Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

NEREGULI depistate de DSVSA la restaurantul din Bistra care a găzduit nunţile după care 100 de persoane au ajuns la spital cu toxiinfecţie

Publicat

boli infectioase sectia alba iuliaDupă ce aproximativ 100 de persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale, având simptome de toxiinfecţie alimentară, în urma participării la două nunți ce au avut loc în weekend, în localitatea Bistra din Munţii Apuseni, inspectorii din cadrul Serviciului de Control Oficial Siguranța Alimentelor (DSVSA Alba) au verificat unitatea, constatând mai multe deficiențe și dispunând închiderea bucătăriei până la remedierea acestora.

„Referitor la suspiciunea de toxinfecţie alimentară apărută ca urmare a consumului de alimente cu ocazia unei mese festive organizată la un restaurant din localitatea Bistra, inspectorii de specialitate din cadrul Serviciului de Control Oficial Siguranța Alimentelor s-au deplasat la fața locului, unde au procedat la verificarea unității în cauză, fiind constatate următoarele deficiențe:

condiții deficitare de igienă în spațiul de depozitare (camera frigorifică) în care erau depozitate necorespunzător legislației sanitar-veterinare produsele alimentare (atât materii prime cât și produse finite);

o parte din personalul care a servit la nuntă nu aveau examene medicale complete (examen coprobacteriologic) și nu aveau cursuri de calificare în domeniul alimentar.

Ca urmare a deficiențelor constatate, inspectorii de specialitate din cadrul DSVSA Alba au dispus următoarele măsuri:

prelevarea unui număr de 14 probe din produsele alimentare (materii prime) care au fost folosite la prepararea meniului servit la masa festivă în vederea efectuării tuturor investigațiilor de laborator în cadrul Laboratorului Sanitar Veterinar și pentru Siguranța Alimentelor Alba;

– în blocul alimentar s-a dispus măsura de interzicere a activității până la finalizarea anchetei epidemiologice, precum și reţinerea/sechestratrea și sigilarea a întregii cantități de produse alimentare găsite în stoc (21 kg alimente);

igienizarea și dezinfecția corepunzătoare a întregului spațiu din blocul alimentar precum și a veselei și a paharelor folosite;

– efectuarea operațiunii de deratizare și dezinsecție atât a localului, cât și a spaţiului din împrejurimi cu o firmă specializată;

– verificarea eficienței dezinfecției prin recoltări de teste de sanitație;

interzicerea folosirii personalului angajat fără a dispune de analize medicale care să ateste că nu este purtător de boli infecto contagioase sau parazitare”, se arată în comunicatul DSVSA Alba, semnat de directorul interimar, Florean Bălgrădean.

Reamintim că aproximativ 100 de persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale, după ce au participat la două nunţi din weekend în localitatea Bistra din Munţii Apuseni şi au avut simptome de toxiinfecţie alimentară. Dintre acestea, 60 au fost internate la Cîmpeni, 11 la Abrud, 17 la Alba Iulia şi încă aproximativ 20, la spitale din Cluj, dar şi în alte judeţe. În acest caz, autorităţile sanitar-veterinare derulează o anchetă epidemiologică, iar poliţiştii au deschis dosar penal, sub coordonarea Parchetului, pentru investigarea condiţiilor în care s-a produs incidentul.

UPDATE: Alte persoane au fost internate la Secţia de Boli Infecţioase de la Spitalul Judeţean Bistriţa-Năsăud. Contactaţi de Alba24, reprezentanţii unităţii medicale au precizat că au fost 14 persoane care s-au prezentat la spital cu simptome de toxiinfecţie alimentară şi au rămas internate 9, din care un copil.

Citeşte şi 100 de persoane internate în spitale, cu toxiinfecţie alimentară, după ce au participat la nunta din Bistra. Poliţiştii au deschis dosar penal

Citeşte şi UPDATE: TOXIINFECŢIE alimentară, după o NUNTĂ la Bistra, în Munţii Apuseni. Mai multe persoane au fost internate la spital, în Alba și Cluj

Acelaşi local care a organizat nunţile din weekend a fost subiectul unei anchete epidemiologice şi acum doi ani, după ce peste 100 de persoane au ajuns la spital cu toxiinfecţie alimentară. Atunci, cauzele intoxicației au fost lipsa de igienă și condițiile improprii de preparare, depozitare și transport a mâncării, ce a fost pregătită integral în casa mirelui, în mare parte din produse din propria gospodărie. Nuntaşii de acum doi ani au fost infestaţi cu salmonella.

Citeşte ce s-a întâmplat în 2013 la o altă nuntă din Bistra: CONCLUZIILE ANCHETEI în cazul nunții de la BISTRA: 115 invitați contaminați cu salmonela și amendă de 7.000 lei pentru organizatori

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Transavia investește masiv în energie verde pentru a-și asigura necesarul de energie

Publicat

Transavia, liderul pieței de carne de pui din România, investește masiv în energie regenerabilă și în cogenerare pentru a ajunge să își acopere aproape în integralitate necesarul de energie. Doar în acest an, prin proiectele deja demarate, Transavia intenționează să amplaseze peste 22.000 de panouri fotovoltaice care vor produce energie verde.

Prin această capacitate instalată, de 10 MWh, se va acoperi aproximativ 30% din consumul anual de electricitate al facilităților Transavia. Această etapă va elimina anual cel puțin 4 milioane de kilograme de emisii de CO2, echivalentul emisiilor anuale provenite de la 1778 de autoturisme.

Reducerea semnificativă a emisiilor de carbon va fi dublată de un efect economic pozitiv asupra performanțelor companiei, care, odată ce își va asigura necesarul energetic pe cont propriu, va fi protejată de fluctuațiile masive ale prețurilor la energie. Panourile fotovoltaice vor fi instalate atât pe acoperișurile fermelor de pui, cât și pe teren, în funcție de structura construcțiilor și de poziția față de soare. În etapa actuală vor fi amplasați peste 100.000 de metri pătrați de panouri fotovoltaice.

„Ambiția noastră este să ne asigurăm, până la finalul anului 2023, aproape în integralitate energia electrică necesară. De aceea, investim masiv în energia verde și soluții de eficiență energetică ce vor contribui la rezultatele noastre pe termen lung. Doar în prima etapă, concentrată în anul în curs, vom acoperi circa o treime din necesarul de energie electrică pentru facilitățile noastre, creând și un avantaj unic în piață. Singurul factor care ne-ar putea afecta progresul ar fi funcționarea defectuoasă a lanțurilor logistice. Avem însă încredere că, împreună cu companiile cu care colaborăm în implementarea proiectului, vom găsi soluții astfel încât să reușim până la finalul anului viitor să producem 80%-100% din energia de care avem nevoie”, declară dr. ing. Ioan Popa, președinte și fondator Transavia.

Această inițiativă face parte din strategia de sustenabilitate, de la bob la furculiță, prin care compania s-a angajat să protejeze resursele pentru generațiile viitoare, acționând responsabil în privința oamenilor, a animalelor, a comunităților și a mediului.

„Suntem hotărâți să fim un model pentru toți jucătorii din piață și să contribuim activ la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (ODD) ale Națiunilor Unite, reducându-ne la minimum posibil amprenta de carbon. Doar cei 10 MWh, produși de panourile fotovoltaice din prima etapă, sunt echivalentul plantării a 187.000 de copaci sau, altfel spus, a unei păduri de aproape 200 de hectare. Contribuim astfel direct la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) și la combaterea efectelor schimbărilor climatice”, spune Theodora Popa, vicepreședinte Transavia.

Suplimentar, pe lângă panourile fotovoltaice, Transavia va implementa și două proiecte de cogenerare de înaltă eficiență electrică și termică.

Pentru eficientizarea consumului de energie, Transavia a adoptat deja utilizarea tehnologiilor și echipamentelor eficiente și a implementat modele de exploatare fiabilă a acestora astfel încât să nu existe pierderi. Conform celui mai recent Raport de Sustenabilitate publicat de Transavia, compania a devansat cu 4 ani atingerea obiectivului țintă de reducere a consumului de energie relaționat cu iluminatul. Astfel, ca urmare a accelerării înlocuirii corpurilor de iluminat existente cu corpuri LED la toate punctele de lucru unde se puteau aduce îmbunătățiri, compania a redus deja cu 15% consumul de energie din această activitate. Același Raport indică faptul că afacerea de familie, cu capital 100% românesc, utilizează gazele naturale la producerea aburului pentru asigurarea fluxului tehnologic, la încălzirea spațiilor destinate creșterii păsărilor dar și la încălzirea spațiilor administrative. Tot în vederea creșterii eficienței energetice, compania continuă activitatea de izolare termică și de monitorizare a microclimatului cu echipamente automatizate în halele de creștere. De asemenea, Transavia a implementat măsuri specifice pentru fiecare punct de lucru, în funcție de zona geografică și de variația de temperatură pentru perioada iarnă-vară.

Transavia este singurul producător de carne de pui care a publicat în mod voluntar Raportul de Sustenabilitate în ultimii doi ani. De asemenea, este prima companie din România co-semnatară a Codului Conduită al UE cu privire la practicile responsabile comerciale şi de marketing în sectorul alimentar.

Despre Transavia

Transavia este liderul pieței locale de carne de pui, fiind una dintre cele mai importante afaceri de familie, care deține și produce brand-urile Fragedo, Libertan și Papane, ocupând locul 4 în topul celor mai valoroase portofolii din România (Brand Finance Romania 50 2022). Transavia operează sustenabil cu un model de business integrat vertical, bazat pe cele mai bune practici și cele mai stricte protocoale în întreg lanțul de producție și distribuție, de la bob la furculiță. În cei 31 de ani de activitate, Transavia a investit constant în modernizare și în tehnologie de ultimă generație și a adoptat inovația ca sursă de creștere sustenabilă a business-ului și de predictibilitate pentru viitor. Unul dintre cei mai mari angajatori români, Transavia are în prezent peste 2.300 de angajați, care activează preponderent în cele 30 ferme de creștere a păsărilor și în cele 4 ferme de producție vegetală, în fabrica de nutrețuri combinate, în cele 3 abatoare de ultimă generație și în fabrica de procesare a cărnii.

În fermele Transavia, localizate în 8 județe din România, se produc anual peste 100.000 de tone de carne de pui. Aproximativ 25% la sută din producția anuală a companiei merge către export, în mai multe state europene, pe continentul african, în zona Mării Mediterane și a CSI. Fragedo, brand emblemă al companiei Transavia, a fost desemnat și la ediția 2021 a Summit Forbes Brands for Kids, drept „Cea mai de încredere marcă de carne”.

Pentru mai multe informații, vizitați https://transavia.ro/.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum își pot vedea elevii lucrările la examenul de Evaluare Națională 2022. Procedură și calendar

Publicat

Marți și miercuri, elevii care au susținut examenul de Evaluare Națională 2022 și care doresc să-și vadă lucrările pot depune cereri la școli. Potrivit procedurii și calendarului comunicat de Ministerul Educației către inspectoratele școlare, vizualizarea lucrărilor va fi în perioada 18-22 iulie.

Reamintim că până în 11 iulie se fac înscrierile la liceu, iar în 14 iulie este repartizarea computerizată. Pentru orientarea la înscrieri, Ministerul Edcuației a publicat ierarhia mediilor de admitere.

Potrivit procedurii, nota acordată pe lucrare nu mai poate fi modificată după vizualizare. Doar membrii comisiei județene/comisiei municipiului București de organizare a Evaluării Naționale sau cei ai Comisiei Naționale de Organizare a Evaluării Naționale pot solicita vizualizarea lucrării/lucrărilor și a borderourilor de evaluare în scopul verificării/reevaluării acesteia/acestora.

La vizualizarea lucrării/lucrărilor, candidatul minor trebuie să fie însoțit obligatoriu de un părinte/reprezentant legal. Nu este permisă folosirea telefoanelor sau a altor aparate de înregistrare a imaginii.

Pentru a fi mai ușoară vizualizarea lucrărilor, școala va instala un videproiector pe care vor fi proiectat lucrările solicitate, potrivit edupedu.ro.

Elevii nu vor vedea lucrarea în original, ci o copie pe calculator, a lucrării, scanată, conform cu originalul.

Calendarul de vizualizare a lucrărilor la Evaluare Națională 2022

  • 5-6 iulie – Depunerea cererilor prin care se solicită vizualizarea lucrărilor la unitatea de învățământ care a fost centrul de examen.
  • 7 iulie – Centralizarea cererilor de vizualizare a lucrărilor la Comisia județeană de organizare a Evaluării Naționale din județul de origine.
  • 8 iulie – Transmiterea situației centralizate a cererilor de vizualizare a lucrărilor la Comisia județeană de organizare a Evaluării Naționale din județul de origine către Comisia județeană din județul evaluator. Transmiterea, către directorii unităților de învățământ care au fost centre zonale de evaluare, a solicitării de a primi lucrările pentru vizualizare.
  • 11-12 iulie – Pregătirea, de către directorii unităților de învățământ care au fost desemnate centre zonale de evaluare, a lucrărilor pentru vizualizare, conform procedurii. Transmiterea la Comisia județeană de Evaluare Națională din județul evaluator a fotocopiilor conforme cu originalul a lucrărilor solicitate pentru vizualizare.
  • 13-15 iulie – Pregătirea fișierelor cu lucrările solicitate pentru vizualizare și încărcarea lor pe FTP, conform procedurii.
  • 18 – 22 iulie – Vizualizarea lucrărilor de către solicitant, conform procedurii și a programului anunțat.

Evaluare Națională 2022

Rezultatele finale la examen au fost publicate în 30 iunie. Procentul mediilor peste 5 în județul Alba, după rezultatele finale la Evaluare Națională 2022 a rămas 83,8%, la fel ca înainte de contestații. Este însă încă o medie de 10, numărul total al acestora în județ fiind de 4.

În top național, Alba a coborât pe locul 11 (de pe 10) în funcție de mediile egale sau mai mari de 5.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

SONDAJ INSCOP: Ce cred românii despre propria lor stare de sănătate. Bolile cardiologice, cele mai frecvente afecțiuni

Publicat

Un nou sondaj realizat de INSCOP Research arată modul în care se raportează românii la starea lor de sănătate. 

Potrivit sondajului de opinie intitulat ”Agenda România 2050. O conversație despre viitorul României – Ediția I”, 52% dintre români declară că nu știu să aibă probleme de sănătate.

76% dintre ei afirmă că sunt preocupați foarte mult sau destul de mult de starea proprie de sănătate, iar 85% că sunt interesați foarte mult sau destul de mult de prevenirea apariției unor boli sau a unor complicații ale unor boli.

Sondajul de opinie, realizat în perioada 23 mai – 14 iunie 2022 pe un eșantion de 1500 de respondenți, este împărțit în mai multe capitole care vor fi publicate succesiv în perioada următoare.

Sondajul de opinie ”Agenda România 2050. O conversație despre viitorul României – Ediția I” a fost realizat de INSCOP Research în la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group, în cadrul unui proiect de cercetare sprijinit de mediul privat și având drept parteneri academici Universitatea Babes Bolyai din Cluj Napoca, Universitatea București, Universitatea Politehnica din București, Universitatea de Vest din Timișoara și Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa din Iași.

Ce afecțiuni declară românii

Chestionați cu privire la starea actuală de sănătate, 52,2% dintre români declară că nu știu să aibă probleme de sănătate. 20,6% declară că au probleme de sănătate cardiovasculare, 17,9% probleme reumatologice, 10,7% probleme metabolice, 6,5% probleme respiratorii, 2,8% probleme oncologice, 9,5% alte probleme de sănătate decât cele enumerate mai sus.

Analiza socio-demografică: Persoanele peste 60 de ani și inactivii pasivi declară în procente mult peste medie că au probleme cardiovasculare.

În rândul acelorași categorii se înregistrează cele mai ridicate procente de respondenți care declară că au probleme de sănătate reumatologice.

Tinerii până în 30 de ani reprezintă categoria socio-demografică unde se înregistrează cel mai ridicat procent al celor care declară că nu au probleme de sănătate.

Valori mult peste medie mai întâlnim și în rândul persoanelor până în 44 de ani, al gulerelor albe și al persoanelor cu venituri ridicate și foarte ridicate.

Preocuparea față de starea de sănătate

76,1% dintre români spun că îi preocupă foarte mult sau destul mult starea lor de sănătate (41,2%  dintre  spun că îi preocupa foarte mult, iar 34,9% destul de mult). 23.8% declară că sunt preocupați destul de puțin sau deloc de starea lor de sănătate (16,8% destul de puțin, iar 7 % deloc). 0,1% nu știu sau nu răspund.

Analiza socio-demografică: Persoanele cu studii superioare și gulerele albe declară în procente mai ridicate decât media că sunt preocupate destul de mult de starea lor de sănătate.

Declară că sunt foarte preocupați de starea lor de sănătate mai ales persoanele peste 60 de ani, inactivii pasivi și locuitorii din regiunea Sud Vest Oltenia.

Nivelul de interes față de prevenție

85,8% dintre români declară că îi interesează foarte mult sau destul de mult prevenirea apariției unei boli sau a unor complicații ale unei boli (47,1% dintre respondenți spun că îi interesează foarte, iar 38,7% destul de mult).

14,1% dintre români declară că îi interesează destul de puțin sau deloc prevenirea apariției unei boli sau a unor complicații ale unei boli (9,5% destul de puțin, iar 4,6% deloc). 0,1% nu știu sau nu răspund.

Analiza socio-demografică: Locuitorii care declară că veniturile lunare le ajung pentru un trai decent declară în procente semnificativ mai ridicate decât media că sunt interesați de prevenție.

Chestionați cu privire la starea actuală de sănătate, 52,2% dintre români declară că nu știu să aibă probleme de sănătate. 20,6% declară că au probleme de sănătate cardiovasculare, 17,9% probleme reumatologice, 10,7% probleme metabolice, 6,5% probleme respiratorii, 2,8% probleme oncologice, 9,5% alte probleme de sănătate decât cele enumerate mai sus. Nu știu sau nu răspund la această întrebare 0,5% din totalul eșantionului.

Analiza socio-demografică: Persoanele peste 60 de ani și inactivii pasivi declară în procente mult peste medie că au probleme cardiovasculare. În rândul acelorași categorii se înregistrează cele mai ridicate procente de respondenți care declară că au probleme de sănătate reumatologice.

Tinerii până în 30 de ani reprezintă categoria socio-demografică unde se înregistrează cel mai ridicat procent al celor care declară că nu au probleme de sănătate.

Valori mult peste medie mai întâlnim și în rândul persoanelor până în 44 de ani, al gulerelor albe și al persoanelor cu venituri ridicate și foarte ridicate.

Preocuparea față de starea de sănătate

76,1% dintre români spun că îi preocupă foarte mult sau destul mult starea lor de sănătate (41,2%  dintre  spun că îi preocupa foarte mult, iar 34,9% destul de mult). 23.8% declară că sunt preocupați destul de puțin sau deloc de starea lor de sănătate (16,8% destul de puțin, iar 7 % deloc). 0,1% nu știu sau nu răspund.

Analiza socio-demografică: Persoanele cu studii superioare și gulerele albe declară în procente mai ridicate decât media că sunt preocupate destul de mult de starea lor de sănătate.

Declară că sunt foarte preocupați de starea lor de sănătate mai ales persoanele peste 60 de ani, inactivii pasivi și locuitorii din regiunea Sud Vest Oltenia.

Nivelul de interes față de prevenție

85,8% dintre români declară că îi interesează foarte mult sau destul de mult prevenirea apariției unei boli sau a unor complicații ale unei boli (47,1% dintre respondenți spun că îi interesează foarte, iar 38,7% destul de mult). 14,1% dintre români declară că îi interesează destul de puțin sau deloc prevenirea apariției unei boli sau a unor complicații ale unei boli (9,5% destul de puțin, iar 4,6% deloc). 0,1% nu știu sau nu răspund.

Analiza socio-demografică: Locuitorii care declară că veniturile lunare le ajung pentru un trai decent declară în procente semnificativ mai ridicate decât media că sunt interesați de prevenție.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Aiud organizează concurs pentru ocuparea unui post de asistent medical comunitar. Condiții de angajare

Publicat

Primăria municipiului Aiud, cu sediul situat în str. Cuza Vodă, nr. 1, organizează concurs în vederea ocupării, pe durată nedeterminată, a unui post contractual de execuție vacant, cu normă întreagă, de asistent medical comunitar, grad principal din cadrul Direcției de Asistență Socială a municipiului Aiud, Compartiment Cabinete Medicale și Asistență Medicală Comunitară, din subordinea Consiliului Local al municipiului Aiud.

Condiţiile specifice de participare la concurs:

  • diplomă de absolvire a studiilor post liceale în specialitatea asistent medical;
  • vechime în specialitatea studiilor absolvite 5 ani – adeverință grad profesional principal;
  • certificat de membru și aviz anual eliberat de  Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România;

Candidații trebuie să îndeplinească condițiile de ocupare a unui post contractual vacant, prevăzute la art. 3 din HG nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.

Condițiile de desfășurare a concursului:

  • Data, ora și locul desfășurării probei scrise: 28.07.2022, ora 10:00 – la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situat în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1.
  • Data, ora și locul desfășurării interviului: 02.08.2022, ora 10:00 – la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situat în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1.
  • Dosarele de înscriere la concurs se pot depune până în data de 18.07.2022, ora 16:00 la Biroul Resurse Umane, Control Intern din cadrul Primăriei Municipiului Aiud.

Condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare ale concursului, bibliografia şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul Primăriei Municipiului Aiud şi pe site-ul www.aiud.ro.

Relații suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situată în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1, telefon 0258 861310 interior 1013 /fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, precum și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro. Persoana de contact: Cipcigan Patricia Tatiana, șef birou în cadrul Biroului Resurse Umane, Control Intern din cadrul Direcției Economice, aparatul de specialitate al Primarului municipiului Aiud.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax