Connect with us
Publicitate

Eveniment

Angajări la SRI în 2022: Ce condiții trebuie să îndeplinească candidații. GHID pentru cei care vor o carieră în domeniu

sri

Publicat

Serviciul Român de Informații a pus la dispoziția celor interesați Ghidul candidatului pentru o carieră în domeniu.

Potrivit SRI, Ghidul Candidatului aduce răspunsuri și clarificări pentru cele mai comune dintre întrebările pe care le-a primit în ultimii ani de la candidați.

Angajări în SRI: Serviciul secret din România caută oameni inteligenți, discreți și isteți

Serviciul Român de Informații desfășoară activități de culegere și valorificare a informațiilor privind securitatea națională în mai multe modalități, din care rezultă și multitudinea de specializări din instituție.

SRI este o instituție publică, dar bună parte din activitate este secretă.

”Credem în oameni inteligenți, bine pregătiți, discreți și integri. Corectitudinea, seriozitatea și responsabilitatea sunt valori pe care SRI le cultivă în fiecare zi și pe care le caută la viitorii săi ofițeri”, potrivit SRI.

Profilul angajatului la SRI

Criteriile generale pentru angajarea la SRI sunt următoarele:

  • cetățenie română și domiciliul stabil în România;
  • să nu fii în curs de cercetare, urmărire sau judecată sau să nu fi fost condamnat penal;
  • să nu faci parte din partide, formațiuni sau organizații politice, din momentul încadrării în SRI;
  • să nu participi ca asociat unic sau direct la administrarea ori conducerea unei organizații sau societăți comerciale, din momentul încadrării în SRI;
  • să fii absolvent de studii universitare, cu licență, al unei instituții de învățământ superior acreditată; pentru anumite posturi sunt necesare și studii post-universitare, iar pentru altele se cer doar studii liceale;
  • să nu fii consumator de substanțe stupefiante, psihotrope sau susceptibile a avea efecte psihoactive ori dopante, aflate sub control național ori prevăzute în convențiile internaționale la care România este parte sau să nu fi desfășurat activități ilegale cu astfel de produse; SRI precizează că, în interviurile de selecție și de securitate, sunt evaluate punctual și cu atenție interacțiunile anterioare cu astfel de substanțe. Lipsa sincerității cu privire la orice aspect, pe parcursul oricărei etape de selecție, reprezintă motivul principal al respingerii candidaturilor.
  • să fii dispus ca, după încadrare, să desfășori activități în orice zonă a României, potrivit nevoilor instituției.

Agajări în SRI: Criterii specifice pentru selecția candidaților

În raport cu fiecare tip de post vacant, candidații trebuie să facă dovada, pe parcursul procesului de selecție, că îndeplinesc anumite criterii specifice:

  • pregătire profesională într-un domeniu de interes actual pentru Serviciu (experiența efectivă de lucru în domeniul respectiv reprezintă, după caz, un avantaj sau o cerință obligatorie), inteligență peste medie, nivel de cultură generală peste medie și competențe lingvistice, interes pentru dezvoltare continuă și capacitate ridicată de învățare, o stare de sănătate, atât fizică, cât și psihică, bună (apt medical și psihologic, conform baremelor stabilite de SRI).
  • anumite posturi necesită abilități ridicate de relaționare și comunicare, de analiză și sinteză, adaptare, creativitate, spontaneitate, responsabilitate, rezistență crescută la condiții de stres.
  • alte posturi specializate implică deținerea unei pregătiri universitare/postuniversitare strict în domeniul corespunzător postului, a unor atestate de liberă practică care permit exercitarea unor profesii și/sau a unor certificări care indică atestarea competențelor specifice într-un anumit domeniu.

SRI face angajări: Categorii de posturi

Ofițer operativ

Ofițerul operativ identifică persoanele, relațiile sau organizațiile ce pot genera vulnerabilități pentru securitatea națională și își creează acces în aceste medii. La baza activității se află abilitatea de a dezvolta și menține relații validate de încredere, pentru a gestiona surse secrete umane (agenți) deja existente sau de a recruta unele noi.

Pentru a performa în această activitate trebuie să dai dovadă de inteligență socială și comunicațională superioară, atenție distributivă, calm, echilibru, curiozitate, creativitate, atenție la detalii, cunoaștere a limbajul non-verbal și o înțelegere fină a psihologiei umane.

Ofițer analist

Ofițerul analist privește lumea, îi înțelege tendințele, îi descifrează relațiile de cauzalitate și îi anticipează evoluțiile. Mai exact, analistul evaluează datele culese de ofițerii operativi ori din alte surse secrete sau deschise, din perspectiva relevanței lor, sesizează schimbări și tendințe în manifestarea amenințărilor, schițează scenarii alternative de evoluție, evidențiază implicații și îi informează pe beneficiarii legali în raport cu fiecare scenariu prognozat, astfel încât să se prevină manifestarea riscurilor să se adopte măsuri adecvate pentru gestionarea acestora.

Pentru a performa în această activitate trebuie să ai o inteligență peste medie, o capacitate dezvoltată de înțelegere, gândire critică și creativitate, capacitatea de a identifica ușor esențialul, relevantul, dar și o foarte bună cunoaștere și înțelegere a domeniului analizat.

Dacă ești interesat să ocupi un post de ofițer operativ sau ofițer analist trebuie să îndeplinești condițiile de încadrare în Serviciul Român de Informații și să promovezi toate etapele specifice de selecție. După ce vei promova toate probele de selecție, vei susține examen de admitere pentru a urma cursurile de licență, master profesional sau cursuri postuniversitare de formare și dezvoltare continuă organizate de către Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul”, care îți vor asigura formarea competențelor specifice rolului pentru care ai optat.

Specialist IT&C

Ofițerul specialist IT&C are misiunea de a identifica, în funcție de rolul pe care îl îndeplinește, soluții pentru o serie de provocări tehnologice, de la dezvoltarea unor instrumente software, a sistemelor informatice enterprise și oferirea de soluții bazate pe platforme hardware, până la proiectarea, administrarea și întreținerea rețelelor de comunicații în conformitate cu cele mai noi standarde existente pe piață.

Se lucrează în echipe mixte constituite din dezvoltatori, administratori de infrastructuri, specialiști în securitate IT&C și beneficiari, pentru toate liniile de activitate ale Serviciului, precum și pentru parteneri externi.

Pentru că tehnologia la nivel mondial evoluează într-un ritm alert, ofițerul specialist IT&C se adaptează și inovează permanent, contribuția lui fiind vitală într-un angrenaj sofisticat și eficient, așa cum este Serviciul Român de Informații, cu implicații directe în protejarea securității naționale

Specialist lingvist

Resurse importante în activitatea de securitate națională, specialiștii lingviști își folosesc cunoștințele valoroase și curiozitatea prin implicarea în activități de analiză a unor evenimente, culturi și tradiții sau activități de traducere a unor materiale (audio, video, scrise) dintr-o limbă străină în limba română. În plus, după caz, oferă suport lingvistic colegilor din alte structuri.

Dacă cunoști la nivel minim B2 o limbă străină de interes (așa cum este indicat pe site-ul oficial) și tot la nivel minim B2 o limbă străină de circulație internațională, ai absolvit studii superioare cu diplomă de licență sau ești absolvent de studii medii și îndeplinești condițiile de încadrare în Serviciul Român de Informații, poți opta pentru încadrare directă ca lingvist (ofițer sau subofițer).

Luptător antiterorist

SRI este autoritate națională în prevenirea și combaterea terorismului, iar luptătorul antiterorist are misiunea de a proteja România de amenințările teroriste, asigurând următoarele componente:

  • securitatea aeroportuară a aviației civile din România;
  • intervenția antiteroristă pentru reducerea/eliminarea vulnerabilităților factorilor umani și materiali, prin desfășurarea unor activități specifice de prevenire și combatere a acțiunilor teroriste;
  • intervenție antiteroristă/contrateroristă pirotehnică ce presupune control tehnic antiterorist, investigarea, ridicarea, securizarea și neutralizarea dispozitivelor explozive improvizate.

Activitatea luptătorului antiterorist presupune, pe lângă excelente abilități de natură acțională, și un efort psihologic intens. Dacă îți dorești să îndeplinești acest rol, trebuie să fii o persoană activă, dinamică, determinată și rezistentă, cu un autocontrol comportamental dezvoltat și cu o capacitate de mobilizare și adaptare rapidă la diverse situații. Mai mult, trebuie să deții abilități de comunicare dezvoltate, autocontrol al stărilor emoționale, toleranță la stres, responsabilitate și să dovedești spirit de echipă și dorință de autoperfecționare.

Poți opta pentru încadrarea ca luptător antiterorist dacă:

  • ai absolvit minim studiile liceale cu diplomă de bacalaureat
  • ai vârsta maximă 29 ani
  • practici sau ai practicat sport de performanță
  • ai înălțimea de minim 165 cm, dacă ești femeie, și minim 175 cm, dacă ești bărbat.
Personal care îndeplinește atribuții administrative (ofițeri, subofițeri, salariați civili)

Personalul care îndeplinește atribuții administrative este încadrat în compartimente specializate, cu rol de a asigura suport dedicat misiunilor de bază ale instituției. Astfel, în structurile administrative avem specialiști în domeniile: financiar-logistic, juridic, resurse umane, psihologie, medical, transport.

Încadrarea în zona administrativă se realizează punctual în funcție de nevoile instituției, pe baza unor criterii specifice ce vizează nivelul de competență profesională în domeniul respectiv, fiind obligatorii deținerea unei pregătiri universitare/postuniversitare strict în domeniul corespunzător postului, experiență profesională pe roluri similare și, după caz, deținerea unor atestate de liberă practică care permit exercitarea profesiei sau deținerea unor certificări care indică validarea competențelor specifice domeniului.

Angajări la SRI prin încadrare directă

  • încadrare directă, pentru unul din posturile publicate în lista de mai jos. Această posibilitate se adresează persoanelor care dețin competențe tehnice căutate de Serviciu, au absolvit studii superioare cu diplomă de licență, îndeplinesc condiţiile de încadrare în Serviciul Român de Informaţii și promovează toate etapele specifice de selecţie.
  • Specialişti IT&C

Procesul durează aproximativ 6-9 luni și presupune parcurgerea mai multor etape:

  • evaluare cv
  • interviuri de selecție
  • evaluarea cunoștințelor și/sau aptitudinilor
  • evaluarea psihologică
  • examinarea medicală
  • verificări de securitate

Angajare la SRI – procesul de selecție

Toți candidații care îndeplinesc cumulativ criteriile stabilite pot parcurge etapele procesului de selecție. Fiecare post se ocupă în sistem concurențial.

Cum aplici?

Informațiile legate de nevoile de încadrare ale instituției sunt postate pe site-ul SRI (www.sri.ro) și popularizate pe paginile oficiale de LinkedIn, Facebook, Instagram.

Pe site-ul instituției, la secțiunea Cariere, vei găsi o listă a posturilor disponibile, actualizată periodic, cu detaliile aferente fiecăruia.

Candidatura ta va fi evaluată și vei fi contactat doar în situația în care profilul tău este potrivit funcției vizate și organizației.

Ce probe de selecție trebuie să parcurgi și de ce?

Pentru ocuparea oricărui post în organizație, vei parcurge un proces de selecție complex, care poate cuprinde, în funcție de tipul postului, următoarele probe:

  • evaluarea candidaturii
  • interviuri de selecție (interviu telefonic, video interviu, interviu de selecție)
  • probe psihologice
  • probe de evaluare a cunoștințelor de cultură generală, a cunoștințelor de limbă străină, evaluarea competențelor profesionale, evaluarea aptitudinilor
  • evaluare medicală
  • verificări de securitate.

În situația în care postul vizat se ocupă prin încadrare directă, la finalul procesului de selecție rezultatele obținute de toți candidații care au parcurs procesul pentru acel post sunt analizate și ierarhizate iar angajatorul stabilește care candidat corespunde în cea mai mare măsură cerințelor postului.

Pentru candidatul care face obiectul încadrării pe acel post, conform deciziei finale a beneficiarului, se formulează propunerea de chemare în activitate la Serviciul Român de Informații.

În situația în care procesul de selecție s-a derulat pentru un post de ofițer operativ sau ofițer analist, fapt care presupune parcurgerea unui program dedicat de formare a competențelor anterior debutului în activitate (studii de licență, master sau curs postuniversitar), la finalul procesului, în perioada stabilită de Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul” și publicată în oferta de școlarizare, doar candidații care au promovat acest proces de selecție susțin examen de admitere pe locurile scoase la concurs.

AICI, GHIDUL candidatului SRI (integral).

sursă: sri.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate