Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

LISTELE CU REZULTATELE DE LA BACALAUREAT 2012. Vezi ce note s-au luat în județul Alba. Peste 51% dintre elevi nu au reuşit să treacă examenul


Publicat

Duminică, 8 iulie, s-au afișat rezultatele la probele susţinute la sesiunea din vară a examenului de Bacalaureat. Acestea pot fi consultate atât la centrele de examinare, cât şi pe site-ul edu.ro. Alba24 a obținut listele cu rezultatele de la BAC 2012.

Citește și  SIMULARE BACALAUREAT 2014: SUBIECTELE la MATEMATICĂ pentru clasa a XI-a și a XII-a. Proba obligatorie a profilului

Puteți descărca mai jos rezultatele de la Bacalaureat ordonate pe centre de Examen (format EXCEL)

Rezultate Bacalaureat Alba

Rezultate Bacalaureat Alba Iulia și Aiud

Rezultate Bacalaureat Sebes

Contestaţiile pot fi depuse luni, între orele 8.00-12.00, iar în 13 iulie elevii află rezultatele finale. În judeţul Alba, s-au înscris 3.533 de elevi la susţinerea Bacalaureatului şi au trecut de probe doar 1.620, prin urmare 51,2% dintre aceştia nu au promovat Bac-ul.

Rata de promovabilitate a fost, anul acesta, de 48,71%, faţă de anul trecut, la sesiunea de vară, când rata de promovare a fost de 39,78%, respectiv 17%, la cea din toamnă.

UPDATE, ora 11.00: În Alba Iulia, au fost afişate rezultatele la avizierele liceelor.

Citeşte şi BACALAUREAT 2014: MODELE de SUBIECTE şi calendarul examenelor. Detalii despre probe

 

La Cugir, din 226 de elevi înscrişi, au promovat examenul 120 de candidaţi, cu o promovabilitate de 58,83%.

 

În ţară, rezultatele pot fi calificate drept dezastruoase, Vă prezentăm din primele date, care este proporţia celor care nu au promovat la examenul de Bacalaureat: municipiul Bucureşti: 55%, Ilfov 85,34%, Hunedoara 66,5%, Sibiu 53,7%, Cluj 46%, Mureş 54%, Bistriţa 58%, Timiş 78%, Braşov 48%, Constanţa 53.5%, Iaşi 46%, Tulcea 59%, Gorj 75%, Dâmboviţa 62,3%, Olt 70,2%, Prahova 54%, Vaslui 51,94%, Harghita 70%, Maramureş 52%, Argeş 62%.

Examenul s-a desfăşurat fără incidente majore în judeţul Alba, însă au fost cazuri de elevi eliminaţi din examen pentru tentativă de fraudă.

–          la proba scrisă de Limba română, luni, 2 iulie: un elev eliminat din sală, la Liceul Teoretic „Petru Maior” din Ocna Mureş, după ce a încercat să copieze

–          la proba scrisă obligatorie a profilului, miercuri, 4 iulie: un elev scos din examen, la Grup Şcolar „HCC” Abrud, după ce a încercat să copieze din ciorna unei colege

–          la proba scrisă de alegere a profilului, de vineri, 6 iulie: un elev eliminat, la Grup Şcolar „Lazăr Chirilă” Baia de Arieş, pentru că a încercat să copieze.


Cei care nu au promovat Bac-ul anul acesta mai au o opţiune la sesiunea din toamnă. Elevii eliminaţi din examen mai au dreptul să se prezinte la Bac doar peste 2 ani.

Calendarul sesiunii august – septembrie:
16-20 iulie 2012: Înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen
20-21 august 2012: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
20-22 august 2012: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
21-22 august 2012: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internaționala – proba C
23-24 august 2012: Evaluarea competențelor digitale – proba D
27 august 2012: Proba scrisă la limba și literatura română
28 august 2012: Proba scrisă la limba și literatura maternă
29 august 2012: Proba scrisă, obligatorie, a profilului
31 august 2012: Proba scrisă, la alegere, a profilului și specializării
2 septembrie 2012: Afișarea rezultatelor și depunerea contestațiilor

3-4 septembrie 2012: Rezolvarea contestațiilor
5 septembrie 2012: Afișarea rezultatelor finale.

FOTO-VIDEO: Cătălin Crăciun

[nggallery id=422]




Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

3 Comentarii

3 Comentarii

  1. Pingback: Peste 680 de elevi din Alba au luat medii peste 8, la Alba. Vezi celelalte rezultate | alba24

  2. florinel

    duminică, 08.07.2012 at 18:30

    cum c%^#t sa zici ca acceptabil:O retardati!!! si cica „e vina profesorilor” RUSINE!!!

  3. Pingback: ASTĂZI, până la ora 12.00: Elevii nemulțumiți de notele obținute la Bacalaureat pot să depună contestații | alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

ALBA: SCENARIILE de funcționare a școlilor, grădinițelor și liceelor în săptămâna 20-24 septembrie. Hotărârea CJSU

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a aprobat vineri, 17 septembrie, scenariile de funcționare pentru unitățile de învățământ, în a doua săptămână de școală, 20-24 septembrie.

Vezi STRUCTURA ANULUI ȘCOLAR 2021-2022 publicată de Ministerul Educației. Calendar: cursuri și vacanțe

Scenariile în școli

Scenariul 1 – verde

Participarea zilnică a tuturor antepreșcolarilor / preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, până la incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate mai mică sau egală cu 6/1.000 de locuitori.

Scenariul 2 – roșu

a) participarea zilnică cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor antepreșcolarilor / preșcolarilor și elevilor din învățământul special, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție. Dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori, până la instituirea stării de carantină la nivelul localității.

b) participarea zilnică, în sistem online a tuturor elevilor. Dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori, până la instituirea stării de carantină la nivelul localității.

SCENARIILE de funcționare ale unităților de învățământ din județul Alba pentru săptămâna 20-24 septembrie:

Unitatea de învățământ

Localitate

Rata de incidența comunicată de DSP

Scenariu

LICEUL „HOREA, CLOSCA SI CRISAN” ABRUD

ABRUD

0.38

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „AVRAM IANCU” ABRUD

ABRUD

0.38

1

COLEGIUL NATIONAL „BETHLEN GABOR” AIUD

AIUD

1.78

1

COLEGIUL NATIONAL „TITU MAIORESCU” AIUD

AIUD

1.78

1

GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR. 2 AIUD

AIUD

1.78

1

GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT „PRIMII PASI” AIUD

AIUD

1.78

1

LICEUL TEHNOLOGIC AIUD

AIUD

1.78

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „AXENTE SEVER” AIUD

AIUD

1.78

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „OVIDIU HULEA” AIUD

AIUD

1.78

1

CENTRUL SCOLAR DE EDUCATIE INCLUZIVA ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

COLEGIUL ECONOMIC „DIONISIE POP MARTIAN” ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

COLEGIUL NATIONAL „HOREA CLOSCA SI CRISAN” ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

COLEGIUL NATIONAL MILITAR „MIHAI VITEAZUL” ALBA IULIA

ALBA IULIA

1

COLEGIUL TEHNIC „APULUM” ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

GRADINITA CU PROGRAM NORMAL „EMANUEL” ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

GRADINITA CU PROGRAM NORMAL „LICURICI” ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT „DUMBRAVA MINUNATA” ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR. 11 ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR. 13 ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.16 ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.8 ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT „SCUFITA ROSIE” ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT STEP BY STEP NR. 12 ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

GRADINITA „LUMEA STRUMFILOR” ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

LICEUL CU PROGRAM SPORTIV ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

LICEUL DE ARTE „REGINA MARIA” ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

LICEUL TEHNOLOGIC „ALEXANDRU DOMSA” ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

LICEUL TEHNOLOGIC „DORIN PAVEL” ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

LICEUL TEOLOGIC ROMANO-CATOLIC „GROF MAJLATH GUSZTAV KAROLY” ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

LICEUL TEORETIC „SFANTUL IOSIF” ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „AVRAM IANCU” ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ION AGARBICEANU” ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI EMINESCU” ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „VASILE GOLDIS” ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

ȘCOALA POSTLICEALA DE AFACERI ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

ȘCOALA POSTLICEALA FEG ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

ȘCOALA POSTLICEALA „HENRI COANDA” ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

ȘCOALA POSTLICEALA SANITARA ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

SEMINARUL TEOLOGIC ORTODOX „SFANTUL SIMION STEFAN” ALBA IULIA

ALBA IULIA

1.1

1

LICEUL TEHNOLOGIC „TARA MOTILOR” ALBAC

ALBAC

0.51

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ ALMASU MARE

ALMAŞU MARE

0

1

LICEUL TEHNOLOGIC DE TURISM SI ALIMENTATIE ARIESENI

ARIEŞENI

1.92

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „AVRAM IANCU” AVRAM IANCU

AVRAM IANCU

0

1

LICEUL „DR. LAZAR CHIRILA” BAIA DE ARIES

BAIA DE ARIEŞ

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ BERGHIN

BERGHIN

0.52

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „NICODIM GANEA” BISTRA

BISTRA

1.1

1

COLEGIUL NATIONAL „INOCHENTIE MICU CLAIN” BLAJ

BLAJ

1.93

1

GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT „LUMEA COPIILOR” BLAJ

BLAJ

1.93

1

LICEUL TEHNOLOGIC „STEFAN MANCIULEA” BLAJ

BLAJ

1.93

1

LICEUL TEHNOLOGIC „TIMOTEI CIPARIU” BLAJ

BLAJ

1.93

1

LICEUL TEOLOGIC GRECO-CATOLIC „SFANTUL VASILE CEL MARE” BLAJ

BLAJ

1.93

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „TOMA COCISIU” BLAJ

BLAJ

1.93

1

ȘCOALA POSTLICEALA SANITARA BLAJ

BLAJ

1.93

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ BLANDIANA

BLANDIANA

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „IOAN MAIORESCU” BUCERDEA GRANOASA

BUCERDEA GRÂNOASĂ

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ION AGARBICEANU” BUCIUM

BUCIUM

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ CALNIC

CÂLNIC

0.51

1

COLEGIUL NAȚIONAL „AVRAM IANCU” CÂMPENI

CÂMPENI

0.97

1

GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT „PITICOT” CÂMPENI

CÂMPENI

0.97

1

LICEUL TEHNOLOGIC SILVIC CÂMPENI

CÂMPENI

0.97

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ CÂMPENI

CÂMPENI

0.97

1

ȘCOALA POSTLICEALA „HENRI COANDA” CAMPENI

CÂMPENI

0.97

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ION AGARBICEANU” CENADE

CENADE

0.97

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ARON COTRUS” CERGAU MARE

CERGĂU MARE

0.61

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „STEFAN CEL MARE” CETATEA DE BALTA

CETATEA DE BALTĂ

0.33

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ CIUGUD

CIUGUD

0

1

LICEUL TEHNOLOGIC AGRICOL „ALEXANDRU BORZA” CIUMBRUD

CIUMBRUD

1.78

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ CIURULEASA

CIURULEASA

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ CRACIUNELU DE JOS

CRĂCIUNELU DE JOS

0.93

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „DECEBAL” CRICAU

CRICĂU

0

1

COLEGIUL TEHNIC „ION D. LAZARESCU” CUGIR

CUGIR

0.23

1

LICEUL TEORETIC „DAVID PRODAN” CUGIR

CUGIR

0.23

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ ” IOSIF PERVAIN” CUGIR

CUGIR

0.23

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.3 CUGIR

CUGIR

0.23

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „SINGIDAVA” CUGIR

CUGIR

0.23

1

ȘCOALA POSTLICEALA „MED-FARM SPERANȚA” CUGIR

CUGIR

0.23

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „SEPTIMIU ALBINI” CUT

CUT

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ DAIA ROMÂNĂ

DAIA ROMÂNĂ

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ DOȘTAT

DOŞTAT

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ DRAȘOV

SPRING

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ FĂRAU

FĂRĂU

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „NICOLAE DRAGAN” GALDA DE JOS

GALDA DE JOS

0.45

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ GÂRBOVA

GÂRBOVA

0.46

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „EMIL RACOVIȚĂ ” GÎRDA DE SUS

GÂRDA DE SUS

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ HOPÂRTA

HOPÂRTA

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „HOREA” HOREA

HOREA

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI EMINESCU” IGHIU

IGHIU

0.28

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ ÎNTREGALDE

ÎNTREGALDE

0

1

LICEUL TEHNOLOGIC JIDVEI

JIDVEI

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ LIVEZILE

LIVEZILE

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ LOPADEA NOUĂ

LOPADEA NOUĂ

1.58

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „SIMION LAZAR” LUNCA MURESULUI

LUNCA MUREŞULUI

0.39

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „DR.PETRU SPAN” LUPȘA

LUPŞA

0.34

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ METEȘ

METEŞ

0.36

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ION BREAZU” MIHALȚ

MIHALŢ

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ MIRASLĂU

MIRĂSLĂU

0.51

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ MOGOȘ

MOGOŞ

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ NOȘLAC

NOŞLAC

0.55

1

GRADINITA ADVENTISTA CU PROGRAM PRELUNGIT „EMANUEL” OCNA MUREȘ

OCNA MUREŞ

2.44

1

LICEUL TEHNOLOGIC OCNA MUREȘ

OCNA MUREŞ

2.44

1

LICEUL TEORETIC „PETRU MAIOR” OCNA MURES

OCNA MUREŞ

2.44

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „LUCIAN BLAGA” OCNA MURES

OCNA MUREŞ

2.44

1

ȘCOALA POSTLICEALA „MED FARM SPERANTA” OCNA MURES

OCNA MUREŞ

2.44

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ OCOLIS

OCOLIŞ

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ OHABA

OHABA

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ PETRESTI

SEBEȘ

1.06

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ PIANU DE SUS

PIANU DE SUS

0.56

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „PROF. UNIV. DR. GHEORGHE BELEIU” POIANA VADULUI

POIANA VADULUI

0.95

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ PONOR

PONOR

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ POSAGA DE JOS

POŞAGA DE JOS

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „DEMETRIU RADU” RADESTI

RĂDEŞTI

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „SEBES PAL” RIMETEA

RIMETEA

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ RAMET

RÂMEŢ

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ ROȘIA DE SECAȘ

ROŞIA DE SECAŞ

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „SIMION BALINT” ROSIA MONTANA

ROŞIA MONTANĂ

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „SIMION PANTEA” SALCIUA

SĂLCIUA

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „DAVID PRODAN” SALISTEA

SĂLIŞTEA

0.43

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ SĂSCIORI

SĂSCIORI

0.46

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ION POP RETEGANUL” SÎNCEL

SÂNCEL

2.69

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „IOAN DE HUNEDOARA” SANTIMBRU

SÂNTIMBRU

0.33

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ SCĂRIȘOARA

SCĂRIŞOARA

0

1

COLEGIUL NATIONAL „LUCIAN BLAGA” SEBEȘ

SEBEŞ

1.06

1

GRADINITA „HEIDI” SEBEȘ

SEBEŞ

1.06

1

GRADINITA „SFANTUL NICOLAE” SEBEȘ

SEBEŞ

1.06

1

LICEUL CU PROGRAM SPORTIV ” FLORIN FLESERIU” SEBEȘ

SEBEŞ

1.06

1

LICEUL GERMAN SEBEȘ

SEBEŞ

1.06

1

LICEUL TEHNOLOGIC SEBEȘ

SEBEŞ

1.06

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAIL KOGALNICEANU” SEBEȘ

SEBEŞ

1.06

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 SEBEȘ

SEBEŞ

1.06

1

ȘCOALA POSTLICEALA HENRI COANDA SEBEȘ

SEBEŞ

1.06

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ SOHODOL

SOHODOL

2.4

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ STREMȚ

STREMŢ

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „IOSIF SARBU” ȘIBOT

ŞIBOT

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ ȘONA

ŞONA

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ ȘUGAG

ŞUGAG

0.35

1

LICEUL TEORETIC TEIUȘ

TEIUŞ

1.11

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „SIMION BARNUTIU” TIUR BLAJ

BLAJ

1.93

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „AVRAM IANCU ” UNIREA

UNIREA

1.02

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ VADU MOȚILOR

VADU MOŢILOR

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ION BIANU” VALEA LUNGA

VALEA LUNGĂ

0.32

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ VIDRA

VIDRA

0

1

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „IULIU MANIU” VINȚU DE JOS

VINŢU DE JOS

1.45

1

LICEUL „CORNELIU MEDREA” ZLATNA

ZLATNA

0.51

1

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Comuna Sohodol intră în scenariul „galben”. MĂSURI și RESTRICȚII stabilite de CJSU Alba. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) a stabilit vineri noi măsuri pentru diminuarea riscului de îmbolnăvire cu virusul Sars-Cov-2 la Sohodol. Comuna a intrat în scenariul „galben” după ce incidența a trecut de 2 la mie. 

Măsurile intră în vigoare începând cu data de 18 septembrie, ora 00:00, și au o durată de 14 zile (până în data de 1 octombrie, ora 24:00).

Potrivit CJSU, se vor aplica măsurile prevăzute în Hotărârea nr. 208 din 10.08.2021, art. 2, litera A și C.

Vezi HOTĂRÂREA nr.208 a CJSU Alba din 10.09.2021 (.pdf)

Măsuri generale, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile:

  1. Se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile publice închise, mijloacele de transport în comun, la locul de muncă, spații comerciale, precum și în spații publice deschise, cum ar fi, fără a se limita la acestea, piețe, târguri, bâlciuri, talciocuri, spațiile comerciale, stații pentru transportul în comun, precum și în alte zone cu potențial de aglomerare identificate la nivelul Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență de pe raza județului Alba;
  2. În funcție de evaluarea riscului, efectuată de medicul de medicina muncii al unității, pot exista unele excepții, astfel:
    – angajatul este singur în birou/toate persoanele din birou sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
    – persoana suferă de boli care afectează capacitatea de oxigenare;
    – persoana desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută etc.);
    – prezentatorii TV și invitații acestora, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;
    – copiii cu vârsta mai mică de 5 ani;
  3. În condiţiile art. 5 alin. (2) lit. d) şi alin. (3) lit. f) şi art. 17 din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare, pe durata stării de alertă, angajatorii dispun organizarea muncii la domiciliu sau în regim de telemuncă, acolo unde specificul activităţii permite, în condiţiile art. 108-110 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale celor stabilite prin Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activităţii de telemuncă, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. În situaţia în care nu se poate desfăşura activitatea de către salariat în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu şi în vederea evitării aglomerării transportului public, angajatorii din sistemul privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială, având un număr mai mare de 50 de salariaţi, au obligaţia organizării programului de lucru astfel încât personalul să fie împărţit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin o oră;
  5. Organizarea activităţii la locul de muncă se va realiza cu respectarea prevederilor legale emise de autorităţile competente în ceea ce priveşte prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii în muncă a lucrătorilor, ţinând cont şi de gradul de vaccinare a angajaţilor de la acel loc de muncă, atestat prin certificat de vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 prezentat de salariaţii pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, precum şi de numărul de angajaţi care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 şi care deţin şi prezintă angajatorului adeverinţă eliberată de medicul de familie;
  6. Sunt interzise organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, procesiuni, concerte sau alte tipuri de întruniri în spații deschise, precum și a întrunirilor de natura activităților culturale, științifice, artistice, sportive sau de divertisment în spații închise, cu excepția celor organizate și desfășurate potrivit pct. 7 – 20;
  7. Activitățile de pregătire fizică în cadrul structurilor și bazelor sportive, definite conform Legii educației fizice și sportului nr. 69/2000, cu modificările și completările ulterioare, constând în cantonamente, antrenamente și competiții sportive organizate pe teritoriul României, pot fi desfășurate numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;
  8. În spațiile închise sau deschise, competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între persoane, dacă incidența cumulată la 14 zile în județ/localitate este mai mare de 2/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății;
  9. În spațiile închise sau deschise, competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 75% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între persoane, dacă incidența cumulată la 14 zile în județ/localitate este mai mică sau egală cu 2/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății;
  10. În spațiile închise sau deschise competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la capacitatea maximă a spațiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății;
  11. Se permite desfășurarea de către sportivii profesioniști, legitimați și/sau de performanță a activităților de pregătire fizică în bazine acoperite sau aflate în aer liber, iar activitățile de pregătire fizică în spații închise sunt premise, emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;
  12. Activităţile instituţiilor muzeale, bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, studiourilor de producţie de film şi audiovizuală, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte, şcolilor populare, de artă şi de meserii, precum şi evenimentele culturale în aer liber se pot desfăşura numai în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii;
  13. Organizarea şi desfăşurarea activităţii instituţiilor publice sau private de cultură care administrează spaţii special destinate activităţilor cultural artistice în aer liber se pot realiza cu participarea a cel mult 1.000 de persoane pe scaune, cu asigurarea unei suprafeţe minime de 4 mp pentru fiecare persoană şi cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
  14. Activitatea cultelor religioase, inclusiv slujbele şi rugăciunile colective, se desfăşoară în interiorul şi/sau în afara lăcaşurilor de cult, cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne;
  15. Pentru prevenirea răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV-2, organizarea de procesiuni şi/sau pelerinaje religioase este permisă numai cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al Secretariatului de Stat pentru Culte;
  16. Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene cu un număr de participanți mai mare de 250 de persoane în interior și mai mare de 300 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
  17. Se permite organizarea de conferințe cu un număr de participanți mai mare de 300 de persoane în interior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARSCoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
  18. Se permit organizarea și desfășurarea de către instituțiile cu atribuții în domeniul apărării naționale, ordinii și siguranței publice, în aer liber, a activităților specifice, sub supravegherea unui medic epidemiolog;
  19. Se permit organizarea și desfășurarea activităților specifice din domeniul diplomatic, inclusiv la sediile misiunilor diplomatice și oficiilor consulare acreditate în România, astfel încât să fie asigurate o suprafață de minimum 4 mp pentru fiecare persoană participantă și respectarea regulilor de protecție sanitară;
  20. Se permite desfășurarea activităților de prevenire și combatere a pestei porcine africane prin vânători colective la care pot participa cel mult 20 de persoane;
  21. Pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2, în perioada stării de alertă se interzic efectuarea transportului rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum și suplimentarea unor curse regulate, potrivit reglementărilor în vigoare, în scopul participării la procesiunile și/sau pelerinajele religioase către locurile unde se desfășoară aceste activități;
  22. Activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spaţii închise este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00 – 24,00;
  23. Se instituie obligaţia instituţiilor şi autorităţilor publice, operatorilor economici şi profesioniştilor de a organiza activitatea astfel încât să asigure, la intrarea în sediu, în mod obligatoriu, triajul epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât şi pentru vizitatori, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne;
  24. Activitatea în creşe şi after-school-uri este permisă numai cu respectarea condiţiilor stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei, al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
  25. În cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ sunt permise activităţile didactice şi alte activităţi specifice, precum şi organizarea şi desfăşurarea examenelor pentru elevi/studenţi, cadre didactice, în condiţiile respectării măsurilor de prevenire, stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
  26. La apariția a 3 cazuri de infectare cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive, în spațiile destinate cazării elevilor sau studenților, se instituie măsura închiderii clădirii pentru o perioadă de 14 zile. Pentru elevii/studenții care nu au posibilitatea deplasării la domiciliu sau o altă locație se asigură de către unitatea/instituția de învățământ responsabilă cazarea în condiții de carantină, precum și măsurile necesare pentru sprijinirea asigurării necesităților de bază;
  27. În condițiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare, activitatea piețelor agroalimentare, inclusiv a piețelor volante, a târgurilor, bâlciurilor și a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerțului cu produse și servicii de piață în unele zone publice, cu modificările și completările ulterioare, se desfășoară în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, al ministrului sănătății și al ministrului muncii și protecției sociale;
  28. Transportul feroviar se desfăşoară cu respectarea măsurilor şi restricţiilor referitoare la igiena şi dezinfecţia spaţiilor comune din gări, halte, staţii sau puncte de oprire, a echipamentelor şi garniturilor de tren, procedurile şi protocoalele din interiorul gărilor, haltelor, staţiilor sau punctelor de oprire, dar şi în interiorul vagoanelor şi garniturilor de tren, gradul şi modul de ocupare a materialului rulant, regulile de conduită pentru personalul operatorilor şi pentru pasageri, precum şi privitor la informarea personalului şi pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor şi personalului ce activează în domeniul transportului feroviar, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
  29. Transportul rutier se desfăşoară cu respectarea măsurilor şi restricţiilor referitoare la igiena şi dezinfecţia mijloacelor de transport persoane, procedurile şi protocoalele din interiorul mijloacelor de transport, gradul şi modul de ocupare a mijloacelor de transport, regulile de conduită pentru personalul operatorilor şi pentru pasageri, precum şi privitor la informarea personalului şi pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor şi personalului ce activează în domeniul transportului rutier, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
  30. Transportul intern şi internaţional de mărfuri şi persoane se desfăşoară cu respectarea prevederilor din ordinul comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.

În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 2 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori se instituie următoarele măsuri:

  1. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi cu purtarea măştii de protecție;
  2. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane, iar organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori, cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, precum şi cu purtarea măştii de protecţie. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii;
  3. Organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare. Activitățile sunt interzise la nivelul județelor/localităților unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitor;
  4. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive etc.), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în exterior şi de maximum 100 de persoane în interior. La stabilirea numărului de persoane în exterior şi/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani;
  5. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, cu un număr de participanţi de maximum 300 de persoane în interior şi cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;
  6. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spaţiului în exterior, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;
  7. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spaţiului în interior în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
  8. Se permite organizarea de evenimente private aferente meselor festive, cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în exterior sau în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
  9. Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior și de maximum 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;
  10. Se permite organizarea de conferinţe cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în interior cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măştii de protecţie şi cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătăţii;
  11. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00 – 2,00;
  12. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00 – 2,00;
  13. Măsurile prevăzute la pct. 12-13 se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
  14. În cazul evenimentelor private aferente nunţilor şi botezurilor, activităţile prevăzute la pct. 12 – 14, se pot desfășura până la ora 2,00;
  15. În situaţia în care activitatea operatorilor economici prevăzuţi la pct. 12 şi 14 este restricţionată sau închisă se permite prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective;
  16. Activitatea în baruri, cluburi şi discoteci este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00 – 2,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
  17. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului;
  18. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activitatea în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;
  19. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
  20. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului;
  21. Activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spații închise este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00-24,00;
  22. Activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00-2,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.
  23. Se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de participanți de maximum 100 de persoane, cu respectarea următoarelor măsuri:

a) purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, de către toți participanții;

b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spațiul în care se desfășoară mitingul sau demonstrația;

c) menținerea distanței fizice de minimum 1 metru între participanți și asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp/persoană, acolo unde este posibil;

d) dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfășurării mitingului sau a demonstrației;

e) aplicarea regulilor de igienă colectivă și individuală pentru prevenirea contaminării și limitarea răspândirii virusului SARSCoV-2;

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Document de arhivă: Câți turiști s-au cazat în luna septembrie 1943 la unul dintre cele două hoteluri din Alba Iulia

Publicat

Foto: Arthur Bach

Direcţia Judeţeană Alba a Arhivelor Naţionale a prezentat vineri un tabel cu numărul de turiști cazați în luna septembrie 1943 la unul dintre cele două hoteluri din Alba Iulia.

Potrivit documentului, în urmă cu 78 de ani, la Hotelul „Dacia” (fostul Hotel Hungaria) au fost cazați în luna septembrie 816 turiști, printre care 165 militari, 135 funcționari, 108 comercianți, 42 studenți, 30 ingineri, 19 medici și 9 avocați.

Cei mai mulți dintre turiști (810) au stat până în 5 zile, iar cinci dintre aceștia au stat până în 15 zile. Doar un singur turist a stat până în 21 de zile.

Primele hoteluri din Alba Iulia

Istoria hotelurilor din Alba Iulia este marcată, la începuturile sale, de nume celebre. Axente Sever, fost prefect al revoluţiei române de la 1848 din Transilvania, s-a stabilit un timp la Cricău, lângă Alba Iulia, unde a luat în arendă o moşie a statului. Din dorinţa de a-şi rotunji veniturile, într-o perioadă în care situaţia sa materială nu era strălucită, Axente Sever a înfiinţat un hotel la Alba Iulia. Să nu ne închipuim că era vorba de un edificiu mare, etajat. El cumpărase sau închiriase o clădire potrivită, cu câteva camere, în care îi găzduia pe cei care stăteau de azi pe mâine în oraş. În 1874, a avut satisfacţia de a-i oferi ospitalitate în hotelul său marelui istoric Bogdan Petriceicu Hasdeu, al cărui turneu documentar prin Transilvania cuprindea şi colecţiile Bibliotecii Batthyaneum. Cam în acelaşi timp au fost înălţate în Alba Iulia două stabilimente care îşi meritau denumirea de hoteluri, fără a impresiona totuşi prin dimensiuni.

Primul era situat pe strada Promenadei, numită din 1922 strada General Constantin Coandă, iar astăzi, spre derutarea celor mai mulţi dintre trecători, Frédéric Mistral. Este vorba de Hotelul Europa, care se înfăţişa în vremurile sale bune ca o bijuterie arhitectonică a neogoticului transilvănean. Clădirea sa a fost înălţată pe locul Hanului „La Istrătoaie”, unde a tras Mihai Eminescu în august 1866, când a venit la Alba Iulia pentru a participa la adunarea generală a „Astrei”. Rolul său nu a fost doar acela de a oferi loc de odihnă călătorilor. Ca şi reduta oraşului, situată vizavi, în parc, salonul Hotelului Europa, ca şi cele ale Hotelului Hungaria, au găzduit adesea conferinţe, reprezentaţii muzicale şi teatrale. De prin anii 20, în Hotel Europa se afla sediul comitetului judeţean Alba al Partidului Naţional Liberal, nu departe de locuinţa preşedintelui acestuia, avocatul Camil Velican.

„În anii celui de-al Doilea Război Mondial, acolo îşi avea sediul Chestura Poliţiei. După război s-au instalat în acelaşi loc prăvălii şi birouri. Prin 1960, hazardul furiei demolărilor comuniste, care abia se prefigura, s-a îndreptat spre delicata structură a Hotelului Europa. Pe latura vestică a zonei denumite Hunyaditér (Piaţa Huniade), azi Piaţa Iuliu Maniu, a fost înălţată în 1887 cea mai impozantă clădire de până atunci din oraşul de jos. Este vorba de Hotelul Hungaria, expresie arhitectonică reuşită a stilului neoclasic. Restaurantul hotelului cuprindea salonul mare, cafeneaua şi sala oglinzilor, spaţiu mai elegant rezervat persoanelor şi evenimentelor mai speciale. Cazinoul civil din oraşul de jos   Momentul în care existenţa Hotelului Hungaria s-a intersectat cu istoria mare a fost ziua de 30 noiembrie 1918. Aici şi-a stabilit sediul Comisia de verificare a Marii Adunări Naţionale, care a validat credenţionalele (mandatele) deputaţilor. În salonul hotelului a avut loc, tot la 30 noiembrie, conferinţa la care au participat lideri ai celor două grupări politice româneşti, Partidul Naţional Român şi Partidul Social Democrat, care au ajuns, în urma unor dezbateri aprinse, la forma general-acceptată a Rezoluţiei Unirii, care a fost votată a doua zi, la 1 decembrie 1918”, mai afirmă istoricul de la Muzeul Unirii.

Dacă la Europa, se întruneau liberalii, Hotelul Hungaria, devenit Hotel Dacia, a fost locul în care îşi ţinea adunările comitetul judeţean Alba al Partidului Naţional Român, din 1926 al Partidului Naţional Ţărănesc, prezidat de avocatul Ioan C. Pop.

Într-o zi tristă a anului 1988, hotelul, care purta acum numele de Apulum, a fost demolat. Comuniştii români, cei din capitală şi cei din Alba Iulia, au dovedit că pot să radă de pe faţa pământului fără remuşcări un monument al Unirii, eveniment pe care, de altfel, nu osteneau să-l aniverseze şi să-l preamărească.

sursa: edu.kindergraf.ro/BBB, Arhive Alba

credite foto: Muzeul Unirii/Arthur Bach

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Președintele Klaus Iohannis vine în județul Alba. Participă la prezentarea noului Dacia Duster, la terenul de golf de la Pianu

Publicat

Președintele Klaus Iohannis se va afla sâmbătă în județul Alba, unde va participa la un eveniment organizat de compania Dacia Renault.

Este vorba despre decernarea premiilor Cupei de Golf „Paul Tomiță” și prezentarea noului model de Dacia Duster, care va avea loc la Golf Club „Paul Tomiță”, Pianu de Jos, comuna Pianu.

Potrivit programului oficial al acestuia, acesta va sosi la terenul de golf la ora 15.00.

Președintele a fost la terenul de golf de acolo de mai multe ori în ultimii ani.

Primul teren de golf din România

Terenul de golf de la Pianu de Sus a fost înființat de Paul Tomiță, în prima jumătate a anulor 90. A fost primul teren privat de golf din România.

Paul Tomiță s-a născut în comună în 1914 și, în lunga sa carieră, i-a avut drept elevi pe Regele Mihai, membrii ai marilor familii Cantacuzino, Ghica, Brâncoveanu, Știrbei, Bibescu, alte mari personalităţi ale vremii, precum și mulți ambasadori și diplomați.

În perioada anilor 1968-1973, la insistențele unor personalități de peste hotare și sponsorizat de Firma Dunhill, Paul Tomiță a reușit să participe la Campionate Mondiale de Golf organizate în 8 țări.

Clubul de golf de la Pianu de Jos este unul dintre locurile preferate de președintele Klaus Iohannis, din județul Alba.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate