Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ministerul Apărării Naționale: Tot ce trebuie să știți despre pensiile militare


Publicat

armata militari

Ministerul Apărării Naționale a postat pe pagina de Facebook un amplu material care conține toate informațiile necesare privind pensiile militare, informează românia24.ro

”De mai mult de 10 ani, opinia publică dezbate subiectul pensiilor militare. Sunt întoarse pe toate părțile motivele pentru care militarii au un sistem separat de cel public pentru calculul și gestionarea pensiilor, dacă este just sau nu, sau ce au făcut ei pentru țară și în ce războaie au luptat pentru a merita așa privilegii.

Pensionarii încearcă să se apere, acuzatorii lor sunt neimpresionați și subiectul încinge ciclic dezbaterile la televiziuni și în on-line”, au scris reprezentanții MApN pe pagina de socializare.

Redăm mai jos informațiile puse la dispoziția cititorilor de global-def.com și distribuite de MApN:

Sistemul pensiilor militare de stat

În primul rând, trebuie lămurită o confuzie care se induce atunci când se discută despre pensiile bazate pe principiul contributivității și pensiile militare de stat. Se lasă să se înțeleagă că militarii nu ar contribui, pe timpul carierei lor, la bugetul statului, cu alte cuvinte, fie nu ar plăti taxe și impozite, fie acestea ar fi mai mici decât în cazul altor categorii profesionale. Nimic mai greșit. Veniturile pe care militarii le obțin din solde, sunt impozitate absolut identic, ca în cazul oricărui salariat din sistemul public.

Și, totuși, care este principala diferență dintre pensiile din sistemul public și cele militare de stat?

În termenii cei mai simpli, această diferență se reflectă în modul de calcul. Dacă în sistemul public, algoritmul pe baza căruia se stabilește cuantumul pune în relație punctajul mediu anual (calculat pe baza întregului stagiu de cotizare din perioada activă) cu punctul de pensie stabilit de Guvern, pensiile militare de stat au ca bază de calcul media tuturor veniturilor brute realizate în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate. Multe țări NATO folosesc drept bază de calcul pentru pensia militară de serviciu ultimul salariu, înainte de trecerea în rezervă.

Această diferență de mod de calcul stă la originea tuturor atacurilor care au început acum mai mult de 10 ani împotriva pensionarilor militari, atacuri care revin periodic în dezbaterea publică. Militarii sunt considerați ca beneficiari de pensii “nesimțite”, de pensii speciale, de pensii nemeritate.

Sunt acuzați că ies la pensie foarte devreme, chiar în jurul vârstei de 40 de ani, cu pensii exorbitante, de zeci de mii de lei. Sună revoltător, nu-i așa? Să ne lămurim, pe scurt, încercând să nu abuzăm de cifre, statistici și formule de calcul. Și nici de lozinci sau sloganuri.

Vârsta de pensionare

În Legea nr. 223/2015 2015 privind pensiile militare de stat, vârsta standard de pensionare pentru limită de vârstă este stabilită în funcție de anul nașterii celor care trec în rezervă, pornind de la 56 de ani și trei luni, pentru cei născuți în luna octombrie 1959 și care crește progresiv, conform unei anexe care face parte din lege, până la de 60 de ani, pentru cei născuți după luna ianuarie 1970.

Această limită poate fi redusă pentru perioada în care militarii și-au desfășurat activitatea în condiții de muncă deosebite, speciale sau alte condiții (personal aeronavigant, personal ambarcat, parașutiști, sau alte categorii de persoane a căror activitate se desfășoară în condițiile menționate) cu perioade corespunzătoare.

Reducerea vârstei standard de pensionare nu poate fi mai mare de 13 ani. Prin aplicarea acestor reduceri, vârsta standard de pensionare nu poate fi mai mică de 45 de ani.

Metodologia este asemănătoare cu cea din sistemul public de pensii, care are prevederi similare pentru reducerea vârstei standard de pensionare pentru anumite categorii profesionale (personal navigant, personal care lucrează în condiții de risc radiologic, chimic, anumite categorii de personal artistic, personal care își desfășoară activitatea în subteran etc).

Există și o altă categorie de pensionari militari care au trecut în rezervă înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare: militarii disponibilizați la sfârșitul anilor ‘90, prin efectele Ordonanței 7 din 1998, ca urmare a aplicării unui program de restructurare a armatei. în urma acestor disponibilizări, efectivele militare s-au redus masiv, de la o armată de peste 300.000 de oameni, în 1990, la aproximativ 80.000 după anul 2000. Pensiile acestor militari sunt, în general, pensii militare de serviciu cu vechime incompletă, în cuantumuri reduse.

Câți pensionari militari se află în evidența Casei Sectoriale de pensii a MApN și este valoarea valoarea acestor pensii?

La acest moment, în evidența Casei de pensii sectoriale a Ministerului Apărării Naționale se află aproximativ 65.000 de pensionari militari.

Pensia medie brută pentru vechime completă aflată în plata casei de pensii a MApN este de aproximativ 3.500 lei.

Aproape 60% din numărul total de pensionari militari au pensiile sub această valoare medie.

Doar 6% dintre pensionarii militari au pensii cuprinse între 7.000 și 10.000 de lei și aproximativ 2,6% depășesc pragul de 10.000 de lei lunar (în marea lor majoritate, foști magistrați militari sau foști aviatori).

Care este media salariilor militarilor activi?

Soldele lunare nete maxime pentru ofițeri, de exemplu, se situează, în 2019, astfel: 2.681 lei pentru locotenenți, între 3.200 și 5.400 lei pentru gradele de căpitan până la locotenent-colonel, 8.300 câștigă maximum un colonel, 10.600 lei un general de brigadă, ajungându-se până la aproximativ 17.000 lei pentru generalii de patru stele.

Pentru celelalte categorii de personal, soldele se înscriu între 1.900 și 6.000 lei pentru subofițeri și maiștri militari și între 1.700 și 3.800 de lei pentru soldații și gradații profesioniști. Cam acestea sunt salariile „exorbitante” ale militarilor.

Este algoritmul de calcul al pensiilor militare de stat justificat?

În primul rând, sistemul pensiilor militare de stat a fost instituit în România acum aproape 160 de ani, de Alexandru Ioan Cuza și păstrat aproape neschimbat de atunci încoace.

Motivarea de atunci era foarte asemănătoare cu cea de astăzi și este, în fapt principiul pe care îl urmează cam toate țările din lume. Găsim la articolul 4 din actuala lege a pensiilor, Legea 223 din 2015, următoarea formulare: “sistemul pensiilor militare de stat acoperă riscurile activității specifice sistemului de apărare, ordine publică și securitate națională, interzicerea sau restrângerea exercițiului unor drepturi și libertăți din Constituția României”.

Avem, deci, două filoane principale prin care legiuitorul a motivat asigurarea acestui tratament pentru militari la trecerea în rezervă: compensarea riscurilor din timpul carierei militare și instituirea unor măsuri reparatorii în raport cu limitarea sau interzicerea unor drepturi fundamentale care sunt garantate pentru restul societății. Să le abordăm pe rând.

1. Compensarea riscurilor

Majoritatea contestatarilor și opozanților sistemului pensiilor militare se raportează exclusiv la riscurile la care s-ar supune, mai mult sau mai puțin, militarii pe timpul carierei militare. Sunt voci care spun că pensiile militare s-ar justifica cel mult pentru militarii care luptă în teatrele de operații, nu și pentru cei care au rămas în țară, prin cazărmi și birouri.

Să nu intrăm neapărat în logica jurământului militar, prin care militarul se angajează să-și sacrifice viața în exercitarea îndatoririlor de apărare a țării. Am putea fi acuzați de patetism, deși eroii armatei noastre căzuți la datorie, militarii răniți în misiunile executate în teatrele de operații ori în țară și familiile acestora ar fi argumente foarte puternice.

Putem fi de acord și că unii dintre militari se supun mai multor pericole decât alții, dar rămâne de văzut cum s-ar putea cuantifica în mod obiectiv aceste diferențe. Dacă ar exista astfel de metode obiective, atunci s-ar putea discuta și de pensii diferite pentru medicii care fac operații riscante față de cei care se ocupă doar cu prescrierea rețetelor. Sau ar putea fi diferențiată importanța muncii și, implicit, a drepturilor de pensie pentru actori înfuncție de rolurile jucate de-a lungul carierei, a profesorilor în funcție de rezultatele obținute de elevi, a compozitorilor în funcție de popularitatea creațiilor muzicale, a sportivilor în funcție de complexitatea disciplinei la care au obținut medalii și tot așa. Este imposibil și nedrept să plasăm pe o scală a importanței și valorii profesiile și ocupațiile. Munca tuturor este importantă și trebuie respectată, a medicilor, a profesorilor, a muncitorilor, a militarilor, a economiștilor, actorilor, magistraților, aviatorilor, mecanicilor de locomotivă sau marinarilor, însoțitori de bord ori funcționari publici, angajați la stat ori la privat.

Revenind la militari, sunt câteva elemente de punctat în ceea ce privește raportarea lor la riscurile profesionale:

Numărul de militari rotiți în misiunile executate de Armata României în teatrele de operații, în ultimii 30 de ani, depășește 50.000.

Modificările de natură legislativă au făcut ca participarea la aceste misiuni în teatrele de operații să nu mai fie pe bază de voluntariat, ci a devenit obligație de serviciu. Ca atare, numărul militarilor trimiși în misiuni peste hotare va fi din ce în ce mai mare.

În plus, foarte multe dintre acțiunile și misiunile desfășurate pe teritoriul național implică riscuri la fel de mari (operarea aeronavelor militare, tragerile de luptă cu toate categoriile de armament, operațiunile executate cu materiale explozive, manipularea unor substanțe cu grad înalt de toxicitate și exemplele ar putea continua).

După trecerea în rezervă, militarii rămân, conform legii, cu obligații militare până la împlinirea vârstei la care se trec în retragere și sunt scoși din evidențele armatei.

2. Compensarea interzicerii sau restrângerii unor drepturi și libertăți fundamentale pentru militarii activi

Cel de-al doilea pilon pe care se legitimează sistemul pensiilor militare în toate țările în care funcționează (adică aproape toate țările NATO și multe din afara Alianței) ține de drepturile și libertățile fundamentale care sunt restrânse sau chiar interzise pentru militarii în activitate.

Haideți să vedem care sunt acestea, așa cum sunt ele prevăzute în Constituția României și care sunt prevederile corespondente din statutul cadrelor militare.

Dreptul la muncă

Constituția României: Dreptul la muncă nu poate fi îngrădit. Alegerea profesiei, a meseriei sau a ocupaţiei, precum şi a locului de muncă este liberă. Libertatea economică: Accesul liber al persoanei la o activitate economică, libera iniţiativă şi exercitarea acestora în condiţiile legii sunt garantate.

Statutul cadrelor militare: Cadrelor militare în activitate le este interzis:

a) să îndeplinească alte funcții decât cele în care sunt încadrate, cu excepția cumulului prevăzut de lege, în condițiile stabilite prin ordin al ministrului apărării naționale;
b) să fie asociat unic ori să participe direct la administrarea sau conducerea unor organizații ori societăți comerciale
Sunt situații frecvente în care, din cauza deselor schimbări de garnizoană pecare le fac militarii în evoluția în carieră, ei rămân unicii întreținători ai familiei, singurii care câștigă venituri. Însă posibilitatea de a presta activități lucrative suplimentare este restricționată, în condițiile prevăzute de statut.

Dreptul de asociere

Constituția României: Cetăţenii se pot asocia liber în partide politice, în sindicate, în patronate şi în alte forme de asociere.

Statutul cadrelor militare: art. 28 lit. a: militarilor le este INTERZIS să facă parte din partide, formațiuni sau organizații politice ori să desfășoare propagandă prin orice mijloace sau alte activități în favoarea acestora ori a unui candidat independent pentru funcții publice; iar la

art. 29 lit. c sunt interzise constituirea în forme de asociere cu caracter sindical ori care contravin comenzii unice, ordinii și disciplinei specifice instituției armatei.

Dreptul la grevă

Constituția României: Salariaţii au dreptul la grevă pentru apărarea intereselor profesionale, economice şi sociale.

Statutul cadrelor militare: (art. 28 lit. c) Militarilor le este INTERZIS să declare sau să participe la grevă.

Cu alte cuvinte, față de aceste interdicții, singura formă de protecție a militarilor în fața unor situații de tratament injust cu privire la drepturile care se cuvin oricărui salariat este doar cadrul legal asigurat de statutul cadrelor militare. Militarii nu pot apela la forme de organizare sindicală pentru apărarea drepturilor lor și nici nu pot întrerupe activitatea în nicio situație, așa cum o pot face celelalte categorii profesionale, chiar și magistrații, după cum am văzut recent.

Dreptul de a fi ales

Constituția României: Au dreptul de a fi aleşi cetăţenii cu drept de vot care au cetăţenia română şi domiciliul în ţară.

Statutul cadrelor militare: (art. 28 lit. b) Militarilor le este INTERZIS să candideze pentru a fi alese în administrația publică locală și în Parlamentul României, precum și în funcția de Președinte al României.

Libertatea întrunirilor

Constituția României: Mitingurile, demonstraţiile, procesiunile sau orice alte întruniri sunt libere

Statutul cadrelor militare: Art. 29 lit. g: participarea la mitinguri, demonstrații, procesiuni sau întruniri cu caracter politic ori sindical este INTERZISĂ

Una dintre sintagmele care au fost atribuite militarilor este și aceea de „marea mută”. Înțelegem acum că acest lucru se datorează nu lipsei de apetență pentru atitudinile civice, ci interdicției exprese din statutul cadrelor militare.

Libera circulaţie

Constituția României: Dreptul la liberă circulaţie, în ţară şi în străinătate, este garantat.

Statutul cadrelor militare: art. 29 lit h: cadrele militare în activitate se pot deplasa în străinătate în condițiile ce se stabilesc prin ordin al ministrului apărării naționale.

Deplasarea militarilor este restricționată nu doar pentru străinătate, ci și pe teritoriul național, prin regulamentele aplicate, în care sunt prevăzute proceduri de avizare a „părăsirii garnizoanei”, chiar dacă aceste deplasări se fac în timpul liber, în interes personal.

Libertatea de exprimare

Constituția României: Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile.

Statutul cadrelor militare: (art. 29 lit a) opiniile politice pot fi exprimate numai în afara serviciului. De asemenea, interacțiunea militarilor activi cu mass-media este posibilă doar cu respectarea unor proceduri prevăzute de reglementările interne în acest domeniu.

În plus:

Constituția României: Munca forţată este interzisă. Dar nu constituie muncă forţată activităţile pentru îndeplinirea îndatoririlor militare.

Cu alte cuvinte, militarii se află la dispoziție 24 de ore din 24. Ei pot fi chemați oricând de la domiciliu sau din timpul liber pentru îndeplinirea sarcinilor și misiunilor încredințate, pot fi solicitați să intervină în sprijinul autorităților locale și centrale pentru limitarea efectelor calamităților naturale sau vremii nefavorabile, sunt dislocați pe perioade lungi în poligoane și facilități de pregătire și instruire, fără a primi drepturi salariale suplimentare și fără posibilitatea de a refuza aceste sarcini. De altfel, refuzul de a executa un ordin legal, precum și insubordonarea reprezintă pentru militari infracțiuni pedepsite de Codul Penal.

Concluzii:

Pe acest al doilea palier de argumentație, este evident că, în situația în care s-ar considera justificată eliminarea pensiilor militare de stat, în scopul tratamentului egal al pensionarilor, este necesar tratamentul egal și nediscrimnatoriu și pe timpul desfășurării vieții active. Nu putem discuta de tratament egal DOAR la sfârșitul carierei, ci și pe timpul acesteia.

Există două opțiuni pentru aceasta:

Interzicerea drepturilor și libertăților fundamentale menționate mai sus TUTUROR categoriilor de salariați, din mediul public sau privat, ceea ce evident, ar fi o aberație.

Eliminarea tuturor interdicțiilor și restricțiilor din domeniul drepturilor și libertăților fundamentale pentru militari.

Aceasta ar însemna renunțarea la Statutul cadrelor militare și remunerarea militarilor potrivit Codului muncii.
Aceasta ar însemna, printre altele:

Militarii își vor desfășura activitatea după programul de lucru valabil pentru toate celelalte categorii de salariați.

Activitatea care depășește opt ore de lucru va trebui compensată în conformitate cu Codul muncii, iar menținerea activității 24 de ore din 24 în unitâțile militare va trebui acoperită cu costurile și personalul suplimentar necesare pentru încadrarea în prevederile legislației muncii. Altfel spus, vom avea apărare națională opt ore pe zi, în general, cu excepții acolo unde se pot organiza schimburi de lucru.

Militarii vor avea dreptul de a se asocia în sindicate, care să negocieze pentru ei condițiile de muncă, de salarizare, condițiile în care se acceptă executarea misiunilor cu grad ridicat de risc, condițiile în care se execută sau nu ordinele.

Va fi necesară, complementar, abrogarea acelor prevederi ale Codului Penal referitoare la militari, în aspectele care vor intra în contradicție cu Codul muncii.

Posibilitatea pentru militarii în activitate de a se înscrie în partide politice, de a face propagandă politică în unitățile militare, de a candida în administrația publică locală și în Parlamentul României, precum și la Președinția României.
Posibilitatea militarilor de a declara grevă, de a organiza mitinguri și demonstrații de protest ori de câte ori se consideră neîndreptățiți.

Prestarea liberă a oricărei activități economice, afaceri, inițiative private care să completeze veniturile militarilor, în aceleași condiții cu ale salariaților din sistemul public sau privat.

Dacă ne dorim o astfel de armată, dacă putem crede că acesta ar putea fi cel mai eficient mod de a organiza sistemul de apărare și securitate națională pentru România, atunci eliminarea sistemului pensiilor militare de stat ar fi posibilă și pensionarii ar putea beneficia de același sistem de calcul al pensiilor. Tratamentul egal cu sistemul civil trebuie asigurat, așa cum arătam mai sus, pe întregul traiect profesional al militarilor, nu doar după trecerea în rezervă.

Actualul sistem al pensiilor militare de stat este departe de a fi unul perfect. În ultimii 10 ani, legistația incidentă a fost modificată de patru ori, ceea ce a creat disfuncționalități în armonizarea tuturor situațiilor.

Aceste schimbări legislative au generat și unele situații anormale, excepții, care sunt vânate cu predilecție și servite ca argumente imbatabile. Știm însă că excepțiile nu pot da măsura întregului sistem și că generalizarea unor aspecte punctuale nu servește decât intențiilor de a învrăjbi și diviza categoriile profesionale. Să sperăm că lucrurile vor fi înțelese și așezate, cu înțelepciune, în perioada care va urma. Acest material documentar reprezintă o astfel de încercare, de a privi lucrurile în ansamblul lor.

Surse: Ministerul Apărării Naționale; global-def.com



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Dan

    luni, 23.12.2019 at 11:06

    In sfarsit, dupa 10 ani in care Armata Romaniei a fost atacata si denigrata de ploiticieni si o pate a presei, 10 ani in care politicieni si lucratori mass-media aserviti unor puteri straine sau aflati in solda unor astfel de puteri se straduiesc din greu sa rupa legatura dintre armata si popor si sa intoarca poporul impotriva armatei, cineva s-a gandit sa spuna adevarul.
    Oare reactia in caz de razboi va fi tot dupa 10 ani???

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat de presă PNL Alba, Nicolae Lazea – În comuna Vadu Moţilor, am demonstrat că se poate

Publicat

Nicolae Lazea este un primar cu o bogată experienţă administrativă, un om cu soluţii clare la problemele comunităţii. De când a fost ales primar, a avut rezultate bune pentru comună, dintre care ar putea fi amintite: extinderea reţelei de iluminat public, realizarea unui teren de sport cu gazon sintetic, măsurarea şi introducerea în domeniul public al tuturor drumurilor publice şi modernizarea unor porţiuni a acestor drumuri, iar exemplele pot continua.

Alături de echipa de consilieri locali, formată din oameni buni, hotărâţi şi cu sprijinul ferm al echipei liberale de la conducerea Consiliului Judeţean Alba, primarul Nicolae Lazea a reuşit, în mandatul 2016-2020, contractarea sau finalizarea cu succes a unor proiecte importante pentru comuna Vadu Moţilor:

Reabilitarea Drumului Comunal 94, în cadrul căruia a fost asfaltată o porţiune de 5 km de drum, cuprinzând satele Popeştii de Jos, Popeştii de Sus şi Lăzeşti – proiect finalizat;
Construire sală de sport şcolară, folosită atât pentru activităţi şcolare, cât şi pentru activităţi recreative – proiect finalizat;

Construire staţii de tratare a apei şi aducţiune de apă pe 5 km. pentru alimentarea cu apă în satul Dealul Frumos, respectiv aducţiune de apă pe 3,5 km. pentru alimentarea cu apă în satul Vadu Moţilor –în implementare;
Modernizarea sistemului de iluminat public– proiect finalizat;
Reabilitarea podului Necşeşti – proiect în implementare;
Modernizare şi dotare cămin cultural – proiect în implementare;
Lucrări de înregistrare cadastrală a imobilelor – proiect în implementare;
Executarea frecventă a lucrărilor de reparaţii şi întreţinere la toate drumurile din comună.

Totodată, prin intermediul fondurilor europene nerambursabile, provenite de la Programul Naţional de Dezvoltare Rurală, se execută lucrări de reparaţii a clădirii primăriei şi se derulează procedurile de achiziţie a unui utilaj care va fi folosit în cazul situaţiilor de urgenţă.

Pentru viitorul mandat, Nicolae Lazea propune locuitorilor din Vadu Moţilor continuarea unor investiţii aflate în derulare, cât şi unele proiecte noi:

Reabilitare/ asfaltare drumuri comunale în comuna Vadu Moţilor, judeţul Alba: DC 138 Dealu Frumos – 6,4 km, DC 139 Bodeşti – 5,1 km, DC 300 Tomuţeşti – 3,6 km, DC 290 şi 289 Burzeşti – 3,2 km.
Construire capelă mortuară în comuna Vadu Moţilor, judeţul Alba.
Continuarea lucrărilor de intabulare sistematică.
Restaurare, conservare şi dotare monument sec.XVIII ”Casa Vadu Moţilor, nr.18”
Continuarea până la finalizare a obiectivelor de investiţii în derulare:

Staţie de tratare a apei şi aducţiune de apa pe 3,5 km în comuna Vadu Moţilor, judeţul Alba.
Staţie de tratare a apei şi aducţiune de apă pe 5 km în satul Dealu Frumos, în comuna Vadu Moţilor,judeţul Alba.
Reabilitare pod Necşeşti, in comuna Vadu Moţilor, judeţul Alba.
Realizare primărie in comuna Vadu Moţilor, judeţul Alba.
Întreţinerea permanentă a tuturor drumurilor comunale.

Împreună cu preşedintele Ion Dumitrel şi cu echipa PNL, Nicolae Lazea va dezvolta în continuare comuna Vadu Moţilor.

Avem nevoie şi de sprijinul consilierilor locali şi judeţeni şi de aceea vă rugăm să votaţi candidaţii de pe listele de Consiliu Local şi Consiliu Judeţean ale PNL!

Împreună, om lângă om, umăr la umăr, vom putea continua dezvoltarea judeţului!

Comandat de Partidul Național Liberal, distribuit de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro, cod unic mandatar financiar coordonator 21200012.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Mesajul prefectului de Alba, Nicolae Albu, pentru ziua alegerilor: Să respectăm cerințele sanitare și să mergem la vot

Publicat

Prefectul de Alba, Nicolae Albu, a transmis un mesaj pentru cetățenii județului Alba, cu prilejul desfășurării alegerilor locale din 2020.

”Suntem în apropierea zilei de 27 septembrie 2020, zi când toți cetățenii cu drept de vot din județul Alba, ne alegem pentru 4 ani, aleșii locali.

Chiar dacă trecem printr – o perioadă marcată de pandemie, vă asigur că autoritățile publice au luat toate măsurile pentru ca dumneavoastră să votați în siguranță.

În acest sens, punem la dispoziție toate resursele materiale, logistice și umane de care dispunem, prioritatea noastră principală reprezentând-o siguranța și sănătatea cetățenilor.

Cu toții vom vota în siguranță, dacă respectăm regulile de protecție sanitară stabilite de către specialiști.

Totul va fi bine, dacă avem în vedere respectarea unor cerințe minime: purtarea măștii de protecție de către participanții la procesul electoral pe toată perioada în care se află în sediul secției de votare și în localul de vot, asigurarea distanțării fizice de minimum 1 metru între participanții la procesul electoral, dezinfecția mâinilor periodic, și după fiecare contact direct cu alte persoane.

Știm cu toții că participarea la vot reprezintă unul din elementele cheie ale democrației. Și pentru că respectăm democrația, ne respectăm unii pe alții și ne gândim la viitorul nostru și al generațiilor ce ne urmează.

Avem nevoie unii de alții. Iar pentru că ne pasă și vă pasă, fac un apel cald către dumneavoastră, ca în primul rând să respectaţi îndrumările și indicaţiile autorităţilor.

Cred că ţine doar de noi să respectam regulile sanitare. Atâta timp cât suntem vigilenţi și respectăm prevederile sanitare, am deplina convingere că procesul electoral se va desfășura în condiții de siguranță pentru toții participanții, atât organizatori, cât și alegători. Depinde doar de noi, să dăm dovadă de responsabilitate!

În calitate de prefect al județului Alba, vă asigur că am depus toate eforturile pentru ca alegerile locale din acest an să se desfășoare în cele mai bune condiții și în maximă siguranță.

Pe această cale, invit cetățenii județului Alba cu drept de vot să se prezinte la urne pentru a alege autoritățile administrative județene și locale pentru următorii patru ani.

Prefect Nicolae Albu

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat PNL Alba: Câmpeniul fără gropi! Modernizarea infrastructurii, prioritară pentru Cristian Dan Pașca

Publicat

Modernizarea infrastructurii din orașul Câmpeni este prioritară pentru Cristian Dan Pașca, cel care dorește o șansă pentru a administra și a dezvolta orașul.

În Planul de dezvoltare al orașului Câmpeni se află asfaltarea sau modernizarea străzilor din oraș dar și a drumurilor sătești și vicinale.

Prin proiecte integrate pe grupuri de străzi, Cristian Pașca și echipa lui vor să realizeze la Câmpeni o infrastructură demnă de un oraș european și de o adevărată Capitală a Moților.

Prioritatea zero în oraș sunt străzile din zona Muncel-Mihoiești (în perioada 2021-2022). Și celelalte străzi din Câmpeni (străzile Gării, Turzii, Libertății, Catedralei, Brătinesei, Dealului) vor intra în reparații capitale, vor fi reabilitate și modernizate, în perioada 2022-2024.

În ceea ce privește drumurile sătești, prioritatea zero este drumul către Certege și Vârși. În planul de dezvoltare sunt cuprinse și celelate drumuri către satele Botești, Dealu Bistrii, Poduri, Dealu Capsei, Florești. Drumurile care duc spre zona de munte și cele care leagă satele vor fi de asemenea reabilitate și modernizate. Soluția de finanțare este  Ministerul Dezvoltării și Lucrărilor Publice și fondurile europene.

,,Oamenii din Câmpeni și satele aprținătoare merită drumuri bune, fără gropi, asfaltate, la standarde europene. Infrasctructura este importantă atât pentru noi ca și localnici, cât și pentru dezvoltarea economică și turistică a Câmpeniului.

Este momentul să Facem ce Trebuie – Acasă la Câmpeni!

Cu toții ne dorim un oraș  cu străzi și drumuri modernizate, cu un confort urban sporit, un oraș în  care să fie valorificat potențialul turistic, istoric și cultural, un oraș  cu oameni fericiți și mândri că trăiesc în Capitala Țării Moților. Echipa mea este format din oameni capabili, oameni care doresc să muncească pentru oameni.

Împreună putem realiza o dezvoltare durabilă, pe termen lung a orașului Câmpeni. Cu proiecte fezabile, cu implicare totală, sunt coonvins că putem atrage fonduri europene de peste 20 de milioane de euro cu care să transforme Câmpeniul în orașul European al secolului 21.

Suntem oameni de cuvânt, harnici, capabili, gospodari, oameni de echipă care duc proiectele la capăt.

Și îmi permit să spun așa:

Pe Ioan Călin Andreș îl caracterizează ,,Prea multe vorbe, prea puține fapte”!

Cristian Pașca înseamnă: OM DE CUVÂNT = FAPTE!

Eu și echipa mea avem nevoie de votul dumneavoastră pentru a face din Câmpeni orașul din care tinerii și nu numai ei să nu mai vrea să plece niciodată.

Fiți alături de noi – ACASĂ LA CÂMPENI!” – CRISTIAN DAN PAȘCA

Comandat de Partidul Național Liberal, distribuit de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro, cod unic mandatar financiar coordonator 21200012.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL: Scandalul ”afișelor electorale” din Alba Iulia: DNA a clasat o acuzație și și-a declinat competența în dosar

Publicat

Direcția Națională Anticorupție Seriviciul Teritorial Alba Iulia a dispus o soluție de clasare, dar și una de declinare în dosarul scandalului ”afișelor electorale” din Alba Iulia. 

Mai exact, DNA Alba Iulia a dat o soluție de clasare în ceea ce privește acuczația de infracţiune prevăzută de art. 13 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie (fapta persoanei care indeplineste o functie de conducere într-un partid, într-un sindicat sau patronat ori în cadrul unei persoane juridice fără scop patrimonial, de a folosi influența ori autoritatea sa în scopul obtinerii pentru sine ori pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite, se pedepseste cu inchisoare de la unu la 5 ani), și a declinat competenţei cu privire la săvârşirea infracţiunii de delapidare, potrivit agerpres.ro.

Odată cu declinare, dosarul s-a întors pe masa procurorilor de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, care au solicitat Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba să efectueze cercetări cu privire la această posibilă infracţiune.

Context

Cu câteva zile înainte de alegeri, Parchetul de pe lângă Judecătoria Alba Iulia și-a declinat competența către DNA, în cazul plângerii privind ”panourile electorale” din Alba Iulia. La scurt timp și DNA Alba Iulia și-a declinat competența și a și clasat o faptă.

CITEȘTE ȘI: Scandalul panourilor ”electorale” din Alba Iulia TRIMIS la DNA. Parchetul și-a declinat competența către procurorii anticorupție

USR Alba a făcut o plângere către autorități cu privire la o posibilă folosire a fondurilor publice pentru campania electorală a actualului viceprimar cu atribuții de primar Voicu Paul.

Mai exact, este vorba despre afișele de pe panourile informative ale Primăriei Alba Iulia (afișe care între timp au fost date jos, în urma unei decizii a BEJ), dar pe care apărea sintagma #CreștemAlba Iulia, expresie care apărea și pe materialele electorale ale candidatului PNL, Voicu Paul.

În replică Voicu Paul a declarat că panourile Primăriei Alba Iulia nu sunt din bani publici, ci au fost o sponsorizare din partea unei companii din oraș.

CITEȘTE ȘI: VIDEO/DOCUMENT Reacția lui Voicu Paul în scandalul ”afișelor electorale”din Alba Iulia: Nu sunt din bani publici

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate