Economie
Românii care cumpără maşini second hand din UE vor fi verificaţi de ANAF. Se schimbă regulile la autentificarea autovehiculelor
Registrul Auto Român (RAR) transmite către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) informaţii despre cei care cine cumpără maşini second hand din UE cu scopul de a preveni fraudele legate de taxa pe valoarea adăugată (TVA).
Începând cu data de 25.07.2022, Registrul Auto Român aplică prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.120/2021, în baza căreia a fost elaborat Protocolul încheiat cu ANAF, pentru autovehiculele utilizate care provin din state membre UE şi pentru care se solicită eliberarea Cărţii de Identitate a Vehiculului (CIV) în vederea înmatriculării în România.
Astfel, RAR eliberează CIV doar achizitorului intracomunitar, adică persoanei fizice sau juridice care a dobândit autovehiculul dintr-o ţară membră UE şi care este menţionată în documentele de achiziţie, conform unei informări recente de pe site-ul RAR-ului.
Pe lângă certificatul de înmatriculare, achizitorul intracomunitar (sau împuternicitul legal al acestuia) va trebui să prezinte şi documentele de achiziţie intracomunitară (de exemplu: factură sau contract de vânzare-cumpărare).
Reprezentanţii RAR se asigură că solicitantul activităţii este fie achizitorul intracomunitar, fie împuternicitul acestuia.
Documentele de achiziţie pot fi prezentate în original sau în copie, dar trebuie sa fie lizibile, având în vedere obligaţia legală ca acestea să fie scanate de angajaţii RAR şi transmise în format digital către ANAF.
Potrivit OG nr.78/2000, cu modificările aduse de OUG nr.120/2021, „Eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere poate fi suspendată pe o perioadă de maximum 5 zile la solicitarea motivată a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Procedura de eliberare a cărţii de identitate a vehiculului va fi reluată din oficiu după expirarea acestui termen.”
ANAF poate decide suspendarea eliberării CIV
În situaţia în care, după introducerea datelor, ANAF decide suspendarea eliberării CIV, sistemul informatic semnalizează blocarea, iar emiterea CIV va fi posibilă doar după perioada de suspendare impusă de ANAF.
Solicitantul activităţii va fi informat de reprezentantul RAR că pentru autovehiculul respectiv eliberarea cărţii de identitate a fost suspendată pe o perioadă de maximum 5 zile la solicitarea motivată a ANAF, iar pentru mai multe informaţii suplimentare poate fi contactată această autoritate.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News