Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Despăgubirile după incendiul de la Solina din Alba Iulia: 50 de milioane de lei. Dosarul de daune a fost finalizat


Publicat

incendiu

OMNIASIG Vienna Insurance Group a anunțat că a finalizat instrumentarea dosarului de daună în cazul fabricii de condimente Solina România și este în plin proces de efectuare a plății despăgubirii, în valoare de peste 50 de milioane de lei. Aceasta este una dintre cele mai mari despăgubiri plătite de companie în ultima perioada.

La momentul izbucnirii incendiului, producatorul era asigurat de OMNIASIG, în baza unei polite de tip „Asigurare de incendiu și alte riscuri pentru clădiri și conținut”.

Cea mai mare fabrică de condimente din România, aflată la Alba Iulia, a ars timp de mai multe zile, fiind distrusă complet. Focul a izbucnit în data de 2 februarie 2019.

Hala industrială, cu o suprafață de aproximativ 17.000 metri pătrați, a fost distrusă complet de incendiu. Angajații fabricii nu se aflau în interiorul acesteia, astfel ca nu au fost înregistrate victime.

OMNIASIG Vienna Insurance Group a confirmat atunci faptul că producătorul era asigurat la societate, astfel că la scurt timp de la izbucnirea incendiului o echipă formată din experți din cadrul Direcției de Daune a companiei de asigurări s-a deplasat la fata locului pentru a demara procedurile de verificare a cazului.

Vezi și: UPDATE: FOTO/VIDEO EXCLUSIV: Fabrica Solina – Supremia ARDE din temelii! Incendiu de coșmar lângă Alba Iulia

„La fel ca în cazul fiecarui dosar de daună deschis la OMNIASIG, am fost alături de asiguratul nostru și am făcut toate eforturile necesare pentru a soluționa cât mai rapid situatia. Facem demersuri constante pentru a le oferi asiguraților noștri produse adaptate, pentru a acoperi toate tipurile de riscuri cu care aceștia se pot confruntă”, a declarat Mihai Tecău, Președinte Directorat al OMNIASIG Vienna Insurance Group.

Ne dorim ca asiguratul nostru să își poata relua activitatea de producție la capacitate maximă cât mai curând și ne bucurăm să avem astfel de clienți cu un aport important atât în bugetele locale, cât și în consolidarea reputației producției românești”, a adăugat acesta.

 Aceasta este una dintre cele mai mari despăgubiri plătite de o companie de asigurări în România, în ultima perioadă. Cu toate acestea, pierderile companiei Solina sunt mult mai mari și se reflectă în business.

Dincolo de reconstrucția halei, Solina a trebuit să găsească soluții pentru a-și păstra oamenii și a nu-și pierde clienții. Managerii companiei au început imediat să se organizeze, încă dinainte de stingerea completă incendiului, în intenția de a menține afacerea Grupului Solina în România.

”Au fost 4 luni de muncă acerbă, dar entuziastă și plină de speranțe, în care împreună cu o echipă mai unită ca niciodată, am reușit să stabilizăm derularea proceselor existente anterior incendiului, și mai mult, să reactivăm toate capabilitățile, nu doar cele de procesare și comercializare, ci și cele care au în vedere pilonul dezvoltării continue. Astfel, am reactivat Stația Pilot de testare a noilor produse, precum și Laboratorul de Cercetare-Dezvoltare. Cea mai mare realizare de care ne-am bucurat în această perioadă este menținerea echipei, care azi, este mai unită și mai motivată ca niciodată de dorința de a recupera toate pierderile suferite în această perioadă de criză” a transmis Ciprian Grădinariu, Country Manager Solina România.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

AIUD

Peste 1,2 milioane de lei pentru prinderea, îngrijirea și eutanasierea câinilor fără stăpân, la Aiud. Licitația a fost lansată

Publicat

Primăria Aiud concesionează serviciul public pentru gestiunea câinilor fără stăpân din municipiu, valoarea contractului fiind de peste 1,2 milioane de lei, fără TVA, pentru o perioadă de cinci ani.

Potrivit administrației locale, se dorește reducerea numărului de câini fără stăpâni, ameliorarea sănătății și bunăstării câinilor din adăposturi, stoparea înmulțirii necontrolate a câinilor de rasă comună, prevenirea abandonului și a pierderii câinilor, reducerea apariției rabiei și a altor zoonoze, reducerea riscurilor sănătății oamenilor, prevenirea agresivității asupra oamenilor și animalelor precum și reducerea comerțului ilegal și a traficului cu animale.

Primăria Aiud a lansat vineri, 10 iulie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru delegarea prin concesiune a Serviciului public pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiu.

Valoarea totală estimată a contractului este de 1.216.225 de lei fără TVA, pentru o perioadă de 5 ani (243.245 lei fără TVA/an).

Potrivit studiului de fundamentare, în prezent, în cadrul Serviciului Public de Interes Local Administrația Patrimoniului Local Aiud există un compartiment pentru gestionarea câinilor fără stăpân, la nivelul căruia nu poate fi asigurată punerea în aplicare conformă a tuturor prevederilor legislative reglementate pentru acest domeniu. Personalul din cadrul SPAPL nu are experiența profesională și nici pregătirea profesională care să permită gestionarea serviciului care face obiectul prezentului studiu.

Astfel, se consideră oportună concesionarea serviciului de gestionare a câinilor fără stăpân din municipiul Aiud, potrivit reglementărilor legale specifice serviciilor publice de interes local corelate cu actele normative specifice domeniului studiat.

Una din cauzele prezenței câinilor fără stăpân în număr mare pe străzile municipiului Aiud o reprezintă abandonul și deţinerea iresponsabilă a câinilor fără stăpân, astfel încât se impun măsuri urgente pentru prevenirea abandonului câinilor și a celor rezultaţi din gospodării.

Serviciul public pentru gestionarea câinilor fără stăpân se realizează prin instituirea de norme privind capturarea, transportul, adăpostirea, îngrijirea și eutanasierea câinilor fără stăpân care prezintă un grad ridicat de pericol social. Serviciul public pentru gestionarea câinilor fără stăpân va asigura protecția câinilor conform principiilor europene de protejare a animalelor, concomitent cu protecția cetățenilor din unitatea administrativ-teritorială în care funcționează.

Serviciul public pentru gestionarea câinilor fără stăpân va realiza următoarele activități:

a) Capturarea, transportul și adăpostirea câinilor fără stăpân:

Operatorul serviciului public de gestionare a câinilor fără stăpân este obligat să captureze câinii după cum urmează :

– câinii care circula liber, fără însoțitor, din preajma școlilor, grădinițelor, locurilor de joaca pentru copii, parcurilor, piețelor publice;

– câinii care circula liber, fără însoțitor, în alte locuri publice;

– câinii care circula liber, fără însoțitor, în zonele periferice ale Municipiului;

– capturarea câinilor se va face de către personalul angajat al operatorului, care trebuie să fie format din persoane instruite în acest sens;

– capturarea câinilor nu se va face prin aplicarea unui tratament brutal, iar persoanele care capturează câinii fără stăpân vor fi în mod obligatoriu vaccinate;

– persoanele care capturează câinii vor lucra în echipe de câte doi plus șoferul mijlocului de transport și vor purta echipamentul de protecție adecvat;

– personalul calificat poate captura câinii cu crose speciale sau cu plase. Pentru capturare se vor folosi crosele speciale formate din tije de aluminiu, având la capăt o buclă care poate să gliseze sau care se poate strânge în jurul gâtului câinelui, pentru a permite persoanei calificate să țină câinele la distanță și să-l poată manipula. Bucla trebuie fixată la lărgimea dorită, pentru a evita ștrangularea animalului. Mecanismul de declanșare rapidă va fi utilizat pentru eliberarea câinelui în caz de urgență sau atunci când este pus în cușcă. De asemenea, câinii mai pot fi capturați cu ajutorul cuștilor capcană, în care se introduce mâncare și care sunt dotate cu uși mobile care cad după intrarea animalului în cușcă.

– câinii foarte agresivi, situați în spatii inaccesibile sau suspecți de a fi turbați, pot fi imobilizați cu ajutorul armelor pentru captură cu săgeata care utilizează gazul carbonic comprimat sau cu cartușe cu percuție pentru propulsarea unor seringi sau săgeți care permit injectarea cu produse imobilizante;

– pentru imobilizare se vor utiliza numai substanțe aprobate de organele sanitar veterinare, prin injectare pe cale intramusculară, cu respectarea prescripțiilor medicale, ea fiind puțin periculoasă pentru trecători. Poate fi utilizată și orice altă asociere de produse autorizate cu respectarea legislației în vigoare;

– este interzisă utilizarea armelor pentru capturarea câinilor, aceștia putând fi răniți grav;

b) Transportul acestora la adăpostul public pentru gestionarea câinilor fără stăpân, se va face cu respectarea următoarelor:

– autovehiculele de transport trebuie să ofere animalelor siguranța, securitate, protecție împotriva intemperiilor naturii și aerisire adecvată;

– fiecare animal trebuie să aibă o cușcă separată, în condiții speciale fiind acceptate maximum 2 animale. Câinii pot fi legați cu o lesă de colier în cușcă iar la nevoie li se pot pune botnițe ;

– cuștile vor fi alese în funcție de talia animalului, ele trebuind să fie mai lungi decât corpul animalului;

– pentru animalele moarte, respectiv bolnave, vor exista cuști separate;

– autovehiculele vor fi curate și vizibil marcate cu denumirea serviciului de gestionare a câinilor fără stăpân și specificând adresa, numărul de telefon;

– autovehiculele trebuie să fie dotate cu următorul echipament: plasă, scară, cuști metalice sau din fibra de sticlă, instrumente pentru prindere, trusă de prim ajutor;

– șoferii autovehiculelor trebuie să fie instruiți, să acorde ajutor animalelor bolnave;

– se interzice efectuarea eutanasiei în autovehiculele de transport pentru câini.

c) Cazarea câinilor se va face la Adăpostul public pentru gestionarea câinilor fără stăpân al municipiului Aiud, care îndeplinește următoarele cerințe:

– permite cazarea câinilor în boxe separate pentru a reduce stresul asupra lor și pentru a putea controla bolile;

– câinii pot fi cazați separat după următoarele criterii: stare de sănătate, vârsta, sex și grad de agresivitate;

– pardoselile sunt executate din ciment care a fost etanșat și care permite o curățare și dezinfectare usoară, iar pentru a evita băltirea apei în exces au fost înclinate spre o rețea de canalizare;

– pereții cuștilor au fost confecționați din metal încastrat în beton, beton, plasă de sârmă;

– adăpostul are drenaj și instalații corespunzătoare pentru depozitarea încărcăturii de deșeuri zilnice;

– trebuie să existe un control în ceea ce privește încălzirea, ventilația și umiditatea corespunzătoare, în vederea asigurării confortului animalelor, personalului și publicului vizitator;

d) Adăpostirea câinilor în cadrul Adăpostului public pentru gestionarea câinilor fără stăpân, se face după cum urmează:

(1) În boxe de Tip 1 cu suprafața de 6.93 mp fiecare;

(2) În boxe de Tip 2 cu suprafața de 3.8 mp fiecare;

și cuști individuale – Tip 1 și Tip 2, dimensionate conform Planșei A2 01 – Plan Parter anexată prezentului Studiu;

Adăpostul beneficiază de următoarele utilități:

– apă potabilă;

– evacuarea apelor uzate în fosă septică vidanjabilă;

– energie electrică.

(3) Locurile împrejmuite au următoarele dotări:

– apă potabilă în permanență;

– vasele pentru alimentare;

Vasele pentru alimentare așezate astfel încât câinii să nu poată urina sau

defeca în ele și să poată fi curățate și dezinfectate ușor;

– dacă spațiile nu sunt încălzite, se pun obligatoriu scânduri pentru odihnă și culcușuri;

– pentru culcușurile câinilor tineri se vor folosi paturi, prosoape, cutii de carton, care pot fi curățate și dezinfectate ușor.

e) Preluarea, înregistrarea, consultarea și trierea câinilor aduși în adăpost se face în spațiu destinat acestei activități, suficient de spațios și igienizat astfel încât să asigure spațiul necesar pentru mișcarea personalului și a persoanelor care vin pentru adopții.

f) Tratarea câinilor se face în spațiu cu destinația de chirurgie, spațiu care va respecta normele sanitar-veterinare în vigoare. În acesta sală se vor efectua intervențiile chirurgicale de sterilizare a animalelor, precum și eutanasierea când este cazul.

g) Controlul bolilor se efectuează zilnic pentru fiecare animal din adăpost, orice eveniment medical va fi înregistrat în fișa individuală și în registrul central. Examinarea se va face de medicul veterinar al adăpostului sau în lipsa acestuia de către tehnicianul veterinar. Personalul adăpostului va fi instruit să recunoască semnele de boala și să le aducă la cunoștința personalului veterinar.

h) Hrănirea câinilor se face în conformitate cu legislația în vigoare, pe toata durata menținerii în adăpost, după cum urmează:

– cățeii în vârstă de 6-12 săptămâni vor fi hrăniți de 3 ori pe zi;

– câinii în vârstă de peste 12 săptămâni vor fi hrăniți de doua ori pe zi;

– câinii de peste un an vor fi hrăniți o dată pe zi.

Hrana trebuie să fie întotdeauna proaspătă, iar hrana uscată va fi administrată individual și supravegheat.

i) Întreținerea curățeniei se face prin curățarea, spălarea și dezinfectarea fiecărei cuști sau boxe, operații efectuate zilnic și înainte de intrarea unui nou animal. Se va avea în vedere că pe perioada efectuării curățeniei, apa și dezinfectantul să nu vină în contact cu animalele.

j) Eutanasierea câinilor bolnavi, nerevendicați sau neadoptați se va face de către personalul specializat pentru gestionarea câinilor fără stăpân.

Această activitate se va efectua de către un medic veterinar cu substanțele prevăzute de legislația în vigoare și prin procedeele acceptate de normele sanitar veterinare, cu obligația ca procedeele și substanțele utilizate să nu provoace chinuirea animalelor.

Se eutanasiează prima dată câinii bătrâni, bolnavi cronici, bolnavi incurabili și cei cu comportament agresiv. Sunt supuși aceluiași tratament câinii abandonați și nerevendicați sau neadoptați în termenul prevăzut de legislația în vigoare.

Această operație se va face doar de către medici veterinari, care posedă atestatul de libera practică, eliberat de Colegiul medicilor veterinari, fiind strict interzisă oricărei alte persoane neautorizate.

foto: Facebook, Cosmin Szekely

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO ȘTIREA TA: Vulpiță „abonată” la gustări, în zona pavilionului de pe Dealul Mamut

Publicat

O vulpe a fost filmată în noaptea de vineri spre sâmbătă, pe o alee a pavilionului aflat pe Dealul Mamut de lângă Alba Iulia, în timp ce mânca dintr-un pup cu brânză oferit de cei prezenți pe terasa unui restaurant din zonă.

Se pare că vulpița este un „client fidel” al locului, aceasta preferând gustările oferite de turiști, clienți sau angajații localului.

Specialiştii atrag atenţia că interacţiunea dintre animale sălbatice şi oameni poate fi periculoasă pentru ambele părţi. Chiar dacă par drăgălaşe, oamenii trebuie să păstreze distanţa faţă vulpi, deoarece acestea pot transmite diferite boli, precum rabia.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

DUMINICĂ: Cvartetul de Coarde al Județului Alba, recital cameral în Piața Cetății din Alba Iulia. Reguli pentru spectatori

Publicat

Cvartetul de Coarde ,,Augustin Bena” al Județului Alba susține, duminică, 12 iulie 2020, un recital cameral în Piața Cetății din Alba Iulia. Evenimentul cultural este programat la ora 20:00 și este organizat cu respectarea unor reguli stricte de distanțare socială și de dezinfectare pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus. Intrarea este liberă, în limita a 250 de spectatori.

Cvartetul va evolua alături de soliștii invitați, Dragoș Tudor și Alexandru Ștefănoiu, ambii la chitară, și în program sunt incluse lucrări muzicale de o sensibilitate aparte, compuse de W. A. Mozart, Jorge Cardoso, A. Vivaldi și Isaac Albeniz.

Cvartetul de coarde ,,Augustin Bena” activează în cadrul Centrului de Cultură „Augustin Bena” și a susținut numeroase recitaluri și concerte. În formula extinsă, în cadrul centrului funcționează și Orchestra de Cameră înființată în iulie 2013 ca și departament cultural. Orchestra este condusă de Dan Liviu Cernat și abordează lucrări din creație marilor compozitori cu preponderență din perioada barocului.

Ce reguli trebuie respectate de spectatori?

Spectatorii care participă la evenimentele culturale organizate de Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba trebuie să respecte o serie de reguli impuse pentru a preveni răspândirea coronavirusului.

Accesul la spectacol va fi deschis cu o oră înainte astfel încât spectatorii să intre pe rând respectând distanțarea socială și fiind incluși într-un triaj epidemiologic. Astfel la intrarea în zona de concert fiecărui spectator i se va măsura temperatura cu termometre non-contact și nu se va permite accesul persoanelor simptomatice care prezintă tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală modificată sau a celor au temperatura măsurată mai mare de 37,3°C. De asemenea, pe toată perioada spectacolelor, fiecare participant va fi obligat să poarte mască.

Intrările în spațiul delimitat sunt dotate cu stații de dezinfectare pentru mâini, iar spectatorii vor fi obligați să se dezinfecteze în momentul accesului în spațiul de spectacol.

Evenimentul cultural este organizat de Centrul de Cultură „Augustin Bena” în parteneriat cu Consiliul Județean Alba și cu sprijinul Primăriei municipiului Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO Amintiri de la Alba Iulia: O tânără care s-a cățărat pe statuile din Cetate ca să-și facă poze, identificată și amendată

Publicat

Urmare a imaginilor apărute pe rețelele de socializare în care o tânără s-a fotografiat în diferite ipostaze, mai puțin decente și civilizate, cu statuile din Cetatea Alba Carolina, Poliția Locală Alba Iulia s-a autosesizat și a demarat cercetări.

Astfel, a fost identificată U.D.M cu domiciliul în județul Sibiu, în vârstă de 22 de ani. Pentru gestul său a fost sancționată contravențional cu amenda maximă prevăzuta în valoare de 1.000 lei conform art. 2 alin. (1) din Legea 61/91 pentru sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice republicată.

U.D.M. a recunoscut fapta și a șters toate imaginile de pe contul său de socializare, au transmis reprezentanții Primăriei Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate