Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Autostrada Sibiu – Orăştie: CNADNR spune că nu trebuie să returneze banii europeni dacă nu face recepţia lucrărilor până la sfârşitul anului 2015

Publicat

lucrari autostrada zona aciliu CNADNR precizează că România nu trebuie să dea banii europeni înapoi dacă lucrările la Autostrada Sibiu-Orăştie nu vor fi recepţionate până la 31 decembrie 2015 şi a explicat de ce a reziliat contractul cu consultantul care a trimis Guvernului 300 de rapoarte de neconformitate privind acest tronson.

Precizările au fost făcute pentru emisiunea “Jocuri de Putere”, de la Realitatea TV şi comunicatul în acest sens a fost postat pe site-ul CNADNR.

“În conformitate cu Ghidul POST 2007-2013 pentru proiectele cu finanţare europeană din acest program, se pot efectua plăţi eligibile doar până la data de 31.12.2015.

CNADNR SA, în calitate de beneficiar al Fondurilor Europene pentru acest proiect trebuie să dovedească, prin documente de închidere, îndeplinirea obiectivelor impuse prin contractul de finanţare, până la 31.12.2016, astfel neexistând riscul ca la 31.12.2015 sumele rambursate de Comisia Europeana să fie necesar a fi restituite”, se precizează în comunicatul CNADNR, referitor la situaţia posibilă în care România va trebui să dea înapoi 115 milioane de euro investiţi din bani europeni dacă lucrarea un este recepţionată până la 31 decembrie 2015.

Totodată, CNADNR reaminteşte că anul trecut un s-a făcut recepţia lucrărilor, ci doar deschiderea traficului rutier.

Vezi şi Oficial, de la CNADNR: Constructorul Autostrăzii Sibiu-Orăştie, obligat să demoleze şi să refacă tronsonul de 300 de metri cu fisuri

În ceea ce priveşte rezilierea contractului de servicii de supervizare încheiat cu Asocierea SC Consitrans SRL – SC Via Design SRL – Omicron – Amepro SA, CNADNR precizează că aceasta nu a executat serviciile conform contractului şi consultantul “a refuzat sau a omis să aducă la îndeplinire dispoziţii administrative emise de către managerul de proiect”.

De asemenea, compania transmite că “la momentul suspendării contractului de supervizare menţionat, mai erau un număr 40 de rapoarte de neconformitate (RNC) nesoluţionate din totalul de 255 emise de Asocierea SC Consitrans SRL – SC Via Design SRL – Omicron – Amepro SA”.

În altă ordine de idei, deputatul PNL Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor, a precizat pentru Digi24 că, încă din august a cerut închiderea totală a traficului, întrucât expertizele arătaseră că sunt şapte puncte critice unde alunecările sunt grave şi impun nu reparaţii, ci reconstrucţie. Dacă nu demonstrează funcţionalitatea autostrăzii, România va pierde banii europeni pentru întreg tronsonul Orăştie-Sibiu, fiind vorba despre 400 de milioane de euro.

“Am semnalat în august această problemă, am cerut închiderea totală a traficului, pentru că constatasem că sunt probleme mari în privinţa siguranţei traficului.

Iniţial, Compania de Drumuri şi ministerul au spus că sunt nişte alunecări superficiale, că nu e nevoie de nicio închidere. După 45 de zile s-a închis traficul şi au demarat lucrări într-un singur punct din cele 7 arii critice descoperite de un expert.

Cheltuielile sunt mari, nu mai pot fi acoperite în interiorul actualului contract, contractul este epuizat, undeva la 120 la sută.

Dacă România nu demonstrează funcţionalitatea autostrăzii Orăştie-Sibiu în cursul anului viitor, reconstrucţia totală a acestui tronson, atunci pierdem întreaga alocare financiară pe Orăştie-Sibiu”, a declarat Nazare pentru Realitatea.net

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:



ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate