Economie
Ministrul Transporturilor anunță un nou sistem de taxare a traficului greu, din 2023. Șoferii vor plăti pe distanțele parcurse
Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat luni seara un nou sistem de taxare a traficului greu, care va fi introdus din 2023.
Este vorba de eliminarea actualelor viniete și aplicarea unor taxe pe distanțele parcurse.. Este vorba de eliminarea actualelor viniete și aplicarea unor taxe pe distanțele parcurse.
Transportul rutier greu va fi taxat în funcţie de kilometri parcurşi, începând probabil de la finalul anului 2023, ca parte a condiţiilor de reformă pentru aprobarea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), a declarat luni ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, la Digi 24.
Vezi și Taxa auto revine în România, după 4 ani de pauză. Măsura fost introdusă în PNNR. Ce mașini ar urma să plătească taxă de poluare
„E vorba de ceva destul de firesc în toată Europa: în ceea ce priveşte traficul greu, maşinile de peste 7,5 tone: camioane, tiruri, autocare şi aşa mai departe, în aproape toată Europa, dacă nu mă înşel în 23 din 27 de state membre, se taxează folosirea reţelelor de drumuri naţionale, de autostrăzi, nu pe timp, ca în România, unde cumpărăm o vignetă care e valabilă o zi, o săptămână, o lună, un an, ci pe distanţa parcursă.
Chiar şi ţările de lângă noi – Bulgaria, Ungaria, Austria, folosesc deja acest sistem. E vorba ca şi noi să facem această trecere, pentru traficul greu”, a spus Cătălin Drulă, potrivit Agerpres.
Citește și FOTO: Accident pe DN1 la Decea. Un taxi și o mașină de școală de șoferi s-au lovit
„Așa e și în Austria: pentru mașini mici se plătește vinietă, traficul greu plătește la distanță parcursă, sunt diverse metode și sisteme, unele implică un sistem montat la bordul camionului, altele sunt bazate pe camere care recunosc numărul de înmatriculare.
E vorba de a ne alinia acestei tendințe de taxare europeană, ceea ce permite o taxare mai corectă și a utilizării, și a poluării, permite să avem o competiție mai echilibrată între traficul feroviar și cel rutier”, a mai spus ministrul, la Digi 24.
Drulă: Pentru mașinile mici sistemul nu va fi schimbat
Potrivit ministrului Transporturilor, Austria încasează 300 de milioane de euro din vinietă, care se aplică mașinilor mici, iar România ia tot 300 de milioane per total, din toate categoriile, în timp ce austriecii mai iau 1,2 miliarde din taxarea traficului greu:
„Adică traficul greu plătește grosul utilizării și al întreținerii rețelei de drumuri”.
Acesta a precizat că pentru mașinile mici sistemul nu va fi schimbat.
Întrebat de când se va aplica noul sistem, Cătălin Drulă a spus că acest lucru nu se va întâmpla peste noapte: „Colegii de la Ministerul Fondurilor Europene au datele exacte, dar cred că este vorba de anul 2023, spre sfârșit pentru introducerea acestui sistem”.
Ministrul a anunțat că vor fi organizate consultări cu industria transportului, inclusiv în ceea ce privește nivelul taxei.
sursa. Agerpres
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News