Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

OFICIAL: CARANTINĂ de noapte, vinerea, sâmbăta și duminica, la Alba Iulia. Noi RESTRICȚII și în alte localități. Hotărârea CJSU


Publicat

Comitetul pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a decis luni noi restricții pentru Alba Iulia, care a depășit incidența de 6.

La fel, și în comuna Sălciua.

Vezi HCJSU nr. 236 din 04.10.2021

Măsurile intră în vigoare de marți, 5 octombrie, ora 00.00, pentru 14 zile.

Vezi Anexa_Hotararea nr. 236 din 04.10.2021 a CJSU Alba

La incidența de peste 6 la mie (Alba Iulia și Sălciua) se instituie carantina de noapte în weekend, adică se restricționează deplasarea în intervalul orar 20.00-5.00, vinerea, sâmbăta și duminica, cu unele excepții. Persoanele vaccinate sunt exceptate de la această obligație, dar și cele trecute prin boală. Dovada se face prin certificatul de vaccinare pe suport hârtie sau certificatul verde COVID (electronic).

Vezi Modele de DECLARAȚIE pe propria răspundere și ADEVERINȚĂ de angajator. Documente obligatorii pentru nevaccinați, după ora 20,00

Persoanele vaccinate care nu și-au descărcat certificatul verde COVID pot accesa AICI.

Este obligatorie purtarea măștii și în spațiile deschise (pe stradă). Școlile rămân însă deschise, decizia de intrare în online se face la nivel de unitate de învățământ.

Acces permis doar cu prezentarea certificatului digital în localitățile în care incidența este mai mare de 6, la:
– cinematografe, instituții de spectacole și/sau concerte, doar în intervalul orar 5.00-24.00
– locuri de joacă pentru copii, doar în intervalul orar 5.00-24.00, cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului
– evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) la interior sau exterior, doar în intervalul orar 5.00-24.00, cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dar nu mai mult de 200 de persoane
– restaurante, cafenele, inclusiv în interiorul centrelor comerciale, precum și terase; cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, doar în intervalul orar 5.00-24.00.

Pentru comuna Mirăslău, care a depășit pragul de 10, se păstrează restricțiile decise anterior (la peste 7,5 la mie), inclusiv carantina de noapte pe tot parcursul săptămânii.

Sebeș a intrat în segmentul de incidență peste 4, la fel ca Unirea, Stremț, Ighiu și Cricău.

Peste 5 incidență au Vințu de Jos, Ciuruleasa și Livezile.

În alte localități, incidența a scăzut sub pragul anumitor restricții.

Citește și ALBA: 115 cazuri COVID și un deces, în 24 de ore. Alba Iulia, la incidență peste 6. O comună a depășit pragul de 10

Hotărârea din 4 octombrie prevede măsuri pentru Alba Iulia (incidență peste 6), Sebeș (incidență peste 4) și comunele Sălciua (incidență peste 6), Cricău (incidență peste 4), Ighiu (incidență peste 4), Stremț (incidență peste 4), Unirea (incidență peste 4), Bistra (incidență peste 3), Avram Iancu (incidență peste 2), Mihalț (incidență peste 2), Roșia Montană (incidență peste 2).

Incidența actualizată la data de 4 octombrie:

Mediul urban:

Localitate – incidența cazurilor COVID-19:

Alba Iulia6,23 (anterior 5,78) – măsuri: lit. A și F – HCJSU 233/3 octombrie 2021 (detalii, mai jos)

Sebeș4,37 (anterior 3,89) – măsuri: lit. A și E – HCJSU 233/3 octombrie 2021 (detalii, mai jos)

Mediul rural:

Localitate – cazuri la 14 zile – incidența cazurilor COVID-19

Mirăslău – 10,13 (anterior 9,12) – măsuri: lit. A și G – HCJSU 233/3 octombrie 2021; decizie luată duminică – vezi AICI

Sălciua6,41 (anterior 5,69) – măsuri: lit. A și F – HCJSU 233/3 octombrie 2021 (detalii, mai jos)

Unirea4,3 (anterior 3,69) – măsuri: lit. A și E – HCJSU 233/3 octombrie 2021 (detalii, mai jos)

Stremț4,12 (anterior 2,06) – măsuri: lit. A și E – HCJSU 233/3 octombrie 2021 (detalii, mai jos)

Ighiu4,1 (anterior 3,4) – măsuri: lit. A și E – HCJSU 233/3 octombrie 2021 (detalii, mai jos)

Cricău –  4,05 (anterior 2,53) – măsuri: lit. A și E – HCJSU 233/3 octombrie 2021 (detalii, mai jos)

Bistra3,08 (anterior 2,86) – măsuri: lit. A și D – HCJSU 233/3 octombrie 2021 (detalii, mai jos)

Roșia Montană2,19 (anterior 1,46) – măsuri: lit. A și C – HCJSU 233/3 octombrie 2021 (detalii, mai jos)

Mihalț2,17 (anterior 1,55) – măsuri: lit. A și C – HCJSU 233/3 octombrie 2021 (detalii, mai jos)

Avram Iancu2,08 (anterior 1,39) – măsuri: lit. A și C – HCJSU 233/3 octombrie 2021 (detalii, mai jos)

MĂSURILE pentru ALBA IULIA și celelalte localități cu incidență peste 6 la mie (inclusiv Sălciua)

Potrivit HCJSU 233/3 octombrie 2021, prin care s-au actualizat măsurile de respectat în funcție de incidență

F. În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 6/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori se instituie următoarele măsuri (în completare la litera A):

1. Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 20.00—5.00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie.

2. Măsura instituită în localităţile prevăzute la litera F punctul 1 din prezenta hotărâre nu se aplică persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanelor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 și care fac dovada îndeplinirii acestei condiții prin intermediul certificatului de vaccinare, pe suport hârtie sau în format electronic, sau al certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID-19.

3. Măsura instituită în localităţile prevăzute la litera F punctul 1 din prezenta hotărâre nu se aplică persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanelor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 și care fac dovada îndeplinirii acestei condiții prin documente, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea acestora.

4. Măsura instituită în localităţile prevăzute la litera F punctul 1 din prezenta hotărâre nu se mai aplică dacă incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 5,5/1.000 de locuitori.

5. Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

Vezi Model declaratie proprie răspundere 2021

Vezi Model adeverinta angajator 2021

6. Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

7. Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura.

8. Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere, va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Incidența peste 6: Magazinele, deschise în weekend până la ora 22.00

9. Operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, își vor organiza și desfășura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 5.00—22.00.

Prin excepție în intervalul orar 22.00—5.00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.

10. Măsurile prevăzute la litera F punctul 9 nu se mai aplică dacă incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 5,5/1.000 de locuitori.

11. Prin excepție de la prevederile art. 2 lit. F pct.9, unitățile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum și operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane și rutier de mărfuri își pot desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecție sanitară.

Incidență peste 6: Alte măsuri

12. În spațiile închise sau deschise, competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între persoane și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

13. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

14. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spațiului și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

15. Organizarea și desfășurarea activității instituțiilor publice sau private de cultură care administrează spații special destinate activităților cultural-artistice în aer liber sunt permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între persoane și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

16. Organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spațiului și cu purtarea măștii de protecție, dacă incidența cumulată la 14 zile în județ/localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

17. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

18. Se permite desfășurarea activităților recreative și sportive desfășurate în aer liber, cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății, după caz, cu ministrul tineretului și sportului, ministrul mediului, apelor și pădurilor sau ministrul agriculturii și dezvoltării rurale.

19. Se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri) cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dar nu mai mult de 200 de persoane, în interior sau în exterior. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

20. Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului în interior sau în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite prin ordinul ministrului sănătății, dacă incidența cumulată la 14 zile în județ/localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

21. Se permite organizarea de conferințe cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului în interior sau în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății, dacă incidența cumulată la 14 zile în județ/localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

22. Se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de participanți de maximum 100 de persoane și cu purtarea măștii de protecție, dacă incidența cumulată la 14 zile în județ/localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

Incidență peste 6: Restaurante, cafenele, terase și mall-uri

23. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase până la capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5.00—2.00 în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile depășește 6/1.000 de locuitori este interzisă.

24. Măsurile prevăzute la pct. 23 se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent.

25. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la 50% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5.00—24.00. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

26. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități.

27. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice în interiorul centrelor comerciale este permisă până la 50% din capacitatea maximă a zonelor de consum delimitate față de restul spațiului public și amenajate în acest scop. Accesul în zonele de consum astfel delimitate și amenajate este permis doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

28. Activitatea în baruri, cluburi și discoteci este interzisă.

29. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la 50% din capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 6/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

30. Activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spații închise este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5.00—24.00. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

31. Activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5,00—2,00. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

32. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

A. Măsuri generale, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile:

1. Se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile publice închise, mijloacele de transport în comun, la locul de muncă, spații comerciale, precum și în spații publice deschise, cum ar fi, fără a se limita la acestea, piețe, târguri, bâlciuri, talciocuri, spațiile comerciale, stații pentru transportul în comun, precum și în alte zone cu potențial de aglomerare identificate la nivelul Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență de pe raza județului Alba.

2. Prin excepție de la punctul 1, nu este obligatorie purtarea măștii de protecție pentru persoanele aflate în locurile de muncă situate în spații închise, cu condiția prezenței unui număr de maximum 10 persoane pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare și cu asigurarea unei distanțe de 1 metru între ele, iar în zonele respective nu este permis accesul publicului sau al altor lucrători. Excepția nu se aplică în cazul spațiilor închise comune.

3. În funcție de evaluarea riscului, efectuată de medicul de medicina muncii al unității, pot exista unele excepții, astfel:

  • angajatul este singur în birou;
  • persoana suferă de boli care afectează capacitatea de oxigenare;
  • persoana desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută etc.);
  • prezentatorii TV și invitații acestora, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;
  • copiii cu vârsta mai mică de 5 ani.

4. Angajatorii dispun organizarea muncii la domiciliu sau în regim de telemuncă, acolo unde specificul activităţii permite, în condiţiile art. 108-110 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale celor stabilite prin Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activităţii de telemuncă, cu modificările şi completările ulterioare.

5. În situaţia în care nu se poate desfăşura activitatea de către salariat în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu şi în vederea evitării aglomerării transportului public, angajatorii din sistemul privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială, având un număr mai mare de 50 de salariaţi, au obligaţia organizării programului de lucru astfel încât personalul să fie împărţit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin o oră.

6. Organizarea activităţii la locul de muncă se va realiza cu respectarea prevederilor legale emise de autorităţile competente în ceea ce priveşte prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii în muncă a lucrătorilor, ţinând cont şi de gradul de vaccinare a angajaţilor de la acel loc de muncă, atestat prin certificat de vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 prezentat de salariaţii pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, precum şi de numărul de angajaţi care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 şi care deţin şi prezintă angajatorului adeverinţă eliberată de medicul de familie.

7. Se instituie obligația instituțiilor și autorităților publice, operatorilor economici și profesioniștilor de a organiza activitatea astfel încât să asigure, la intrarea în sediu, în mod obligatoriu, triajul epidemiologic și dezinfectarea obligatorie a mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât și pentru vizitatori, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 13 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

8. În cazul evenimentelor private aferente nunţilor şi botezurilor, activităţile, se pot desfășura până la ora 2.00.

9. Sunt interzise organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, procesiuni, concerte sau alte tipuri de întruniri în spații deschise, precum și a întrunirilor de natura activităților culturale, științifice, artistice, sportive sau de divertisment în spații închise, cu excepția celor organizate și desfășurate potrivit reglementărilor din prezenta hotărâre.

10. Activitățile de pregătire fizică în cadrul structurilor și bazelor sportive, definite conform Legii educației fizice și sportului nr. 69/2000, cu modificările și completările ulterioare, constând în cantonamente, antrenamente și competiții sportive organizate pe teritoriul României, pot fi desfășurate numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

11. Se permite desfășurarea de către sportivii profesioniști, legitimați și/sau de performanță a activităților de pregătire fizică în bazine acoperite sau aflate în aer liber, iar activitățile de pregătire fizică în spații închise sunt premise, în condițiile stabilite prin ordinul comun al MTS și MS, emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

12. Activităţile instituţiilor muzeale, bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, studiourilor de producţie de film şi audiovizuală, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte, şcolilor populare, de artă şi de meserii, precum şi evenimentele culturale în aer liber se pot desfăşura numai în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

13. Activitatea cultelor religioase, inclusiv slujbele și rugăciunile colective, se desfășoară în interiorul și/sau în afara lăcașurilor de cult, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

14. Pentru prevenirea răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV-2, organizarea de procesiuni şi/sau pelerinaje religioase este permisă numai cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al Secretariatului de Stat pentru Culte.

15. Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene cu un număr de participanți mai mare de 250 de persoane în interior și mai mare de 300 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

16. Se permite organizarea de conferințe cu un număr de participanți mai mare de 300 de persoane în interior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARSCoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

17. Se permit organizarea și desfășurarea de către instituțiile cu atribuții în domeniul apărării naționale, ordinii și siguranței publice, în aer liber, a activităților specifice, sub supravegherea unui medic epidemiolog.

18. Se permit organizarea și desfășurarea activităților specifice din domeniul diplomatic, inclusiv la sediile misiunilor diplomatice și oficiilor consulare acreditate în România, astfel încât să fie asigurate o suprafață de minimum 4 mp pentru fiecare persoană participantă și respectarea regulilor de protecție sanitară.

19. Se permite desfășurarea activităților de prevenire și combatere a pestei porcine africane prin vânători colective la care pot participa cel mult 20 de persoane.

20. Operatorii economici care desfășoară activități de tratament balnear vor respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul ministrului sănătății, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

21. Operatorii economici care desfăşoară activităţi de administrare a ştrandurilor exterioare, a piscinelor exterioare sau a sălilor de sport/fitness vor respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.

22. Operatorii economici care desfăşoară activităţi de jocuri de noroc, îngrijire personală, primire turistică cu funcţiuni de cazare, precum şi activităţi de lucru în birouri cu spaţii comune în sistem deschis vor respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, în baza căruia îşi pot desfăşura activitatea.

23. Operatorii economici care desfășoară activități de jocuri de noroc au obligația să respecte orarul de lucru cu publicul și restricțiile stabilite prin hotărâre a Comitetului Național pentru Situații de Urgență, la propunerea Grupului de suport tehnico-științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României sau a comitetului județean/al municipiului București pentru situații de urgență. Măsurile se stabilesc pentru unitățile administrativ-teritoriale în care se constată o răspândire comunitară intensă a virusului și/sau un număr în creștere al persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2.

24. Activitatea la nivelul cabinetelor stomatologice şi unităţilor sanitare non-COVID, se va desfășura în condiţiile stabilite prin ordinul ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.

25. Pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2, în perioada stării de alertă se interzic efectuarea transportului rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum și suplimentarea unor curse regulate, potrivit reglementărilor în vigoare, în scopul participării la procesiunile și/sau pelerinajele religioase către locurile unde se desfășoară aceste activități.

26. Activitatea în creşe şi after-school-uri este permisă numai cu respectarea condiţiilor stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei, al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare.

27. În cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ sunt permise activităţile didactice şi alte activităţi specifice, precum şi organizarea şi desfăşurarea examenelor pentru elevi/studenţi, cadre didactice, în condiţiile respectării măsurilor de prevenire, stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.

28. La apariția a 3 cazuri de infectare cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive, în spațiile destinate cazării elevilor sau studenților, se instituie măsura închiderii clădirii pentru o perioadă de 14 zile. Pentru elevii/studenții care nu au posibilitatea deplasării la domiciliu sau o altă locație se asigură de către unitatea/instituția de învățământ responsabilă cazarea în condiții de carantină, precum și măsurile necesare pentru sprijinirea asigurării necesităților de bază.

29. În condițiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare, activitatea piețelor agroalimentare, inclusiv a piețelor volante, a târgurilor, bâlciurilor și a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerțului cu produse și servicii de piață în unele zone publice, cu modificările și completările ulterioare, se desfășoară în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, al ministrului sănătății și al ministrului muncii și protecției sociale.

30. Transportul feroviar se desfăşoară cu respectarea măsurilor şi restricţiilor referitoare la igiena şi dezinfecţia spaţiilor comune din gări, halte, staţii sau puncte de oprire, a echipamentelor şi garniturilor de tren, procedurile şi protocoalele din interiorul gărilor, haltelor, staţiilor sau punctelor de oprire, dar şi în interiorul vagoanelor şi garniturilor de tren, gradul şi modul de ocupare a materialului rulant, regulile de conduită pentru personalul operatorilor şi pentru pasageri, precum şi privitor la informarea personalului şi pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor şi personalului ce activează în domeniul transportului feroviar, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.

31. Transportul rutier se desfăşoară cu respectarea măsurilor şi restricţiilor referitoare la igiena şi dezinfecţia mijloacelor de transport persoane, procedurile şi protocoalele din interiorul mijloacelor de transport, gradul şi modul de ocupare a mijloacelor de transport, regulile de conduită pentru personalul operatorilor şi pentru pasageri, precum şi privitor la informarea personalului şi pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor şi personalului ce activează în domeniul transportului rutier, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.

32. Transportul intern şi internaţional de mărfuri şi persoane se desfăşoară cu respectarea prevederilor din ordinul comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.

33. Atestarea vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2 se realizează prin intermediul certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 68/2021 privind adoptarea unor măsuri pentru punerea în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.

34. Organizatorii/Operatorii economici care desfășoară activități potrivit anexei 3 la H.G. 932/09.09.2021 au obligația de a scana codul QR de pe certificatul digital al Uniunii Europene privind COVID-19 folosind secțiunea «Verificare reguli interne» din aplicația mobilă «Check DCC» pentru verificarea autenticității, valabilității și integrității certificatului, fără a se reține niciun fel de date sau informații din certificatul verificat.

35. În cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorităţi nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, organizatorii/operatorii economici care desfăşoară activităţi potrivit prezentei anexe au obligaţia de a verifica existenţa documentelor, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecţia cu virusul SARS-CoV-2 a acestor persoane.

36. Obligația de a prezenta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, nu mai vechi de 72 de ore, sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, nu mai vechi de 48 de ore, nu se aplică în cazul persoanelor care au vârsta mai mică sau egală cu 6 ani.

37. Pentru cazurile prevăzute la art. 4 din anexa 2 la H.G. 932/09.09.2021, unde este necesară dovada faptului că persoanele fizice se află în una dintre următoarele situații:

a) sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

b) prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore;

c) prezintă rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore;

d) se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2,

acestea vor face acest lucru prin intermediul certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 68/2021 privind adoptarea unor măsuri pentru punerea în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.

38. În cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada situațiilor prevăzute la art. 4 din anexa 2 la H.G. 932/09.09.2021 se face prin intermediul unui document, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecția cu virusul SARS-CoV-2.

MĂSURILE pentru SEBEȘ și celelalte localități cu incidență peste 4 la mie (inclusiv Unirea, Stremț, Ighiu și Cricău)



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: O vulpe a fost surprinsă în timp ce se plimba prin Cetatea Alba Carolina din Alba Iulia

Publicat

O vulpe a fost surprinsă pe timp de noapte, în timp ce se plimba pe străzile din Cetatea Alba Carolina, din Alba Iulia. Vulpea a fost surprinsă în zona Catedralei Reîntregirii.

Imaginile au fost surprinse de o femeie din Alba Iulia și postate pe Facebook. În scurt timp au strânit reacții amuzante din partea celor care au văzut pozele.

”Când la Brașov ursul aleargă pe bulevard iar prin Ploiești mișună mistreții, în Alba Iulia ai toate șansele să dai nas în nas cu vulpea”, a scris femeia pe Facebook.

sursă foto: Facebook Alexandra A.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LOCURI de MUNCĂ în ALBA: 397 posturi în Alba Iulia, Aiud, Blaj, Câmpeni, Cugir și Sebeș. Oferta completă prin AJOFM

Publicat

locuri de munca

Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Alba a transmis oferta de locuri de muncă disponibile în județul Alba, la data de 19 octombrie.

Sunt vacante 397 locuri de muncă în județul Alba, în mai multe domenii.

Vezi și ANUNȚ: Alba24.ro ANGAJEAZĂ reporteri/ redactori în Alba Iulia și corespondenți/ colaboratori în județ. DETALII AICI

De asemenea, cel mai mare angajator din regiune, Continental Sibiu, face angajări. Oferta de locuri de muncă a firmei poate fi accesată AICI

OFERTA de locuri de muncă prin AJOFM ALBA:

Locuri de muncă / angajări Alba Iulia: Agenţia Locală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba Iulia – 0258 831 137

Angajator – post vacant – nr. locuri – telefon mobil

GALANO PREST SRL – agent curatenie cladiri si mijloace de transport – 2 – 0745610988
JUSTICE SECURITY SERVICES SRL – agent de securitate – 2 – 0740673500
EASY ASSET MANAGEMENT IFN SA – agent de vânzari – 5 – 0755094265
PRO SOLUTIONS AGENCY SRL – agent reclama publicitara – 5 – 0786597938
IPEC SA – ambalator manual – 30 – 0726526385
TRANSILVANIA NUTS SRL – ambalator manual – 2 – 0790229953
PROFI ROM FOOD SRL – casier – 3 – 0372568838
SC SATURN SA – curatitor-sablator – 4 – 0258812764
SC SATURN SA – electrician de întretinere si reparatii – 2 – 0258812764
IPEC SA – electrician echipamente electrice si energetice – 2 – 0726526385
SC APULUM SA – electrician în constructii – 2 – 0731489087
ALBALACT SA – electromecanic – 1 – 0372609132
IPEC SA – fasonator produse ceramice – 5 – 0726526385
ALBALACT SA – femeie de serviciu – 2 – 03726091320
SC SATURN SA – frezor universal – 2 – 0258812764
SC DEKA STRUCTURI SRL – inginer constructii civile, industriale si agricole – 1 – 0722685526
ALBALACT SA – inginer mecanic – 3 – 0372609132
SC APULUM SA – instalator apa, canal – 1 – 0731489087
IPEC SA – încarcator-descarcator – 15 – 0726526385
SC APULUM SA – încarcator-descarcator – 40 – 0731489087
BIO TERAPIA PLUS SRL – kinetoterapeut – 4 – 0744380767
KINETOMEDICA PLUS SRL – kinetoterapeut – 4 – 0744380767
IPEC SA – lacatus mecanic – 5 – 0726526385
ALBALACT SA – lacatus mecanic – 2 – 0372609132
SC APULUM SA – lacatus mecanic – 5 – 0731489087
SC SATURN SA – lacatus mecanic de întretinere si reparatii universale – 4 – 0258812764
DERBY SPORT SRL – lucrator comercial – 1 – 0770231335
PRO SOLUTIONS AGENCY SRL – lucrator comercial – 4 – 0258811470
PROFI ROM FOOD SRL – lucrator comercial – 1 – 0372568838
EASY ASSET MANAGEMENT IFN SA – manager relatii cu clientii bancii/societate de leasing – 1 – 0755094265
TRANSILVANIA NUTS SRL – manipulant marfuri – 4 – 0790229953
SC AMIGO&INTERCOST SRL – manipulant marfuri – 1 – 0258811470
SC APULUM SA – manipulant marfuri – 3 – 0731489087
SC SATURN SA – masinist pod rulant – 4 – 0258812764
SC SOCIAL STAGE SRL – mânuitor, montator decor – 1 – 0743757459
SC SATURN SA – muncitor necalificat în metalurgie – 5 – 0258812764
ALBALACT SA – muncitor necalificat la ambalarea produselor solide si semisolide – 5 – 03726091320
COPYREX PRINTSERVICE S.R.L. – operator introducere, validare si prelucrare date – 1 – 0741160815
ALBALACT SA – operator la roboti industriali – 12 – 0372609132
PROFI ROM FOOD SRL – primitor-distribuitor materiale si scule – 1 – 0372568838
SC APULUM SA – rectificator universal – 2 – 0731489087
TOTAL BUSINESS LAND SRL – revizor jurist – 1 – 0747561146
SERVICIUL PUBLIC JUDETEAN SALVAMONT-SALVASPEO ALBA – salvator montan – 3 – 0737373874
OANEA INTER SPEED SRL – sofer autocamion/masina de mare tonaj – 1 – 0258811470
TAXI GICU TRANS SRL – sofer de autoturisme si camionete – 3 – 0786191651
PETRI STAR SRL – sofer de autoturisme si camionete – 3 – 0786191651
GICU TRANS COMPANY SRL – sofer de autoturisme si camionete – 3 – 0786191651
NEW GICU TRANS SRL – sofer de autoturisme si camionete – 3 – 0786191651
SC APULUM SA – strungar universal – 1 – 0731489087
ALBALACT SA – strungar universal – 1 – 0372609132
BIROTICA SRL – tipograf flexograf – 1 – 0745651570
SC SATURN SA – turnator formator – 10 – 0258812764
PROFI ROM FOOD SRL – vânzator – 2 – 0372568838
PRO SOLUTIONS AGENCY SRL – vânzator ambulant de produse nealimentare – 1 – 0258811470

Locuri de muncă / angajări AIUD: AJOFM Alba – Punct de lucru Aiud – 0725 225 882

Angajator – post vacant – nr. locuri – telefon mobil

AXI SOCIAL BALLROOM SRL – agent comercial – 2 – 0741197123
AFRODITA MELIHATA SRL – brutar – 5 – 0751364466
GALWAY SPORT S.R.L. – muncitor necalificat în industria confectiilor – 10 – 0258865646
MOBILAIUD SRL – muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor – 2 – 0258861553

Locuri de muncă / angajări BLAJ: AJOFM Alba – Punct de lucru Blaj – 0725 225 883

Angajator – post vacant – nr. locuri – telefon mobil

I.A.M.U. SA – electrician protectie relee, automatizari si masuratori electrice – 2 – 0258711907
I.A.M.U. SA – electromecanic masini si echipamente electrice – 2 – 0258711907
I.A.M.U. SA – frezor universal – 2 – 0258711907
I.A.M.U. SA – lacatus mecanic – 2 – 0258711907
I.A.M.U. SA – masinist la masini speciale de aschiere – 2 – 0258711907
I.A.M.U. SA – muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor – 5 – 0258711907
CIULINII CONSTRUCT SRL – muncitor necalificat la spargerea si taierea materialelor de constructii – 15 – 0799795547
I.A.M.U. SA – operator la masini-unelte cu comanda numerica – 5 – 0258711907
I.A.M.U. SA – rectificator universal – 2 – 0258711907
I.A.M.U. SA – sculer-matriter – 2 – 0258711907
I.A.M.U. SA – strungar universal – 2 – 0258711907

Locuri de muncă / angajări Câmpeni

Angajator – post vacant – nr. locuri – telefon mobil

EUROPA GUARD SRL – agent de securitate – 9 – 0770277521
VULTURAR CORNEL PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ – manipulant marfuri – 2 – 0743305288
EDUARD TEAM CONSTRUCT S.R.L. – muncitor necalificat la demolarea cladirilor, captuseli zidarie, placi mozaic, faianta, gresie, parchet – 4 – 0741115464
APARTE STRUCT CONSTRUCT S.R.L. – muncitor necalificat la spargerea si taierea materialelor de constructii – 4 – 0725225884
MARIBIOPELET S.R.L. – încarcator-descarcator – 1 – 0725225884
MONTANA CÂMPENI SRL – muncitor necalificat la ambalarea produselor solide si semisolide – 5 – 0733055808
TRANSILVANIA MANUFACTURING S.R.L. – muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor – 1 – 0749223226
MONTANA CÂMPENI SRL – tâmplar universal – 10 – 0733055808

Locuri de muncă / angajări Cugir

Angajator – post vacant – nr. locuri – telefon mobil

RER VEST S.A. – controlor calitate – 1 – 0751306504
RO QUALITY CONSULT SRL – controlor calitate – 2 – 0740195535
LIDL DISCOUNT SRL – vânzator – 4 – 0725225881

Locuri de muncă / angajări Sebeș: AJOFM Alba – Punct de lucru Sebeş – 0725 225 885

Angajator – post vacant – nr. locuri – telefon mobil

EASY ASSET MANAGEMENT IFN SA – agent de vânzari – 5 – 0755094265
MOVING MOUNTAINS S.R.L. – asistent manager – 1 – 0741115464
AFRODITA KRM SRL – asistent medical generalist – 1 – 0726619028
II ALTOMI OCTAVIA GABRIELA – camerista hotel – 1 – 0726358516
ALBANI FOREX SRL – confectioner articole din piele si înlocuitori – 10 – 0725225885
POMPONIO S.R.L. – constructor-montator de structuri metalice – 1 – 0258814001
RER VEST S.A. – controlor calitate – 1 – 0259433044
POMPONIO S.R.L. – dulgher (exclusiv restaurator) – 1 – 0258814001
POMPONIO S.R.L. – fierar betonist – 1 – 0258814001
H.P.T. HUMBEL PRODUCTIONSTECHNIK SRL – inginer productie – 1 – 0258733923
POMPONIO S.R.L. – lacatus mecanic – 1 – 0258814001
SAVINI DUE SRL – lacatus mecanic de întretinere si reparatii universale – 1 – 0258735555
TARANCUTA AGRO SRL – lucrator comercial – 1 – 0744275919
TEILLAGER S.R.L. – manipulant marfuri – 1 – 0788648555
AIRON CONFECŢII SRL – manipulant marfuri – 1 – 0740270658
EUROEXPRESTIME – mecanic auto – 1 – 0740018017
STAR ASSEMBLY SRL – montator subansamble – 17 – 0372491066
PASTEL FIRENZE SRL – muncitor necalificat în industria confectiilor – 1 – 0748851340
SAVINI DUE SRL – muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor – 2 – 0258735555
IPRODCOOP SRL – muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor – 2 – 0748048237
POMPONIO S.R.L. – muncitor necalificat la demolarea cladirilor, captuseli zidarie, placi mozaic, faianta, gresie, parchet – 1 – 0258814001
SAVINI DUE SRL – operator la masini unelte cu comanda numerica în prelucrarea lemnului – 2 – 0258735555
SC AGROBALCANICA SRL – paznic – 2 – 0258814001
STAR ASSEMBLY SRL – primitor-distribuitor materiale si scule – 2 – 0372491066
SAVINI DUE SRL – tâmplar universal – 2 – 0258735555
IPRODCOOP SRL – tâmplar universal – 2 – 0748048237

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Miniștrii propuși de Dacian Cioloș vor fi audiați în comisiile de specialitate. Când va avea loc votul în Parlament

Publicat

Miniştrii propuşi de premierul desemnat Dacian Cioloş vor fi audiaţi, marţi, în comisiile parlamentare de specialitate.

Programul audierilor începe la ora 10,00, candidaţii având la dispoziţie, în medie, câte o oră pentru a-şi expune intenţiile şi pentru a răspunde la întrebări.

Birourile permanente reunite ale Senatului şi Camerei Deputaţilor au mai decis ca votul asupra listei miniştrilor şi programului de guvernare să aibă loc miercuri.

Excepţie fac Ioana Mihăilă propusă pentru Ministerul Sănătăţii care are alocate două ore, precum şi Stelian Ion – Ministerul Justiţiei, Mihai Goţiu – Ministerul Mediului şi Corina Atanasiu – Ministerul Educaţiei, câte o oră şi jumătate.

Candidaţii propuşi de Dacian Cioloş sunt:

* Dan Barna – ministrul Afacerilor Externe;

* Nicu Fălcoi – ministrul Apărării Naţionale;

* Alin Stoica – ministrul Afacerilor Interne;

* Stelian Ion – ministrul Justiţiei;

* Dragoş Pîslaru – ministrul Finanţelor;

* Cătălin Drulă – ministrul Transporturilor şi Infrastructurii;

* Cristina Prună – ministrul Energiei;

* Claudiu Năsui – ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului;

* George Căţean – ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;

* Mihai Goţiu – ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor;

* Cristian Ghinea – ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene;

* Ioana Mihăilă – ministrul Sănătăţii;

* Ionuţ Moşteanu – ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei;

* Oana Ţoiu – ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale;

* Corina Atanasiu – ministrul Educaţiei;

* Monica Berescu – ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării;

* Iulia Popovici – ministrul Culturii;

* Tudor Pop – ministrul Tineretului şi Sportului.

Lista cu miniştri şi programul de guvernare au fost depuse, luni, la Parlament.

Conform regulamentului, fiecare candidat pentru funcţia de ministru înscris în lista Guvernului este audiat, în şedinţă comună, de către comisiile permanente ale celor două Camere legislative al căror obiect de activitate corespunde sferei de competenţă.

În urma audierii, comisiile vor întocmi un aviz comun consultativ, motivat. Dacă, în urma audierii, un candidat pentru funcţia de ministru a primit aviz nefavorabil, prim-ministrul desemnat poate prezenta o nouă propunere sau poate să menţină propunerea iniţială.

Legislativul acordă încredere Guvernului cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor. Votul este secret, cu bile. Trebuie să fie prezenţi cel puţin jumătate plus unu dintre membrii celor două Camere ale Parlamentului.

Pentru a fi învestit, Guvernul Cioloş are nevoie de votul favorabil a 234 de parlamentari. USR are 80 de deputaţi şi senatori.

În cazul neacordării votului de încredere, Parlamentul, sub semnătura preşedinţilor celor două Camere, aduce de îndată această situaţie la cunoştinţa preşedintelui României, în vederea desemnării unui alt candidat pentru funcţia de prim-ministru.

În cazul adoptării, Hotărârea Parlamentului privind acordarea votului de încredere se înaintează, de asemenea, de îndată şefului statului spre a proceda la numirea Guvernului.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Câți bani pe cap de locuitor a primit Alba din miliardul distribuit de Florin Cîțu primarilor. Topul județelor la nivel național

Publicat

Județul Alba a primit 36.723.000 de lei din fondul de rezervă al Guvernului, ceea ce îl situează pe locul 6 la nivel național în ceea ce privește suma alocată pe cap de locuitori. 

Este vorba despre suma de 99,03 lei, pe fiecare locuitor.

La nivel național, pe primele locuri se află Covasna, Harghita, Satu Mare, Sălaj și Giurgiu, potrivit topului realizat de Asociația Comunelor din România.

Topul a fost făcut public de Europa Liberă:

Topul alocărilor pe județe în funcție de numărul de locuitori

Nr.
crt.
Județ Populație
la 1 ianuarie 2021,
conform INSSE
Suma alocată Alocare
pe cap de locuitor
[mii lei] [lei]
1 Covasna 224.735 31.981 142,31
2 Harghita 328.733 38.238 116,32
3 Satu Mare 384.119 40.974 106,67
4 Sălaj 242.105 25.756 106,38
5 Giurgiu 266.120 26.394 99,18
6 Alba 370.821 36.723 99,03
7 Constanța 760.169 71.437 93,98
8 Teleorman 359.865 27.959 77,69
9 Mureș 587.224 42.508 72,39
10 Vâlcea 391.894 27.621 70,48
11 Caraș -Severin 311.758 21.534 69,07
12 Mehedinți 274.276 18.076 65,90
13 Bihor 614.001 38.870 63,31
14 Gorj 351.707 21.758 61,86
15 Tulcea 231.433 14.151 61,15
16 Suceava 763.452 46.293 60,64
17 Călărași 303.288 16.841 55,53
18 Arad 467.718 24.840 53,11
19 Sibiu 468.831 23.626 50,39
20 Neamț 561.352 27.864 49,64
21 Hunedoara 447.761 21.493 48,00
22 Cluj 739.293 33.213 44,93
23 Prahova 779.437 34.736 44,57
24 Maramureș 517.608 22.452 43,38
25 Botoșani 454.026 19.629 43,23
26 Ilfov 465.806 18.384 39,47
27 Timiș 759.819 29.226 38,46
28 Olt 425.595 15.803 37,13
29 Vaslui 504.378 18.647 36,97
30 Ialomița 282.320 10.216 36,19
31 Vrancea 379.779 13.188 34,73
32 Dolj 681.584 22.766 33,40
33 Buzău 455.733 14.466 31,74
34 Bistrița-Năsăud 326.580 9.797 30,00
35 Bacău 732.530 20.405 27,86
36 Galați 627.403 16.601 26,46
37 Argeș 626.489 15.372 24,54
38 lași 971.989 20.478 21,07
39 Brașov 638.702 12.638 19,79
40 Dâmbovița 514.582 10.147 19,72
41 Brăila 336.027 6.365 18,94
T O T A L 19.931.042 1.009.466 50,65

Primarii USR PLUS nu au primit nici un ban de la Guvern din acest fond.

Banii au fost împărțiți primarilor PNL, UDMR și foarte puțin a ajuns și la cei ai PSD.

Primarul din Alba Iulia, Gabriel Pleșa (USR), a fost extrem de nemulțumit de această împărțeală, în condițiile în care municipiul nu a primit nimic.

Detalii despre sumele alocate fiecărei localități, puteți citi aici: Județul Alba primește un sfert din suma cerută de la Guvern. ZERO lei pentru Alba Iulia și Lupșa, conduse de USR PLUS

Potrivit reprezentanților primăriei, Alba Iulia a solicitat 19.532.000 de lei de la Guvern, dintr-un total de peste 156 de milioane câte au fost cerute în total la nivelul județului.

Orașul nu a primit nimic, iar primarul Pleșa îl acuză pe premierul Cîțu de împărțire discreționară a banilor publici, pe criterii politice asumate.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate