Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

DOCUMENTE Schimbări majore la Codul Rutier. Șicanarea și intimidarea în trafic, interzise. Reguli pentru depășirea pe autostradă


Publicat

Șoferii sunt vizați de o serie de modificări importante ale Codului Rutier. Un document se află în dezbatere publică pe siteul Ministerului Afacerilor Interne. 

Punctul de amendă va crește, comportamentul agresiv va fi sancționat, dar sunt multe alte modificări, pe care ministerul le are în vedere.

De asemenea, administratorii drumurilor publice care nu marchează și semnalizează corespunzător tronsoanele de drum vor fi sancționați.

Participanții la dezbaterea de la minister au mai cerut introducerea unor sancțiuni pentru folosirea abuzivă a luminilor de avarie și o serie de reguli pentru conducerea pe autostradă, printre carea introducerea unei distanțe minime de 200 de metri, care să fie respectată de conducătorii auto în cazul revenirii pe prima bandă după efectuarea unei depășiri pe autostradă, deși polițiștii recunosc că ar fi greu de constatat și măsurat această distanță.

Vezi și Modificări în Codul Rutier: Amenzi pentru șoferii care își împrumută mașinile altor persoane. În ce condiții se aplică sancțiuni

De asemenea, șoferii agresivi în trafic vor fi sancționați. Spre exemplu, va fi interzisă coborârea din mașină a unui șofer pentru a-l intimida pe un alt șofer, propunerea într-un asemenea caz fiind de suspedare a permisului pentru 4 luni.

Prevederile propuse pentru a fi introduse îl lege:

Se interzice conducătorilor de vehicule să adopte un comportament agresiv în conducerea acestora pe drumurile publice.

(2) Prin comportament agresiv se înțelege efectuarea, pe drumul public, de către conducătorul de vehicul, a uneia dintre următoarele manevre:

  • deplasarea succesivă de pe o bandă de circulație pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depășirii unui șir de vehicule care circulă în același sens;
  • întoarcerea vehiculului prin folosirea frânei de ajutor;
  • pornirea vehiculului de pe loc prin patinarea excesivă, în gol, a roților motoare;
  • circulația cu vehiculul la o distanță foarte redusă față de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât și în lateral, de natură a intimida conducătorul acestuia;
  • folosirea repetată a semnalelor sonore și/sau luminoase de natură a obliga nejustificat conducătorul de vehicul care circulă în fața sa să elibereze banda de circulație;
  • conducerea mopedului sau motocicletei având în contact cu drumul numai una dintre roți;
  • mersul cu spatele cu vehiculul în scopul intimidării celorlalți participanți la circulație care circulă în spatele acestuia;
    realizarea intenționată a unui derapaj controlat al vehiculului în vederea întoarcerii sau rotirii acestuia;
  • conducerea intenționată a unui vehicul prin accelerarea repetată a motorului, de natură a stânjeni persoanele aflate în zona drumului public.”

Documentul care prevede modificările propuse de Ministerul Afacerilor Interne, poate fi vizualizat AICI.

Minuta dezbaterii, care cuprinde noi măsuri propuse de polițiști, poate fi vizualizată AICI.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. Cetatean

    miercuri, 08.12.2021 at 06:27

    Masuri absolut inutile. Niciuna din acestea nu poate fi constatata de politie si nici pedepsite. Kokalarii vor da in continuare flashuri pe E85 sau DN1 ca sa le faci loc, chiar daca tu rulezi cu viteza marisoara chiar.Ce sa mai spun ca pe drumuri nu mai vezi decat masini de politie parcate la sediu. Niciun politist pe sosele(doar cateva exceptii-stau la panda cu radarul, atata doar) .

  2. Bre

    joi, 09.12.2021 at 07:43

    Nene, asa e. Dar de ce nu se iau in calcul montarea de camere de siprabeghere, pe toate drumurile principale cu efect juridic de constatare, introducerea obligativitatii de a pastra distanta de o jumatate din lungimea unei masini medii in trafic, ca in Occident sau in America, si atunci se pot potoli si cocalarii… Ce amenzi sa dai celui care intretine drumurile, sa fie obligat sa le marcheze cu vopsea reflectorizanta, sa presemnalizeze de la distanta orice lucrare, groapa, etc.
    Sunt drumuri nesemnalizate, nemarcate, la noi pe care le poti pierde mai ales in conditii nefavorabile meteo,noaptea, noroc cu unii care stiu drumul si mergi dupa ei…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Oficial: Funcționarii publici, monitorizați de un consilier de etică. ANFP vrea să pună ordine în sistemul public

Publicat

Agenția Națională a Funcționarilor Publici a reglementat printr-un ordin publicat zilele trecute normele de conduită ale funcționarilor publici.

Codul administrativ menționează o serie de norme de conduită profesională pe care funcționarii publici trebuie să le respecte în activitatea prestată în cadrul instituțiilor sau autorităților, iar cel care trebuie să verifice aplicarea acestor principii este consilierul de etică.

Atât noțiunea de conduită profesională, cât și cea referitoare la atribuțiile consilierului de etică se regăsesc în Codul administrativ încă de la adoptarea sa, din 2019, însă, de curând, aceste atribuții au fost conferite efectiv consilierului de etică, potrivit avocatnet.ro

Acum, acest consilier de etică va începe și monitorizarea activității funcționarilor publici, dar și a instituțiilor și autorităților, potrivit unui ordin al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici (ANFP) publicat joi în Monitorul Oficial.

DOCUMENT: Ordinul ANFP

Document: Anexa 1 Conținutul formatului standard al planului de perfecţionare profesională a funcționarilor publici

Document: Anexa 2 INSTRUCŢIUNI de elaborare a planului de perfecţionare profesională a funcționarilor publici

Prin ordinul ANFP nr. 26, publicat în Monitorul Oficial nr. 38, se urmărește stabilirea metodologiei prin care vor fi completate și transmise o serie de informații privind aplicarea normelor sau a standardelor de conduită de către funcționarii publici. De asemenea, va fi realizată și o statistică a sancțiunilor disciplinare aplicate funcționarilor publici, dar și a hotărârilor judecătorești în urma sesizării de către funcționari a acestor sancțiuni.

Ce urmărește consilierul de etică

Printre aspectele care pot fi verificate și notate de către consilierul de etică numit în cadrul instituțiilor și autorităților publice se numără, printre altele, și:

  • aspectele semnalate sau făcute de funcționarii publici care pot constitui o faptă penală;
  • sesizările sau reclamațiile formulate de cetățeni/beneficiarii activității autorității sau instituției publice, cu privire la comportamentul personalului care asigură relația directă cu cetățenii;
  • răspunsurile date de cetățenii și beneficiarii direcți la chestionarele oferite de către consilierul de etică;
  • recomandările scrise sau verbale adresate de consilierul de etică funcționarilor publici pentru respectarea conduitei profesionale;
  • circumstanțele care au dus la încălcarea conduitei profesionale de către funcționarul public.

Ordinul ANFP mai prevede și un raport prin care se va nota o statistică privind procedurile administrativ-disciplinare aplicate funcționarilor publici privind:

  • numărul funcționarilor pentru care a fost sesizată comisia de disciplină, în funcție de cel care a făcut sesizarea, aici regăsindu-se, pe lângă personalul din instituție/autoritate, și cetățenii/beneficiarii și avertizorii în interes public;
  • tipul abaterii disciplinare;
  • normele juridice încălcate, precum cele aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici, îndatoririle lor;
  • evidențierea cazurilor în care funcționarilor publici li s-a cerut să acționeze sub presiunea factorului politic.

Consilierul de etica va ține evidența sancțiunilor disciplinare pentru fiecare funcționar

Același raport conține și un tabel privind sancțiunile disciplinare care au fost aplicate funcționarilor publici, cum ar fi mustrările scrise, diminuările salariale și cuantumul acestora, suspendările de promovare/retrogradările, precum și numărul destituirilor din funcțiile publice.

Consilierul de etică va realiza o evidență și a cazurilor disciplinare în care s-a dispus condamnarea penală printr-o hotărâre judecătorească definitivă, a tipului de fapte infracționale săvârșite, dar și a numărului de sancțiuni disciplinare aplicate de instituție/autoritate care au fost anulate, ulterior, de o instanța de judecată.

Reglementările privind desemnarea unui consilier de etică nu se aplică instituțiilor/autorităților cu un număr mai mic de 20 de angajați, potrivit Codului administrativ

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Guvernul lansează apelul de proiecte pentru microelectronică. 500 de milioane de euro prin PNRR

Publicat

Ministerul Economiei a anunțat că întreprinderile, companiile și centrele de cercetare pot depune proiecte pentru accesarea fondurilor de 500 de milioane de euro prin PNRR pentru dezvoltarea microelectronicii. Aplicațiile pot fi transmise până în 7 februarie.

Ministerul a publicat metodologia finală și documentele care trebuie să însoțească aplicațiile potențialilor participanți la Proiectul Important de Interes Comun European în Microelectronică și Tehnologia Comunicațiilor IPCEI ME-CT.

”Aşa cum am promis, am deschis apelul de preselecţie pentru întreprinderile, companiile şi centrele universitare interesate să aplice pentru accesarea fondurilor de 500 milioane euro pentru dezvoltarea microelectronicii în România prin PNRR”, a declarat Florin Spătaru, ministrul economiei.

Condiții pentru proiecte

Proiectul se adresează atât întreprinderilor mari, IMM-urilor și întreprinderi nou-înființate, care pot fi participanți direcți /indirecți, cât și organizațiilor de cercetare (institute de cercetare, universități),  care pot fi doar participanți indirecți. Toți aplicanții trebuie sa facă parte din lanțul valoric al microelectronicii, de la cercetare la materii prime, procesare, reciclare, potrivit ministerului.

Proiectele care vor primi sprijin financiar trebuie să aibă o puternică componentă inovatoare, care să avanseze stadiul de dezvoltare a tehnologiei și pot include investiții necesare pentru realizarea primei aplicări industriale – first industrial deployment- care se integrează în obiectivele definite la nivel european pentru IPCEI ME/CT.

Aplicațiile participanților se redactează în limba engleză și se transmit completate integral, în perioada 17 ianuarie – 7 februarie 2022, către Ministerul Economiei, la adresa de e-mail: politici_industriale@economie.gov.ro.

Termenul limită de transmitere este 7 februarie 2022, ora 10:00, fiecare solicitare primind un număr unic de înregistrare. Aplicațiile transmise după termenul limită nu sunt eligibile. Toate detaliile legate de începerea apelului pot fi consultate AICI.

Soluții pentru criza de semiconductoare

România și alte 21 de State Membre ale Uniunii Europene reunite în Consiliu  la 7 decembrie 2021 au semnat o declarație comună angajându-se să consolideze lanțul valoric al componentelor și sistemelor electronice în Europa, cu un accent deosebit pe întărirea ecosistemului de semiconductoare, a anunțat ministerul.

Potrivit sursei citate, ”noile provocări cu care ne confruntăm în prezent, la nivel comunitar, sunt definite prin accesul din ce în ce mai dificil la materia primă și producerea de semiconductori, dependența de furnizori și criza mondială a circuitelor integrate, resimțită acut și de companiile românești”.

Prin urmare, dezvoltarea industriei circuitelor integrate, pe o piață competitivă din ce în ce mai agresivă, necesită strategii inovatoare pentru a asigura implementarea de la idee la produsul finit în cel mai scurt timp și la cel mai înalt nivl de calitate, dar și prioritizarea investițiilor către tranziția dublă, verde și digitală.

În acest context, investiția 4. Proiecte transfrontaliere și multinaționale – Procesoare cu consum redus de energie și cipuri semiconductoare, denumită în continuare IPCEI ME-CT, prevăzută în cadrul componentei 9. Sprijin pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare, inovare din PNRR, reprezintă un instrument pentru a facilita participarea României la un proiect de anvergură ce reuneaste peste 100 de companii din toată Europa. Totodată, reunește resurse financiare, cunoștințe și expertiză la nivel european, cu implicarea întregului ecosistem (inclusiv start-up-uri, IMM-uri și întreprinderi mari).

”România are o tradiție în domeniul microelectonicii, dar în ultima perioadă am devenit integratori, cumpărăm produse pe care le integrăm și apoi le exportăm. Ce ne dorim printr-un astfel de proiect este să dezvoltăm un ecosistem care să includă companii mari, IMM-uri, centre de dezvoltare naționale și universități, astfel încât să putem să asigurăm produsele necesare pentru industria auto, dar și alte sectoare ale economiei”, a declarat anterior ministrul Florin Spătaru.

Acesta a precizat că și în agricultură este nevoie de semiconductori.

”Ne uităm în special către industria auto, dar de asemenea acești producători sunt producători mari care vor să își dezvolte aceste capacități de producție și cu siguranță nu se vor opri doar la industria auto. În agricultură avem nevoie de semiconductori. Agricultura românească nu mai funcționează așa cum funcționa acum 20 de ani, are nevoie de automatizare, de produse care utilizează asttfel de materiale”, a mai spus Spătaru.

sursă: economie.gov.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ANRE: Amenzi de 400.000 de lei pentru Enel, după ce nu a aplicat reducerile în facturile de gaze

Publicat

Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a anunțat luni că a amendat Enel cu 400.000 lei pentru că nu a emis în noiembrie facturi la gaze clienților care beneficiau de schema de ajutor privind compensarea și plafonarea. Cu câteva zile în urmă, ANRE a amendat Electrica Furnizare și Gaz Vest. 

Potrivit reprezentanților instituției, în urma verificărilor efectuate, s-a constatat că societățile Enel Energie și Enel Energie Muntenia au emis facturi aferente consumului de energie electrică pentru luna noiembrie 2021 conținând schema de sprijin prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021.

Citește și Șeful ANRE, tăcut în scandalul facturilor la energie. Bugetarul Dumitru Chiriță are 12000 de euro pe lună și nu simte scumpirile

În ceea ce privește domeniul gazelor naturale, societățile Enel Energie și Enel Energie Muntenia, nu au emis facturi clienților beneficiari ai schemei de sprijin prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021, pentru consumul de gaze naturale aferent lunii noiembrie 2021.

Pentru faptele săvârșite în domeniul gazelor naturale, societățile în cauză au fost sancționate cu amendă contravențională după cum urmează:

  • Enel Energie – 200.000 lei
  • Enel Energie Muntenia – 200.000 lei

Totodată, au fost dispuse măsuri pentru restabilirea legalităţii în sensul facturării consumului de gaze naturale aferent lunii noiembrie 2021 și aplicarea schemei de sprijin beneficiarilor acesteia.

Pe măsură ce vor fi finalizate și celelalte acțiuni de control având ca tematică aplicarea schemei de sprijin prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021, concluziile și eventualele sancțiuni și măsuri aplicate vor fi făcute publice.

Reamintim clienților finali care sunt pașii de urmat dacă au neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale:

Clienții finali care au neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale, trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuție pentru clarificări, acesta având obligația transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.

În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanței de judecată.

Recomandăm clienților finali de energie electrică/gaze naturale următoarele:

  • să încheie o convenție de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale;
  • să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis;
  • să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul și să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia;
  • să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condițiilor contractuale, în special modificarea prețurilor/tarifelor. Dacă aceste modificări nu respectă condițiile prevăzute în contract (preț fix pe o anumită perioada de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanța de judecată.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Alba Iulia: Unde ar putea fi instalate stații de încărcare pentru vehicule electrice și cât vor costa. Planurile Primăriei

Publicat

Primăria Alba Iulia vrea să amplaseze până la 15 stații de reîncărcare pentru vehicule electrice în municipiu, prin programul de finanțare oferit de stat pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. În acest sens, a identificat 22 de posibile locații și a lansat procedura de achiziție a studiului de fezabilitate.

Municipiul Alba Iulia poate primi finanțare, prin programul AFM privind stațiile de reîncărcare vehicule electrice, de până la 3 milioane lei. O parte din investiție trebuie suportată și din bugetul local.

Până la 15 stații, cu cel puțin două puncte de reîncărcare vehicule electrice

Studiul de fezabilitate se va face pentru 13-15 sații de încărcare autovehicule electrice, pentru o investiție totală în lucrări în valoare de 3 milioane lei. Amplasamentul va fi decis de reprezentanții primăriei și cei ai DEER.

Stația va avea cel puțin două puncte de reîncărcare, simultană, alimentate din același punct de livrare din rețeaua publică de distribuție. Dintre cele două puncte de reîncărcare, unul trebuie să permită încărcare în curent continuu la putere de 50kW, iar celălalt în curent alternativ de 22kW.

În documentația de proiect, inițiatorii precizează că în prezent municipiul nu dispune de stații de reîncărcare pentru vehicule electrice, prin care să se contribuie la creșterea numărului de astfel de mijloace de transport nepoluant.

Deocamdată, administrația locală a identificat 22 de locații posibile pentru instalarea stațiilor de reîncărcare vehicule electrice.

Bulevardul Transilvaniei / parcare spital / parcare Piața Pascu

Parcare Bazin Olimpic / Parcare Stadion

Parcare zona Arhive (Cetate) – str. Mihai Viteazul

Cetatea Alba Carolina – str. Militarilor / str. Unirii intersecție cu Muzeului

Zona Penny Gară (Bd. Încoronării)

Strada Iașilor (în spatele Școlii Gimnaziale ”Avram Iancu”

Centru – lângă Curtea de Apel (strada București/Piața IIC Brătianu)

Centru – parcare Piața Iuliu Maniu / zona Tribunal, Hotel Transilvania

Centru – strada Decebal (lângă sediu ADR Centru), strada Calea Moților/intersecție V. Alecsandri (vizavi de sediul primăriei)

Bărăbanț – strada Mureșului

Micești – strada Tarnița

Pâclișa – strada Carpenului (stația autobuz)

Oarda de Jos – strada Cocorilor

Oarda de Sus – strada Haiducilor

Cartier Orizont

Cartier Recea

Valoarea estimată a achiziției studiului de fezabilitate este de 69.000 lei.

Cât se va cheltui pentru instalarea unei stații de reîncărcare

Suma maximă finanțată prin programul AFM pentru instalarea unei stații de reîncărcare este de 190.000 lei, valoare ce reprezintă 100% din totalul cheltuielilor eligibile.

Sunt considerate cheltuieli eligibile cele efectuate pentru:

a) achiziţia de staţii de reîncărcare a vehiculelor electrice;

b) cheltuieli cu lucrări de construcții și montaj al staţiilor de reîncărcare;

c) cheltuieli aferente instalațiilor electrice, cu excepția cheltuielilor aferente instalației de racordare până la punctul de delimitare. Acestea vor fi evidențiate separat în cadrul devizului general;

d) cheltuielile efectuate pentru realizarea şi instalarea panoului de informare conform art. 11 lit. g);

e) cheltuielile efectuate pentru realizarea şi instalarea panoului de informare conținând sintagma “Proiect finanțat din Fondul pentru Mediu”;

f) taxa pe valoarea adăugată aferentă proiectului în condiţiile în care aceasta a fost solicitată şi nu este recuperabilă, rambursabilă sau compensată prin orice alte mijloace potrivit prevederilor legale;

g) cheltuieli cu active necorporale noi (brevete, licențe, know-how);

h) cheltuieli cu proiectarea (pct. 3.5.3, 3.5.5 și 3.5.6 din conţinutul-cadru al devizului general aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 907/2016, cu modificările şi completările ulterioare), în procent de maximum 3% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente „investiției de bază”;

i) cheltuielile cu consultanţa (pct. 3.7 din conţinutul-cadru al devizului general aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 907/2016, cu modificările şi completările ulterioare), în procent de maximum 2% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente ”investiţiei de bază”.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate