Connect with us
Publicitate

Economie

Ministrul Energiei, explicații legate de facturile enorme pe care le primesc românii în ultimul timp. Cine citește contoarele

Publicat

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a vorbit despre scandalul legat de factura primită de o familie din Alba Iulia, care a aflat că ar trebui să plătească 27.808 lei pentru un consum de 39.313 kwh în perioada 12 iulie 2021 – 10 august 2021.

Acesta a spus marți dimineață la România Actualități că situația face obiectul unei investigații interne a companiei și că și el este curios de rezultat.

Totodată acesta a vorbit despre șicanele pe care le-ar face distribuitorii, clienților care se mută la alt furnizor, lăsând să se înțeleagă că de aici pleacă problema facturilor enorme pe care au început să le primească oamenii, după liberalizarea pieței interne.

Citește și: Familie din Alba Iulia, FACTURĂ ENORMĂ de la noul furnizor de energie. Și cel vechi i-a aplicat o ”taxă de despărțire”

Declarațiile ministrului Virgil Popescu:

”Acea factură de 27.000 a unui client din Alba este mai mult decât o greșeală. Este ceva ce este în investigare în momentul de față. A fost o regularizare pe un an de zile, dar chiar și așa suma este foarte mare.

Acolo sunt și eu foarte curios să văd rezultatul investigației interne a companiei, pentru că 27.000 de lei este o sumă foarte mare.

Aș sfătui furnizorii să nu mai facă asemenea greșeli, aș mai sfătui distribuitorii care citesc contoarele, care sunt diferiți de furnizori, să nu încerce să facă citiri eronate sau să facă șicane de-astea în momentul în care un client încearcă să plece de la furnizorul care întâmplător deține și distribuția, către un alt furnizor, care nu are acea distribuție în acea zonă sau nu are distribuție deloc.

Vezi și: Reacția ”Electrica Furnizare” în legătură cu factura de 27.800 de lei, primită de o familie din Alba Iulia: ”A fost o eroare”

Să știți că mai sunt și astfel de lucruri, sunt companii care dețin și distribuție și furnizare și, încercând să își țină clientul, să nu plece de la un furnizor la altul, fac tot felul de șicane.

Inclusiv în call center li se spune oamenilor că dacă vă mutați să știți că nu o să mai vă facă nimeni deranjamente, n-o să vă mai repare.

În factura pe care o plătește clientul, plătește și un tarif de distribuție și indiferent cine vinde energia electrică sau gazul natural pe sârmele și pe conductele din zona respectivă, are obligația distribuitorul să facă intervențiile în caz de defect” a spus ministrul Virgil Popescu.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate