Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

ISJ Alba: LISTA cu punctajele profesorilor care s-au înscris pentru gradaţii de merit în 2015. Criterii şi calendar


Publicat

sediu ISJ Alba
isj alba2Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba a făcut publică lista punctajelor acordate în urma evaluării cadrelor didactice în vederea acordării gradaţiilor de merit în 2015. Un număr de 245 de cadre didactice au depus dosar pentru evaluare.
Numărul maxim de gradaţii care pot fi acordate se calculează prin aplicarea a 16% la totalul posturilor didactice existente la nivelul inspectoratului şi scăderea gradaţiilor acordate personalului didactic, aflate în plată.
Gradaţia de merit are o valoare de 25% din salariu și se acordă pentru o perioadă de cinci ani.

Acordarea gradației de merit se face în funcție de anumite criterii, precum cel al activităților complexe cu valoare instructiv-educativă în pondere de 80%, privind performanțe deosebite în inovarea didactică în pondere de 10%, participarea la proiecte în pondere de 5% și contribuţia la dezvoltarea instituţională de 5%.

Potrivit Metodologiei şi criteriilor privind acordarea gradaţiei de merit în anul şcolar 2014-2015, beneficiarii gradaţiei vor primi 25% în plus la salariu pentru o perioadă de 5 ani.

Gradația de merit se atribuie pe o perioadă efectivă de 5 ani, începând cu data de 1 septembrie 2015.

Potrivit metodologiei, personalul didactic din învățământ care beneficiază de gradație de merit până la 31 august 2015 poate participa la un nou concurs. Profesorii pensionaţi nu mai beneficiază de gradație de merit de la încetarea, în vederea pensionării, a contractului individual de muncă pe perioadă nedeterminată.

Descarcă aici Metodologia de acordare a gradației de merit

Potrivit Calendarului desfășurării concursului pentru acordarea gradațiilor de merit sesiunea 2015, după afişarea listei cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării la avizierul inspectoratului școlar (18 mai), urmează depunerea contestațiilor asupra punctajului acordat, în perioada 19-20 mai, soluţionarea acestora, în intervalul 21 – 25 mai şi stabilirea ponderii gradațiilor de merit pe categorii de personal, precum și pe discipline de învățământ în cadrul comisie paritare de la nivelul inspectoratului școlar, validarea rezultatelor finale ale concursului de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar și afișarea acestora la inspectoratele școlare, în perioada 26 – 27 mai.

În intervalul 28 -29 mai se înaintează la Ministerul Educației Naționale listele cu personalul didactic din unitățile de învățământ, validat în vederea acordării gradației de merit şi în 11 august se emite ordinul ministrului Educației Naționale.

Criterii pentru acordarea gradației de merit

Inspectoratul școlar evaluează activitatea candidaților înscriși pentru acordarea gradației de merit, inclusă în raportul de autoevaluare, susținută prin documente doveditoare. Fișa în baza căreia se realizează evaluarea se elaborează ținându-se seama de criteriile generale care trebuie îndeplinite de candidat, stabilită de către inspectoratul școlar, respectiv de către Ministerul Educației Naționale pentru personalul didactic de predare și de conducere din învățământul sportiv integrat și suplimentar, palatele și cluburile copiilor, cu consultarea organizațiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învățământ preuniversitar, semnatare ale contractului colectiv de muncă la nivel de sector de activitate învățământ preuniversitar.

Criteriul activităților complexe cu valoare instructiv-educativă – pondere 80%:

– rezultate deosebite obţinute în pregătirea preşcolarilor şi a elevilor în atingerea obiectivelor/competentelor specifice impuse de curriculumul scolar, materializate în progresul elevilor la clasă, în rezultate ale elevilor la clasă, la testări şi examene naţionale de sfârşit de ciclu, rezultate obţinute cu clasa şi individual la disciplinele de specialitate din învăţământul vocaţional;

– iniţierea şi aplicarea unor proiecte de predare a disciplinei prin utilizarea platformelor electronice de învăţare şi a softurilor educaţionale specifice disciplinei, existente în unitatea de învăţământ;

– performanţe dovedite în pregătirea elevilor distinşi la olimpiade şcolare şi/sau concursuri de profil, materializate prin obţinerea premiilor I, II, III şi a premiilor speciale la faza judeţeană/ interjudeţeană/ naţională/ internaţională, desfăşurate în coordonarea şi/sau finanţarea Ministerului Educaţiei Naţionale;

– performanţe dovedite în pregătirea elevilor distinşi la concursuri cultural-artistice, tehnico-ştiinţifice şi sportive incluse în Calendarul activităţilor educative naţionale/ regionale elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale, materializate prin obţinerea premiilor I, II, III şi a premiilor speciale;

– pregătirea loturilor olimpice de elevi, participarea, în calitate de membru al comisiei de evaluare/organizare, la olimpiadele şi concursurile şcolare şi extraşcolare, fazele judetene, interjudeţene, naţionale şi internaţionale, incluse in programul de activităţi şi în calendarul inspectoratelor şcolare/ Ministerului Educaţiei Naţionale.

– organizarea de concursuri şi festivaluri la nivel internaţional, naţional sau regional/ interjudeţean; organizarea de spectacole, expoziţii, concerte la nivel internaţional, naţional ori regional/ interjudeţean incluse în programul de activităţi şi în calendarul inspectoratelor şcolare/Ministerului Educaţiei Nationale, certificate prin diplome sau adeverinţe;

– activitatea și rezultatele obținute în centrele de excelență, certificate de inspectorul de specialitate sau cu elevi cu dificultăți de învățare, certificate de centrele județene de resurse și asistență educațională;

– activitate de coordonator de programe educative școlare și extrașcolare sau îndrumarea colectivelor redacționale ale revistelor școlare avizate de inspectoratul școlar;

– activitate dovedită în cadrul Strategiei naționale de acțiune comunitară;

– crearea de softuri educaționale în specialitate, platforme de e-learning pentru susținerea progresului școlar, avizate de Ministerul Educației Naționale.

Criteriul privind performanțe deosebite în inovarea didactică/managerială – ponderea 10%:

– elaborarea de programe școlare, regulamente, metodologii, îndrumătoare/ghiduri metodice, manuale școlare, auxiliare didactice avizate de inspectoratul școlar sau de Ministerul Educației Naționale după caz; cărți în domeniul educațional, înregistrate cu ISBN/ISSN; elaborarea de programe școlare pentru discipline opționale noi, însoțite de suportul de curs sau vizând curriculumul pentru opțional integrat în dezvoltare locală, avizate de inspectoratul școlar;

– elaborarea de cărți și lucrări științifice publicate în domeniul didacticii, specialității și managementului educațional, înregistrate cu ISBN/ISSN;

– activitatea de evaluator de manuale, de mentorat, de formator în formarea continuă a personalului din învățământ, activitate în cadrul comisiilor paritare/de dialog social, activitate în organismele de conducere ale organizațiilor sindicale afiliate federațiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învățământ preuniversitar/semnatare ale contractului colectiv de muncă la nivel de sector de activitate învățământ preuniversitar, precum și în cadrul asociațiilor profesionale ale cadrelor didactice la nivel local/județean/național/internațional, participarea cu comunicări la simpozioane naționale și/sau internaționale, participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului didactic, în calitate de formatori, contribuția la cercetări științifice în specialitate sau în domeniul problematicii învățământului și educației, atestată prin publicații înregistrate cu ISBN/ISSN;

– activitatea de metodist, membru în consiliul consultativ de specialitate de la nivelul inspectoratului școlar, membru în comisia națională de specialitate, coordonator de cerc pedagogic;

– activitatea desfășurată, în urma solicitării Ministerului Educației Naționale, în cadrul unor comisii tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normative, și în comisiile naționale de specialitate/control.

Criteriul privind participarea la proiecte – ponderea 5%:

– proiecte europene, proiecte internaționale care au ca obiective performanța școlară, progresul școlar, dezvoltarea competențelor și abilităților preșcolarilor și elevilor, educația civică, educația complementară, formarea personalității preșcolarilor și elevilor, dezvoltarea capacității de adaptare la schimbare, dezvoltarea profesională a cadrelor didactice;

– proiecte elaborate și implementate în baza prevederilor Metodologiei și criteriilor privind acordarea gradației de merit în învățământul preuniversitar, aprobată prin ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.486/20111, materializate prin raportul de activitate și portofoliul personal.

Criteriul privind contribuția la dezvoltarea instituțională – ponderea 5%:

– atragerea de finanțări extrabugetare pentru unitatea de învățământ, programe și proiecte educaționale, centre de documentare și informare, laboratoare etc., având ca efect creșterea calității instituției și a procesului de predare-învățare-evaluare, a bazei didactico-materiale;

– realizarea de proiecte extracurriculare, cu finanțare extrabugetară, având drept obiectiv creșterea calității procesului de învățământ.

Punctajul se aplică în mod unitar pentru toate funcțiile didactice ținând seama de ponderea criteriilor prevăzute, cu excepția personalului de conducere, îndrumare și control, pentru care ponderea criteriilor este următoarea:

– criteriul activităților complexe cu valoare instructiv-educativă – ponderea 20%;

– criteriul privind performanțe deosebite în inovarea didactică/managerială – ponderea 30%;

– criteriul privind participarea la proiecte – ponderea 10%;

– criteriul privind creșterea prestigiului unității de învățământ/conexe – ponderea 40%.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. zisa burebista

    marți, 19.05.2015 at 13:08

    T

  2. florin

    miercuri, 20.05.2015 at 14:14

    Felicitari pentru DOMNII PROFESORI, cu rezultate deosebite, care si-au acordat peste 450,5 puncte si au ajuns la 200. Bravo natiune!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

CUGIR

”Cugireana”, cel mai lung tren de navetiști din comunism, ar putea deveni muzeu. Transporta zilnic 7.000 de muncitori

Publicat

Cugireana, trenul de navetiști care făcea legătura între Teiuș și Cugir, județul Alba, și încheiată în 2006, când garniturile au fost trase definitiv pe dreapta, are șanse să devină, din amintire, istorie vie.

Primarul din Cugir, Adrian Teban, este interesat de transformarea celui mai lung tren din Europa, și cea mai longevivă rută de navetiști din România, în muzeu.

În vremurile sale de glorie, trenul ce făcea legătura între Teiuș și Cugir avea 18 – 20 de vagoane supraetajate și aducea zilnic în oraş aproximativ 7.000 de navetişti.

Primul tren a oprit în gara din Cugir în anul 1906, după finalizarea construcției căii ferate Cugir – Șibot, rută folosită în special pentru transportul de materie primă sau produse finite înspre și dinspre uzinele cugirene.

Odată cu industria din oraș s-a dezvoltat și transportul feroviar, care a atins apogeul înainte de Revoluție.

  • ”Până în momentul de faţă nu a existat o iniţiativă de transformare a sa într-un muzeu, însă este o idee pe care o putem analiza. Proprietatea acestor trenuri este a Ministerului Transporturilor și probabil că de aici ar trebui pornit, să vedem dacă sunt de acord să cedeze din garniturile fostei Cugireana pentru a crea un tren-muzeu” a declarat Adrian Teban pentru ziarul Libertatea.

În anii `80, la Uzina Mecanică din Cugir lucrau peste 18.000 de oameni, dintre care aproximativ 7.000 de navetiști care veneau din localitățile din zonă sau chiar de la zeci de kilometri distanță, din Alba Iulia, Teiuș, Zlatna, Blaj, Aiud, Ocna Mureș sau din comunele adiacente. Mulți dintre muncitorii de la uzina de arme, mașini unelte, mașini electrocasnice, etc. ajungeau la lucru zi de zi cu trenul, celebra garnitură „Cugireana”.

Apogeul transportului CFR de persoane la şi de la Cugir a fost atins în perioada 1986-1989, când trenul avea 18-20 de vagoane, navetiştii de pe traseu şi chiar cugirenii fiind convinşi că aceasta ar fi cea mai lungă garnitură de tren CFR de persoane din Europa.

Fiind foarte lung, la intrarea în staţia CFR Cugir, trenul se fracţiona în două, pentru că numai astfel se putea gara – conform regulamentului – între macazuri. Aproape 20 ani a circulat la Cugir simultan şi „Cugireana” şi „Sibiana” (pe ruta Cugir – Sibiu).

Pe lângă lungimea sa impresionantă, trenul de pe ruta Teiuş-Cugir şi retur era şi supraetajat.

Indiferent dacă se intra sau se ieşea de la schimbul 1, 2 sau 3, trenul era invadat pur şi simplu de muncitori, care uneori erau nevoiţi să stea şi pe holuri sau căţăraţi pe scările de acces. Peste tot se juca „filcău” şi obligatoriu se fuma „Carpaţi” sau „Snagov”.

  • „Cred că nu este om care a locuit sau a muncit la Cugir să nu aibă amintiri legate de Cugireana – spunea, în urmă cu doi ani, și o localnică din Cugir. Eu îmi amintesc că urcam uneori în ultimele vagoane şi când coboram nu vedeam partea din faţă a trenului. Pe tren puteai afla ultimele bârfe şi ştiri, dar dacă încercai să cauţi pe cineva aveai slabe şanse să reuşeşti să îl găseşti până când trenul nu oprea în staţie. Uneori era atât de aglomerat încât simţeai bătăile inimii celui care stătea lângă tine. Bărbaţii încingeau nişte jocuri de «filcău» (joc de cărţi) şi peste tot se râdea şi oamenii erau plini de viaţă. Erau alte vremuri pe care cei care nu le-au trăit cred că nu le-ar putea înţelege”, a spus primarul Teban.

Peste zi, „Cugireana” era aglomerată şi de ţărăncile, neapărat purtând fuste înfoiate şi şurţă, care urcau de pe la Tărtăria, Balomir, Şibot, Vinerea.

Acestea veneau la piaţă în Cugir cu legume din grădini, cu pui mici şi mulţi, piuind în coşărci împletite, cu câte o găină sau cele mai curajoase, cu câte un purcel de lapte.

Şi, un lucru extrem de important: până când trenul ajungea în Cugir, toată lumea afla noutăţile zilei sau ale nopţii, dar și cele mai tari bancuri cu Ceaușescu.

Iar când trenul ajungea în halta Cugir, oraşul părea sub asediu.

La 1 noiembrie 2006, la aproape un secol de existenţă, „Cugireana” a intrat în istorie. Calea ferată Şibot – Cugir a fost concesionată unei firme particulare.

A mai existat o tentativă de anulare a celor 7 perechi de trenuri Teiuş – Cugir şi retur, în anul 1998. Din cauza numărului mic de călători, la 1 martie 2018 CFR a renunțat la cele patru curse între Teiuș și Cugir, respectiv trenul Regio 2491, 2492, 2493 și 2494.

Surse: adevărul.rolibertatea.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Rectorul UMF Cluj: Toți studenții de la medicină vor intra în spitale, vaccinați sau nevaccinați. Reîncep cursurile față în față

Publicat

sursa foto: facebook/ UMF Cluj

Rectorul Universității de Medicină și Farmacie Iuliu Hațieganu Cluj, Dr. Anca Buzoianu, a clarificat situația studenților care nu se vor vaccina anti-COVID din diferite motive.

,,Pentru studenții care nu se vor vaccina vom găsi metode alternative. Nu pot să intre în spitale dacă noi nu suntem siguri că nu sunt purtători ai virusului. Pacienții ar putea fi în pericol. Datoria noastră ca Universitate de Medicină este să protejăm pacienții”, spune rectorul UMF Cluj pentru Cluj24.ro.

Studenții care nu se vaccinează vor fi testați înainte de a merge în spitale

Dacă vor exista cazuri de studenți care să nu dorească vaccinarea, aceștia vor fi testați anti-COVID înainte de a intra în contact cu pacienții. Reamintim faptul că la UMF Cluj, aproximativ 90% dintre studenți au optat pentru vaccinare, iar procesul va continua.

„Nu există situații în care să nu găsim soluție. Nu obligăm pe nimeni să se vaccineze. Dacă studenții nu vor putea să se vaccineze, din diferite motive, atunci îi vom testa anti-COVID. Avem centru de testare. Dacă vor refuza și testarea vor avea posibilitatea să își întrerupă anul până când se va termina pandemia. Există soluții”, a explicat Dr. Anca Buzoianu.

„Cineva trebuie să își asume răspunderea în țara aceasta și să îi protejăm pe cei din jurul nostru. Studenții sunt mobili. Circulă foarte mult și pot să transmită virusul. Dacă nu ne asigurăm că ei sunt vaccinați sau testați este foarte mare riscul pentru pacienții vulnerabili. Noi ca insituție trebuie să ne asigurăm că diminuăm acest risc”, precizează rectorul UMF.

Studenții de la Medicină vor face cursuri față în față

Rectorul UMF Cluj este de părere că s-a găsit soluția pentru ca studenții să poată învăța pe viu după o perioadă în care cursurile au fost ținute online. În acest condiții, redeschiderea Facultății de Medicină din Cluj pare doar o chestiune de timp și documentație.

„Noi am găsit soluția și mă bucur foarte mult că am reușit să cuprindem toți studenții în procesul de vaccinare. Ne bucurăm că am avut această șansă și că Ministerul Sănătății a aprobat vaccinarea studenților de la Facultatea de Medicină în prima etapă. Acest lucru ne va permite să deschidem școala din semestrul al doilea. Acesta este scopul nostru. Să învățăm pe viu. Este enorm pentru ei, fiind lipsiți de partea practică.

Suntem aproape siguri că putem redeschide facultatea din semestrul doi. Trebuie să obținem și aprobarea. Deja lucrăm la un orar care să fie foarte eficient. Nu putem să mergem foarte mulți într-un loc, se va face prin rotație. Semestrul doi va începe la 1 martie. Am făcut planificarea în așa fel încât studenții care se vaccinează să poată primi și a doua doză până atunci”, a mai spus Dr. Anca Buzoianu, rectorul UMF Cluj.

sursa: Cluj24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Veste bună pentru familia cu 9 copii din Alba Iulia. Senatorul PSD, Călin Matieș, le oferă o casă în care să locuiască

Publicat

Senatorul PSD de Alba, Călin Matieș, vine în ajutorul familiei cu 9 copii din Alba Iulia, care la sfârștiul lunii martie trebuie să se mute din casa în care au stat în ultimii 8 ani.

Mai exact, impresionat după ce a văzut articolul publicat de alba24.ro, Călin Matieș a decis să le ofere celor 9 copii și a părinților lor să locuiască gratuit, pe o perioada nedeterminată, într-o casă cu grădină pe care senatorul PSD de Alba, o deține la Pârâul Iovului. 

Alba24.ro a prezentat cazul familiei Rațiu din Alba Iulia, care în două luni trebuie să elibereze cele două camere în care trăiesc părinții alături de 9 copii și un cățel.

Revoluționarul albaiulian, Oliviu Gașpar, a făcut un apel către cetățenii județului și iată că răspunsurile au început să apară.

VIDEO REPORTAJ: O familie cu 9 copii din Alba Iulia va rămâne fără casă. Cum vrea să îi ajute revoluționarul Oliviu Gașpar

Pe lângă Călin Matieș, cel care le pune la dispoziție casa, familia a fost vizitată și de două colege ale senatorului.

Este vorba despre consilierul local al municipiului Alba Iulia, Dana Nanu, care imediat după apariția articolului în alba24.ro, a anunțat pe Facebook că va merge într-o vizită la familia Rațiu și de Mihaela Mih-Dehelean.

Duminică, 17 ianuarie, aceastea au mers alături de Călin Matieș la cei nouă copii și le-au oferit acestora mai multe produse și alimente.

De asemenea, în câteva comentarii pe Facebook, la articolul alba24.ro, mai multe persoane s-au oferit să sprijine inițiativa revoluționarului albaiulian, Oliviu Gașpar.

Un cetățean chiar a scris că este dispus să doneze un teren la Șard pentru construcția casei.

Locuința pusă la dispoziție de senatorul Călin Matieș

Senatorul Călin Matieș a cumpărat casa de la Pârului Iovului în urmă cu mai bine de patru ani, însă nu pentru el, ci pentru a-i ajuta pe cei care au nevoie.

Casa pusă la dispoziție

Mai exact, în locuința cu cinci camere, televizor, sobe de teracota, cablu, internet, energie electrică și apă de la fântână, au stat mai multe familii care au avut nevoie de un acoperiș deasupra capului, în perioade critice.

În trecut, în casa respectivă au stat câteva persoane care au fost evacuate din blocul ”Turturica”, iar până săptămâna trecută acolo a locuit o altă familie.

Acum, în casa respectivă se poate muta familia Rațiu.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Medicul Adrian Streinu Cercel: Masca va rămâne obligatorie până în 2023. Explicația acestuia

Publicat

Medicul Adrian Streinu-Cercel a declarat, după ce a primit rapelul (a doua doză) la vaccinul anti-COVID-19 că masca va rămâne în continuare obligatorie până în 2023.

„E de aşteptat, evident, ca această a doua doză să întărească răspunsul şi să consolideze. Teoretic, după a doua doză, la şapte zile deja putem fluiera liniştiţi că nu mai suntem la risc să dezvoltăm infecţii severe cu noul coronavirus, dar, atenţie, masca va rămâne obligatorie în continuare până în 2023, pentru că acest vaccin ne protejează pe dinăuntru, nu ne protejează şi la nivelul mucoaselor, astfel încât, dacă dăm masca jos şi renunţăm la ea, avem toate şansele să luăm un virus pe care noi pe urmă să îl dăm mai departe unor persoane care nu sunt imunizate şi o să generăm în continuare îmbolnăviri”, a declarat Adrian Streinu-Cercel, după ce a primit rapelul la vaccinul anti COVID.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate