Connect with us
Publicitate

CÎMPENI

Doi manageri la Spitalul Câmpeni, unul de la PNL, altul de la PSD. Al doilea, numit de primar cu un salariu de 17000 de lei/lună


Publicat

Scandalul legat de preluarea conducerii Spitalului Orășenesc din Câmpeni continuă. După ce ministrul Sănătății a numit interimar un alt manager, pe perioada stării de urgență, primarul Călin Andreș a semnat vineri, 15 mai, o dispoziție prin care l-a repus în funcție pe fostul manager, membru PSD, document care contravine prevederilor ordonaței Guvernului din 14 mai. 

Nemulțumirile legate de preluarea postului de manager al Spitalului din Câmpeni au început în 1 mai 2020, când ministrul Sănătăţii l-a numit în funcţia de manager pe un reprezentant al PNL Câmpeni, Valentin Gog. Decizia a survenit ca urmare a expirării mandatului de trei luni pentru fostul manager, Călin Bodea, membru marcant al PSD-ului local.

Citește și Schimbare cu scandal la vârful Spitalului Câmpeni. Șeful PSD Alba și primarul orașului, despre noul manager: ”un chelner”

Primarul Călin Andreş (PSD) a acuzat numirea politică şi a precizat că Valentin Gog este de profesie chelner. Noul manager al spitalului a precizat, ulterior, că, înainte de a fi numit la conducerea unităţii medicale, a lucrat ca director la firma Rivaly SRL din Câmpeni având atribuţii de coordonare a activităţii de organizare evenimente şi a activităţii din domeniul hoteluri şi restaurante a societăţii.

Ministrul Nelu Tătaru a precizat că decizia de a nu mai prelungi mandatul fostului manager a avut la bază situaţia din ultimii ani, când la conducerea celor două spitale din Câmpeni au fost numiţi peste 10 manageri. Prin urmare, ministrul a decis să trimită corpul de control atât la Spitalul Orăşenesc, cât şi la Spitalul de Boli Cronice (sanatoriul TBC).

Citește și Florin Roman, PNL: Am solicitat Corpului de control al Ministerului Sănătății să verifice neregulile de la spitalul din Câmpeni

Primarul Călin Andreş a afirmat că la finalul perioadei stării de urgenţă îl va renumi pe post pe Călin Ilie Bodea, lucru care s-a şi întâmplat. Vineri, 15 mai 2020, Andreş a emis o dispoziţie (nr. 304), prin care l-a numit pe colegul său de partid manager interimar al Spitalului Orăşenesc, pe o perioadă de 3 luni.

De asemenea, potrivit documentului, managerul Călin Ilie Bodea va beneficia de un salariu de bază de 17.218 lei.

Prin aceeaşi dispoziţie, tot în regim de interimat au fost numiţi şi directorul medical, Daniel Ioan Şenilă și directorul economic, Ana Elena Ţăran.

Problema cu această dispoziţie este faptul că nu este conformă cu ordonanţa emisă de Guvern în 14 mai, publicată în Monitorul Oficial în aceeaşi zi.

„Ministerul Sănătăţii coordonează organizarea şi funcţionarea tuturor unităţilor sanitare din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale şi exercită inclusiv atribuţia de numire, suspendare şi eliberare din funcţie a persoanelor care ocupă funcţii de conducere în cadrul acestor unităţi”, se precizează în art. 21 din curpinsul ordonanței privind reglementarea unor măsuri, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea noului tip de coronavirus.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Premieră absolută la ANAF: Identificarea vizuală online pentru înregistrarea în Spațiul Privat Virual. Cum se procedează

Publicat

Ministerul Finanțelor Publice și Agenția Națională de Administrare Fiscală au dezvoltat și implementat o nouă facilitate a serviciului Spatiul Privat Virtual pentru persoanele fizice: identificarea vizuală online, care este operațională  din 11 august, au transmis reprezentanții instituției.

Identificarea persoanelor fizice care doresc să se înregistreze în SPV poate fi efectuată de la distanță și prin intermediul unei sesiuni video (identificare vizuală online).

Pentru identificarea vizuală online este necesar ca persoanele fizice să se programeze online prin intermediul aplicației dedicate, disponibilă pe site-ul www.anaf.ro.

Programarea online trebuie efectuată în termen de zece zile de la momentul înregistrării în SPV. În situația în care persoana fizică nu poate participa la sesiunea video, aceasta se poate reprograma în intervalul celor zece zile.

În cazul exercitării de către persoana fizică a opţiunii privind aprobarea prin identificare vizuală online, ANAF transmite persoanei fizice o informare, pe e-mail, care cuprinde:

a) instrucţiuni de desfăşurare a identificării vizuale online ce se va derula;
b) comunicarea faptului că, în situaţia în care nu poate participa la identificarea vizuală online la data şi ora programate, acesta are posibilitatea de a solicita o reprogramare.
c) comunicarea faptului că neprezentarea la ora şi data ce vor fi comunicate va conduce la respingerea înregistrării în SPV;
d) reguli de conduită.

În timpul sesiunii de identificare vizuală online funcţionarul public poate formula întrebări cu privire la informaţii ce trebuie să conţină elemente cunoscute de ANAF şi persoana fizică. În situaţia în care persoana fizică nu răspunde corect întrebărilor adresate, cererea de înregistrare în SPV se respinge.

Reamintim că aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se poate realiza de la distanță și prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor documente acceptate de aplicație:

1.        notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult (emise începând cu data de 05.03.2018)
2.        notificare privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017)
3.        notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)
4.        notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)
5.        notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 09.01.2017)
6.        notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017)
7.        decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013 sau
8.        decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii – emisă începând cu anul 2013 sau
9.        somație – emisă începând cu data de 01.01.2015.
10.        numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Reparații capitale la secțiile de Cardiologie și Medicină Internă ale Spitalului din Alba Iulia. Investiție de 2,3 milioane lei

Publicat

Secțiile de Cardiologie și Medicină Internă ale Spitalului Județean de Urgență din Alba Iulia vor intra în reparații capitale. Investiția de peste 2,3 milioane de lei prevede, printre altele, refacerea finisajelor interioare, înlocuirea tâmplăriilor, instalațiilor sanitare și termice și montarea unei instalații de fluide medicale. 

Spitalul Județean de Urgentă din Alba Iulia a lansat miercuri, 12 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru reparații capitale la secțiile de Cardiologie și Medicină Internă.

Valoarea totală estimată este de 2.325.528,65 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia reprezintă unitatea sanitară cea mai complexă a judetului Alba, pusă în functiune în anul 1973. Secțiile de Cardiologie și Medicină Internă se află la etajul 4 al corpului A + B + C + D (C5), clădire spital și Policlinică, cu un regim de înălțime variabil de la S + P + 2E la S + P + 5E + 6E parțial.

Suprafața de la nivelul etajului 4 – secțiile de Cardiologie și Medicină Internă pentru care se propun lucrări de reparații capitale este de 1.423 mp.

Lucrările de reparații vor costa în: 

– refacerea integrală a finisajelor interioare la pereți și tavane cu zugrăveli lavabile sanitare antimicrobiene respectiv faianță pentru pereții din spațiile grupurilor sanitare;

– realizarea de finisaje de pardoseală noi din covor PVC în saloane, holuri, birouri, cabinete respectiv gresie în spațiile de grupuri sanitare;

– înlocuirea tâmplăriilor interioare cu uși metalice pentru spații medicale respectiv tâmplărie din aluminiu cu geam simplu pentru accese și compartimentări respectiv uși rezistente la foc;

– realizarea de recompartimentări interioare din pereți de gips-carton pe structură metalică (inclusiv termoizolație din vată minerală), normali, rezistenți la foc sau umezeală în funcție de funcțiunile din care fac parte;

– consolidarea elementelor structurale în care se realizează goluri nou propuse

– înlocuirea instalațiilor sanitare

– înlocuirea instalațiilor termice

– montare instalații de curenți slabi

– montarea instalație de fluide medicale

Potrivit documentului citat, execuţia lucrărilor şi asigurarea accesului la servicii conexe (asistenţă tehnică, supervizare) au o durată planificată de 17 luni.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Blajul va fi supravegheat cu 128 de camere video de înaltă rezoluție. Pot detecta inclusiv numerele de înmatriculare auto

Publicat

Municipiul Blaj va avea un sistem performant de supravegehere video, format din 128 de camere inteligente, care vor fi amplasate pe toată raza orașului, a anunțat pe contul său de Facebook, primarul Gheorghe Valentin Rotar.

Primul modul, format din 32 de camere video, de cea mai înaltă rezoluție, de la Full HD până la 4K, este montat în aceste zile, la intrările principale din municipiul Blaj, dinspre Alba Iulia, Târnăveni și Mediaș, dar și în cele mai frecventate zone din oraș, aceste camere fiind legate la un sistem nou de fibră optică.

Camerele pot detecta inclusiv numerele autovehiculelor care tranzitează orașul, imaginile fiind conectate la un sistem centralizat amplasat în clădirea Primăriei Blaj.

Primele 32 de camere video inteligente vor fi amplasate până în data de 15 septembrie, urmând ca în primăvara anului 2021 să înceapă montarea celorlate 3 module.

”Prin acest nou sistem de supraveghere video va crește siguranța și confortul locuitorilor și vom putea preveni și mai eficient abaterile de la normele de conviețuire socială de pe raza municipiului. Blajul va avea, astfel, unul dintre cele mai performante sisteme de supraveghere video din România, conform standardelor orașului european pe care ni-l dorim cu toții!” a transmis primarul.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

LIVE VIDEO: Declarații Klaus Iohannis. Președintele vorbește despre rectificarea bugetară și despre noul record de infectări

Publicat

iohannis

Președintele Klaus Iohannis susține miercuri o conferință de presă cu jurnaliștii acreditați la Cotroceni, de la ora 18:00.

Declarațiile președintelui vin după o ședință pe care șeful statului o are cu premierul și cu ministrul Finanțelor, pe tema rectificării bugetare.

Luni, Orban anunţa că „rectificarea bugetară va fi adoptată în cursul acestei săptămâni”, după ce „Ministerul Finanţelor a finalizat raportul privind starea economică şi bugetară”.

De asemenea, președintele este ateptat să vorbească și despre măsurile pentru limitarea răspândirii infecțiilor cu coronavirus, după ce România a înregistrat un nou record.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate