Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Măsuri de sprijin pentru salariați şi angajatori, pregătite de Guvern. Scheme de finanțare cu impact bugetar de 2,5 miliarde lei


Publicat

Guvernul urmează să adopte, în şedinţa de vineri, un pachet de măsuri de sprijin pentru angajaţii şi angajatorii care se confruntă cu situaţii de diminuare a contractelor, respectiv a cifrei de afaceri.

Măsurile sunt incluse proiectul de ordonanţă de urgenţă privind instituirea unor măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă.

„Proiectul de act normativ reglementează o măsură de sprijin pentru revenirea în activitate, sub forma unei scheme de finanţare temporară a angajaţilor care vor avea program redus de muncă. Având în vedere apariţia unor situaţii cu caracter imprevizibil şi excepţionale care determină stabilirea de reguli specifice pentru anumite domenii de activitate privind asigurarea continuităţii activităţii în condiţii de securitate şi sănătate în muncă, astfel încât activitatea să fie menţinută la un flux continuu şi operată sub anumiţi parametri de eficienţă economică, prin prezentul act normativ se stabileşte posibilitatea acordată angajatorului de reducere a timpului de muncă al salariaţilor, cu cel mult 50% din durata prevăzută în contractul individual de muncă, cu repartizarea corespunzătoare a programului de lucru şi reducerea corespunzătoare a salariului. Pe durata reducerii timpului de muncă, salariaţii beneficiază de o indemnizaţie de 75% din diferenţa dintre salariul de bază brut prevăzut în contractul individual de muncă şi salariul de bază brut aferent orelor de muncă efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de muncă”, se arată în nota de fundamentare a proiectului, dezbătut în şedinţa de guvern de săptămâna trecută.

Tot acolo se precizează că pe perioada reducerii temporare a activităţii cauzată de existenţa stării de urgenţă/alertă/asediu, salariatul beneficiază de toate celelalte drepturi aferente timpului normal de muncă prevăzut în contractul individual de muncă anterior reducerii unilaterale a timpului de muncă corespunzător timpului de muncă efectiv lucrat.

„În reglementarea cuprinsă în proiectul de act normativ, această măsură se propune a fi aplicată ori de către ori se instituie stare de urgenţă/alertă/asediu, în condiţiile legii”, conform notei de fundamentare.

În document se menţionează că prin proiectul de OUG se are în vedere şi sprijinirea altor categorii de persoane care realizează venituri în regim independent, respectiv „alţi profesionişti, astfel cum sunt reglementaţi de articolul 3 alineat (2) din Legea 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, a căror activitate este redusă ca urmare a instituirii stării de urgenţă/alertă/asediu”.

„Pentru aceştia, prin proiectul de act normativ se propune ca pe perioada stării de urgenţă/alertă/asediu să se acorde o indemnizaţie lunară de 41,5% din câştigul salarial mediu brut, de la bugetul de stat, prin Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, pe baza cererii şi a declaraţiei pe propria răspundere”, se spune în nota de fundamentare.

Totodată, se instituie măsuri de stimulare a ocupării, acordate pentru o perioadă de trei luni de la intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţă, care vizează, în principal, domeniile afectate de întreruperea sau restrângerea activităţii ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2.

Măsurile au în vedere zilierii şi persoanele care lucrează în baza unui contract de muncă pe perioadă determinată pentru activităţi sezoniere.

Astfel, pentru zilieri se propune acordarea unei sume de „35% din remuneraţia cuvenită/ zi de muncă”, iar pentru sezonieri, acordarea unei indemnizaţii, reprezentând „41,5% din salariu, dar nu mai mult de 41,5% din câştigul salarial mediu brut pe economie, aferent perioadei lucrate”.

Totodată, prin proiectul de OUG, în vederea impulsionării angajatorilor de a utiliza telemunca, se propune „acordarea o singură dată a unei sume de 2.500 lei pentru angajaţii care au lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgenţă sau de alertă pentru cel puţin 15 zile, pentru achiziţionarea de pachete de bunuri şi servicii tehnologice necesare desfăşurării activităţii în regim de telemuncă”.

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a precizat la finalul şedinţei de guvern de săptămâna trecută că impactul bugetar pentru toate măsurile din pachet este estimat la 2,5 miliarde de lei.

„Estimăm un impact bugetar pentru toate aceste măsuri de 2,5 miliarde de lei şi estimarea noastră, urmând să fim constant atenţi la ceea ce se va întâmpla în piaţă, este că un număr de aproximativ 700.000 de persoane şi profesionişti ar putea beneficia de această nouă măsură. Suntem receptivi la toate semnalele pe care le-am primit. Această măsură privind munca flexibilă – ca şi toate celelalte – a fost gândită împreună cu partenerii sociali, a fost o măsură care ţine cont de toate evoluţiile care au loc pe piaţa muncii şi de toate semnalele pe care le avem de la angajatori”, a afirmat ministrul.

Pe agenda şedinţei de guvern mai figurează un proiect de ordonanţă de urgenţă privind „reglementarea unor măsuri” referitoare la acordarea de sporuri pentru comitetul director şi altor categorii de angajaţi ai DSP-urilor.

În nota de fundamentare se arată că: prin proiectul de act normativ „se creează cadrul legal astfel încât până la data încetării stării de alertă, instituită în condiţiile legii, comitetul director beneficiază de un spor pentru condiţii epidemiologice deosebite de 40% la salariul de bază, iar funcţionarii publici care desfăşoară activităţi în domeniul controlului în sănătatea publică, din cadrul direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, beneficiază de un spor de 30% la salariul de bază, cu scopul ajustării diferenţelor salariale dintre categoriile de personal din cadrul direcţiilor de sănătate publică implicate în aplicarea măsurilor impuse pe perioada stării alertă, în vederea atragerii de personal calificat pe de o parte, cât şi menţinerii celui existent pe de altă parte, în condiţiile în care numărul angajaţilor din aceste instituţii este unul redus”.

sursă: Agerpres

foto: arhivă



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

TOATE școlile vor fi închise timp de trei zile, înainte și după alegeri. Monica Anisie: Cursurile vor fi continuate online

Publicat

Toate școlile își suspendă cursurile fizic timp de 3 zile, înainte și după alegeri, anunță ministrul Educației, Monica Anisie, potrivit StirileProTV. Orele vor continua online, a precizat Anisie.

Cursurile din instituțiile de învățământ, adică școli, grădinițe și licee vor fi suspendate vineri, 25 septembrie, luni 28 septembrie și marți, 29 septembrie.

Prin închiderea școlilor, practic acestea vor funcționa la fel ca în scenariul roșu, cu toate cadrele didactice acasă, toți elevii acasă și cursuri desfășurate online.

Urmează ca luni dimineață să fie stabilit dacă această măsură de supendare a cursurilor fizice va fi luată și pentru ziua de joi, 24 septembrie, a mai spus ministrul.

Luni și marți cursurile fizic rămân suspendate pentru a se igieniza și dezinfecta toate sălile în care a avut loc procesul electoral.”

Sursă: Edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Președintele UDMR Alba: Prefectul refuză să îl elibereze din funcție pe primarul demisionar din Rimetea

Publicat

Președintele UDMR Alba, Arpad Ladanyi îl acuză pe Prefectul județului, Nicolae Albu, că refuză să îl elibereze din funcția de primar al comunei Rimetea, pe Szocs Francisc, care și-a dat demisia din partid în urmă cu mai multe luni. 

”Deși Szocs Francisc și-a dat demisia din UDMR din data de 30 iulie – ceea ce are ca și consecință încetarea mandatului de primar de drept – prefectul refuza emiterea ordinului de încetare, astfel Szocs Francisc exercită în continuare atribuțiile de primar al Comunei Rimetea.

CITEȘTE ȘI: Demisie-surpriză a unui primar din Alba. Partidul cu care a câștigat alegerile în 2016 a notificat Prefectura

Refuzul prefectului de a emite ordinul de încetare a mandatului de primar întrunește elementele constitutive al infracțiunii de abuz în serviciu”, a declarat pentru alba24.ro, Arpad Ladany, președintele UDMR Alba.

În replică, contactat de alba24.ro, Prefectul Nicolae Albu a declarat că nu există rea voință sau discriminare. Acesta a spus că procedura a fost demarată de către Instituția Prefectului, după solicitarea UDMR și că termenul de rezolvare a cererii este de 30 de zile.

Mai mult de atât, Albu a declarat că cererea este înregistrată și prelucrată la biroul juridic al instituției.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Captură impresionantă de droguri a procurorilor DIICOT Alba Iulia: Cocaină în valoare de 80.000 de euro, în urma unui flagrant

Publicat

droguri

Procurorii Serviciului Teritorial DIICOT Alba Iulia au făcut o captură impresionantă de droguri în valoare de aproximativ 80.000 de euro. 

Potrivit surselor juridice alba24.ro, în urma unui flagrant realizat de procurorii DIICOT și forțe de intervenții, în urmă cu câteva zile, asupra unui bărbat au fost găsite aproape 800 de grame de cocaină.

Prețul de vânzare pe stradă al unui gram de cocaină se ridică și la 100 de euro.

Bărbatul asupra cărora au fost găsite drogurile a fost arestat preventiv pentru 30 de zile, decizia fiind luată de magistrații Tribunalului Alba, la propunerea procurorilor DIICOT.

sursă foto: arhiva alba24.ro, rol ilustrativ.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, vrea reluarea proiectului de regionalizare a României: ”Se vorbea de acei guvernatori pe zone”

Publicat

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, a declarat vineri că intenționează reluarea proiectului de regionalizare a României, într-o viitoare guvernare social-democrată.

În opinia sa, aceasta ar presupune reforma administrativ-teritorială a României.

„Îmi aduc aminte în programul de regionalizare când se vorbea de acei guvernatori pe zone, pe sistemul francez, de fapt asta era ideea principală, ca în aceleaşi zone să nu existe diferenţe majore de dezvoltare.

Şi cred că nu ar fi rău ca într-o viitoare guvernare să reîncepem acea discuţie care a fost implementată în Polonia şi a avut un randament foarte bun”, a declarat Ciolacu în Hunedoara.

Un proiect vechi, îngropat între timp de politicieni, se vorbea despre opt regiuni, păstrând în același timp judeţele. Tot atunci se vorbea și despre parlamente regionale și de păstrarea celei mai mari părți a banilor din taxe și impozite în zonele în care au fos colectaţi.

Actuala împărțire a României datează din 1968, iar datele financiare arată că cele mai multe dintre cele 3.000 de comune și orașe mici sunt falimentare, neputând să-și acopere costurile de funcționare.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate