Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

MIERCURI: Şedinţă la Consiliul Local AIUD. Închiriere de parcări, lista pentru locuinţe, modernizarea unui drum judeţean şi bază sportivă


Publicat

primaria aiudConsilierii locali din Aiud se reunesc miercuri, 29 aprilie, de la ora 10.00, în şedinţă ordinară, cu 21 proiecte pe ordinea de zi. Vor avea de aprobat Strategia de Dezvoltare 2014-2020 a municipiului Aiud, lista de priorităţi cuprinzând solicitanţii îndreptăţiţi să primească o locuinţă liberă din fondul locativ de stat, modernizarea drumului judeţean 107 I, între Aiud, Râmeţ, Geogel şi Bucium Sat, în cooperare cu CJ Alba, participarea primăriei ca membru afiliat la Bursa Română de Mărfuri, regulament pentru parcări publice şi documentaţie pentru amenajarea zonei „Cartodrom” în zonă de sport și agrement.

Proiectul ordinii de zi:

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Strategiei de Dezvoltare 2014-2020 a Municipiului Aiud

2. Proiect de hotărâre privind atribuirea în proprietate a unor terenuri, conform art. 36 din Legea nr. 18/1991, republicată, privind fondul funciar, cu modificările și completările ulterioare.

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuţie al Spitalului Municipal Aiud cumulat la 31.03.2015.

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuţie al Serviciului Public Administraţia Patrimoniului Local Aiud cumulat la 31.03.2015.

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuţie al Centrului Cultural „Liviu Rebreanu” Aiud cumulat la 31.03.2015.

6. Proiect de hotărâre privind aprobarea execuţiei bugetelor la secţiunea de funcţionare şi secţiunea de dezvoltare cumulate la 31.03.2015 pentru Municipiul Aiud.

7. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2015 al Serviciului Public Administraţia Patrimoniului Local .

8. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2015 al Spitalului Municipal Aiud.

9. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului Municipiului Aiud pe anul 2015

10. Proiect de hotărâre privind aprobarea listei de priorităţi cuprinzând solicitanţii îndreptăţiţi să primească o locuinţă liberă din fondul locativ de stat.

11. Proiect de hotărâre privind modificarea Regulamentului-cadru de închiriere a spațiilor excedentare din unitățile de învățământ de pe raza teritorial-administrativă a Municipiului Aiud aprobat prin HCL nr. 152/2014 (se elimină sintagma „cu acordul Inspectoratului Şcolar Judeţean Alba”, închirierea se aprobă prin HCL şi/sau hotărâre în CA al unităţii de învăţământ şi se face de către titularul dreptului de administrare al spaţiului, care are dreptul la o cotă parte de 50% din chirie)

12. Proiect de hotărâre privind aprobarea Acordului de Parteneriat între Municipiul Aiud şi Consiliul Judeţean Alba, în vederea accesării şi implementării proiectului „Modernizare drum judeţean DJ 107 I: Aiud (DN1) – Aiudul de Sus – Râmeţ – Brădeşti – Geogel – Măcăreşti – Bârleşti – Izbita – Coleşeni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu) km 0+000 – km. 76+540, jud. Alba şi predarea documentaţiilor tehnice aferente Str. Avram Iancu şi Str. Moţilor.

13. Proiect de hotărâre privind participarea Municipiului Aiud ca membru afiliat la Bursa Română de Mărfuri.

14. Proiect de hotărâre privind completarea Anexei 1D la HCL nr. 242 din 17 decembrie 2014 de aprobare a impozitelor şi taxelor locale pentru anul fiscal 2015 în Municipiul Aiud.

15. Proiect de hotărâre privind aprobarea Convenției de constituire a dreptului de uz și servitute pentru suprafața de 16 mp teren situat administrativ în Aiudul de Sus, la intersecția străzilor Abrudului cu Gorunului în favoarea Electrica Distribuție Transilvania Sud SA, Sucursala Alba, în scopul realizării lucrării „INT LEA 0.4 KW PT21” Aiud.

16. Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Regulamentului Cadru de închiriere a parcărilor în Municipiul Aiud, aprobat prin HCL nr. 250/17.12.2014 și închirierea a 63 de parcele de teren situate în Aiud, Piaţa Cuza Vodă, cu destinaţia de parcări auto închiriate, pentru autoturisme.

17. Proiect de hotărâre privind însușirea documentației de identificare, schimbarea destinației construcției, modificarea suprafeței și întabulare Cămin Cultural Gîrbova de Jos, str. Gh. Asachi, nr. 63, înscris în CF nr. 70260 Aiud, nr. top. 333/2, 334/2, 335/2, curți, construcții intravilan, în suprafața 2554 m2, proprietar Statul Român , în cotă de 1/1 părţi.

18. Proiect de hotărâre privind aprobarea autorizaţiei taxi atribuită transportatorului autorizat SC Lexus Prod SRL.

19. Proiect de hotărâre privind modificarea Regulamentului-cadru de vânzare a bunurilor imobile din domeniul privat al municipiului Aiud, aflate în administrarea Consiliului Local al municipiului Aiud.

20. Proiect de hotărâre privind acordarea avizului de principiu pentru delimitarea topografică a zonei ”Cartodrom ”municipiul Aiud și stabilirea destinației ”Zonă de Sport și agrement”.

21. Prezentarea procesului verbal de constatare din data de 03.03.2015 încheiat la sediul Consiliului Local al Municipiului Aiud de către Instituţia Prefectului.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 40 de cazuri COVID în ultimele 24 de ore. Alba Iulia a ajuns la incidență de 2,05. Situația pe localități din județ

Publicat

Au fost înregistrate 40 de cazuri noi COVID-19 în județul Alba, în ultimele 24 de ore, potrivit datelor transmise de DSP Alba vineri, 7 mai.

De la începutul pandemiei, în județul Alba, 20.843 de persoane au fost confirmate pozitiv. Dintre acestea, 19633 de persoane  au fost declarate vindecate și s-au înregistrat 633 decese.

Joi, în Alba au fost prelucrate 511 probe (226 la DSP si 285 la SJU). Numărul total de teste efectuate până în prezent în județ a ajuns la 206122.

Lista localităților din care provin persoanele confirmate în ultimele 24 de ore:

Urban (25 cazuri noi)

Alba Iulia – 13

Blaj – 5

Ocna Mureș – 3

Zlatna – 2

Sebeș – 1

Teiuș – 1

Rural (15 cazuri noi)

Cenade – 2

Cergău – 2

Galda de Jos – 2

Cetatea de Baltă – 1

Ciugud – 1

Crăciunelu de Jos – 1

Gârbova – 1

Jidvei – 1

Lupșa – 1

Mihalț – 1

Poiana Vadului – 1

Șibot – 1

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba este de 1,57 (anterior 1,73):

TOP localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile (județul Alba):

Mediul urban:

Localitate – cazuri la 14 zile – incidența cazurilor COVID-19:

Blaj – 85 cazuri – 4,09 (anterior 4,09)

Câmpeni – 19 cazuri – 2,59 (anterior 2,73)

Alba Iulia – 157 cazuri – 2,05 (anterior 2,45)

Aiud – 37 cazuri – 1,46 (anterior 1,54)

Ocna Mureș – 20 cazuri – 1,43 (anterior 1,65)

Teiuș – 10 cazuri – 1,38 (anterior 1,80)

Baia de Arieș – 5 cazuri – 1,31 (anterior 1,31)

Cugir – 32 cazuri – 1,25 (anterior 1,32)

Abrud – 6 cazuri – 1,15 (anterior 1,53)

Sebeș – 35 cazuri – 1,06 (anterior 1,22)

Zlatna – 3 cazuri – 0,38 (anterior 0,38)

Mediul rural:

Localitate – cazuri la 14 zile – incidența cazurilor COVID-19

Stremț – 9 cazuri – 3,68 (anterior 4,50)

Sohodol – 6 cazuri – 3,60 (anterior 3,60)

Noșlac – 6 cazuri – 3,31 (anterior 3,31)

Vidra – 5 cazuri – 3,23 (anterior 3,23)

Arieșeni – 5 cazuri – 3,08 (anterior 3,08)

Ciugud – 10 cazuri – 3,08

Cergău – 5 cazuri – 3,06

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Senatorul PSD de Alba, Călin Matieș, îl amenință pe prefectul Nicolae Albu cu plângere penală pentru abuz în serviciu

Publicat

Senatorul PSD de Alba, Călin Matieș, a declarat într-o conferință de presă susținută vineri, 7 mai, că are intenția de a depune o plângere penală pentru abuz în serviciu pe numele prefectului de Alba, pe care l-a numit ”Mircea” Albu în loc de Nicolae.

Motivul pentru care senatorul vrea să depună plângerea penală ar fi că, în viziunea acestuia, Nicolae Albu ar fi încălcat legea prin menținerea restricțiilor în Alba Iulia, în timp ce incidența cazurilor de COVID la mia de locuitori era în scădere. 

Menținerea restricțiilor la Alba Iulia a fost și subiectul principal al conferinței de presă susținută la sediul partidului, unde și Dana Nanu, consilier local PSD, a criticat hotărârile luate de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență.

”Eu și împreună cu colegii mei consilieri și am mai cerut sprijin și din țară, analizăm ca să depunem o plângere penală împotriva prefectului Mircea Albu (n.r. numele prefectului de Alba la care senatorul Matieș face referire este Nicolae Albu) pentru abuz în serviciu, pentru că ceea ce a făcut dânsul la Alba Iulia nu poate fi acceptat”, a declarat senatorul PSD de Alba, Călin Matieș în timpul conferinței de presă.

De asemenea, și Dana Nanu, ca reprezentant HoReCa, a declarat că aceștia sunt dispuși să îl acționeze în instanță pe prefectul Albu, însă nu a precizat în ce mod.

Aceasta a spus că este vorba de principii și de a nu se crea un precedent și că pentru o posibilă acțiune în instanță a discutat deja cu trei avocați, iar cu unul s-ar afla în discuții mai avansate.

”Depinde ce ne sfătuiește avocatul, poate pe prefect, poate instituția, asta o să vedem”, a declarat Dana Nanu, cu privire la o posibilă acțiune în instanță.

Problema restricțiilor neridicate

În urmă cu două zile, prefectul județului Alba și președintele Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, Nicolae Albu, a făcut o serie de precizări alba24.ro cu privire la rămânerea municipiului Alba Iulia în scenariul roșu, deși incidența este în scădere de mai bine de o săptămână.

”Măsura (n.r. rămânerea municipiului în scenariul roșu) a fost stabilită în data de 24 aprilie și va expira în data de 8 mai. Conform hotărârii care prelungeste starea de alertă (Hotărârea 432), măsura se ia pe 14 zile, iar la articolul 15 alin. 2, se specifică foarte clar că măsura este luată pe 14 zile de către CJSU în urma analizelor DSP și va fi reanalizată la finalul acestora”, a precizat Nicolae Albu.

Mai exact, după ce DSP Alba a realizat incidența la 14 zile, în data de 24 aprilie, CJSU Alba a luat hotărârea ca Alba Iulia să rămână în scenariul roșu pentru încă 14 zile, măsura ce va expira pe data de 8 mai.

Între timp, datorită numărului de cazuri scăzute confirmate zilnic, incidența a scăzut, însă hotărârea de rămânere într-un scenariu sau trecerea în altul se ia după incidența la 14 zile.

Odată cu trendul descendent al incidenței, CJSU Alba a avut întâlniri zilnice pentru a analiza situația.

Nicolae Albu a mai declarat pentru alba24.ro că au fost făcute adrese către DSU și DSP prin care s-au cerut puncte de vedere referitoare la schimbarea scenariului, iar răspunsul a fost că măsura este luată din punct de vedere medical și că recomandarea specialiștilor a fost ca schimbarea scenariului să se realizeze după recalcularea incidenței la 14 zile.

Incidența va fi una scăzută pentru o bună perioadă de timp, iar acesta se va situa sub scenariul roșu, a precizat prefectul județului Alba, Nicolae Albu.

Restricții la Alba Iulia: Controverse între instituții

Situația a generat o serie de controverse în spațiul public. Directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, a făcut miercuri o serie de precizări pe contul său de Facebook.

”Direcția de Sănătate Publică (DSP) Alba a solicitat Comitetului Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba încă din data de 27 aprilie înscrierea pe ordinea de zi a proiectelor de hotărâre conform analizei incidenței pe baza căreia se stabilesc scenariile UAT-urilor.

Potrivit documentului transmis la acea dată, incidența în municipiului Alba Iulia era de 2,96 la mie, a transmis directorul DSP Alba”, Alexandru Sinea.

Precizările DSP:

”Încă din data de 27.04.2021, DSP Alba a solicitat CJSU înscrierea pe ordinea de zi a proiectelor de hotărâre conform analizei incidenței transmise la acea dată, când Alba Iulia era la 2,96/1000 de locuitori conform adresei anexate.

Convocarea CJSU nu intră în atribuțiile DSP.

Interpretarea Hotărârilor de Guvern nu face parte din obiectul instituției noastre.

Trecerea dintr-un scenariu în altul a unei localități se face prin hotărâre CJSU în baza analizei incidenței transmisă de DSP, analiza transmisă zilnic cu celeritate.

Nu accept și nu voi accepta vreodată ca instituția pe care vremelnic o conduc sau colegii din DSP să fie implicați în scandaluri mediatice pentru chestiuni care nu țin de obiectul activității specifice, mai ales că DSP se concentrează să își îndeplinească atribuțiile proprii cu profesionalism în interesul sănătății publice”, a transmis directorul DSP Alba, Alexandru Sinea.

Restricții la Alba Iulia: Ce spune CJSU

Reprezentanții CJSU Alba au transmis un punct de vedere. Aceștia explică modul în care se stabiliește incidența cumulată la 14 zile.

”Precizăm că actul normativ prevede în mod expres acest termen de 14 zile pentru ca măsurile respective, odată adoptate, să-și producă efecte și să atingă scopul pentru care au fost dispuse, schimbările ulterioare fiind generate de o nouă analiză a factorilor de risc întocmită de specialiștii DSP la încheierea perioadei de 14 zile” se arată în informarea CJSU Alba.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Bărbat din Galda de Jos, reținut de polițiști după ce și-a agresat soția. S-a ales cu dosar penal

Publicat

pixabay free

Un bărbat din comuna Galda de Jos a fost reținut de către polițiști după ce și-a agresat soția.

Asupra acestuia a fost emis și un ordin de protecție pe o perioadă de 5 zile.

Potrivit IPJ Alba, la data de 6 mai 2021, în jurul orei 21.30, polițiștii Secției 1 Poliție Rurală Galda de Jos au intervenit pe raza localității Benic, unde a fost semnalată o faptă de violență în familie.

Pe fondul consumului de alcool și a unor discuții contradictorii, un bărbat de 62 de ani și-ar fi împins soția și ar fi lovit-o, cu pumnul, în zona feței.

Polițiștii au aplicat formularul de evaluare a riscului și, în urma interpretării acestuia, au emis un ordin de protecție provizoriu, pentru o perioadă de 5 zile.

Ulterior, a fost întocmit dosar penal, pentru violență în familie, iar bărbatul a fost reținut, pentru 24 de ore și dus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cel mai mare Centru de Management al Deșeurilor din Transilvania, construit la Galda de Jos, a devenit funcțional, de vineri

Publicat

Centrul de Management Integrat al Deşeurilor de la Galda de Jos a devenit de vineri funcțional, anunță Consiliul Județean Alba.

Depozitul de la Galda era finalizat ”la cheie” de câțiva ani, gata să preia și să proceseze la norme UE gunoiul menajer din toate localitățile județului Alba.

Autoritățile județene nu au reușit însă să finalizeze concesiunea, din cauza unor procese în instanță care au durat ani buni.

Citește și: FOTO LIVE VIDEO: Vizită de lucru la Centrul de management al deșeurilor de la Galda de Jos, care ar trebui deschis în luna mai

Comunicatul CJ Alba:

Sistemul este operat de către ASOCIEREA SC RER VEST SA și SC RETIM ECOLOGIC SERVICE SA, în baza contractului nr. 3026/248/09.02.2021 încheiat cu Consiliul Județean Alba, ca are ca obiect delegarea prin concesiune a operării instalațiilor de gestionare a deșeurilor municipale realizate în cadrul Proiectului Sistem de management integrat al deșeurilor în județul Alba, respectiv:

  • transferul deșeurilor municipale și asimilabile, deșeurilor din parcuri și grădini, deșeurilor stradale, cu excepția celor cu regim special, prin stațiile de transfer Tărtăria și Blaj;
  • sortarea deșeurilor municipale și asimilabile prin Stația de sortare din cadrul Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Galda de Jos;
  • organizarea prelucrării, neutralizării și valorificării deșeurilor municipale și asimilabile, deșeurilor din parcuri și grădini, deșeurilor stradale prin Stația de Tratare Mecano-Biologică din cadrul Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Galda de Jos;
  • depozitarea controlată a deșeurilor municipale în Depozitul ecologic de deșeuri Galda de Jos;
    stocarea temporară în cadrul CMID Galda de Jos/Stația de trasfer Tărtăria/Stația de transfer Blaj, valorificarea/eliminarea deșeurilor voluminoase provenite de la populație și agenți economici, neasimilabile celor menajere (mobilier, deșeuri de echipamente electrice și electronice etc.);
  • stocarea temporară în cadrul CMID Galda de Jos/Stația de trasfer Tărtăria/Stația de transfer Blaj, eliminarea deșeurilor periculoase din deșeurile municipale rezultate din îngrijiri medicale acordate la domiciliu pacientului sau cele rezultate din activitatea de îngrijiri medicale acordate în cabinete medicale amplasate în condominii, cu același regim cu cel al deșeurilor periculoase rezultate din activitatea medicală, conform reglementărilor legale specifice;
  • stocarea temporară , valorificarea/eliminarea DEEE-urilor provenite de la populație și de la agenții economici.

Durata contractului este de 6 ani, iar obiective propuse sunt:

  • îmbunătățirea condițiilor de viață ale populației;
  • susținerea dezvoltării economico-sociale a localităților;
  • promovarea calității și eficienței Serviciului;
  • gestionarea Serviciului pe criterii de transparență, competitivitate și eficiență;
  • protecția și conservarea mediului înconjurător și a sănătății populației;
  • respectarea cerințelor din legislația privind protecția mediului referitoare la salubrizarea localităților.

Centrul de la Galda de Jos este parte componentă a Sistemul de Management Integrat al Deşeurilor, care reprezintă infrastructura de deşeuri la nivelul judeţului, cu două componente: colectarea la nivelul populaţiei, operată de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară ADI Salubris pe 4 zone ale judeţului şi sistemul de depozitare, ce are în componență:

– 3 staţii de sortare la Aiud, Zlatna şi Baia de Arieş, realizate pe fonduri PHARE şi un program pilot de reabilitare a zonelor Zlatna şi Copşa Mică şi staţia de transfer de la Abrud

– Centrul de Management Integrat al Deşeurilor de la Galda de Jos (depozit ecologic cu o durată medie de viaţă de 6,5 ani, staţie de sortare şi staţie de tartare mecano-biologică) şi 2 staţii de transfer la Blaj şi Tărtăria.

Proiectul, în valoare totală de aprox. 47 milioane de euro, din care granturi UE de aproximativ 37 mil. euro, a impus realizarea de instalaţii noi şi integrarea celor existente, precum şi închiderea a 7 depozite neconforme, lucrări realizate până la sfârşitul anului 2017.

Proiectul a avut 2 faze, în cadrul a 2 exerciţii financiare – POS Mediu 2007-2013 şi POIM 2014-2020, cu valori aproximativ egale – aproximativ 23, 9 mil. euro şi 23,2 milioane euro.

Tarifele vor putea fi stabilite după cel puţin o lună de la implementare.

Acestea trebuie să se încadreze, conform contractului de finanţare, în nivelul de suportabilitate al populaţiei (conform decilei 1 referitoare la zona cea mai săracă a judeţului), iar orice majorare de tarif se poate face numai prin hotărâre a CJ și trebuie să fie bine fundamentată.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate