 4 din Autostrada Sibiu-Orăştie au fost deschise traficului în decembrie 2013, lotul 3, de la Sălişte la Cunţa, rămânând însă în şantier din cauza alunecărilor de teren din zonă. Loturile 1, 2 şi 4 ale acestei autostrăzi, cu o lungime totală de 60,5 kilometri, au fost realizate în urma unei investiţii totale de 1,46 miliarde delei (326,5 milioane de euro), fără TVA.

Lotul 3, construit de italienii de la Impregilo, are o lungime de 22 de kilometri, dintre care şase au fost afectaţi de alunecări de teren, în zona Aciliu. Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro.

Citeşte şi UPDATE AUTOSTRADA ORĂŞTIE – SIBIU: RESTRICŢII de circulaţie între Cunţa şi Sălişte. CNADNR ia măsuri urgente de reparaţii a carosabilului

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate