Connect with us
Publicitate

Economie

Modificare la înmatricularea mașinilor second-hand aduse din statele UE. Se schimbă regulile de eliberare a CIV-ului la RAR

Publicat

Mașinile second-hand aduse în România din statele Uniunii Europene nu vor mai fi înmatriculate ca până acum. Începând din 25 iulie 2022 Registrul Auto Român (RAR) va aplica prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.120/2021 pentru autovehiculele utilizate care provin din state membre UE.

În acest sens a fost elaborat un protocol cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) prin care se stabilesc noi reguli privind Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) în vederea înmatriculării în România, scrie impact.ro

Noi reguli pentru înmatricularea unei mașini rulate adusă din UE

Începând cu data de 25.07.2022, Registrul Auto Român aplică prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.120/2021, în baza căreia a fost elaborat Protocolul încheiat cu ANAF, pentru autovehiculele utilizate care provin din state membre UE și pentru care se solicită eliberarea Cărții de Identitate a Vehiculului (CIV) în vederea înmatriculării în România.

Astfel, RAR eliberează CIV doar achizitorului intracomunitar, adică persoanei fizice sau juridice care a dobândit autovehiculul dintr-o țară membră UE și care este menționată în documentele de achiziție.

Pe lângă certificatul de înmatriculare, achizitorul intracomunitar (sau împuternicitul legal al acestuia) va trebui să prezinte și documentele de achiziție intracomunitară (de exemplu: factură sau contract de vânzare-cumpărare).

Reprezentanții RAR se asigură că solicitantul activității este fie achizitorul intracomunitar, fie împuternicitul acestuia.

ANAF poate cere suspedarea eliberării CIV

ANAF verifică tranzacțiile de mașini aduse din Europa: Documentele de achiziție pot fi prezentate în original sau în copie, dar trebuie sa fie lizibile, având în vedere obligația legală ca acestea să fie scanate de angajații RAR și transmise în format digital către ANAF.

Potrivit OG nr.78/2000, cu modificările aduse de OUG nr.120/2021, „Eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere poate fi suspendată pe o perioadă de maximum 5 zile la solicitarea motivată a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Procedura de eliberare a cărţii de identitate a vehiculului va fi reluată din oficiu după expirarea acestui termen.”

În situația în care, după introducerea datelor, ANAF decide suspendarea eliberării CIV, sistemul informatic semnalizează blocarea, iar emiterea CIV va fi posibilă doar după perioada de suspendare impusă de ANAF.

Solicitantul activității va fi informat de reprezentantul RAR că pentru autovehiculul respectiv eliberarea cărţii de identitate a fost suspendată pe o perioadă de maximum 5 zile la solicitarea motivată a ANAF, iar pentru mai multe informații suplimentare poate fi contactată această autoritate.

Procedura se va aplica de luni, 25.07.2022, în toate reprezentanțele RAR din țară.

Ce trebuie să facem înainte să cumpărăm o mașină second hand

Două din zece mașini care se prezintă la Registrul Auto Român (RAR) au probleme de identificare și din acest motiv instituția oferă șoferilor se afle direct de la sursă tot ce trebuie despre autoturismul pe care vor să-l cumpere.

Noul serviciu lansat de Registrul Auto Român se numește RAR eXpert și cine dorește să verifice o mașină trebuie să se prezinte în baza unei programări cu vehiculul la sediul la RAR Grivița.

RAR dispune de expertiza necesară identificării situațiilor care pot face diferența înainte să plătim pentru un autoturism cu probleme.

Pentru serviciile de verificare RAR eXpert  clienți vor primi un raport de expertiză și din acest motiv prezența mașinii la sediul RAR Grivița este necesară.

Pe lângă verificările legate de numărul de kilometri și de cele prin care se atestă identificarea corectă a seriilor de șasiu la RAR mașinile second pot fi analizate și din punct de vedere tehnic.

Printre altele, această evaluare poate evidenția reparații neconforme la structura de rezistență a autoturismului și se pot identifica defecțiunile ascunse

Serviciu nou la RAR: Cărțile de identitate ale mașinilor, trimise prin curier

Proprietarii autovehiculelor care merg la Registrul Auto Român (RAR) pentru a solicita eliberarea cărții de identitate a vehicului (CIV) nu mai sunt nevoiți să se întoarcă acolo pentru a ridica documentul. Aceștia pot solicita, mai nou, trimiterea acestuia la o anumită adresă, prin curier.

Potrivit RAR, persoanele care solicită eliberarea CIV pot opta pentru expedierea acesteia la o anumită adresă specificată, prin intermediul unui serviciu de curierat rapid.

Pentru a putea primi CIV-ul la adresa indicată, cei interesați nu trebuie să plătească o taxă suplimentară impusă de RAR, ci doar taxa de curierat.

Aceasta se plătește direct la curier la primirea CIV-ului.

Cei ce vor să scape de drumuri suplimentare la RAR sau de orele de așteptare acolo pot menționa pe cererea de activitate pe care o completează la sediul RAR faptul că doresc primirea CIV prin curier și, pentru asta, vor trebui să scaneze, cu un telefon mobil, un cod QR care permite accesarea directă a linkului pentru înregistrarea solicitării.

Facilitatea este disponibilă la toate reprezentanțele RAR din țară.

Vezi AICI Cum se poate primi Cartea de Identitate a Vehiculului ( CIV) acasă

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate