Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

CNADNR, despre problemele de la Autostrada Sibiu-Orăştie, lot 3: Expertiză tehnică cu măsuri de intervenţie la viaductul Aciliu


Publicat

lucrari autostrada zona aciliu_august 2015_9CNADNR a făcut precizări privind situaţia tronsonului de autostradă Orăştie – Sibiu, lot 3, respectiv despre probleme apărute din cauza tasării terenului şi degradărilor lucrării. Referitor la defectele constatate la viaductul de la Aciliu, compania a demarat procedura de atribuire a unui contract de servicii pentru expertiză tehnică. Vor fi astfel stabilite măsuri de intervenţie vor fi investigate cauzele care au condus la producerea acestor fenomene de degradare. Termenul pentru finalizarea expertizei tehnice este 10 octombrie 2015.

UPDATE: Directorul general CNADNR, Narcis Neaga a declarat, joi, pentru Adevărul: „Acea fisură care a apărut în autostradă (Autostrada Orăştie – Sibiu, tronsonul Cunţa – Sălişte – Aciliu – n.r.) la două săptămâni după ce a fost dată în trafic nu a fost datorată, cauza acestei fisuri nu o reprezintă alunecările de teren. Am făcut expertize, atât noi cât şi constructorii, expertize independente, ultima discuţie cu constructorul pe care am avut-o săptămâna aceasta a fost foarte precisă, cauza a fost neexecuţia corectă a proiectului tehnic. Proiectul a fost foarte bine făcut, este vorba despre execuţia lucrării. Constructorul a venit şi cu soluţie tehnică, urmează să o punem în practică, vine săptămâna viitoare cu un calendar şi îi dăm drumul la lucrare, exclusiv pe cheltuiala constructorului.

Se va închide doar o cale şi se va lucra. A fost o problemă de fundaţie şi apoi scurgerea apelor. Discutăm de drum, nu de viaduct (fisura care a apărut pe o porţiune de aproximativ 250 de metri- Şi la viaduct au început lucrările de completare a ceea ce nu a făcut”.

Vă prezentăm mai jos precizările CNADNR dintr-un comunicat de presă:

“În ceea ce priveşte stadiul remedierii degradărilor constatate în cadrul Contractului “Proiectare şi execuţie Autostrada Orăştie – Sibiu, Lot 3: km 43+855 – km 65+965”, zona km 59+900 – km 59+950 (ebulment), conform expertizei tehnice preliminare elaborată de către experţi tehnici din partea CNADNR, s-au stabilit următoarele cauze ale degradărilor constatate:

– natura argiloasă si starea de consistenţă redusă, respectiv capacitatea portantă a terenului de fundare;

– având în vedere caracterul de PUCM a argilelor din teren si posibila circulaţie haotică a apei în zonele adiacente si în profunzime se estimează că vor exista în continuare tasări ale terenului cu desfăşurare în timp, necesitând pe termen scurt monitorizarea acestora.

Antreprenorul a informat faptul că a demarat de curând expertiza tehnică în această zonă şi va informa asupra soluţiei de remediere după finalizarea acesteia.

La începutul lunii august 2015, antreprenorul a realizat remedierea provizorie a degradărilor constatate şi nu s-a constatat o evoluţie negativă până în acest moment.

Zona km 60+600 – km 60+700 (crăpătura):

Conform expertizei tehnice preliminare elaborată de către experţi tehnici din partea CNADNR, s-au stabilit următoarele cauze ale degradărilor constatate:

– natura argiloasă şi starea de consistenţă redusă, respectiv capacitatea portantă a terenului de fundare;

nerespectarea prin execuţie a soluţiei proiectate;

lucrari de reparatii culeea orastie autostrada sibiuÎn data de 17.08.2015, a avut loc o sedinţă de lucru la sediu CNADNR, la care au participat reprezentanţii Beneficiarului, Antreprenorului si Experţi Tehnici implicaţi, atât din partea CNADNR S.A., cât si din partea Antreprenorului, în cadrul căreia s-au concluzionat, în baza investigaţiilor din teren, următoarele cauze cu privire la degradările constatate de la km 60+600:

– nerespectarea prin execuţie a soluţiei proiectate;

– funcţionarea defectuoasă a sistemelor de colectare si evacuare a apelor pluviale din cauza colmatării/ degradării substraturilor de beton, permiţând infiltrarea apelor în rambleul drumului compactarea redusă a straturilor structurii rutiere;

Important de menţionat este faptul că atât experţii tehnici din partea antreprenorului, cât şi cei din partea beneficiarului au concluzionat faptul că apariţia şi evoluţia acestui defect nu s-a cauzat unui fenomen de alunecare, ci unei tasări structurale pricinuită de execuţia necorespunzătoare a lucrărilor la corpul autostrăzii.

Citeşte şi CNADNR: 300 de nereguli constatate pe autostrada Sibiu – Orăștie, între Săliște și Cunța. Constructorul, obligat să remedieze problemele

Totodată, antreprenorul a informat CNANDR că a finalizat expertiza tehnică în zona menţionată şi a stabilit trei variante de soluţii tehnice de remediere. Până la sfârșitul săptămânii curente va prezenta proiectul tehnic complet, în vederea analizării de către beneficiar si ulterior, avizării de către CTE CNADNR, dar că nu va pune la dispoziţia acestuia si expertiza tehnică efectuată.

restrictii circulatie autostrada sibiu orastieÎn prezent, a fost instituită restricţia circulaţiei pe o bandă de circulaţie până la finalizarea remedierii degradării.

Atât în cadrul întâlnirilor organizate de către CNADNR S.A., cât si prin Programul lucrărilor de remediere transmis de către antreprenor, acesta s-a angajat să demareze lucrările de remediere pentru degradările menţionate mai sus, în data de 17.08.2015. Antreprenorul a întârziat, fără nicio justificare, demararea acestor lucrări. Menţionăm că până în prezent Anterprenorul, din diverse motive, a mai amânat începerea lucrărilor de remediere definitivă a defectelor constatate.

În cazul în care nici de această dată Antreprenorul nu va executa remedierea defecţiunilor constatate, Beneficiarul va angaja si va plăti alt antreprenor care să execute lucrarea de remediere a defecţiunilor, urmând ca, ulterior, costurile aferente lucrărilor de remediere să fie recuperate de la Antreprenor.

Antreprenorul a demarat lucrările de remediere începând cu data de 15.07.2015 la Viaductul Aciliu, lucrări ce constau în refacerea dispozitivelor antiseismice, remedierea scurgerii apelor, drenuri longitudinale, lucrări de remediere la sferturile de con, etc .

lucrari de reparatii culeea orastie autostrada sibiu 1Cu referire la defectele constatate la Viaductul de la Aciliu din cadrul tronsonului de autostradă Orăstie – Sibiu, lot 3, în momentul de faţă CNADNR S.A. a demarat procedura de atribuire a unui contract de servicii cu scopul expertizării tehnice a lucrării de artă în vederea stabilirii unor măsuri de intervenţie imediat necesare a fi întreprinse, investigarea aprofundată a cauzelor care au condus la producerea acestor fenomene de degradare prin investigaţii vizuale preliminare, încercări şi testări pe teren şi în laborator, concluzii si recomandări constructive pentru remedierea lucrărilor, cel puţin 2 opţiuni, ţinând seama de situaţia existentă în zonele menţionate.

Termen finalizare expertiza tehnică: 10.10.2015

Menţionăm faptul că în conformitate cu prevederile Contractului “Proiectare si Execuţie Autostrada Orăştie – Sibiu, lot 3, km 43+855 – km 65+965”, antreprenorul are responsabilitatea deplină pentru remedierea defectelor apărute, atât în perioada de execuţie a lucrărilor, cât şi în perioada de garanţie (4 ani). Astfel, lucrările de remediere vor fi executate pe riscul şi cheltuiala antreprenorului.

De asemenea, subliniem că CNADNR S.A. va întreprinde demersurile necesare pentru a recupera orice daune generate de întârzierile produse ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor antreprenorului ce decurg din prevederile contractului”.

Reamintim că lotul 3 al Autostrăzii Orăştie – Sibiu, între Cunţa (judeţul Alba) şi Sibiu a fost inaugurat în 14 noiembrie 2014, fără recepţia lucrărilor. La doar o săptămână, au apărut primele fisuri în carosabil. Atunci, CNADNR preciza că era vorba despre „fisuri superficiale”, care vor fi remediate pe banii constructorului.

La momentul respectiv, la kilometrul 60, pe tronsonul Cunţa (judeţul Alba) – Sălişte (judeţul Sibiu), constructorii trebuiau să repare o crăpătură de aproximativ 10 metri lungime şi un centimetru lăţime.

Loturile 1, 2 şi 4 din Autostrada Sibiu-Orăştie au fost deschise traficului în decembrie 2013, lotul 3, de la Sălişte la Cunţa, rămânând însă în şantier din cauza alunecărilor de teren din zonă. Loturile 1, 2 şi 4 ale acestei autostrăzi, cu o lungime totală de 60,5 kilometri, au fost realizate în urma unei investiţii totale de 1,46 miliarde delei (326,5 milioane de euro), fără TVA.

Lotul 3, construit de italienii de la Impregilo, are o lungime de 22 de kilometri, dintre care şase au fost afectaţi de alunecări de teren, în zona Aciliu. Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro.

Citeşte şi UPDATE AUTOSTRADA ORĂŞTIE – SIBIU: RESTRICŢII de circulaţie între Cunţa şi Sălişte. CNADNR ia măsuri urgente de reparaţii a carosabilului



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Bugetul de stat a fost adoptat de Parlament, cu 234 de voturi pentru, în forma propusă de Guvern

Publicat

Bugetul de stat pe anul 2021 a fost votat astăzi în Parlament în forma aprobată de Guvern. În favoarea proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2021 au votat 234 de deputați și senatori,în timp ce 170 de parlamentari au votat împotrivă.

Bugetul pe 2021 este fundamentat pe o creştere economică de 4,3% şi un deficit bugetar cash de 7,16%, cu venituri în creştere cu 13%, până la 365 de miliarde de lei şi cheltuieli de 445 de milirde de lei, în creştere cu 5%.

„Nu am putut să nu remarc cum și-au motivat votul socialiștii de la PSD. Nu au spus adevăratul motiv al supărării, că i-am tăiat de la buget și nu mai pot să fure. În 2021 avem cu 10 miliarde mai multe venituri decât în 2020 și cu 20 de miliarde mai mult decât în 2019.

89 de miliarde de lei se duc către asistență socială. 87 de miliarde pentru pensii, mai mult cu 7,7 miliarde pentru că au crescut pensiile și în 2021.

1,64 miliarde de lei pentru ajutoare sociale. Avem grijă și de cei care au avut mai puțin noroc în viață. Bugetul asigurărilor pentru șomaj, 3,38 miliarde, 1,38 miliarde pentru fondul de garantare.

Dezmățul fiscal pe care l-ați făcut ne-a dus la acest deficit. Noi facem toate aceste lucruri, plătim mai mult, și pensii și salarii, fără să creștem taxe așa cum ați făcut voi în 3 ani de zile. V-am arătat cum se face anul trecut, vă arătăm cum se face în următorii ani. Luați notițe”, a spus premierul Florin Cîțu, potrivit digi24.

La această oră, în Parlament este dezbat bugetul asigurărilor sociale de stat pe 2021.

Sursa: digi24, Mediafax

Foto: Facebook

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE ACCIDENT MORTAL de muncă pe platforma Kronospan Sebeș: Un bărbat de 56 de ani a fost ucis de o volă. Ce s-a întâmplat

Publicat

O persoană și-a pierdut viață într-un accident de muncă, produs marți, în jurul orei 12.3o, în  incinta unei societăți comerciale din Sebeș. 

Polițiștii IPJ Alba desfășoară cercetări la fața locului.

Potrivit surselor alba24.ro, ar fi vorba despre platforma industrială a firmei Kronospan. Potrivit primelor informații oferite de autorități, persoana ar fi fost acroșată de un utilaj – volă.

UPDATE: Apelul la 112 a fost făcut la ora 12:19, la foarte scurt timp după accident.

Persoana accidentată avea 56 de ani și era administratorul unei firme de curățenie, cu care Kronospan ar avea un contract de prestări de servicii.

Autoritățile urmează să decidă ce făcea acesta în zona de acțiune a volei.

Potrivit reprezentanților ITM Alba, angajatul care manipula vola nu l-ar fi observat pe acesta în timpul unor operațiuni de transport al unor materiale lemnoase.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Theodora Golf Club din Alba, nominalizat la World Golf Awards. Susține cu votul tău cel mai frumos teren de golf din România

Publicat

golf

Theodora Golf Club a fost nominalizat la cea de-a 8-a ediție a premiilor World Golf Awards la categoria: World’s Best Golf Clubhouse 2021, iar votul se realizează online.

În competiție, alături de clubul din Alba se regăsesc unele dintre cele mai importante cluburi de golf din întreaga lume.

Pasionații de golf și nu numai pot vota pentru Theodora Golf Club AICI.

Theodora Golf Club, este cel mai modern resort de golf din România, care și-a deschis oficial porțile pe data de 15 octombrie 2017, în localitatea Teleac, comuna Ciugud din județul Alba.

Cu o investiție de 15 milioane de euro, resortul cuprinde cel mai mare teren de golf din România, dar și o serie de facilități de cazare și relaxare unice, clasificate la standardul de patru stele plus.

Resortul a fost construit pe o durată de aproximativ doi ani de zile, designul purtând semnătura unei întregi echipe de profesioniști atât din țară, cât și din străinătate.

Terenul de golf ce se întinde pe 56 ha cu 18 parcursuri în lungime totală de 6518 m numără 4 parcursuri par 3, 10 parcursuri par 4, 3 parcursuri par 5 și 1 parcurs par 6- cel mai lung parcurs din Europa.

Resortul TGC este situat pe o suprafață totală de peste 62 ha din care bineînțeles cea mai generoasă parte este alocată terenului de golf (56 ha), iar cele 7 ha sunt ocupate de vilele resortului și alte facilități. În arhitectura sa regăsim 14 vile pentru cazare, 5 vile în regim privat, 1 sală conferințe, 1 piscină exterioară, clădirea administrativă a clubului care înglobează un driving-range indoor, pro-shop, vestiare, lounge bar și restaurantul fine-dining.

În completarea facilităților de cazare, resortul deține un restaurant cu o capacitate de 160 de locuri în interior și 100 locuri pe terasă, ce oferă turiștilor și publicului larg un meniu select, cu preparate fine dining și băuturi rafinate. De asemenea, resortul dispune de o piscină exterioară în sezonul cald.

Resort se poziționează ca o destinație și pentru mediul de afaceri românesc, locația dispunând de o sală de conferințe de 70 de locuri, precum și de o sală pentru întâlniri de business mai restrânse.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

APIA: Cererile unice de plată pentru anul 2021, vor putea fi completate online. Precizări importante pentru fermieri

Publicat

apia alba iulia

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a demarat, începând cu 1 martie, campania de primire a cererilor unice de plată pentru anul 2021, care vor putea fi completate online. 

„Având în vedere că siguranţa în contextul pandemiei Covid-19 este extrem de importantă pentru instituţia noastră, fermierii vor putea să-şi înregistreze cererile unice de plată în anul 2021 fără a se prezenta la centrele judeţene/locale APIA şi/sau al municipiului Bucureşti, până la data de 15 mai 2021.

APIA – O singură cerere unică de plată

Se va completa o singură Cerere Unică de Plată, chiar dacă se utilizează suprafeţe de teren în diferite localităţi sau judeţe.

Modelul cererii unice de plată poate fi descărcat AICI

Instrucțiunile pentru completarea cererii unice de plată se pot consulta AICI.

Fermierii îşi vor actualiza parcelele agricole, elementele ZIE (zone de interes ecologic) şi toate informaţiile din cerere, prin accesarea aplicaţiei IPA-Online din versiunea internet, conform Manualului de utilizare IPA-Online (accesibil în aplicaţie).

Primăria va transmite adeverința legată de terenuri

De asemenea, fermierii trebuie să verifice împreună cu primăria pe raza căreia deţin terenul situaţia înscrierii în Registrul agricol a terenului şi să permită primăriei să transmită la APIA adeverinţa.

Documentele care fac dovada că terenul agricol se află la dispoziţia fermierului trebuie să fie încheiate înaintea depunerii Cererii unice de plată şi să fie valabile la data depunerii cererii.

Responsabilitatea privind legalitatea şi valabilitatea documentelor aparţine fermierului şi/sau autorităţii care a emis/atestat aceste documente, după caz.

În cazul în care fermierii deţin animale în exploataţie, au obligaţia să se asigure că datele acestora sunt actualizate în Registrul Naţional al Exploataţiilor (RNE) (medic veterinar concesionar/asociaţie/propriile evidenţe, dacă sunteţi utilizator SNIIA) şi să se adreseze centrului judeţean/local al APIA şi/sau al municipiului Bucureşti în vederea completării declaraţiei sector zootehnic în aplicaţia dedicată sectorului zootehnic, înainte de accesarea IPA Online.

Funcționarii APIA îi vor contacta pe fermieri

Funcţionarii APIA vor contacta fermierii în vederea închiderii electronice a cererii şi pentru programarea acestora în vederea semnării cererii şi declaraţiilor ataşate acesteia.

”Atragem atenţia ca, înainte de semnarea Cererii unice de plată sector vegetal şi zootehnic, să se verifice încă o dată datele înscrise şi documentaţia depusă!”, menţionează reprezentanții APIA.

Informaţiile detaliate pentru accesarea fiecărei scheme de plată/măsuri de sprijin, inclusiv hărţile şi listele cu UAT-urile eligibile pentru măsurile de dezvoltare rurală, dar şi ghidurile adresate fermierilor, pot fi consultate la Centrele APIA şi pe site-urile: www.apia.org.ro, www.madr.ro şi www.pndr.ro.

Sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate