Economie
Companiile de energie care au încasat pe nedrept bani de la clienți, trebuie să îi returneze în cont în termen de 5 zile
Furnizorii de energie sunt obligați să recalculeze facturile emise fară să se țină cont de plafonări și trebuie să returneze banii încasați nedrept, potrivit unei ordonanțe adoptate de Guvern.
Ministrul Energiei, Virgil Popescu, spune că o companie furnizoare care are de retribuit unui client mai puțin de 100 de lei, trebuie să pună banii în contul beneficiarului în cel mult 5 zile. Totodată trebuie să le recalculeze în 15 zile.
Citește Furnizorii de energie trebuie să refacă facturile eronate în termen de 15 zile. Ordonanța a fost publicată în Monitorul Oficial
„Am introdus obligativitatea recalculării facturilor emise eronat de către furnizori, emise eronat adică cu neaplicarea mecanismelor de plafonare și compensare.
Furnizorii au obligația să le recalculeze fără penalități în termen de 15 zile și deasemenea pe perioada aceasta de 15 zile se suspendă inclusiv o eventuală plată a acestora.
Pentru a preîntâmpina posibile eventuale abuzuri ale vreunei părți față de clienți, pe perioada prezentei ordonanțe sunt interzise, pracic, debranșările”, a spus acesta la EuropaFM.
Săptămâna viitoare, Guvernul va adopta încă o ordonanță care va schimba felul în care se calculează plafoanele de consum până la care se poate beneficia de compensări la plata energiei consumate.
Reamintim că pste 2.200.000 de mii de facturi greșite au fost emise de Electrica Furnizare. Compania nu a aplicat, după 1 noiembrie, măsurile de plafonare a tarifelor și de compensare a facturilor. Facturile emise eronat au fost stornate.
ANPC a anunțat că au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de 645.000 lei, la care s-au adăugat 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News