Connect with us
Publicitate

Economie

UPDATE Directorul CNADNR: Reparaţiile la Autostrada Orăştie-Sibiu, făcute din banii constructorului. Statul nu va da bani

Publicat

lucrari de reparatii culeea orastie autostrada sibiu 1 Directorul CNADNR, Narcis Neaga, susţine că toate reparaţiile de la Autostrada Orăştie – Sibiu vor fi făcute pe costurile constructorului, iar statul nu va da vreun ban. De asemenea, spune că nu a existat vreo presiune politică pentru deschiderea autostrăzii.

„Ce se întâmplă la Orăştie-Sibiu va fi reparat în totalitate pe costurile constructorului, statul nu va da niciun ban pe greşelile constructorului”, a declarat la Digi24 Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.

A precizat că nu a existat vreo presiune politică (pentru inaugurarea autostrăzii – n.r), iar constructorul a solicitat recepţia.

“Am făcut inspecţia înainte de inaugurare, am constatat că mai sunt lucrări de executat şi le-am trecut în procesul-verbal, noi le-am trecut şi constructorul a acceptat, procesul- verbal a fost semnat de comun acord de ambele părţi. Deci, din document nu rezultă că sunt probleme, ci că mai sunt lucrări de efectuat. Noi am trecut că există deficienţe, nu constructorul”, a mai declarat Neaga.

Potrivit sursei citate, “problemele descoperite la această lucrare au legătură cu terenul de fundare, sunt încadrate la vicii ascunse” şi că “documentul constructorului datează din septembrie 2014 şi nu se referă la costurile de reparaţii ale unor vicii ascunse, ci la altceva”.

Citeşte şi Autostrada Sibiu – Orăştie: Constructorul italian, forţat să deschidă circulaţia între Cunţa şi Sălişte, anul trecut

Neaga a mai spus că este vorba despre o greşeală de execuţie, constatată de experţii CNADNR şi ai antreprenorului.

“Sunt greşeli mari de execuţie, intră în categoria celor încadrate la vicii ascunse. Toată lumea vorbea de alunecări de teren, nu a existat nicio alunecare care să determine fisura din autostradă. S-au demolat 200 de metri şi se vor repara”, a mai spus Neaga.

Citeşte şi Autostrada Sibiu – Orăştie: CNADNR spune că nu trebuie să returneze banii europeni dacă nu face recepţia lucrărilor până la sfârşitul anului 2015

UPDATE: Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a efectuat joi o vizită pe tronsonul de autostradă Sibiu-Orăștie, în urma căreia l-a convocat luni, la București, pe proiectantul autostrăzii.

„Am convocat proiectantul autostrăzii, luni, la București. Vreau o analiză a situației și vreau soluții. După adoptarea soluțiilor, vreau un calendar care să fie respectat cu strictețe pentru că și așa am pierdut deja mult. Asta din punct de vedere tehnic. În același timp, am dispus un control, după cum cunoașteți. Aștept raportul Corpului de Control, urmând să luăm măsurile care se impun și vom merge cu acestea până la capăt. Astăzi vorbim de Sibiu-Orăștie, un caz concret, dar trebuie să recunoaștem că probleme mai sunt și la celelalte proiecte/șantiere. Lucrând strict pe acest domeniu, am constatat deficiențe, neconcordanțe, termene nejustificat de lungi, proceduri și normative greoaie care nu se mai adaptează la situația actuală. Toate acestea au îngreunat obținerea avizelor, autorizațiilor necesare unui proiect”, a spus ministrul Transporturilor.

Iulian Matache a subliniat că demolarea nu este ceea ce se dorea pentru București-Orăștie, dar, pentru siguranța oamenilor „trebuie să știm exact ce este acolo”.

„Am vrut să văd personal cum stau lucrurile pe Sibiu-Orăștie. Sper că, așa cum a anunțat și CNADNR, să fie vorba de greșeli de execuție care să fie remediate cât mai repede și cât mai responsabil, de data aceasta. Știu că demolarea nu este ce ne doream, însă pentru siguranța autostrăzii, pentru siguranța oamenilor, trebuie să știm exact ce este acolo, avem nevoie de expertize serioase, de studii geologice, și vreau ca de data aceasta să avem o soluție corectă și definitivă”, a afirmat Matache.

El a precizat că deficiențele, neconcordanțele, termenele nejustificat de lungi, procedurile și normativele greoaie au îngreunat obținerea avizelor, autorizațiilor necesare unui proiect și, din acest motiv, absorbția fondurilor europene pe POS-T nu a fost de 100%.

Pentru a nu mai exista astfel de probleme, ministrul Transporturilor intenționează să propună un memorandum prin care să se reușească o revizuire și o corelare a pachetului legislativ necesar desfășurării în bune condiții a proiectelor.

„Ca să nu mai avem aceste probleme pentru POIM (Programul Operațional Infrastructură Mare – n.r.) voi propune în Guvern un Memorandum prin care, împreună cu toate ministerele implicate, să reușim o revizuire și o corelare a pachetului legislativ necesar desfășurării în bune condiții a proiectelor de infrastructură. De asemenea, pentru că eu, personal, consider importante opiniile și ideile pe care societatea civilă, specialiștii, presa, ni le vor transmite, voi pune în dezbatere publică prevederile și modificările propuse”, conchide Matache.

surse: digi24.ro, agerpres.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate