Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

O familie poate primi până la 10.000 de lei ajutor de urgenţă de la stat. Care sunt criteriile de acordare. PROIECT la Guvern


Publicat

baniLimita maximă a ajutorului de urgenţă de la bugetul de stat acordat unei persoane singure sau unei familii, pe durata unui an calendaristic, va fi de 10.000 lei, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern. Acelaşi document stabileşte criteriile de acordare a ajutorului de la stat.

Potrivit proiectului, pentru sprijinirea familiilor sau persoanelor singure ale căror locuințe și bunuri deținute în locuință au fost distruse din cauza calamităților naturale, inundațiilor, incendiilor sau altor situații similare, nivelul recomandat al ajutorului de urgență este următorul:

– 1.500 lei pentru locuințe și bunuri deținute distruse în proporție de până la 25%;

– 3.000 lei pentru locuințe și bunuri deținute distruse în proporție de până la 50%;

– 5.000 lei pentru locuințe și bunuri deținute distruse în proporție de până la 100%.

Aceste sume se propun a fi utilizate și în situații de necesitate cauzate de accidentelor.

În situația înregistrării decesului unei persoane din cauzele amintite, se propune majorarea nivelurilor recomandate cu suma reprezentând cuantumul ajutorului de deces. Totodată, se prevede majorarea cu câte 1.500 lei în cazul în care se înregistrează rănirea persoanei singure sau a unui membru al familiei.

Pentru sprijinirea familiilor sau persoanelor singure aflate în situații deosebite cauzate de starea de sănătate ori alte cauze care pot conduce la riscul de excluziune socială, nivelul recomandat al ajutorului de urgență este următorul:

– 1.000 lei pentru situații deosebite mai puțin grave;

– 2.500 lei pentru situații deosebite grave;

– 4.000 lei pentru situații deosebite foarte grave.

De asemenea, se propune stabilirea unui nivel recomandat al ajutorului de urgență, precum și o limită maximă situată la 10.000 lei pentru familiile sau persoanele singure, în funcție de situațiile de necesitate sau deosebite cu care se confruntă acestea.

Pentru acordarea de ajutoare de urgență peste limita maximă, agențiile teritoriale vor prezenta un referat pentru aprobare la Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială

CRITERII de acordare a ajutoarelor de urgenţă de la stat

Prin proiectul hotărâre de Guvern, se propune introducerea unor criterii pentru acordarea ajutoarelor de urgență de la bugetul de stat “care să aibă în vedere sprijinirea familiilor și a persoanelor singure pentru acoperirea nevoilor de bază, respectiv menţinerea locuinţei şi asigurarea condiţiilor de locuit, accesul la servicii medicale şi/sau de recuperare a stării de sănătate ori a capacităţii de muncă, combaterea cauzelor ce pot duce la abandon școlar, precum și a altor cauze ce pot conduce la riscul de excluziune socială”, după cum se arată în nota de fundamentare a actului legislativ.

În funcție de situația pentru care se solicită, se prevede ca la acordarea ajutoarelor de urgență să se țină cont de următoarele criterii, după caz:

– gradul de distrugere a locuinţei şi a bunurilor deţinute de familie sau de persoana singură;

– tipul locuinţei;

– asigurarea obligatorie a locuinţei;

– bolile şi afecţiunile medicale şi gravitatea acestora;

– perioada de tratament medical şi de recuperare medicală;

– nivelul de decontare al serviciilor medicale, al medicamentelor, al ortezelor, protezelor, dispozitivelor medicale etc. de către casele de asigurări sociale de sănătate sau de terţi;

– calitatea de asigurat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate;

– calitatea de asigurat în sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale;

– tipul familiei şi numărul membrilor din familie;

– veniturile nete lunare pe membru de familie sau ale persoanei singure;

– nivelul de îndatorare al persoanei sau familiei ce poate determina situaţii de risc de excluziune socială;

– posibilitatea de susţinere din veniturile proprii, fără afectarea nevoilor de trai minimale definite de Legea asistenţei sociale nr.292/2011, a cheltuielilor suplimentare generate de situaţia de necesitate sau deosebită;

– complementaritatea unor forme de sprijin din surse publice sau private.

De asemenea, se prevede ca ajutoarele de urgenţă de la bugetul de stat să se poată acorda şi cetățenilor români care au rezidența, domiciliul sau se află temporar în străinătate. În acest sens, misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României colaborează cu atașatul pe probleme de muncă și sociale al Ministerului Muncii, din străinătate ori cu o persoană desemnată de conducerea misiunilor diplomatice/oficiilor consulare, în vederea verificării situației de necesitate sau deosebite cu care se confruntă aceștia, însă pentru aceste persoane nu se mai are în vedere utilizarea anchetei sociale.

Tipurile de ajutoare, principalele documente doveditoare necesare solicitării acestora, cuantumul ajutorului, precum și modalitatea în care se efectuează plățile urmează să se stabilească prin ordin al ministrului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice, în termen de 10 zile lucrătoare de la data producerii calamității, a incendiului sau a accidentului.

Ajutoarele de urgenţă se pot acorda și pentru alte situaţii care se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.

Totodată, a fost introdus un model de cerere care să conțină minimum de informații absolute necesare pentru evaluarea situației de necesitate sau deosebite, ulterior pe bază de anchetă socială. Existau două modele de anchete sociale, în prezent fiind păstrat doar un model de anchetă socială care a fost mult simplificată, fiind astfel și mai ușor de utilizat, potrivit iniţiatorilor.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Numărul turiștilor cazați în județul Alba a scăzut cu 40%, în primele 9 luni ale anului. Câți dintre ei au fost străini

Publicat

turism alba

În județul Alba, în primele 9 luni ale anului, sosirile de turiști au scăzut cu 37,7%, comparativ cu perioada corespunzătoare din 2019. Înnoptările în unitățile de cazare au fost cu 39,2% mai puține.

Din datele Direcției Regionale de Statistică (DRS) Alba, în perioada ianuarie – septembrie, în unităţile turistice din judeţ (cu minim 10 locuri pat) au fost cazaţi 97.569 turişti, turiştii români deţin o pondere de 96,8 din numărul total de turişti înregistraţi la nivelul județului Alba, iar turiştii străini (3.101 persoane) reprezintă 3,2%.

Numărul de înnoptări ale turiştilor în structurile de primire turistică din judeţ (cu minim 10 locuri pat), înregistrate în perioada ianuarie – septembrie a fost de 177.927, mai putin cu 39,2% faţă perioada corespunzătoare din 2019.

Durata medie a sejurului în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare în această perioadă a fost de 1,82 zile, față de 1,87 zile din perioada corespunzătoare a anului anterior.

În septembrie 2020, comparativ cu luna corespunzătoare din anul precedent, sosirile în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare au înregistrat scăderi cu 15,7%, iar înnoptările cu 14,6%. Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare din judeţ în luna septembrie 2020 a fost de 23,9%.

În luna septembrie 2020, în unităţile turistice din judeţul Alba (cu minim 10 locuri pat) au fost cazaţi 17.120 turiști, majoritatea au fost cazați în hoteluri (34,4%), pensiuni agroturistice (31,8%), pensiuni turistice (17,9%).

S-a înregistrat o scădere cu 3.191 persoane faţă de luna septembrie 2019 si cu 12.971 persoane (-43,1%) faţă de luna anterioară.

Numărul de înnoptări ale turiştilor în structurile de primire turistică din judeţ (cu minim 10 locuri pat) înregistrate în septembrie 2020 a fost de 29.779, mai putine cu 5.083 faţă de luna septembrie 2019.

Durata medie a sejurului în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare în această lună a fost de 1,74 zile, mai mare decât cea din septembrie 2019 (1,72 zile).

Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare din judeţ în luna septembrie 2020 a fost de 23,9% (faţă de 25,9% în septembrie 2019), pe ţară înregistrându-se un indice de 26,3% (faţă de 37,7% din luna septembrie 2019).

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O nouă categorie de angajați, inclusă în categoria condiţiilor speciale de muncă. Se vor putea pensiona mai repede cu 13 ani

Publicat

Camera Deputaţilor a adoptat recent, în calitate de cameră decizională, un proiect de lege care prevede includerea angajaților din industria de armament în categoriile grupei I de muncă. Proiectul va merge la președintele Klaus Iohannis spre promulgare.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 108/2020 pentru completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice a fost adoptată de Camera Deputaților în 24 noiembrie.

Potrivit documentului, persoanele care lucrează în anumite activități din industria de armament vor beneficia de pensie pentru limita de vârstă cu reducerea vârstei standard de pensionare cu 13 ani, pentru un stagiu de cotizare de cel puţin 25 de ani realizat în aceste activităţi.

Activităţile din industria de armament prevăzute în proiect sunt:

  • fabricarea, manipularea, transportul nitroglicerinei, explozivilor, pulberilor negre, pulberilor fără fum, produselor pirotehnice în unităţile de producţie a explozivilor precum şi fabricarea nitrocelulozelor şi a celuloidului în aceleaşi unităţi de producţie a explozivilor;
  • fabricarea muniţiilor şi a elementelor de muniţii, locurile de muncă în care se execută operaţii cu exploziv de iniţiere, exploziv cu caracteristică de sensibilitate mare, precum şi locurile de muncă în care se execută operaţii cu explozivi aromatici, la care angajaţii vin în contact direct cu aceştia;
  • operaţii de distrugere a muniţiilor încărcate şi a elementelor de muniţii încărcate, a pulberilor, a explozivilor şi a produselor pirotehnice;
  • delaborarea muniţiilor şi a elementelor pirotehnice încărcate cu substanţe explozive sau incendiare.

Potrivit proiectului, persoanele care au avut activitate la locurile de muncă menţionate mai sus „beneficiază de pensie pentru limita de vârsta cu reducerea vârstei standard de pensionare cu 13 ani, pentru un stagiu de cotizare de cel puţin 25 de ani realizat în aceste activităţi“.

Proiectul adoptat și de Senat, acum și de Camera Deputaţilor, va fi trimis spre promulgare președintelui.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Prezentare video de 60 de secunde, în loc de CV pe hârtie. Cum ar putea fi organizate interviurile de angajare

Publicat

Angajatorii se adaptează noilor condiții și iau din ce în ce mai mult în calcul varianta interviurilor video, în locul celor față în față și cu CV pe hârtie.

Cei care își caută un loc de muncă vor trebui, în viitor să le trimită posibililor angajatori un o înregistrare în care povestesc, în 60 de secunde, despre abilitățile și experiențele care îi califică pentru postul dorit, scrie digi24.ro.

Despre această variantă, părerile sunt împărțite. 47% dintre cei care sunt în căutarea unui loc de muncă sunt de părere că un CV în format video ar fi un avantaj. Totodată, 34% spun că așa se pot exprima mai creativ decât în scris, potrivit unui studiu realizat de o firmă de recrutare.

Ana Visian, reprezentant al unei companii de recrutare online: „Video CV-ului  i-am dat un cadru – maximum 60 de secunde – să povestești despre tine.

Se înregistrează fie pe platformă, fie urcă un video existent. Recomandăm să își facă un aranjament acasă, un set-up, să aibă un background, să aibă un outfit potrivit, să devină creativi, să aibă un citat motivațional după care se ghidează. Dacă jobul necesită o limbă străină, să facă video în limba respectivă. Cred că video CV-ul vine ca un instrument prin care ne autodepășim, trecem de trac, de orice ar însemna greutatea de a te expune”.

Psihologii spun însă că nu ar fi o soluție bună pentru toți candidații.

Carmen Stanciu, psiholog: „În fața camerelor e anxietatea anticipativă. Cum arăt? Cum arăt? Cum mă simt? Ce se întâmplă acolo? Există și la cei profesioniști acest trac de cameră care îi poate bloca să își exprime foarte bine calitățile. Este stresant. În 60 de secunde trebuie să pui o viață și să îți vinzi o imagine”.

39% dintre viitorii angajați consideră că în timpul celor 60 de secunde trebuie să vorbești cât mai mult despre aptitudinile tale, 21% spun că e util să menționezi și obiectivele profesionale, iar 9% consideră importantă și menționarea pasiunilor.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Crește capacitatea de testare COVID-19 în Alba. Laboratorul DSP are în dotare încă un aparat RT-PCR, al patrulea

Publicat

Un al patrulea aparat Real Time – PCR pentru depistarea COVID-19 a intrat azi în dotarea Laboratorului DSP Alba, în urma finalizării procedurii de achiziție publică desfășurată prin SEAP, transmite instituția, într-un comunicat de presă.

Achiziția în valoare de 260.000 de lei, care include și un extractor automat, va crește semnificativ capacitatea de testare în județ, în prezent în Laboratorul DSP funcționând 4 linii de testare RT-PCR.

Vezi și GRAFIC: Ultimele 3 zile de carantină la Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Cugir, Abrud și Ciugud. EVOLUȚIA incidenței în ultimele 10 zile

Prin punerea în funcțiune a celei mai recente achiziții, aici se vor putea realiza până la 1500 de teste zilnic, număr de teste comparabil cu cel efectuat în orașe și județe mai mari.

”Pot spune că, la această oră, Laboratorul DSP Alba dispune de o dotare optimă, de ultimă generație, pentru depistarea COVID-19. De la un aparat primit în comodat la începutul pandemiei, în luna martie, am ajuns acum să deținem patru aparate RT-PCR. Este un progres remarcabil pe care DSP Alba l-a realizat prin forțe proprii și prin multă multă muncă. Dotările pe care le avem în laboratorul nostru nu numai că aduc plus-valoare întregului județ dar, în primul rând, ne ajută să continuăm lupta cu acest virus la capacitate maximă”, a declarat Alexandru Sinea, director executiv DSP Alba.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate