Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Măsuri de sprijin pentru salariați şi angajatori, pregătite de Guvern. Scheme de finanțare cu impact bugetar de 2,5 miliarde lei


Publicat

Guvernul urmează să adopte, în şedinţa de vineri, un pachet de măsuri de sprijin pentru angajaţii şi angajatorii care se confruntă cu situaţii de diminuare a contractelor, respectiv a cifrei de afaceri.

Măsurile sunt incluse proiectul de ordonanţă de urgenţă privind instituirea unor măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă.

„Proiectul de act normativ reglementează o măsură de sprijin pentru revenirea în activitate, sub forma unei scheme de finanţare temporară a angajaţilor care vor avea program redus de muncă. Având în vedere apariţia unor situaţii cu caracter imprevizibil şi excepţionale care determină stabilirea de reguli specifice pentru anumite domenii de activitate privind asigurarea continuităţii activităţii în condiţii de securitate şi sănătate în muncă, astfel încât activitatea să fie menţinută la un flux continuu şi operată sub anumiţi parametri de eficienţă economică, prin prezentul act normativ se stabileşte posibilitatea acordată angajatorului de reducere a timpului de muncă al salariaţilor, cu cel mult 50% din durata prevăzută în contractul individual de muncă, cu repartizarea corespunzătoare a programului de lucru şi reducerea corespunzătoare a salariului. Pe durata reducerii timpului de muncă, salariaţii beneficiază de o indemnizaţie de 75% din diferenţa dintre salariul de bază brut prevăzut în contractul individual de muncă şi salariul de bază brut aferent orelor de muncă efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de muncă”, se arată în nota de fundamentare a proiectului, dezbătut în şedinţa de guvern de săptămâna trecută.

Tot acolo se precizează că pe perioada reducerii temporare a activităţii cauzată de existenţa stării de urgenţă/alertă/asediu, salariatul beneficiază de toate celelalte drepturi aferente timpului normal de muncă prevăzut în contractul individual de muncă anterior reducerii unilaterale a timpului de muncă corespunzător timpului de muncă efectiv lucrat.

„În reglementarea cuprinsă în proiectul de act normativ, această măsură se propune a fi aplicată ori de către ori se instituie stare de urgenţă/alertă/asediu, în condiţiile legii”, conform notei de fundamentare.

În document se menţionează că prin proiectul de OUG se are în vedere şi sprijinirea altor categorii de persoane care realizează venituri în regim independent, respectiv „alţi profesionişti, astfel cum sunt reglementaţi de articolul 3 alineat (2) din Legea 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, a căror activitate este redusă ca urmare a instituirii stării de urgenţă/alertă/asediu”.

„Pentru aceştia, prin proiectul de act normativ se propune ca pe perioada stării de urgenţă/alertă/asediu să se acorde o indemnizaţie lunară de 41,5% din câştigul salarial mediu brut, de la bugetul de stat, prin Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, pe baza cererii şi a declaraţiei pe propria răspundere”, se spune în nota de fundamentare.

Totodată, se instituie măsuri de stimulare a ocupării, acordate pentru o perioadă de trei luni de la intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţă, care vizează, în principal, domeniile afectate de întreruperea sau restrângerea activităţii ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2.

Măsurile au în vedere zilierii şi persoanele care lucrează în baza unui contract de muncă pe perioadă determinată pentru activităţi sezoniere.

Astfel, pentru zilieri se propune acordarea unei sume de „35% din remuneraţia cuvenită/ zi de muncă”, iar pentru sezonieri, acordarea unei indemnizaţii, reprezentând „41,5% din salariu, dar nu mai mult de 41,5% din câştigul salarial mediu brut pe economie, aferent perioadei lucrate”.

Totodată, prin proiectul de OUG, în vederea impulsionării angajatorilor de a utiliza telemunca, se propune „acordarea o singură dată a unei sume de 2.500 lei pentru angajaţii care au lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgenţă sau de alertă pentru cel puţin 15 zile, pentru achiziţionarea de pachete de bunuri şi servicii tehnologice necesare desfăşurării activităţii în regim de telemuncă”.

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a precizat la finalul şedinţei de guvern de săptămâna trecută că impactul bugetar pentru toate măsurile din pachet este estimat la 2,5 miliarde de lei.

„Estimăm un impact bugetar pentru toate aceste măsuri de 2,5 miliarde de lei şi estimarea noastră, urmând să fim constant atenţi la ceea ce se va întâmpla în piaţă, este că un număr de aproximativ 700.000 de persoane şi profesionişti ar putea beneficia de această nouă măsură. Suntem receptivi la toate semnalele pe care le-am primit. Această măsură privind munca flexibilă – ca şi toate celelalte – a fost gândită împreună cu partenerii sociali, a fost o măsură care ţine cont de toate evoluţiile care au loc pe piaţa muncii şi de toate semnalele pe care le avem de la angajatori”, a afirmat ministrul.

Pe agenda şedinţei de guvern mai figurează un proiect de ordonanţă de urgenţă privind „reglementarea unor măsuri” referitoare la acordarea de sporuri pentru comitetul director şi altor categorii de angajaţi ai DSP-urilor.

În nota de fundamentare se arată că: prin proiectul de act normativ „se creează cadrul legal astfel încât până la data încetării stării de alertă, instituită în condiţiile legii, comitetul director beneficiază de un spor pentru condiţii epidemiologice deosebite de 40% la salariul de bază, iar funcţionarii publici care desfăşoară activităţi în domeniul controlului în sănătatea publică, din cadrul direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, beneficiază de un spor de 30% la salariul de bază, cu scopul ajustării diferenţelor salariale dintre categoriile de personal din cadrul direcţiilor de sănătate publică implicate în aplicarea măsurilor impuse pe perioada stării alertă, în vederea atragerii de personal calificat pe de o parte, cât şi menţinerii celui existent pe de altă parte, în condiţiile în care numărul angajaţilor din aceste instituţii este unul redus”.

sursă: Agerpres

foto: arhivă



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Comunicat RER Vest-RETIM: Apel către voluntarii de mediu. Implică-te pentru Alba Iulia curată!

Publicat

Începând cu 1 decembrie 2021, Asocierea RER Vest-RETIM este noul operator de salubrizare în Alba Iulia. Lansăm un apel deschis către voluntarii de mediu pentru a se implica în activitatea de informare și conștientizare a cetățenilor privind regulile de colectare separată a deșeurilor.

Ce intenționăm să facem?

Colectarea separată a deșeurilor este încă o mare provocare. Regulile de colectare separată încă nu sunt suficient cunoscute, după cum există și convingerea multor cetățeni că „oricum nu contează pentru că se colectează amestecat și totul ajunge la groapa de gunoi”.

În noul sistem de colectare există toată infrastructura necesară (recipiente destinate fiecărei categorii de deșeu, mașini dedicate pentru colectarea separată, stație de sortare a deșeurilor), trebuie doar să depunem puțin efort pentru a face sistemul să funcționeze.

Pentru aceasta, pe lângă informarea și publicitatea pe care o facem prin mediile de comunicare cunoscute (ziare online, radio, social media, etc) vrem să demarăm o acțiune prin care să interacționăm direcat cât mai mult cu fiecare cetățean în parte.

Vom începe cu zona de blocuri, unde se înregistrează și cele mai mari probleme legate de colectarea separată și de modul de depozitare a deșeurilor. Știm că atunci când discuți personal cu un cetățean acesta răspunde pozitiv; este necesară participarea fiecăruia dintre noi, în mod egal, fiind foarte important să începem cât mai repede această schimbare a comportamentului nostru în ceea ce privește gestionarea deșeurilor.

De ce apelăm la voluntari?

Pentru că ne dorim un efect multiplicator în societate, astfel încât să scurtăm perioada de tranziție către noul sistem de colectare separată.

Cum putem colabora?

Dorim să-i implicăm pe toți cei cărora le pasă, activiști cu experiență sau simpli cetățeni care doresc să participe și să ni se alăture într-o acțiune de monitorizare continuă a punctelor de colectare a deșeurilor.

Ce vom face împreună cu voluntarii?

În prealabil vom instrui echipele referitor la regulile de colectare separată și de bună practică; avem pregătite materiale pe care să le distribuim cetățenilor
Vom face “de gardă” la punctele de colectare și vom consilia pe loc cetățenii despre cum trebuie depozitate corect deșeurile în fiecare container.
Ne bucurăm să ni te alături, te asigurăm că va fi o experiență interesantă și că rezultatele se vor vedea într-un timp scurt!

Pentru a participa la actiune te rugăm să ne suni la 0799109503,

Colectarea separată a deșeurilor este o obligație legală

În conformitate cu OUG 92/2021, toți producătorii și deținătorii de deșeuri au obligaţia să colecteze deşeurile separat şi să nu le amestece cu alte deşeuri sau materiale cu proprietăţi diferite. Deșeurile trebuie sortate și depuse corespunzător în recipientele de la platformele de la blocuri, astfel:

– RECIPIENTUL VERDE – ambalaje din sticlă (exclus plastic, PET etc)

– CONTAINERUL GALBEN – deșeuri reciclabile din plastic (ambalaje de PET) și metal (doze și conserve)

– CONTAINERUL ALBASTRU – deșeuri din hârtie și carton

– CONTAINERUL NEGRU – orice deșeu menajer rămâne după folosirea corectă a recipientelor colorate de mai sus. Excluse: deșeuri voluminoase, deșeuri periculoase, deșeuri din construcții sau deșeuri verzi (crengi, frunze etc.)

Ghidul complet de colectare separată pentru blocuri, precum și pentru case îl găsiți aici – https://rervest.ro/utile/zona-alba/ sau https://retim.ro/alba

Pentru înscriere în programul de voluntariat, scrieți-ne pe adresa de email sesizari.alba@rervest.ro sau ne puteți suna la numărul de Call Center +40374885694, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

DSP Alba: Vaccinul Moderna, disponibil la centrul de la Liceul ”Alexandru Domșa” din Alba Iulia, de joi

Publicat

dsp alba directia de sanatate publica

Direcția pentru Sănătate Publică (DSP) Alba a anunțat că de joi, 2 decembrie, se face vaccinare și cu serul de la Moderna la centrul din Alba Iulia de la Liceul ”Alexandru Domșa”.

În această locație se poate face imunizare cu trei tipuri de vaccin: Pfizer, Johnson&Johnson și Moderna.

Centrele de vaccinare din județul Alba:

Alba Iulia

  • Centrul de vaccinare de la Liceul ”Alexandru Domșa” (Pfizer, Moderna și Johnson&Johnson) – program 8.00-20.00 – telefon 0768572925
  • Centrul de vaccinare de la Sala de Sport a Universității ”1 Decembrie 1918” (Pfizer) – program program 8.00-20.00 – telefon 0769769790

Sebeș – Centrul de zi pentru persoane vârstnice Sebeș (Pfizer, Johnson&Johnson) – program 8.00-20.00 – telefon 0712010360

Blaj – Centrul Cultural ”Iacob Mureșianu” (Pfizer) – program 8.00-20.00  – telefon 0712010365

Aiud – Sala de sport (Pfizer, Johnson&Johnson) – program 8.00-20.00 – telefon 0777910194

Câmpeni – Sala de sport a Liceului Tehnologic Silvic Câmpeni (Pfizer, Johnson&Johnson) – program 8.00-20.00 – telefon 0712010371

Cugir – Centrul Cultural Cugir (Pfizer) – program 8.00-20.00 – telefon 0777910195

Teiuș – Sala de sport (Pfizer) – program 8.00-20.00 – telefon 0761112349

Ocna Mureș – Sala de spor a Școlii Gimnaziale ”Lucian Blaga” (Pfizer) – program program 8.00-15.00 – 0790238425

Zlatna – Cantina Liceului ”Corneliu Medrea” (Pfizer) – program 14.00–20.00 – 0786809506

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

29 noiembrie: 1.096 cazuri COVID și 92 decese în România, înregistrate în ultimele 24 de ore. Bilanțul parțial

Publicat

Au fost înregistrate 1.096 cazuri noi de COVID, în ultimele 24 de ore, potrivit datelor transmise luni, 29 noiembrie, de Grupul de Comunicare Strategică. 

Au fost confirmate 107 decese, din care 15 anterioare (față de 87 în 24 de ore, cu o zi în urmă).

Comparativ, cu o zi în urmă erau raportate 1.377 cazuri în 24 de ore.

”Conform datelor existente la nivelul CNCCI la data de 29 noiembrie 2021, ora 10.00, în intervalul de 24 de ore, au fost înregistrate 1.096 de cazuri de persoane pozitive cu SARS-COV-2. De asemenea, au fost raportate 107 decese dintre care 15 anterioare”, a transmis Grupul de Comunicare Strategică.

Datele vor fi completate la ora 13.00. Revenim cu amănunte.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Transporturilor a verificat lotul 2 al A10 Sebeș-Turda, ”fără să știe nimeni”. Autostrada se deschide cu restricții

Publicat

Lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda va fi deschi, potrivit noului ministru al Transporturilor Sorin Grindeanu, în ciuda problemelor care mai sunt încă în zonă. 

Ministrul spune că a intrat pe acest tronson vineri seară „fără să știe, nimeni”, alături de un coleg din Parlament și l-a testat.

„Dacă nu e nimic care să pună în pericol siguranța celor din trafic, vom da drumul la acest lot, îmi voi asumă acest lucru. Este noaptea minții să ai 25 de kilometri de autostradă gata, să nu îi inaugurezi, să nu cauți o soluție astfel încât pe acel kilometru să existe restricții și să stai cu acest lot până la primăvară când permit lucrările”, a declarat Sorin Grindeanu.

Este vorba despre un kilometru în zona Oiejdea, afectat de aluncări de teren.

Autorităţile vor ca pe 1 Decembrie să dea drumul traficului pe porţiunea de 24 de kilometri de şosea de mare viteză care leagă Alba-Iulia de Aiud ceea ce va face ca A10 Sebeș- Turda să devină prima autostradă complet finalizată din România de la Revoluție.

Deschiderea acestui lot le va permite şoferilor să circule pe autostradă de la Sibiu până dincolo de Cluj-Napoca, la Nădășelu. Sunt aproape 200 de kilometri de autostradă fără întrerupere, dar cu multe restricții.

Vezi și A10 Sebeș -Turda: Șapte ani pentru 70 de kilometri. România deschide de Ziua Națională prima autostradă terminată după Revoluție

Problemele încep pe A1, între Sibiu și Sebeș unde sunt restricții în fiecare zi pe segmentele în care apar crăpături pe asfalt și unde, în 2014, autostrada s-a stricat imediat după construire și a stat închisă ani de zile.

Tronsonul Sebes-Turda a fost împărțit în patru loturi:

Lot 1 – 17,00 km de la intrarea pe autostrada în Sebes până la Pârâul Iovului,

constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL.

Cost: 541.739.137 lei fara TVA

Lot 2 – 24,25 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud; constructori:

asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL.

Cost: 549.332.494 lei fără TVA.

Lot 3 – 12,45 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea,

constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A.

Cost: 420.511.921 lei fără TVA

Lot 4 – 16,30 km de la nodul Decea până în Turda,

constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH.

Cost: 470.004.894 lei fără TVA

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate