Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Instalatorii validați în programul ”Casa Verde” cer anularea înscrierilor și reluarea procedurii, din cauza unor nereguli grave


Publicat

Reprezentanții instalatorilor validați în programul ”Casa Verde fotovoltaice 2019”, cer anularea înscrierilor din data de 10.9.2019, pe care le consideră viciate de mai multe nereguli, potrivit unui document pus la dispoziție de către aceștia și consultat de Alba24. De asemenea, aceștia solicită reînceperea înscrierilor în program la o dată anunțată cu cel puțin 10 zile în avans de Administrația Fondului de Mediu.

Instalatorii mai cer implementarea unui cod de securitate CAPTCHA pentru toate înscrierile în sistem și pentru toți utilizatorii, dar și limitarea numărului maxim de calculatoare utilizate simultan de un instalator în procesul de înscriere.

Citește și: Scandal în programul „Casa Verde Fotovoltaice”: Nereguli grave în procedura de înscriere, reclamate de instalatorii din Alba

După ce programul a început cu o amânare de câteva luni, pe 10 septembrie, la ora 10:00, a fost deschisă sesiunea de înscriere, însă aplicația a „funcționat” doar 6 ore, după care a fost oprită pentru „verificări”. În acest interval, cei șase instalatori validați din județul Alba au reușit să înscrie sub 100 de dosare.

 După ce programul a început cu o amânare de câteva luni, pe 10 septembrie, la ora 10:00, a fost deschisă sesiunea de înscriere, însă aplicația a „funcționat” doar 6 ore, după care a fost oprită pentru „verificări”, susțin reprezentanții instalatorilor validați din Alba. În acest interval, cei șase instalatori au reușit să înscrie sub 100 de dosare.

În același timp, pe regiunea Centru, unde este arondat județul Alba, au fost înscrise peste 2.500 de dosare, iar locurile “dispăreau” cu o viteză de 8 dosare pe
minut, practic 80% din fonduri fiind deja epuizate.

Instalatorii s-au întâlnit marți și au transmis o scrisoare președintelui AFM în care au semnalat toate neregulile de procedură constatate în procesul de înscriere și au solicitat o serie de măsuri. Între timp, celor din județul Alba li s-au adăugat instalatori din toată țara.

Reclamația instalatorilor validați în programul Casa Verde:

Domnule Presedinte AFM, domnule Președinte de Programe AFM

In urma intalnirii de astazi 17.09.2019 cu reprezentantii instalatorilor validati in programul “Casa Verde fotovoltaice 2019”, nu am regasit raspunsuri clare nici actiuni concrete din partea AFM la solicitarile noastre si nici la sesizarea trimisa de instalatorii validati din judetul ALBA in data de 13.09.2019

Am largit cercul de semnatari ai reclamatiei la instalatorii validati din toata tara, si dorim sa rezumam neregulile cat si solicitarile propuse de noi astfel:

Nereguli ale procedurii de inscriere in programul “Casa Verde fotovoltaice 2019” al AFM:

Ingradirea dreptului cetatenilor de a avea acces la un program public: Comunicarea datei inceperii inscrierii (marti 10 Sept 2019) a fost facuta de AFM abia sambata 7 Sept, in conditiile in care certificatul fiscal ANAF necesita 3 zile lucratoare pentru a fi obtinut.

Anuntul tardiv al AFM a condus la ingradirea dreptului cetatenilor de a avea acces la un program public si lipsa egalitatii de sansa intre cetatenii care au fost informati de pe site-ul AFM pe data de 7/9 si cei care au fost sfatuiti “pe surse” de unii instalatori sa procure din timp documentele. In conditiile in care fondurile in doua regiuni sunt aproape epuizate, cetatenii nu au avut sanse egale de inscriere in program.

Defavorizarea unor categorii de cetateni. Cetatenii care au depus dosarele la firme care au folosit un singur calculator pentru inscriere au fost defavorizati in detrimentul celor care au depus dosarul la instalatori ce au folosit mai multe calculatoare in introducerea dosarelor. Aceasta practica a cauzat discriminare intre instalatori si nu a fost prevenita de AFM.

Nereguli ale aplicatiei informatice implementate de AFM pentru inregistrarea dosarelor cetatenilor in programul “Casa Verde fotovoltaice 2019”:

Inlesnirea folosirii de metode neconcurentiale si/sau ilicite in inregistrarea dosarelor.
Lipsa codului CAPTCHA de protectie impotriva programelor tip “robot” in primele ore de inscrieri si activarea tardiva a acestuia. AFM a activat acest cod in ultimele ore de inscriere in data de 10.09.2019 ceea ce demonstreaza ca protectia a fost disponibila, dar nu a fost utilizata. Alba24

Crearea unei concurente neloiale: Posibilitatea accesului de pe un numar nelimitat de calculatoare folosind acelasi nume de utilizator si parola, fapt necomunicat instalatorilor in manualul de utilizare al AFM. Aceasta a creat o concurenta neloiala intre instalatorii care au utilizat un calculator cu un user si o parola (cum prevad normele de securitate in IT) pentru inregistrarea dosarelor si cei care au folosit mai multe calculatoare cu acelasi user si parola.

Defavorizarea unor categorii de cetateni, care au depus dosarele la instalatorii validati care au primit cu mari intarzieri sau nu au primit deloc parola si acces in aplicatie. AFM ar fi putut asigura accesul instalatorilor in aplicatie inaintea inceperii programului pentru ca acestia sa aiba accesul garantat la ora inceperii inscrierilor. Alba24

Cazurile mentionate chiar de functionari AFM si relatate in presa, in care unele firme au inregistrat peste 1000 de dosare in 4 ore in timp ce timpul mediu necesar de inscriere a unui dosar este de aproximatix 10 minute, demonstreaza ca inscrierile au fost viciate si potential fraudate.

Luând in considerare neregulile mentionate si impactul acestora:

Ingradirea accesului cetatenilor la un program public (A.1)
Inlesnirea folosirii de metode neconcurentiale si/sau ilicite in inregistrarea dosarelor (B.1)
Crearea unei concurente neloiale (B.2)
Defavorizarea unor categorii de cetateni (A.2 ; B.3)

Solicitam AFM urmatoarele masuri:

Anularea inscrierilor din data de 10.9.2019 , acestea fiind viciate de faptele sus mentionate.
Reinceperea inscrierilor in program la o data anuntata cu cel putin 10 zile in avans de AFM.
Implementarea unui cod de securitate CAPTCHA pentru toate inscrierile in sistem si toti utilizatorii (proces auditabil)
Limitarea numarului maxim de calculatoare utilizate simultan de un instalator in procesul de inscriere (proces auditabil)

Recomandam de asemenea stabilirea unui numar maxim de cereri (propunem 50) ce pot fi introduse in sistem de un instalator in 24h, in conditiile in care aceasta nu contravine unei practici neconcurentiale. Alba24

Programul generic denumit “Casa Verde Fotovoltaic 2019” este finantat prin POR, trebuie sa respecte principiile europene ale echitatii si egalitatii de sansa pentru cetateni si principiului concurentei loiale.

Am sesizat deja Consiliul Concurentei (sesizarea 12623/13.09.2019) si in conditiile in care solicitarile 1-4 nu vor fi implementate, ne rezervam dreptul sa sesizam institutiile abilitate (Procuratura,…) si cele europene (DLAF/OLAF) si vom solicita blocarea temporara a programului pentru audit, verificarea si corectarea neregulilor din Programul AFM finantat din POR.

Firmele semnatare sustin acest Program, insa doresc ca desfasurarea lui sa se faca in mod corect si echitabil.

Semnatari: Data: 17.09.2019

Dorin Fleseriu – Delphi Electric SRL George Lorincz – Ener Rom Instal SRL Florin Fleseriu – Ecovolt SRL

Botanel Ionatan – Electrotimeia SRL Pop Vasile – Electra Exim SRL

Corui Alexandru – Euro Saaf SRL Costea Ovidiu – Euro Green Energy SRL Frangu Marian – Cata Strumf SRL

Marius Trusculete – Top Engineering Design SRL Bocicor Adrian – Elbo Voltaj SRL

Anca Andrei – Amper SRL

Irinel Afronie – Plus Electric & lighting SRL Alina Vlad – Tempos Serv SRL

Stefan Catoiu – Abac Proiect Energie SRL

Adela Sendrea – Start Business Green Energy SRL Diaconu Vasile – Electro&Construct SRL Romulus Berdei – Control Point SRL

Runcan Sorin – En-rg-etic SRL Nicorescu Catalin – FreeLux Electric SRL Gagiu Lucian – Getel Impex SRL

Alecsandru Marius Nicolae – Maximus General Services SRL Ioan Martin – Min Cons SRL

Marius Iordache – Valoris SRL



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. Razomir

    miercuri, 18.09.2019 at 17:06

    Si sa vedeti după aia ce va dau eu in judecata pe voi toti ei din lista de mai sus pentru ca dosarul meu deja introdus corect si echitabil a fost anulat la cererea voastră! Ce sunt eu de vina ca nu v-ati organizat mai bine? Puteti sa cereți maxim anularea înscrierile în jud. Alba, nu in toata tara. Ce va deranjează pe voi ce s-a întâmplat în restul țării? V-am dorit cineva sa va dotați cu calculatoare suplimentare? O firma bine organizată nu e datoare să aștepte după leneși! Pai ce echitate e aia in care orice firma are voie la maxim 50 dosare pe zi, indiferent de cat munceste si cat investește în marketing și in procesul de înscriere? Se vede ca veniti din comunism!!!Numai acolo toti trebuia sa fie egali! Pai daca o firma are capacitatea de a susține montarea a 1000 de sisteme, de ce trebuie sa o restricționa doar pentru ca altele nu sunt capabile de aceasta performanta. Echitatea pe care o înfocați înseamnă că tuturor trebuie sa li se asigure aceleași șanse, nu ca ii limităm pe cei buni ca sa fie egali cu cei slabi!!! Abia asta ar reprezenta lipsa echității și întoarcerea în comunism. M-am săturat de toti cei care striga după egalitate în sensul de a nu li se da voie celor mai buni sa fie mai buni!!!

  2. Razomir

    vineri, 20.09.2019 at 15:04

    Am redactat se noi (un grup de cetățeni interesați de Casa Verde Fotovoltaice) o Petitie intrucat consideram ca cea prezentată mai sus ne afecteaza grav interesele. Petitia oastra doreste sa contrabalanseze efectele Petitiei depuse de instalatori. Ea este una a cetățenilor, nu a instalatorilor si se adresează cât mai multor persoane dintre cele 13.000 deja înscrise în aplicația pusă la dispoziție de către AFM pentru programul Casa Verde Fotovoltaice și care nu sunt de acord cu anularea înscrierilor deja efectuate, așa cum în mod aberant a cerut un grup de instalatori nemulțumiți, arătând că vina pentru propriile nereușite le aparține în totalitate. Nu cetățenii trebue să aibă de suferit pentru lipsa de seriozitate! Vă rog să semnați această petiție accesânad link-ul de mai jos.

    https://www.petitieonline.com/respingerea_cererii_de_anulare_a_inscrierilor_realizate_in_programul_casa_verde_fotovoltaice_si_continuarea_inscrierilor

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Polițiștii anunță proteste din 1 Decembrie. Sindicatul Europol: Nu mai acceptăm sarcini ce nu sunt în fișa postului

Publicat

Polițiștii din Sindicatul Europol anunță proteste începând cu 1 Decembrie. Aceștia atrag atenția că nu mai acceptă să îndeplinească sarcini ce nu sunt în fișa postului.

De asemenea, spun că nu sunt dispuşi să rămână ”fraierii sistemului bugetar”, în condițiile în care salariile nu le-au mai fost majorate de 14 ani iar pensiile nu le-au fost indexate nici măcar cu inflația.

”Despre pensiile militare nu se scoate un cuvânt, în condiţiile în care rezerviştilor nu le-a mai fost indexată pensia nici măcar cu inflaţia galopantă din ultimii 2 ani. Personajele politice marcante, în mod populist, plasează pensiile militare în afara sistemului public de pensii cu scopul evident de a nu aplica majorarea procentuală promisă pensionarilor civili.

Ne-a ajuns cuţitul la os. Nu mai acceptăm să fim bătaia de joc a Guvernului. Nu mai acceptăm să fim folosiţi pe post de mercenari ai interdicţiilor aplicate în numele „COVIDULUI”. NU mai acceptăm să îndeplinim sarcini pe care nu le avem în fişa postului. NU mai suntem dispuşi să rămânem fraierii sistemului bugetar, în timp ce pentru alte categorii bugetare, Legea salarizării deja se aplică în integralitate”, se arată într-un comunicat al sindicatului Europol.

Sindicaliștii mai spun că ”poliţiştii nu vor salarii mărite, ci vor doar plata acelor drepturi prevăzute încă din anul 2017 în Legea salarizării. Din 2007 poliţiştii nu au mai avut parte de măriri salariale. Norocul nostru a fost creşterea salariului minim pe economie, pentru că altfel, aveam şi acum salariu de 1100 lei, cum era în 2013”.

Potrivit calendarului manifestărilor de protest anunțat, acestea încep din 1 decembrie 2021, cu ” indulgenţă maximă faţă de cetăţenii care săvârşesc contravenţii” şi sancționarea ”în primul rând cu avertisment scris/verbal”.

Sindicaliștii mai îndeamnă polițiștii ca în perioada 1-31 decembrie să completeze notificările către unităţi în care să-și exprime dezacordul de a mai efectua ore suplimentare şi de a mai îndeplini sarcini anti-covid pe care nu le au în fişa postului, începând cu 1 ianuarie 2022.

În perioada 13-15 decembrie, reprezentanții polițiștilor anunță proteste în faţa prefecturilor, iar în 16 decembrie, între orele 10.00 și 14.00 în faţa MAI.

Alte proteste anunță în 17 decembrie, în intervalul orar 10.00-12.00 în faţa sediului PSD, între 12.00-14.00 în faţa sediului PNL, iar între 14.30-16.00 în faţa sediului UDMR.

Sursele citate spun că va fi pentru prima dată când poliţiştii vor protesta în faţa sediilor partidelor politice care asigură guvernarea ţării, pentru a le aduce aminte că Legea 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, pe care au votat-o toate partidele, trebuie să fie aplicată fără nicio excepţie, de la 1 ianuarie 2022.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

DSVSA Alba: Examenul trichineloscopic pentru carnea de porc este obligatoriu. Cât costă și unde poate fi făcut

Publicat

porc

Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Alba transmite că examenul trichineloscopic pentru carnea de porc este obligatoriu.

Consumatorii au posibilitatea să efectueze examenul trichineloscopic la circumscripțiile sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor oficiale (CSVSAO) din Alba Iulia, Sebeș, Cugir, Aiud, Ocna Mureș, Blaj, Teiuș, Câmpeni, dar și la cabinetele medicilor veterinari de liberă practică din județ care efectuează astfel de examinări.

La nivelul CSVSAO, structuri teritoriale ale DSVSA, în cursul săptămânii examenul trichineloscopic se efectuează pe parcursul programului normal de lucru, iar pentru zilele de sâmbătă (4 decembrie 11 decembrie și 18 decembrie 2021) se va asigura permanența între orele 9.00 – 14.00.

La nivelul fiecărei locații (CSVSAO Alba Iulia, Sebeș, Cugir, Aiud, Ocna Mureș, Blaj, Teiuș, Câmpeni) se va afișa programul de lucru și un număr de telefon mobil pentru informații, precum și lista cu cabinetele veterinare din raza circumscripției teritoriale unde se efectuează examene trichineloscopice.

La nivelul CSVSAO, tariful pentru examenul trichineloscopic la porcul domestic prin metoda compresiei directe este de 24,99 de lei/probă. Pentru vânat, la circumscripțiile DSVSA Alba, tariful pentru examenul trichineloscopic prin aceeași metodă este de 49,98 lei/probă.

DSVSA Alba avertizează consumatorii să nu cumpere carne de porc a cărei origine nu este cunoscută, provenită din tăieri clandestine, sau care nu a fost supusă controlului sanitar-veterinar, pentru că se expun la un risc major de îmbolnăvire.

Astfel, sunt obligatorii respectarea următoarelor măsuri:

  • Efectuarea examenului trichineloscopic asupra cărnii obținute de la porcii crescuți și sacrificați în gospodăriile proprii;
  • Cumpărarea cărnii de porc și produselor din carne de porc numai din unități autorizate/înregistrate sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor.

Ce este trichineloza

Trichineloza este o zoonoză produsă de un parazit din genul Trichinella, ce are drept gazdă animalele domestice sau sălbatice, între care și porcul domestic sau mistreț.

Omul se infestează prin consumul de carne crudă, sau insuficient preparată termic și care conține larvele infestante sau consum de carne fără analiza de laborator. Boala este tratabilă, dar intervenția tardivă poate fi nefastă, prin instalarea unor sechele permanente.

DSVSA Alba transmite cetăţenilor să cumpere produse alimentare numai din unităţi sau spaţii autorizate sanitar veterinar: aceasta înseamnă că atât produsele de origine animală și non-animală au fost supuse controlului sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor şi nu constituie un pericol pentru sănătatea publică.

Este interzisă comercializarea produselor şi alimentelor de origine animală în spaţii neautorizate sanitar-veterinar.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Comunicat RER Vest-RETIM: Apel către voluntarii de mediu. Implică-te pentru Alba Iulia curată!

Publicat

Începând cu 1 decembrie 2021, Asocierea RER Vest-RETIM este noul operator de salubrizare în Alba Iulia. Lansăm un apel deschis către voluntarii de mediu pentru a se implica în activitatea de informare și conștientizare a cetățenilor privind regulile de colectare separată a deșeurilor.

Ce intenționăm să facem?

Colectarea separată a deșeurilor este încă o mare provocare. Regulile de colectare separată încă nu sunt suficient cunoscute, după cum există și convingerea multor cetățeni că „oricum nu contează pentru că se colectează amestecat și totul ajunge la groapa de gunoi”.

În noul sistem de colectare există toată infrastructura necesară (recipiente destinate fiecărei categorii de deșeu, mașini dedicate pentru colectarea separată, stație de sortare a deșeurilor), trebuie doar să depunem puțin efort pentru a face sistemul să funcționeze.

Pentru aceasta, pe lângă informarea și publicitatea pe care o facem prin mediile de comunicare cunoscute (ziare online, radio, social media, etc) vrem să demarăm o acțiune prin care să interacționăm direcat cât mai mult cu fiecare cetățean în parte.

Vom începe cu zona de blocuri, unde se înregistrează și cele mai mari probleme legate de colectarea separată și de modul de depozitare a deșeurilor. Știm că atunci când discuți personal cu un cetățean acesta răspunde pozitiv; este necesară participarea fiecăruia dintre noi, în mod egal, fiind foarte important să începem cât mai repede această schimbare a comportamentului nostru în ceea ce privește gestionarea deșeurilor.

De ce apelăm la voluntari?

Pentru că ne dorim un efect multiplicator în societate, astfel încât să scurtăm perioada de tranziție către noul sistem de colectare separată.

Cum putem colabora?

Dorim să-i implicăm pe toți cei cărora le pasă, activiști cu experiență sau simpli cetățeni care doresc să participe și să ni se alăture într-o acțiune de monitorizare continuă a punctelor de colectare a deșeurilor.

Ce vom face împreună cu voluntarii?

În prealabil vom instrui echipele referitor la regulile de colectare separată și de bună practică; avem pregătite materiale pe care să le distribuim cetățenilor
Vom face “de gardă” la punctele de colectare și vom consilia pe loc cetățenii despre cum trebuie depozitate corect deșeurile în fiecare container.
Ne bucurăm să ni te alături, te asigurăm că va fi o experiență interesantă și că rezultatele se vor vedea într-un timp scurt!

Pentru a participa la actiune te rugăm să ne suni la 0799109503,

Colectarea separată a deșeurilor este o obligație legală

În conformitate cu OUG 92/2021, toți producătorii și deținătorii de deșeuri au obligaţia să colecteze deşeurile separat şi să nu le amestece cu alte deşeuri sau materiale cu proprietăţi diferite. Deșeurile trebuie sortate și depuse corespunzător în recipientele de la platformele de la blocuri, astfel:

– RECIPIENTUL VERDE – ambalaje din sticlă (exclus plastic, PET etc)

– CONTAINERUL GALBEN – deșeuri reciclabile din plastic (ambalaje de PET) și metal (doze și conserve)

– CONTAINERUL ALBASTRU – deșeuri din hârtie și carton

– CONTAINERUL NEGRU – orice deșeu menajer rămâne după folosirea corectă a recipientelor colorate de mai sus. Excluse: deșeuri voluminoase, deșeuri periculoase, deșeuri din construcții sau deșeuri verzi (crengi, frunze etc.)

Ghidul complet de colectare separată pentru blocuri, precum și pentru case îl găsiți aici – https://rervest.ro/utile/zona-alba/ sau https://retim.ro/alba

Pentru înscriere în programul de voluntariat, scrieți-ne pe adresa de email sesizari.alba@rervest.ro sau ne puteți suna la numărul de Call Center +40374885694, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

DSP Alba: Vaccinul Moderna, disponibil la centrul de la Liceul ”Alexandru Domșa” din Alba Iulia, de joi

Publicat

dsp alba directia de sanatate publica

Direcția pentru Sănătate Publică (DSP) Alba a anunțat că de joi, 2 decembrie, se face vaccinare și cu serul de la Moderna la centrul din Alba Iulia de la Liceul ”Alexandru Domșa”.

În această locație se poate face imunizare cu trei tipuri de vaccin: Pfizer, Johnson&Johnson și Moderna.

Centrele de vaccinare din județul Alba:

Alba Iulia

  • Centrul de vaccinare de la Liceul ”Alexandru Domșa” (Pfizer, Moderna și Johnson&Johnson) – program 8.00-20.00 – telefon 0768572925
  • Centrul de vaccinare de la Sala de Sport a Universității ”1 Decembrie 1918” (Pfizer) – program program 8.00-20.00 – telefon 0769769790

Sebeș – Centrul de zi pentru persoane vârstnice Sebeș (Pfizer, Johnson&Johnson) – program 8.00-20.00 – telefon 0712010360

Blaj – Centrul Cultural ”Iacob Mureșianu” (Pfizer) – program 8.00-20.00  – telefon 0712010365

Aiud – Sala de sport (Pfizer, Johnson&Johnson) – program 8.00-20.00 – telefon 0777910194

Câmpeni – Sala de sport a Liceului Tehnologic Silvic Câmpeni (Pfizer, Johnson&Johnson) – program 8.00-20.00 – telefon 0712010371

Cugir – Centrul Cultural Cugir (Pfizer) – program 8.00-20.00 – telefon 0777910195

Teiuș – Sala de sport (Pfizer) – program 8.00-20.00 – telefon 0761112349

Ocna Mureș – Sala de spor a Școlii Gimnaziale ”Lucian Blaga” (Pfizer) – program program 8.00-15.00 – 0790238425

Zlatna – Cantina Liceului ”Corneliu Medrea” (Pfizer) – program 14.00–20.00 – 0786809506

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate