Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: FOTO – SENS GIRATORIU pe strada Tudor Vadimirescu, în dreptul sediului BCR din Alba Iulia. Lucrări în proiectul de modernizare a zonei


Publicat

IMG-20150313-WA0000Un nou sens giratoriu se construieşte la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu şi Oborului, în dreptul sediului sucursalei BCR din Alba Iulia. Şoferii trebuie să respecte noile reguli date de această amenajare de circulaţie, menită să decongestioneze traficul şi inclusă în proiectul de 4,7 milioane lei, de modernizare a zonei.

UPDATE: Începând de vineri, 13 martie, sensul giratoriu din fața BCR din Alba Iulia este funcțional.

Lucrările la proiectul de reconfigurare a zonei Tudor Vladimirescu, făcut public încă de acum doi ani, au început la sfârşitul anului 2014. Valoarea contractului încheiat în 31 iulie 2014 cu Elis Pavaje SRL este de 4,67 milioane lei şi lucrările sunt estimate să dureze 12 luni.

Partea intens circulată din faţa sediilor BCR şi magazinului Unirea urmează să fie înfrumuseţată şi modernizată, pentru a deveni atât funcţională, cât şi atractivă pentru locuitori şi vizitatori.

Având în vedere starea avansată de degradare a pietonalului de pe partea vestică a străzii Tudor Vladimirescu (tronson cuprins între magazinul Unirea şi BCR), precum şi traficul intens în orele de vârf  îngreunat de parcările amenajate în lungul străzii, ce blochează o bandă de circulaţie, s-a propus refucţionalizarea acestei zone situate la nivel central.

Potrivit proiectului, axul șoselei va fi mutat, pe latura vestică a străzii vor fi amenajate 94 parcări la 45 grade cu acces de pe o alee auto separată de stradă, prin mutarea trotuarului şi a zonei verzi înspre locuinţele colective. Accesul la parcaje se va face cu bariere.

Se va amenaja şi spaţiul din zona magazinului Unirea şi din faţa Băncii Comerciale Române. De asemenea, se va moderniza zona pietonală, se vor amenaja locuri de odihnă, zone verzi cu plantaţii joase şi înalte şi sistem irigaţii. Totodată s-a prevăzut montarea de mobilier urban nou. Suprastructura sistemelor rutiere va fi formată din beton asfaltic, piatră cubică, pavele din beton vibropresat compact şi tip grilă.

În proiect sunt incluse două sensuri giratorii, cel de la intersecția străzilor Oborului şi Tudor Vladimirescu și altul, la între Calea Moţilor şi Tudor Vladimirescu.

Valoarea contractului de lucrări încheiat în 31.07.2014 cu Elis Pavaje SRL Petreşti este de  4.678.047,51 lei şi durata este de 12 luni. AICI şi AICI alte detalii despre proiect.

Reamintim că din acest an au fost puse în funcţiune alte două sensuri giratorii, în zona intersecţiilor Vasile Goldiş cu Bulevardul Revoluţiei, respectiv Cloşca cu Bulevardul Revoluţiei, fiind în plan amenajarea altor trei, în zonele Revoluţiei cu Calea Moţilor (zona Stadion), Bulevardul Încoronării cu strada Octavian Goga (zona Cimitir) şi Încoronării cu Ferdinand I (zona Gară).

Citeşte şi Cinci SENSURI GIRATORII noi în Alba Iulia, de 1,2 milioane lei, adjudecate pentru Elis Pavaje

Citește și FOTO VIDEO ŞTIREA TA pe ALBA24: Aglomerație în intersecţie, la Alba Iulia. Şoferii, încurcaţi de sens giratoriu şi semafoare pe strada Cloşca

Citește și FOTO: SENS GIRATORIU la intersecţia străzilor Goldiş şi Revoluţiei din Alba Iulia. Şantier într-una dintre cele mai aglomerate zone din Cetate

foto: Daniel Bloss

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

7 Comentarii

7 Comments

  1. marcel

    joi, 12.03.2015 at 14:00

    foarte bine, sensurile giratorii sunt foarte utile, daca ar fi dupa mine as face giratorii la fiecare intersectie, in felul acesta s-ar fluidiza foarte mult traficul si cred ca ar scadea mult si nr. accidentelor.

  2. Roxana

    joi, 12.03.2015 at 14:35

    Este bine ca se modernizează orașul. Dar de partea de agrement,de spațiile comerciale din santuri,de dezvoltarea turistică a orașului,oare cand se apuca primăria. Eu una sunt tare curioasa. Poate va acorda domnul primar un interviu si un răspuns la toate astea. Avem un oraș minunat,dar mort din cauza prea multor interese de care noi nici nu avem habar.

    • @Roxana

      joi, 12.03.2015 at 18:43

      Cred ca ar trebui sa acorzi mai multa atentie la „noutatile” din oras.
      La capitolul agrement ai la dispozitie: bazin olimpic, parcul dendrologic, pista de biciclete de pe Mamut, zona de picnic de langa parcul dendrologic. Anul asta incepe constructia noului strand asa incat anul viitor vom avea un strand nou nout, tot anul acesta incep lucrarile la parcul de la schit ce va cuprinde lac artificial piste de biciclete sau aparate de sport in aer liber. Nu mai pun la socoteala multele terenuri de sport,baze de agrement private sau cinematograful, plus ca de anul asta vom avea si un skate park in Cetate.

  3. eu

    joi, 12.03.2015 at 14:45

    D-NULE MARCEL, OARE ESTI SOFER? CE FLUIDIZARE?! AM STAT IERI PE PORTIUNEA LIDL – PIATA PESTE 40 DE MINUTE LA O ORA NU CU UN TRAFIC EXAGERAT DE MARE. OPRITI PROSTIA ASTA CU SENSURILE GIRATORII, MAI MULT CONDUCATORII AUTO, NU SUNT INVATATI CU ELE SI INTRA CU TEAMA, ESTE INADMISIBIL CA PE O DISTANTA DE NICI 3 KM SA FIE PATRU SENSURI GIRATORII, PLUS CA ATI SPART TOATA ALBA CU MIZERIA ASTA. MAI PROIECTANTILOR DE SENSURI FACETI CUMVA , MACAR SA NU OCUPE TOT DRUMUL, MARE BATAIE DE JOC, NU VREAU SA FIU REA, DAR OARE ELIS PAVAJE NU MAI ARE DE LUCRU, AU RAMAS FARA LUCRARI?… MAI, BANUL PUBLIC, BANUL PUBLIC DAR NU BAGATI MANA? SUNT O GRAMADA DE DOSARE CU DIVERSE DENUMIRI PE LA TV, ASTA O SA SE NUMEASCA ”GIRATORIUL”, ACUMA GLUMESC, DAR CHIAR NU E NICI O FLUIDIFICARE SI NU E ADMISIBIL SA MERGI CU VITEZA A 2-A UN ORAS INTREG. REVENITI-VA.

  4. giratu

    joi, 12.03.2015 at 22:34

    Carpeala ALA Mircea Hava + Elis . Pai , mai oameni , daca faceti giratoriu , de ce nu turnati asfalt nou in toata zona ? Carpitzi ici si colo unde e drumu spart . JENANT JENANT . MI-e sila de felu in care se fac giratorii

  5. Cristian

    vineri, 13.03.2015 at 09:27

    De utile, sunt utile, asta poate fi rezolvarea la multe probleme de trafic de pana acum, mai ales la ore de varf. Dar nu inteleg de ce trebuie sa fie asa de mari, ex. V. Goldis cu Revolutiei si Closca cu Revolutiei? Mai ales cel de pe Closca e chiar prost facut, e prea mare, cei care vin dinspre Lidl trebuie sa aiba mare grija pentru ca cele doua benzi se transforma intr-una singura, chiar daca au mai „muscat” cativa cm din trotuar in zona aceea. Iar daca se vor monta semafoare pentru pietoni, ca la piata din cetate, atunci unde e fluidizarea? Cine gandeste aceste proiecte de fapt si in baza a ce studii?

  6. ION

    vineri, 13.03.2015 at 17:18

    MARCEL tu esti un **** fa-ti giratoriu la tine in curte ********

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

VIDEO: Premierul Florin Cîțu nu a putut numi nici un proiect concret, finanțat în Alba prin PNRR. S-a încurcat în explicații

Publicat

Premierul Florin Cîțu, aflat joi la Alba Iulia, nu a putut numi în mod concret nici o investiție finanțată în județul Alba prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Întrebat de reporterul Alba24, în timpul conferinței de presă desfășurate la un hotel din Cetatea Alba Carolina, acesta s-a încurcat în explicații. 

„Județul Alba … și aici, iarăși, ne concentrăm doar pe un … o componentă a proiectelor. Prin județul Alba trec mai multe. Pe partea de infrastructură feroviară vom avea în județul Alba.

Dar trebuie să ne gândim că și spitale, și sunt mai multe lucruri care vor fi la nivel național și toate județele vor avea acest lucru” a spus Cîțu.

”Toate UAT-urile din județul Alba vor avea acces la Fondul de Dezvoltare, care a fi în PNRR și are 2 miliarde de euro. Toate UAT-urile din județ au acces. Eu zic să ne uităm la investiții, nu doar la PNRR. România se dezvoltă prin PNRR, prin fonduri europene și bani de la buget. Toate acestea sunt legate.

Unele investiții intră în PNRR pentru că sunt mature și au o componentă verde și digitală și se pliază pe aceste caracteristici. Altele pot merge prin fonduri europene, infrastructură mare, de exemplu, va merge în PNRR și ce nu se poate în PNRR va merge în fonduri europene.

Iar pentru comune, care nu merg nici pe PNRR și nici pe fonduri europene, de la buget” a spus Cîțu.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

VIDEO EXCLUSIV: Mircea Hava critică în termeni extrem de duri administrația municipiului Alba Iulia: Lipsă crasă de competență

Publicat

Fostul primar al municipiului Alba Iulia, Mircea Hava a criticat în termeni extrem de duri actuala conducere a orașului, inclusiv pe actualul primar Gabriel Pleșa. ”Lipsă crasă de competență” a fost una dintre expresiile folosite de Mircea Hava pentru descrie actuala administrație. 

Mai mult de atât, actualul europarlamentar a invocat și habarnismul în ceea ce înseamnă actuala conducere. De asemenea nu a uitat nici de plecarea din PNL a lui Gabriel Pleșa și că acesta a fost viceprimar în ultimul său mandat de primar, și a precizat că îl deranjează pentru că nu și-a dat seama ce a ”crescut în primărie timp de șase ani”.

Declarațiile fostului primar Hava au fost făcute la întrebările reporterului alba24.ro, în timpul vizitei premierului Cîțu de joi, 17 iunie, la Alba Iulia.

Problema gunoaielor – ”Lipsă crasă de competență”

Întrebat de reporterul alba24.ro cum vede actuala conducere și organizare a municipiului Alba Iulia, Mircea Hava a adus o serie de critici dure. De asemenea nu a trecut cu vederea nici problema gunoaielor care a afectat municipiul în ultima lună și care încă își face simțită prezența.

„Dacă nu mi-ar păsa nu aș mai veni acasă, dar îmi pasă foarte mult și mă gândesc ce să fac. Mă deranjează extraordinar de mult.

Mă deranjează pentru că nu mi-am dat seama ce am crescut acolo în primărie 6 ani.

Nu poți să vii să te lauzi cu ce ți-au lăsat alții, să faci poze și să dai filmulețe când astăzi, trebuia să se lucreze pe străzi. (n.r. se referă la video-urile postate de reprezentații primăriei, clipuri care prezintă cum vor arăta principalele străzi din Alba Iulia după ce vor fi modernizate, dar momentan proiectul stagnează).

Vezi și VIDEO: Plimbare virtuală pe șapte străzi din Alba Iulia. Cum va fi reorganizat traficul în centrul municipiului

La problema gunoaielor nu trebuie să găsim vinovați. Problema gunoaielor este datorită unei lipse crase de competență și datorită faptului că nu știi ce să faci”, a precizat Mircea Hava.

”Existau soluții”

Întrebat de reporterul alba24.ro cum ar fi manageriat problema gunoaielor, acesta a declarat scurt că: ”existau soluții”.

”Așa cum le-am manageriat și pe celelalte, pentru că totul este o legătură între oameni, nu relații, o legătură corectă între oameni.

Gunoaiele se puteau depozita undeva, se puteau face lucrurile… Nu aș fi stopat investiția cu acele gropi, pentru că nu erau gropile ascunse…acolo se depozita selectiv.

Lucrurile trebuie să te gândești din timp să le faci, nu să tot vorbești”.

Mai mult de atât, întrebat de reporterul alba24.ro, dacă crede că în Alba Iulia va funcționa colectarea selectivă, fostul primar Mircea Hava a mai declarat: ”Țin minte când am început, acum 20, 30 de ani, când toată lumea spunea că nu o să fie nimic, că toată lumea arunca peste tot.

Uite că oamenii s-au obișnuit foarte repede să fie curat și bine, așa va fi și aici. Nu va merge sută la sută, nicăieri în lume, dar va merge bine, depinde de noi ca și cu vaccinarea”, a mai precizat acesta.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Plimbare virtuală pe șapte străzi din Alba Iulia. Cum va fi reorganizat traficul în centrul municipiului

Publicat

Un nou clip care prezintă schimbările propuse în Alba Iulia prin proiectele de mobilitate a fost publicat joi, de reprezentanții administrației locale, pe pagina de Facebook a instiuției. Simularea 3D prezintă cum vor arăta străzile Regimentul V Vânători, B-dul Ferdinand, I.C. Brătianu, Ardealului, b-dul Tudor Vladimirescu, Turnătoriei și Cabanei după finalizarea amplelor intervenții propuse prin proiectul Mobilitate – Lot 1, derulat de Primăria Alba Iulia.

Cele șapte străzi vor fi modificate radical în privinţa transportului rutier, a circulaţiei pietonilor şi bicicliştilor după nevoile din prezent. Valoarea proiectului este de 16,3 milioane de euro.

Vezi și VIDEO: Plimbare virtuală pe principalele străzi din Alba Iulia. Cum va arăta orașul după mega-proiectele de mobilitate urbană

Reamintim faptul că în urmă cu câteva zile, reprezentanții Primăriei Alba Iulia au prezentat cum vor arăta trei dintre bulevardele orașului (Încoronării, Revoluției 1989 și Republicii), alături de alte cinci străzi, ce vor fi modificate radical în privința transportului rutier, dar și a circulației pietonilor și bicicliștilor, în cadrul proiectului Mobilitate – lot 2.

Este vorba, printre altele, despre reproiectarea spațiilor rutiere și a trotuarelor și reconstrucția lor completă, și utilizarea lor ulterioară folosind tehnologia.

Proiectul prevede monitorizarea contravențiilor rutiere (trecerea pe culoarea roșie a semaforului sau accesarea benzilor dedicate transportului public urban), introducerea unui sistem de management al traficului asistat de computer și a unui sistem de bike-sharing cu 240 de biciclete electrice,12 stații de închiriere și realizarea unor stații de încărcare a autovehiculelor electrice.

De asemenea, datele de trafic colectate vor fi adaptate în timp real la nivel de intersecție și vor fi calculați automat timpii de ciclu ai semaforizărilor.

În același timp însă, proiectul prevede și eliminarea a peste 150 de locuri de parcare, insuficiente în prezent, în zona cartierelor de locuit.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ce este o vitrină frigorifică? Este aceasta utilă doar într-un spațiu comercial sau poate fi utilizată și în locuință? (P)

Publicat

La fel ca un frigider, o vitrină frigorifică are scopul de a menține alimentele reci, însă nu are puterea de a le conserva pentru cât mai mult timp, la fel ca un frigider. În cazul comerțului de alimente, păstrarea la rece a anumitor produse este obligatorie, deci o vitrină frigorifică este esențială. În acest fel, nu numai că alimentele vor fi bine păstrate, dar nici nu vor fi ascunse de ochii clienților.

Vintrinele frigorifice sunt utilizate în magazine, supermarket-uri, cofetării, restaurante, baruri și în alte locații în care se consumă alimente sau băuturi. În cazul acestor afaceri, este foarte important ca proprietarii să investească într-o vitrină frigorifică de calitate, care să funcționeze la cel mai înalt nivel. Trebuie să fie suficient de puternică pentru a răci produsele, dar să aibă și un design ce le pune într-o lumină bună.

Din punct de vedere al funcționării, o vitrina frigorifica poate fi cu convecție sau cu ventilare forțată. Diferența dintre acestea constă în modul în care aerul rece este emis, iar acest detaliu determină măsura în care aerul uscat va afecta produsele.

Vitrina frigorifică cu ventilare forțată se face cu ajutorul unor ventilatoare menite să răspândească aerul rece printre produse. În acest fel, aerul cald este eliminat și este înlocuit cu aer rece, iar produsele sunt păstrate în condiții optime. Cu toate acestea, nu este potrivită pentru păstrarea alimentelor neabalate pentru că le usucă. Acest tip de vitrină frigorifică este perfectă pentru alimente ambalate sau pentru alimente care se vând rapid.

Vitrina frigorifică cu convecție naturală funcționează cu ajutorul unui evaporator care face ca aerul cald să se ridice din vitrină și distribuie, în același timp, aer rece peste produse. Acest tip de vitrină frigorifică nu usucă alimentele și puteți stoca lactate, pește, carne și mezeluri, dar chiar și legume.

Modelele de vitrine frigorifice sunt foarte diverse. Putem întâlni vitrine frigorifice verticale, orizontale, mini, simple sau duble, cu rafturi sau cu compartimente. Modelul trebuie ales în funcție de nevoile pe care le aveți și de spațiul de care dispuneți, dar și de cantitatea de produse pe care trebuie să o expuneți.

O vitrină frigorifică poate veni cu multiple accesorii și poate avea diferse funcții în plus. Cea mai importantă este iluminarea interioară. Aceasta ajută la prezentarea produselor. Este dovedit că vitrinele frigorifice bine iluminate atrag mai mulți clienți. De asemenea, o vitrină frigorifică trebuie să aibă un termostat pentru a controla temperatura în funcție de produsele pe care le ai expuse în vitrină. Alte funcții precum decongelarea automată, evacuarea condensului, roți sau picioare ajustabile, geamuri rabatabile sau suport pentru cântar sunt de mare ajutor.

O vitrină frigorifică, însă, nu este destinată doar utilizării în spații comerciale. Există modele de vitrine frigorifice foarte elegante sau de dimensiuni reduse în care puteți pune la vedere sticle de vin sau tărie, apă sau chiar și alimente mai pretențioase. Dacă doriți să adăugați un plus de eleganță casei dumneavoastră și doriți să vă bucurați mereu de un vin la o temperatură optimă, cel mai bine este să investiți într-o vitrină frigorifică. Nu oricine se poate bucura de avantajul unui beci, iar nu toate vinurile pot fi păstrate la temperatura setată în frigider. De aceea, ai nevoie de o vitrină frigorifică pentru vinuri. Unele vitrine chiar au posibilitatea de a răci individual fiecare raft, în funcție de temperatura setată. Cu siguranță o vitrină frigorifică ar putea fi o atracție în casă și vă va pune colecția de vinuri în evidență într-un mod foarte elegant, dar modern.

Indiferent dacă sunteți în căutarea unei vitrine frigorifice pentru afacerea dumneavoastră sau pur și simplu căutați o mică vitrină frigorifică pentru acasă, puteți să urmați sfaturile de mai sus în ambele cazuri. O vitrină frigorifică poate fi o investiție mare și de durată, deci trebuie să acordați atenție tuturor detaliilor pentru a alege una potrivită nevoilor dumneavostră.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate