Eveniment
UPDATE AUTOSTRADA ORĂŞTIE – SIBIU: RESTRICŢII de circulaţie între Cunţa şi Sălişte. CNADNR ia măsuri urgente de reparaţii a carosabilului
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a anunţat că a decis, marţi, restricționarea traficului rutier pe Autostrada Orăştie – Sibiu, sensul spre Sibiu, între kilometrii 275+600 – 275+700, banda 1. Măsura a fost luată în urma unui control efectuat pe lotul trei al autostrăzii. Circulația se desfășoară doar pe banda a doua.
UPDATE: CNADNR a făcut, joi, noi precizări referitoare la lucrările de reparaţii:
“În cazul fisurilor apărute pe A1, Autostrada Orăştie – Sibiu, Lot III la km 275+600 – km 275+700, CNADNR SA a intervenit efectuând reparaţii provizorii. Menţionăm că traficul pe acest sector de drum a fost redeschis circulaţiei rutiere, astăzi 22.01.2015, ora 07:00, la mai puţin de 24 de ore de la impunerea restricţiei de circulaţie pe Banda I.
Viaductul de la Aciliu de pe A1, Autostrada Orăstie – Sibiu, Lot III, a fost deschis traficului rutier după efectuarea încercărilor statice si dinamice sub încărcare cu convoaie de camioane, în conformitate cu Normativele în vigoare.
Conform punctului de vedere emis de Proiectantul lucrării (Asocierea TECNIC Consulting Engineering Romania SRL – S.I.N.A Societa Iniziative Nazionali Autostradali S.p.A.): „Natura fisurilor nu influenţează siguranţa traficului. Microfisurile sunt create de efecte locale termice si nu au nicio influenţă asupra caracteristicilor de rezistenţă ale structurii.”
CNADNR precizează că va lua măsuri urgente de reparație temporară a degradărilor la partea carosabilă, urmând a redeschide circulația în cel mai scurt timp.
Toate costurile generate de reparația părții carosabile vor fi suportate de către constructor, respectiv SC Salini Impregilo, precizează CNADNR, într-un comunicat.
Reamintim că lotul 3 al Autostrăzii Orăştie – Sibiu, între Cunţa (judeţul Alba) şi Sibiu a fost inaugurat în 14 noiembrie 2014, fără recepţia lucrărilor. La doar o săptămână, au apărut primele fisuri în carosabil. Atunci, CNADNR preciza că era vorba despre „fisuri superficiale”, care vor fi remediate pe banii constructorului.
La momentul respectiv, la kilometrul 60, pe tronsonul Cunţa (judeţul Alba) – Sălişte (judeţul Sibiu), constructorii trebuiau să repare o crăpătură de aproximativ 10 metri lungime şi un centimetru lăţime.
Citeşte şi AUTOSTRADA proaspăt INAUGURATĂ a “CRĂPAT”. Primele FISURI şi RESTRICȚII de circulaţie pe tronsonul CUNȚA-SĂLIȘTE
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a inaugurat la 14 noiembrie lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie după o ultimă inspecţie pe tronsonul de 22 de kilometri, pentru a se asigura că traficul se poate desfăşura în siguranţă, în condiţiile în care mai existau lucrări necesare în zonă.
Citește și FOTO-VIDEO| AUTOSTRADA Orăștie-Sibiu: INAUGURARE FORȚATĂ pentru tronsonul Cunța -Săliște înainte de turul doi al prezidențialelor
Loturile 1, 2 şi 4 din Autostrada Sibiu-Orăştie au fost deschise traficului în decembrie 2013, lotul 3, de la Sălişte la Cunţa, rămânând însă în şantier din cauza alunecărilor de teren din zonă. Loturile 1, 2 şi 4 ale acestei autostrăzi, cu o lungime totală de 60,5 kilometri, au fost realizate în urma unei investiţii totale de 1,46 miliarde delei (326,5 milioane de euro), fără TVA.
Lotul 3, construit de italienii de la Impregilo, are o lungime de 22 de kilometri, dintre care şase au fost afectaţi de alunecări de teren, în zona Aciliu. Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro.
Citeşte şi FOTO – VIDEO: S-a DESCHIS circulaţia pe AUTOSTRADĂ între Cunţa şi Sălişte, vineri, de la ora 15.30. Ponta a testat asfaltul cu autocarul
În urma alunecărilor de teren a căror amploare a devenit vizibile în primăvara lui 2012, italienii de la Impregilo SpA au cerut modificarea proiectului, prin construirea unui nou tunel în dealul de la Aciliu unde acum a fost săpat un debleu de aproape 50 de metri și prin prelungirea viaductului înspre Sebeș cu aproape un kilometru.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News