Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

InfoCons: Aveți grijă cu ce fel de bere cu fruct/aromă vă răcoriți. TOPUL produselor cu cele mai multe E-uri


Publicat

Asociația pentru Protecția Consumatorilor InfoCons a realizat un studiu comparativ aferent perioadei 2015 – 2019 pe 64 de produse tip bere cu fruct/aromă, ținând cont de rezultatele studiilor din 2015, 2018 și 2019.

”Bem bere? Bem suc? Bem suc de fructe? Sau bere cu fructe? Ce înseamnă berea, ce sunt fructele? Până la urmă, ar fi indicat să citim eticheta, să știm sigur ce bem, mai ales în perioada de vară, când vrem să ne hidratăm. Noi am verificat, am citit etichetele, am cumpărat produsele și am ajuns la niște concluzii pe care vi le împărtășim și vouă.

Vezi și VIDEO: URSUL din Pâclișa a ATACAT DIN NOU, într-o gospodărie. Jandarmii au tras CINCI FOCURI de armă pentru a-l îndepărta

Așadar, citiți studiul comparativ pe berea cu fruct, descărcați aplicația gratuită InfoCons și s-ar putea ca la o masă la care bem o bere cu fruct și mâncăm niște snacks-uri să ne trezim că putem consuma chiar și 15 sau 20 E-uri”, a explicat președintele InfoCons, Sorin Mierlea.

Numărul E-urilor a variat între 0 și 13.

Numărul maxim al E-urilor  în perioada 2015 -2019 este:

  • 13 – numărul maxim al E-urilor regăsiți într-un produs în studiul din anul 2015;
  • 10 – numărul maxim al E-urilor regăsiți într-un produs în studiile din 2018 și 2019.

Pe parcursul celor trei ani de studiu în compoziția produselor de tip bere cu fruct/aromă au apărut modificări în ceea ce privește numărul  E-urilor.

Numărul aditivilor diferă în funcție de noile ingrediente care au fost folosite în prepararea băuturilor.

Produsele cu cel mai mare număr de E-uri au fost următoarele:

Produs – An – Nr. de aditivi

  • Bergenbier Fresh Grapefruit – 2015 – 13
  • Bergenbier Fresh Grapefruit – 2018 – 2019 – 10
  • Stephans Brau Hefeweizen Grapefruit – 2015 – 9
  • Valentins Weibeer Grapefruit – 2015 – 9
  • Solo malt Apple – 2015 – 8
  • Primator Chipper Grapefruit – 2018 – 8
  • Solo malt Passion Fruit – 2015 – 7
  • Stephans Brau Beer& Lemon – 2015 – 6
  • Primator Chipper Grapefruit – 2015 – 6
  • Bergenbier Fresh Lemon – 2018 – 2019 – 6
  • Crabbie’s Ginger Beer – 2018 – 2019 – 6

Din punctul de vedere al tipurilor de E-uri (aditivilor alimentari)

În urma studiului în compoziția produselor de tip bere cu fruct/aromă apar modificări în ceea ce privește numărul aditivilor alimentari.

  • 26 tipuri diferiți de aditivi au fost găsiți în produsele studiului din 2015;
  • 21 tipuri diferiți de aditivi au fost găsiți în produsele studiului din 2018;
  • 21 tipuri diferiți de aditivi au fost găsiți în produsele studiului din 2019.

 

  • Bergenbier Fresh Grapefruit – 2015 – E330; E335; E326; E504; E952; E954; E950; E951; E440; E410; E300; E132; E260
  • Bergenbier Fresh Grapefruit – 2018 – 2019 – E330, E332, E327, E504, E952, E954, E950, E951, E120, E410
  • Stephans Brau Hefeweizen Grapefruit – 2015 – E330; E290; E952; E950; E951; E954; E410; E440; E120;
  • Valentins Weibeer Grapefruit – 2015 – E330;  E951; E950; E952; E410; E440; E120; E954;  E290
  • Solo malt Apple – 2015 – E330, E270, E150c, E950, E951, E211, E999, E290
  • Primator Chipper Grapefruit – 2018 – E300, E120, E330, E332, E327, E504, E440, E410
  • Solo malt Passion Fruit – 2015 – E330, E338, E331, E950, E951, E211,E290
  • Stephans Brau Beer& Lemon – 2015 – E290; E330; E952; E950; E951; E954
  • Primator Chipper Grapefruit – 2015 – E332, E330, E410,E300, E120, E290
  • Bergenbier Fresh Lemon – 2018 – 2019 – E410, E330, E952, E954, E950, E951
  • Crabbie’s Ginger Beer – 2018 – 2019 – E330, E150d, E202, E223,E300, E331

Cei mai utilizați aditivi alimentari diferiți regăsiți în top 5 produse cu cele mai multe E-uri au fost :

  • acid citric (E330), găsit în 9 produse
  • acesulfam-K (E950), găsit în 7 produse
  • aspartam (E951), găsit în 7 produse
  • guma de carruba (E410), găsit în 5 produse
  • Cyclamates (E952), găsit în 5 produse
  • Zaharină (E954) găsit în 5 produse
  • acid ascorbic (E300), găsit în 4 produse
  • Pectină (E440), găsit în 4 produse

Vezi AICI Lista aditivilor alimentari în anul 2019.

Vezi AICI numărul E-urilor regăsiți în produse în anul 2019.


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Publicitate

ACTUALITATE

Inspectorii Antifraudă, împuterniciți să verifice respectarea restricțiilor dispuse prin ordonanțe militare. Ce amenzi au dat

Publicat

Inspectorii din cadrul Direcției Generale Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF sunt împuterniciți să se deplaseze pe teren pentru a verifica respectarea interdicțiilor stabilite prin ordonanțele militare. Până acum, au dat amenzi în valoare de aproape 700.000 de lei.

Controalele efectuate în baza ordonanțelor militare sunt verificări specifice, atribuite temporar, doar pe durata valabilității acestora. În urma verificărilor derulate, inspectorii DGAF au constat în cazul a 11 contribuabili încălcarea măsurilor dispuse prin ordonanțele militare, aplicând amenzi în sumă de 674.000 lei, a comunicat ANAF.

În această perioadă, ANAF a suspendat acțiunile de control fiscal, cu excepția verificărilor aferente soluționării rambursărilor de TVA cu control anticipat, a acțiunilor de control  care pot fi continuate prin utilizarea unor mijloace de comunicare la distanță.

Situațiile în care există indicii de evaziune fiscală, ca urmare a analizei de risc, precum și cele sesizate de cetățeni, vor fi investigate de DGAF prin utilizarea activităților specifice de la distanță.

În mod excepțional, pentru instrumentarea unor cazuri flagrante, inspectorii DGAF vor acționa pe teren pentru a aplica legea, cu respectarea normelor de protecție sanitară care se impun în această perioadă și a drepturilor contribuabililor verificați.

Potrivit ANAF, în luna martie 2020, Agenția a restituit TVA în valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui număr de 24.526 deconturi (față de 1,6 miliarde de lei media rambursărilor din primele două luni ale anului 2020).

De la data declarării stării de urgență, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin relocarea personalului implicat în acțiunile de control suspendate. Totodată, ANAF a desfășurat campanii în rândul contribuabililor care au solicitat rambursarea de TVA, pentru a fi pregătite cu rapiditate compensările și restituirile de taxe, necesare în derularea procedurii de rambursare.

În vederea implementării mecanismului de rambursare care vizează soluționarea rapidă a deconturilor de TVA, ANAF a elaborat un proiect de act normativ care se află în prezent în  circuitul de avizare internă.

Conducerea ANAF a aprobat ca pe perioada stării de urgență susținerea contestației să poată fi realizată în fața autorităților de soluționare a contestațiilor și prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare la distanță/telefon, iar Direcția Generală de Soluționare a Contestațiilor din cadrul ANAF menține legătura permanent cu contribuabilii pentru găsirea celor mai bune soluții. Procedura de soluționare contestații va continua în perioada stării de urgență, iar minutele întocmite cu ocazia susținerii contestației, în care sunt consemnate susţinerile contestatorului, vor fi comunicate de către ANAF tot prin mijloace de comunicare electronică.

În ceea ce privește scutirea de taxe vamale și TVA pentru importuri destinate combaterii COVID-19, Ministerul Finanțelor Publice a solicitat Comisiei Europene autorizarea pentru a putea aplica aceste scutiri. Comisia Europeană urmează să emită decizia de aprobare la finalul acestei săptămâni.

Totodată, Guvernul a aprobat prin Ordonanța de Urgență nr. 33 din 26 martie 2020,  ca în cazul persoanelor impozabile, înregistrate în scopuri de TVA, să nu se facă plata efectivă la organele vamale a TVA pentru importul de medicamente, echipamente de protecție, alte dispozitive sau echipamente medicale și materiale sanitare, care pot fi utilizate în prevenirea, limitarea, tratarea și combaterea COVID – 19.

Organele vamale nu solicită plata TVA în vamă pentru importurile acestor produse pe toată durata stării de urgență și 30 de zile de la data încetării acesteia.

Taxa aferentă acestor importuri realizate în cursul perioadei fiscale se evidențiază de către importatori în decontul de TVA, atât ca taxă colectată, cât și ca taxă deductibilă.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Piața agroalimentară din Câmpeni rămâne închisă încă două săptămâni. Locuitorii orașului pot face cumpărături doar online

Publicat

Comitetul Local Pentru Situații De Urgență al orașului Câmpeni a luat decizia ca piața agroalimentară din oraș să rămână închisă până în data de 14 aprilie 2020. Măsura a fost luată pentru limitarea riscului de infecție cu coronavirus.

”Ținând cont de analiza riscului de sănătate publică pentru perioada imediat următoare, ce indică o creștere semnificativă a numărului de persoane infectate cu coronavirusul SARS CoV-2 la nivel național, atât prin circulația virusului pe teritoriul național cât și prin importanța acestuia, odată cu revenirea în țară a persoanelor posibil infectate, ne-au determinat să menținem piața agroalimentară-industrială, închisă până la data de 15.04.2020”, a anunțat Călin Andreș, primarul orașului Câmpeni.

El a precizat că din totalul de 23 membri ai CLSU – Câmpeni, la ședința din 2 aprilie au fost prezenți 20 de membri, dintre care 19 au votat pentru ca piața să rămână închisă, iar unul s-a abținut.

”S-a luat în calcul redeschiderea acesteia în funcție de evoluția pandemiei. Am considerat să facem acest lucru în vederea protejării sănătății, respectiv a vieții cetățenilor orașului Câmpeni și a celor care-l tranzitează!”, a spus edilul.

Călin Andreș a mai anunțat că pentru a găsi o soluție favorabilă, atât pentru clienți cât și pentru producătorii agricoli din zonă, pe site-ul Primăriei Câmpeni a fost integrată o nouă secțiune – Piața Câmpeni On-line, unde cetățenii pot vedea oferta producătorilor/comercianților locali și pot face cumpărături.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

OFICIAL: Bilanțul deceselor din cauza COVID-19 a ajuns la 122. Cele mai recente în Hunedoara, Ialomița,Timiș și Neamț

Publicat

coronavirus

Grupul pentru Comunicare strategică a anunțat, vineri după-amiază, încă 4 decese ale unor persoane infectate cu coronavirus, fiind vorba de trei femei și un bărbat, din județele Hunedoara, Ialomița, Neamț și Timiș.

Deces 119: Femeie, 69 ani, județul Hunedoara.

Internată în SMU Hunedoara- Secția Pneumoftiziologie în 29.03.2020 confirmata pe data de 2.04.2020

Data decesului: 03.04.2020.

Condiții medicale pre-existente: Diabet zaharat, AVC sechelar, HTA, boala Parkinson.

Deces 120: Femeie, 69 ani, județul Ialomița.

Internată în SMU Slobozia în 2.04.2020, confirmată pe data de 2.04.2020.

Data decesului: 03.04.2020

Condiții medicale pre-existente: Diabet zaharat, HTA, Insuficiență Renală Cronică.

Deces 121: Bărbat, 78 ani, județul Timiș

Internat în 1.04.2020 în SCBI ” Victor Babeș” Timișoara- ATI, confirmat pe data de 1.04.2020.

Data decesului: 03.04.2020

Deces 122: Femeie, 60 ani, județul Neamț

Internată în SJU Piatra Neamt- Secția Medicală, în 23.02.2020, pentru Ciroză hepatică activă toxic nutrițională decompensata global, Insuficientă hepatică cronică. Probe recoltate pentru COVID-19 pe 25.03.2020.

Deces pe 28.03.2020.

Confirmată pe data de 2.04.2020

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Alba Iulia: De luni, începe dezinfecția tuturor scărilor de bloc din municipiu

Publicat

Începând de luni, 6 aprilie, Primăria Alba Iulia va trece la dezinfecția tuturor scărilor de bloc din municipiu, fiind contactați pentru această acțiune operatori locali autorizați, au anunțat, vineri reprezentanții administrației locale.

”Decizia a fost luată întrucât economia locală se sprijină pe operatorii locali și se dorește în egală măsură menținerea locurilor de muncă din Alba Iulia. Totodată, prin contracte cu companii locale, costul de transport nu poate influența costul serviciului prestat și, prin urmare, costul operațiunilor va afecta mai puțin bugetul orașului. Totodată, angrenarea de operatori locali, poate asigura o ritmicitate a operațiunilor de dezinfecție, pentru asigurarea unui climat de siguranță a sănătății publice în spațiile comune ale blocurilor de locuit”, a explicat Robert Roman, purtătorul de cuvânt al Primăriei Alba Iulia.

Acesta precizează că prețul stabilit cu prestatorii de servicii de dezinfecție, plafonat de Municipiul Alba Iulia este de 5 lei + TVA/nivel (etaj), în condițiile în care DD Chim SRL, societatea care are contract pentru lucrări de dezinfecție pe domeniul public, ofertase 10 lei+TVA/nivel (etaj).

La negocierea derulată cu operatorii locali o companie s-a retras, astfel că imobilele de locuință comună au fost grupate în 3 sectoare: Zona 1 – Luca Team Group SRL; Zona 2 – Total Cleaning SRL; Zona 3 – Eleonora Fashion SRL. Ziua și ora la care se vor desfășura lucrările vor fi comunicate albaiulienilor de către asociațiile de proprietari, pentru ca în prealabil dezinfecției, scările de bloc să fie spălate, pentru o mai mare eficiență a soluției bactericide.

”Dezinfecția în scările de bloc va fi făcută cu soluție de hipoclorit de sodiu (clor activ 12,5%) conform recomandării DSP Alba într-o diluție de 50ml la 1 litru de apă. Frecvența lucrărilor va fi stabilită de specialiștii în sănătate publică. Primăria Alba Iulia are în stoc 12 tone de dezinfectant pentru suprafețe. Totodată au fost încheiate achizițiile pentru recipienți și dezinfectanți de mâini și, începând cu 8 aprilie, va începe și montarea acestor dispozitive în cele 1050 de scări de bloc din Alba Iulia”, a mai precizat reprezentantul administrației locale.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate