Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

DEFINITIVAT 2019: SUBIECTELE și BAREMELE de la proba scrisă, pe discipline, publicate de Ministerul Educației


Publicat

Profesorii care au susținut miercuri proba scrisă la Definitivat 2019 pot consulta baremele de notare a lucrărilor. Ministerul Educației a publicat subiectele și baremele de la examen. Primele rezultate vor fi publicate în 31 iulie.

În județul Alba, majoritatea celor 101 candidați sunt educatori și învățători. Dacă obțin cel puțin nota 8 la proba scrisă, au calificativul Bine sau Foarte bine pentru activitatea desfăşurată în anul şcolar curent, iar media aritmetică a notelor finale la inspecţii şi portofoliu este minimum 8, dar nu mai puţin de 7 la fiecare dintre probele respective și au stagiu de practică la catedră de un an  şcolar sau ore de predare echivalente normei de un an, ca personal didactic calificat conform studiilor absolvite, atunci au acces la dobândirea gradelor didactice I și II. Pentru angajarea definitivă în sistemul de educație însă, vor trebui să treacă și de Titularizare.

SUBIECTE și BAREME DEFINITIVAT 2019 – publicate de Ministerul Educației, pe discipline:

Română – învățământ preșcolar:

Def_096_Limba_romana_E_2019_var_03_LRO

Def_096_Limba_romana_E_2019_bar_03_LRO

Limba și literatura română:

Def_074_Limba_si_literatura_romana_P_2019_var_03

Def_074_Limba_si_literatura_romana_P_2019_bar_03

Educație Fizică și Sport:

Def_027_Ed_fizica_si_sport_P_2019_var_03_LRO

Def_027_Ed_fizica_si_sport_P_2019_bar_03_LRO

Matematică:

Def_109_Matematica_P_2019_var_03_LRO

Def_109_Matematica_P_2019_bar_03_LRO

Limba Engleză:

Def_060_Limba_engleza_P_2019_var_03_LRO

Def_060_Limba_engleza_P_2019_bar_03_LRO

Geografie:

Def_046_Geografie_P_2019_var_03_LRO

Def_046_Geografie_P_2019_bar_03_LRO

Chimie:

Def_010_Chimie_P_2019_var_03_LRO

Def_010_Chimie_P_2019_bar_03_LRO

Istorie:

Def_054_Istorie_P_2019_var_03_LRO

Def_054_Istorie_P_2019_bar_03_LRO

Educație Muzicală și Studii Muzicale Teoretice:

Def_029_Educatie_muzicala_P_2019_var_03_LRO

Def_029_Educatie_muzicala_P_2019_bar_03_LRO

Profesori documentariști:

Def_118_Profesori_docum_P_2019_var_03_LRO

Def_118_Profesori_docum_P_2019_bar_03_LRO

Toate subiectele și baremele, AICI.

Prin Definitivat, cadrele didactice promovate dobândesc dreptul de practică în învățământul preuniversitar. Prin dobândirea definitivării în învățământ, profesorul depășește stadiul de debutant și poate intra pe o rută de profesionalizare ascendentă, având dreptul de a deveni titular în sistemul de învățământ preuniversitar și de a participa ulterior la susținerea examenelor pentru obținerea gradelor didactice.

Proba scrisă a examenului a fost susținută la:

a) disciplina de specialitate şi metodica predării acesteia – pentru profesori din învăţământul de masă şi din învăţământul special, antrenori şi cadre didactice medicale cu studii superioare;

b) limba şi literatura română şi matematică, metodica predării acestora – pentru învăţători, institutori şi profesori pentru învăţământul primar din unităţile şcolare cu limba de predare română;

c) limba şi literatura română şi universală pentru copii, limba şi literatura maternă, matematică, metodica predării acestora la clasele cu predare în limbile minorităţilor – pentru învăţători, institutori şi profesori pentru învăţământul primar din unităţile şcolare cu limba de predare în una dintre limbile minorităţilor naţionale;

d) limba română şi literatura pentru copii, metodica activităţii instructiv-educative din învăţământul preşcolar – pentru educatoare, institutori şi profesori pentru învăţământul preşcolar din unităţile preşcolare cu predare în limba română

e) limba şi literatura română şi universală pentru copii, limba şi literatura maternă, metodica predării acestora – pentru educatoare, institutori şi profesori pentru învăţământul preşcolar din unităţile preşcolare cu limba de predare în una dintre limbile minorităţilor naţionale;

f) limba română şi literatura pentru copii, matematică, metodica predării acestora sau terapie educaţională complexă şi integrată – pentru învăţători-educatori, învăţători, învăţătorii-tineranţi, institutori, profesori pentru învăţământul primar din învăţământul special cu predare în limba română;

g) limba şi literatura română şi universală pentru copii, limba şi literatura maternă, matematica, metodica predării acestora la clasele cu predare în limbile minorităţilor sau terapie educaţională complexă şi integrată – pentru învăţători, învăţători-itineranţi, institutori, profesori pentru învăţământul primar din învăţământul special cu predare în una dintre limbile minorităţilor;

h) limba română şi literatura pentru copii, metodica activităţii instructiv-educative în învăţământul preşcolar sau terapie educaţională complexă şi integrată – pentru educatoare, institutori, profesori pentru învăţământul preşcolar din învăţământul special cu predare în limba română;

i) limba şi literatura română şi universală pentru copii, limba şi literatura maternă, metodica predării acestora sau terapie educaţională complexă şi integrată – pentru educatoare, institutori, profesori pentru învăţământul preşcolar din învăţământul special cu predare în una dintre limbile minorităţilor;

j) disciplina de specialitate şi didactica acesteia – pentru maiştri-instructori, antrenori şi cadre didactice medicale cu studii medii

Cum se corectează lucrările

Fiecare lucrare scrisă este evaluată independent, în săli separate, de doi profesori evaluatori, şi apreciată separat, cu note de la 10 la 1, incluzând şi punctul/punctele din oficiu, conform baremului de evaluare şi notare, fără a se face însemnări pe lucrare.

Fiecare evaluator stabileşte, prin raportare la baremul de evaluare şi notare, nota lucrării scrise. Pentru validarea evaluărilor, diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori nu trebuie să fie mai mare de 1 punct.

Nota obţinută la examen se calculează după formula: ND = (NI1 + NI2 + NP + 7NS) / 10, unde ND reprezintă nota la examen, NI1 reprezintă nota inspecţiei de specialitate 1, NI2 reprezintă nota inspecţiei de specialitate 2, NP reprezintă nota acordată pentru portofoliul profesional personal, iar NS reprezintă nota la proba scrisă. Nota minimă de promovare a examenului este 8 (opt).

Calendar examen Definitivat 2019:

până la 31 mai: efectuarea inspecțiilor de specialitate

3 – 14 iunie: completarea dosarelor și validarea datelor de înscriere existente în aplicația electronică

24 iulie: susţinerea probei scrise

31 iulie: afişarea rezultatelor

31 iulie – 1 august: înregistrarea contestaţiilor

1 – 5 august: soluționarea contestaţiilor

5 august: afişarea rezultatelor finale

6 – 9 august: transmiterea la Ministerul Educației Naționale a tabelelor nominale cu candidaţii admişi

9 – 14 august: validarea rezultatelor examenului prin ordin al ministrului educației naționale

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Trotuare și rigole, pe mai multe străzi din comuna Valea Lungă. Investiție de peste 1,2 milioane de lei

Publicat

Mai multe străzi aflate în localitățile Lunca, Valea Lungă, Tăuni și Glogoveț din comuna Valea Lungă vor fi modernizate. Un proiect în valoare de peste 1,2 milioane de lei prevede realizarea de trotuare, rigole și ziduri de sprijin.

Primăria comunei Valea Lungă a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru lucrări suplimentare la străzi, la obiectivul de investiții „Modernizare străzi în comuna Valea Lungă, județul Alba”. Valoarea totală estimată este de 1.200.650,99 lei, fără TVA.

Lucrările suplimentare vizează realizarea de trotuare, rigole (lucrări oentru asigurarea scurgerii și evacuării apelor de suprafață, rigolă carosabilă 60cm, rigolă beton) și sprijiniri din gabioane. Potrivit memoriului tehnic, străzile pe care se vor executa trotuarele și rigolele se află în localitățile Glogoveț, Lunca, Valea Lungă și Tăuni.

„Deoarece traficul pietonal se desfășoară pe anumite zone cu greutate datorită rupturilor, crăpăturilor, gropilor în zonele unde stagnează apa, se impune amenajarea de trotuare noi pe amplasament, astfel circulația pietonilor se va desfășura în condiții civilizate și în siguranță”, se precizează în document.

Proiectul propune îmbunătățirea suprafeței trotuarului, pe următoarele străzi:

  • localitatea Lunca, strada 1
  • localitatea Valea Lungă, străzile Tudor Vladimirescu, Gării

De asemenea, proiectul prevede lucrări de asigurare a evacuării apelor pluviale în:

  • localitaeta Lunca, strada 1 – rigolă carosabilă
  • localitatea Tăuni, strada Principală – rigolă din beton
  • localitatea Valea Lungă, strada Vânătorilor – rigolă carosabilă 60cm

Sunt propuse a se realiza lucrări de sprijiniri de taluzuri de debleu din gabioane, pe partea dreaptă a străzii Principale din localitatea Glogoveț. Aceste sprijiniri se vor executa pe o lungime totală de 201 metri.

Structura propusă pentru trotuare este următoarea:

  • 6 cm pavele din beton
  • 5 cm strat suport din nisip
  • 15 cm strat de fundație din balast

Trotuarele vor avea lățimea minimă de 1,2 metri și vor fi încadrate cu borduri de 50 x 200 x 500 mm pe o fundație din beton. Se vor amenaja de la limita de proprietate către partea carosabilă.

Lucrări de asigurare a evacuării apelor pluviale

Pentru evacuarea apelor pluviale de pe suprafața drumului au fost executate pante longitudinale și transversale astfel încât acestea să fie conduse către elementele de evacuare a apelor pluviale.

Evacuarea apelor pluviale de pe partea carosabilă se va efectua prin trei tipuri de rigole proiectate, astfel: rigolă din beton, rigolă carosabilă, rigolă carosabilă 60 cm.

Lucrări de sprijin

Se vor realiza lucrări de sprijin de maluri la râu din gabioane, pe strada Principală din localittea Glogoveț, de la km 0+530 la km 0+731.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Valabilitatea cursurilor pentru obținerea permisului auto, prelungită cu echivalentul stării de urgență

Publicat

sofer volan

Guvernul a aprobat, miercuri, o hotărâre care prevede prelungirea valabilității cursurilor pentru obținerea permisului auto cu echivalentul perioadei în care a acționat starea de urgență, respectiv cu 2 luni. 

Până în prezent, valabilitatea cursului de pregătire teoretică și practică în vederea susținerii examenului de conducere era de un an de la data absolvirii.

„Valabilitatea cursului de pregătire teoretică și practică se prelungește cu echivalentul perioadei în care a acționat starea de urgență, de asediu, de mobilizare, de alertă sau de război, care a avut ca efect suspendarea activității de examinare în vederea obținerii permisului de conducere” se arată în hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Guvernul a aprobat un proiect de lege pentru bruierea telefoanelor ilegale ale deținuților din penitenciare

Publicat

camera penitenciar, inchisoare, aiud

Guvernul a aprobat în şedinţa de miercuri, la iniţiativa Ministerului Justiţiei, un proiect de lege care prevede utilizarea unor sisteme destinate blocării convorbirilor purtate de deţinuţii din penitenciare cu persoane din afară, prin intermediul telefoanelor mobile.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Justiţiei, este vorba despre un proiect de lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 374/2013 privind utilizarea sistemelor destinate blocării şi întreruperii radiocomunicaţiilor în perimetrele unităţilor din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.

Proiectul de lege urmăreşte să actualizeze cadrul legal, astfel încât autorităţile statului să aibă la dispoziţie mijloace eficiente de împiedicare a radiocomunicaţiilor nelegale între deţinuţi şi terţe persoane.

„Absenţa unor mijloace de control eficiente a radiocomunicaţiilor nelegale ale persoanelor private de libertate a generat creşterea numărului de convorbiri dintre deţinuţi şi terţe persoane, efectuate în alte condiţii decât cele prevăzute de lege, astfel că, în prezent, riscul săvârşirii infracţiunilor prin intermediul telefoanelor mobile constituie un motiv de îngrijorare la adresa ordinii şi siguranţei publice, prin valorile sociale puse în pericol prin folosirea neautorizată a dispozitivelor de comunicare la distanţă, inclusiv a telefoanelor mobile, de către persoanele private de libertate.

Statistica Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor evidenţiază că au fost confiscate în penitenciarele din România, din anul 2017 şi până în prezent, peste 7.000 de telefoane, după cum urmează: 2.912 – în anul 2017; 2.317 – în anul 2018; 1.524 – în anul 2019; 301 – în perioada 1 ianuarie – 30 aprilie 2020.

Actul normativ se înscrie în strategia MJ şi a ANP de adaptare permanentă a cadrului legislativ la evoluţia criminologică şi tendinţele fenomenului infracţional.

Achiziţionarea serviciilor, echipamentelor sau sistemelor de detecţie, identificare şi localizare se face potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

VIDEO REPORTAJ: Reguli stricte pentru întoarcerea elevilor la ore, din 2 iunie. Cum s-a pregătit o școală din Alba Iulia

Publicat

Elevii de clasa a VIII-a se întorc din 2 iunie la școală, pentru aproape două săptămâni de pregătire, înainte de Evaluare Națională.

După aproape trei luni în care nu au mai mers fizic la ore, elevii vor fi „întâmpinați” de o serie de reguli stricte, dar necesare, în ceea ce privește prevenirea și limitarea infectării cu noul coronavirus. 

Citește și EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a VIII-a

De la termoscanare, trasee diferite pentru intrarea în sălile de curs, purtarea măștii pe tot parcursul orelor și ieșirea programată în pauze, Ministerul Educației și Cercetării a întocmit o listă de măsuri ce trebuie implementate în fiecare unitate școlară. 

Am vrut să vedem cum au fost puse în practică regulile transmise de autorități la o școală  din Alba Iulia. Miercuri, 27 mai, directorul Școlii Gimnaziale „Avram Iancu”, Gabriel Bucur ne-a prezentat toate măsurile pe care le-a luat pentru ca orele de pregătire să se desfășoare în condiții de maximă siguranță. 

Din cei 93 de elevi care termină clasa a VIII-a și participă la Evaluarea Națională, doar 88 vor frecventa orele de pregătire din perioada 2 -12 iunie.

Corpuri de clădiri cu intrări distincte

Școala Gimnazială „Avram Iancu” dispune de trei corpuri de clădiri cu intrări separate. Cele trei clase de elevi de a VIII-a vor fi împărțite în câte un corp de clădire, fiecare fiind împărțită mai apoi în trei grupe, câte o grupă într-o sală de clasă.

Accesul pentru fiecare corp de clădire se va face separat, pe câte o poartă distinctă. La poartă, înainte de intrarea în curtea școlii, elevii vor fi întâmpinați de un cadru medical care le va măsura temperatura.

Vezi cum s-a pregătit Colegiul HCC pentru reînceperea orelor: VIDEO REPORTAJ: Cum s-a pregătit Colegiul HCC din Alba Iulia pentru reluarea orelor cu elevii claselor a XII-a. Măsurile luate

După ce au fost termoscanați, elevii vor fi preluați de către cadrul didactic cu care au orele de pregătire și conduși către sălile de clasă.

Ajunși într-un corp de clădire, elevii, cu respectarea distațării de doi metri, vor urma marcajele trasate pe podea, către sala de clasă în care sunt repartizați.

Sălile de clasă

Înainte de a intra în clasă elevii se vor dezinfecta pe mâini. De asemenea, pe tot parcursul orelor de pregătire aceștia vor purta măști de protecție. Școală le oferă câte o mască la intrarea în unitatea de învățământ și una la ieșire, când pleacă spre casă.

În fiecare sală de clasă pregătită la Școala „Avram Iancu” vor fi câte 10 elevi, grupele fiind făcute în ordine alfabetică. Pe ușile de intrare în săli sunt afișate tabele cu numele elevilor, iar în dreptul fiecărui nume câte un număr – care corespunde cu locul în care elevul va sta în bancă.

Intrarea în clasă se face în ordine alfabetică începând cu ultimul elev, iar când orele se vor termina, elevii vor părăsi sala în ordine inversă, respectiv primul care va părăsi sala este elevul care va sta în prima bancă.

„Am stabilit un program de comun acord cu profesorii care predau la clasele de limba română și matematică. Ei (n.r. elevii) vor avea voie să fie prezenți maxim două ore, fiecare grupă maxim două ore în sala de curs. Vom încerca să nu se întâlnească pe culoare grupele, din același corp de clădire.

Consilierul psihologic al școlii va sta pentru 10 minute, cu o grupă care a avut o disciplină, o va mai ține încă 10 minute, ca ceilalți să aibă accesul în sala de clasă. După cele 10 minute grupa care și-a terminat programul va ieși afară și va merge spre casă”, a declarat Gabriel Bucur pentru Alba24.ro.

Pauzele 

Pauzele vor fi atent supravegheate de profesori. În funcție de corpul de clădire în care se află, copiii vor avea un spațiu delimitat în care își vor putea petrece recreerea.

”Dacă în această perioadă, între 2 și 12 iunie, unui copil după ce a trecut de triajul de la poartă unde nu a prezentat simptome, în timpul desfășurării programului educativ  se constată că începe să îi fie rău sau prezintă ceva simptome, este preluat de către cadrul medical, de un cadru medical echipat corespunzător, o sa fie preluat și pus într-o sală de rezervă, o să fie anunțati părinții și DSP-ul și va fi preluat de către ambulanță sau de către părinte și se va deplasa la domiciliu”, a mai completat Gabriel Bucur.

Ce măsuri a impus Ministerul Educației pentru fiecare unitate școlară 

La intrarea în unitatea de învățământ a personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic și a elevilor va fi măsurată temperatura (care nu va trebui să depășească 37,3 grade Celsius) de cadrul medical care va asigura asistența medicală pe întreaga durată de desfășurare a activității;

Vor fi asigurate materiale și echipamente de protecție (covorașe dezinfectante, măști de protecție, substanțe dezinfectante pentru mâini etc);

Se realizează curățenia și dezinfectarea pardoselilor, a obiectivelor din sala de curs (pupitre, mese, scaune), clanța ușii, mânerul de la geamuri, pervarzul ferestrei, prin ștergere cu apă și detergent, apoi cu substanțe biocide, înainte și după fiecare serie de elevi prezenți la activitățile de pregătire;

În toate spațiile în care se vor desfășura activități cu elevii vor fi afișate mesaje de informare cu privire la normele igienico-sanitare și de prevenire a infectării cu SARS-Cov 2;

Intrările/ieșirile, precum și sensul de deplasare pe coridoare, către sălile de clasă și alte încăperi, sunt stabilite de unitatea de învățământ, semnalizate corespunzător și dezinfectate în mod regulat;

Există permanent săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dizinfectant pentru mâini, care vor fi reîncărcate ori de câte ori este necesar.

În sălile de clasă activitățile/examenele se vor desfășura prin stabilirea locurilor astfel încât să existe o distanță între elevi/candidați, pe rânduri și între rânduri, de 2 m unul față de altul

Pupitrele/băncile vor fi individualizate/prestabilite și, de asemenea, se va asigura reprezentarea grafică a situării acestora la intrarea în sală (oglinda sălii), astfel încât să se asigure cunoașterea și intrarea/localizarea fără a parcurge toată suprafața sălii; personalul didactic/asistenții care asigură supravegherea vor dirija candidatul direct către locul destinat.

Un reportaj realizat de Cristian Panu și Raul Baciu – Alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate