Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

CJSU NU a prelungit CARANTINA pentru Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Abrud și Ciugud. Restricțiile rămân la Cugir și Vințu de Jos


Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a anunțat luni seara, la ora 21,00,  ca a fost luată decizia să nu fie prelungită măsura de carantinare pentru Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Abrud și Ciugud, începând cu data de 1 Decembrie. Rămân în carantină doar Cugir și Vințu de Jos.

Hotărârea CJSU Alba nr. 79 din 30 noiembrie 2020 a fost aprobată cu 32 voturi pentru, trei abțineri și niciun vot împotrivă. Hotărârea nr. 78 se referă la orașul Cugir.

Vezi și: Alba Iulia, Blaj și comuna Ciugud, RĂMÂN în CARANTINĂ pentru ÎNCĂ ȘAPTE ZILE. MODELE de DECLARAȚIE. Decizia s-a luat în cursul nopții

În toate localitățile din județul Alba se păstrează în continuare restricțiile impuse la nivel național de starea de alertă și cele punctuale prin hotărâri CJSU anterioare, ce nu contravin actualei decizii a autorității județene.

DSP Alba a anunțat anterior că Alba Iulia, Blaj, Sebeș, Abrud și Ciugud au avut punctaje finale ale analizelor de risc de sub 60 de puncte, însă Cugirul are 61 de puncte. Prin urmare, INSP a avizat doar ieșirea din carantină a primelor cinci localități menționate, potrivit solicitării DSP.

Reamintim că perioada de carantină pentru localitățile menționate a fost 17-30 noiembrie.

Din 29 noiembrie a intrat în carantină localitatea Vințu de Jos, pentru 14 zile.

HOTĂRÂRILE CJSU:

HOTĂRÂREA NR. 78 Carantina CUGIR – CJSU ALBA

Hotărârea nr. 79 – CJSU ALBA din 30 noiembrie 2020

Ce restricții rămân în vigoare la Alba Iulia, Blaj, Sebeș, Abrud, Ciugud și Crăciunelu de Jos – din 1 Decembrie 2020 ora 00.00, timp de 14 zile

– n.r. este vorba despre cele valabile la nivel național

Extras din HCJSU nr. 79/30 noiembrie 2020:

”La nivelul unităților administrativ-teritoriale Alba Iulia, Blaj, Sebeș, Abrud, Ciugud și Crăciunelu de Jos, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2, este de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 01.12.2020, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

  • Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății;
  • Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;
  • Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
  • Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc);
  • Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
  • Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri.

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23:00-05:00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie.

Pentru verificarea motivului deplasării în intervalul orar 23:00-05:00, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.

Model declarație pe proprie răspundere_deplasare noapte

Model adeverință angajator_deplasare noapte

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

La nivelul U.A.T. Alba Iulia, Blaj, Sebeș, Abrud și Ciugud, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 este ridicată, instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în spațiile publice exterioare, piețe și mijloacele de transport în comun, cu accent pe purtarea corectă a măștii de protecție facială și respectarea distanțării fizice.

CUGIR – carantină prelungită 7 zile

Extras din HCJSU 78/30 noiembrie 2020:

”Se va solicita Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției emiterea ordinului comandantului acțiunii pentru prelungirea măsurii de carantinare zonală a orașului Cugir, județul Alba, pe o perioadă de 7 zile, începând cu data de 1.12.2020, ora 00:00.

(2) Perimetrul vizat de măsura prevăzută la alin. 1 este  delimitat  de următoarele coordonate geografice:

N 45°54’30.2″ E 23°20’43.4″ – DJ 704;

N 45°48’13.2″  E 23°26’10.3″ –  DJ 704;

N 45°48’06.1″  E 23°22’08.1″ – DJ 705F;

N 45°49’15.8″ E 23°20’27.8″ – DJ 705 G.

ART.2 Este strict interzisă intrarea / ieșirea din zona carantinată prin alte zone și căi de acces decât cele deschise circulației publice de pe drumurile naționale, județene, comunale și forestiere.

ART.3 Circulația și staționarea în spații publice a persoanelor este interzisă, cu excepția motivelor bine justificate, pe baza Declarației pe proprie răspundere (Anexa nr. 1), a legitimației de serviciu, sau a adeverinței eliberate de angajator (Anexa nr. 2) .

ART.4 În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se propune instituirea următoarelor măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona menționată la art. 1:

  • identificarea persoanelor cu domiciliul, reședința ori adresa declarată în zona menționată la art. 1 alin. (2) și introducerea acestora în bazele de date dedicate;
  • limitarea la maximum a deplasării persoanelor şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri. Ieșirea persoanelor din locuință este permisă doar pe bază de Declarației pe proprie răspundere (Anexa nr. 1), a legitimației de serviciu, sau a adeverinței eliberate de angajator (Anexa nr. 2), după caz.

În intervalul orar 06.00-22.00, în interiorul zonei menționată la art. 1 alin. (2), se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale, pentru persoanele cu vârsta de peste 65 de ani în intervalul 10:00 – 13:00, iar pentru persoanele cu vârsta mai mică de 65 de ani în intervalele orare 06:00 – 10:00, respectiv 13:00-20:00;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
  • deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
  • deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;
  • deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
  • deplasarea pentru realizarea de activități agricole;
  • deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
  • îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate;
  • eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi;
  • participare la programe sau proceduri în centrele de tratament;
  • pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
  • îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie, evenimente de stare civilă;
  • alte motive justificative:

În intervalul orar 22.00 – 6.00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la punctul 3, lit. a), c), d).

În/din zona menționată la art. 1 alin. (2) este permisă intrarea / ieșirea pentru:

  • transportul de marfă indiferent de natura acestuia, al materiilor prime și resurselor necesare desfășurării activităților economice în localitatea carantinată, precum și aprovizionarea populației;
  • persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfășoară activități economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitare, veterinare, situațiilor de urgență, administrației publice locale, a asistenței și protecției sociale, judiciare, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, alimentației publice, comunicațiilor și transporturilor;
  • persoanele care locuiesc în zona carantinată și desfășoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;
  • persoanele care realizează activități agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;
  • deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea / însoțirea copiilor / membrilor de familie, îngrijirea unei / unui rude / afin sau a unei persoane aflate în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
  • urgențe medicale.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura olografă a declarantului. Declarația poate fi prezentată în format letric (suport hârtie) sau pe un dispozitiv electronic.

Se permite tranzitarea unității administrativ teritoriale menționată la art. 1 alin. (2) de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă staționarea în localitate.

Se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu excepția celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va respecta norma de 4 mp/persoană, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

Se permite oficierea slujbelor de înmormântare, cu participarea a maxim 8 persoane în interior iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane;

Se permite oficierea evenimentelor de stare civilă cu prezența a maxim 10 persoane în interiorul clădirii, iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

Controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în / din unitatea administrativ teritorială menționată la art. 1 alin. (2) și măsurile de ordine publică vor fi organizate și coordonate de către Inspectoratul de Jandarmi Județean Alba cu sprijinul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, a Poliției locale, efective din cadrul DSP, DSVSA, ITM, Protecția Consumatorului, ISCTR sau alți funcționari anume desemnați prin dispoziție a primarului unității administrativ teritoriale;

ART.5. (1) Se permite, în data de 5 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, a persoanelor implicate în organizarea alegerilor, precum și a persoanelor care depun cereri de vot prin intermediul urnei speciale.

(2) Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, pentru exercitarea dreptului de vot, observarea alegerilor și pentru efectuarea operațiunilor electorale, cu respectarea dispozițiilor Ordinului comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne nr. 2009/166/2020 privind stabilirea unor măsuri şi acţiuni de sănătate publică necesar a fi respectate pentru desfăşurarea în siguranţă a procesului electoral din țară la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaților din anul 2020, a alegătorilor și a persoanelor implicate în organizarea și observarea alegerilor.

(3) Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea cu urna specială pe raza teritorială a localității a echipelor formate din membri ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, însoțite de persoane acreditate și personal de pază, în vederea exercitării dreptului de vot de către alegătorii care nu se pot prezenta la secțiile de votare.

ART.6. În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se interzic următoarele activități:

  • organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) în spații închise și deschise;
  • organizarea de evenimente și/sau activități private pentru copii în spaţii închise cum ar fi evenimente aniversare, locuri de joacă sau altele asemenea;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, inclusiv al teraselor, în interiorul și exteriorul clădirilor, cu excepția activităților de preparare a hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc;
  • organizarea și desfășurarea adunărilor publice organizate în baza Legii Nr. 60/1991;
  • organizarea cu public în spații închise și deschise cum ar fi, fără a se limita la acestea, desfășurarea activităților de tipul spectacolelor și/sau concertelor, activități culturale, științifice, artistice sau de divertisment;
  • toate activitățile și competițiile sportive, individuale sau colective care se desfășoară în spatii închise sau deschise, cu excepția celor profesioniste organizate de federațiile de profil;
  • organizarea piețelor pentru produse nealimentare, a târgurilor, oboarelor, iarmaroacelor si piețelor de vechituri.

Se limitează programul de lucru cu publicul a operatorilor economici din domeniul comercializării de bunuri alimentare și nealimentare în intervalul orar 05.00 – 20.00, cu excepția farmaciilor și a stațiilor de distribuție carburant care pot avea program non-stop.

Se limitează numărul de persoane în incinta magazinelor/supermagazinelor/ hipermagazinelor la maximum 30% din capacitate cu respectarea normelor de distanțare fizică respectiv protecție sanitară;

În cazul centrelor comerciale/parcurilor comerciale se limitează accesul persoanelor astfel încât să se asigure 8 mp/persoană cu respectarea normelor de distanțare respectiv protecție sanitară;

Operatorii economici au obligația de a afișa la loc vizibil, la intrarea în unitate, a programului de funcționare precum și a restricțiilor stabilite prin prezenta hotărâre inclusiv numărul maxim de persoane care pot avea acces simultan în interior.

Operatorii economici care desfășoară activități de transport persoane și care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri în stațiile proprii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Operatorii vor lua măsurile necesare pentru limitarea accesului în mijloacele de transport astfel încât să fie respectate măsurile de distanțare fizică.

Prevederi pentru alte localități din județul Alba (HCJSU 79/30 noiembrie 2020)

Ca urmare a actualizării ratei de incidență cumulată a cazurilor de îmbolnăvire cu noul coronavirus SARS-COV-2, din ultimele 14 zile, la nivelul unităților administrativ-teritoriale Ocna Mureș, Teiuș, Almașu Mare, Berghin, Câlnic, Gârda de Sus, Noșlac, Rimetea, Roșia Montană, Sâncel, Sântimbru, Săsciori și Șugag începând cu data de 01.12.2020, ora 0000, încetează aplicarea măsurilor stabilite prin Hotarârile Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, nr. 71 din 19.11.2020, nr. 72 din 20.11.2020, nr. 73 din 23.11.2020, nr. 74 din 24.11.2020, respectiv nr. 75 din 26.11.2020.

La nivelul unității administrativ-teritoriale Ocna Mureș, Teiuș, Almașu Mare, Câlnic, Gârda de Sus, Rimetea, Sâncel, Sântimbru și Săsciori, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 01.12.2020, ora 00.00 (pentru 14 zile), se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

  • Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății.
  • Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;
  • Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale.
  • Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
  • Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
  • Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23:00-05:00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 06:00-23:00 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 06:00-23:00 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. codroot

    marți, 01.12.2020 at 00:34

    Adică 10,2 la mie rata infectare și 8,.. la mie rata infectare e mă puțin de 6,57 la mie rata infectare,ciudata e matematica asta se calculează diferit în funcție de orașe(interese)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Franța impune noi reguli la intrarea în țară, începând de duminică. Cetățenii trebuie să prezinte un test PCR negativ. Excepții

Publicat

Începând de duminică, 24 ianuarie, toate persoanele care vin din statele europene în Franța trebuie să prezinte un test PCR negativ pentru Covid-19, realizat cu maximum 72 de ore înainte de plecare, au anunțat autoritățile. 

Autoritățile franceze au anunțat noi măsuri privind condițiile de intrare pe teritoriul Franței metropolitane, în contextul pandemiei de COVID-19. Noile măsuri vor intra în vigoare duminică, 24 ianuarie 2021, ora locală 00:00. Astfel, conform informațiilor comunicate public de autoritățile franceze, persoanele care călătoresc din state europene în Franța pot intra pe teritoriul acestui stat cu condiția prezentării unui test molecular tip PCR cu rezultat negativ pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu maximum 72 de ore înaintea deplasării.

Sunt exceptate de la măsura obligatorie a prezentării unui test negativ pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 lucrătorii transfrontalieri și transportatorii rutieri.

Autoritățile franceze urmează să facă precizări suplimentare cu privire la noile măsuri restrictive anunțate.

Începând din 18 ianuarie 2021, persoanele care sosesc în Franța dintr-un stat aflat în afara spațiului european (UE, spațiul Schengen, Andorra, Vatican, San Marino, Monaco) trebuie să prezinte un test molecular tip PCR cu rezultat negativ pentru infecția cu SARS-CoV-2, efectuat înainte de plecare. De asemenea, aceste persoane vor da o declarație pe proprie răspundere prin care se angajează să rămână în carantină timp de 7 zile după intrarea în Franța, iar după această perioadă să efectueze un al doilea test molecular tip PCR.

Persoanele care sosesc în Franța cu un motiv urgent, dintr-un stat în care nu poate fi efectuat un test PCR înaintea deplasării, trebuie să solicite un permis consular și vor efectua testul la sosirea în Franța. Aceste persoane vor rămâne în izolare timp de 7 zile într-o structură decisă de autorități. Modalitățile de aplicare a acestor măsuri urmează să fie precizate în zilele următoare.  (https://www.diplomatie.gouv.fr/fr/conseils-aux-voyageurs/informations-pratiques/article/coronavirus-covid-19-14-janvier-2021-246406 )

Persoanele care călătoresc către Teritoriile de peste mări trebuie să prezinte un test cu rezultat negativ pentru infecția cu SARS-CoV-2, efectuat cu maximum 72 de ore înainte de îmbarcare. Informații suplimentare privind condițiile de călătorie spre/dinspre fiecare departament/teritoriu francez din Teritoriile de peste mări, pot fi consultate pe pagina de internet a guvernului francez: https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus/outre-mer

Frontiera cu Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord:

Începând cu data de 23 decembrie 2020, ora 00.01 (ora Franței) este permisă deplasarea dinspre Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord către Republica Franceză sau în vederea tranzitării Republicii Franceze, pentru cetățenii francezi și cetățenii Uniunii Europene, inclusiv români, precum și pentru cetățenii britanici sau din state terțe care au reședința în Franța, în Uniunea Europeană sau în alte state europene, cu obligația prezentării la frontieră a unui test negativ pentru infecția cu SARS-CoV-2, efectuat cu maximum 72 de ore înaintea deplasării. Toți călătorii au obligația de a prezenta companiei aeriene, maritime sau feroviare un document eliberat de un laborator medical care să ateste rezultatul negativ al testului pentru SARS-CoV-2.  Sunt acceptate atât testele PCR, cât și cele antigen care sunt sensibile la noua tulpină a virusului SARS-CoV-2. Lista testelor antigen acceptate de autoritățile franceze este disponibilă la următoarea pagina de internet:

https://uk.ambafrance.org/Listes-des-tests-antigeniques-autorises-par-les-autorites-francaises-pour-l

Aceste reglementări rămân în vigoare până la noi dispoziții.

Atenție! Cetățenii români care tranzitează Franța către Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord trebuie, începând cu data de 18 ianuarie 2021, ora 04:00 AM, să prezinte un test molecular tip PCR cu rezultat negativ pentru infecția cu SARS-COV-2, efectuat înainte de sosirea în Anglia. Testul poate fi efectuat cu maxim 72 ore înainte de călătoria spre Marea Britanie și este obligatoriu indiferent de mijlocul de transport utilizat (https://www.gov.uk/government/speeches/international-travel-update-11-january-2021). Începând cu 15 ianuarie 2021, ora 4.00 a.m. (oră locală), măsurile se aplică pentru intrarea pe teritoriul Scoției.

Totodată, persoanele care se deplasează din Marea Britanie către Franța trebuie să prezinte transportatorului un atestat de deplasare. Formularul tip ”Attestation de déplacement vers la France depuis le Royaume-Uni” este disponibil pe pagina de internet: https://www.interieur.gouv.fr/Actualites/L-actu-du-Ministere/Attestation-de-deplacement-et-de-voyage.

sursa: mae.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O femeie de 73 de ani cu afecțiuni multiple a decedat după vaccin, în Bacău. DSP: Nu s-a stabilit o legătură de cauzalitate

Publicat

O femeie în vârstă de 73 de ani cu multiple afecțiuni a decedat la scurt timp după ce s-a vaccinat, vineri, la un centru din Bacău. Potrivit DSP Bacău, aceasta s-a prezentat ulterior la Unitatea de Primiri Urgențe, fiind  diagnosticată cu tulburare majoră de ritm cardiac. Din nefericire, femeia nu a răspuns la manevrele de resuscitare. 

Potrivit reprezentanțulor DSP Bacău decesul nu are legătură cu vaccinarea, nefiind o reacție adversă postvaccinală, cazul fiind încadrat în categoria evenimentelor coincidente. 

„Urmare evaluării realizate de către specialiștii din cadrul DSP Bacău, referitoare la decesul unei persoane de sex feminin, în vârstă de 73 de ani, care s-a vaccinat la Centrul de vaccinare împotriva COVID-19 din cadrul Spitalului Județean de Urgență Bacău, în data de 22.01.2021, vă comunicăm următoarele:

  • pacienta s-a prezentat la vaccinare în data de 22.01.2021, conform programării efectuate în platforma informatică programare.vaccinare-covid.gov.ro;
  • la nivelul centrului de vaccinare, au fost respectate procedurile de lucru și protocoalele specifice;
  • în cadrul procedurii de triaj au fost măsurate constantele (tensiunea arterială, frecvența cardiacă, SpO2), care se încadrau în limite normale;
  • după vaccinarea împotriva COVID-19, persoana a fost îndrumată în punctul de supraveghere postvaccinare, unde a fost supravegheată de către medicul coordonator al Centrului de vaccinare timp de 15 minute, nu a prezentat nici o reacție postvaccinală și a urmat circuitul de ieșire;
  • nu au fost înregistrate deficiențe în ceea ce privește asigurarea calității, siguranței și trasabilității vaccinurilor în toate etapele de gestionare a acestora, cu respectarea lanțului de frig specific.

Menționăm că pacienta se afla în evidențele medicului de familie cu multiple comorbidități de natură cardiacă, neurologică și diabet zaharat.

Conform informațiilor deținute la nivelul UPU – SJU Bacău, pacienta s-a prezentat cu simptomatologie care a impus acordarea asistenței medicale de urgență în contextul multiplelor comorbidități existente. La examenul clinic și paraclinic efectuat în cadrul Unității de Primiri Urgențe – SJU Bacău, pacienta a fost diagnosticată cu tulburare majoră de ritm cardiac care nu a răspuns la manevrele de resuscitare și care a determinat decesul.

Ținând cont de antecedentele patologice, evoluția pe perioada observării postvaccinale, respectiv datele clinice si paraclinice înregistrate în UPU-SJU Bacău, nu se susține decesul ca fiind o reacție adversă postvaccinală indezirabilă.

Astfel, nu s-a stabilit o legătură de cauzalitate cu vaccinarea, ceea ce încadrează cazul în categoria evenimentelor coincidente. Conform Organizației Mondiale a Sănătății, evenimentul coincident este definit ca <evenimentul produs după vaccinare, care nu este provocat de vaccin sau de administrarea acestuia>”, a transmis directorul executiv al DSP Bacău, Dr. Carmen Mihaela Arim.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

România, pe locul 3 în Europa în ceea ce privește media numărului de doze din ultimele 7 zile, la suta de locuitori

Publicat

Cooronatorul campaniei de vaccinare, medicul Valeriu Gheroghiță, a declarat sâmbătă într-o intervenție la Digi24 că numărul persoanelor care s-au programat în vederea vaccinării a crescut semnificativ, ceea ce arată un succes al campaniei de vaccinare în România. Țara noastră se află printre primele țări din Europa ca acoperire a vaccinării și pe locul 3 în ceea ce privește media numărului de doze din ultimele 7 zile, raportat la suta e locuitori.

„Avem un nivel de acoperire de 2% din populație și ne situăm între primele țări europene ca acoperire a vaccinării și pe locul 3 în ceea ce privește media numărului de doze din ultimele 7 zile, raportat la suta de locuitori”, a declarat Gheorghiță la Digi24.

Numărul persoanelor care se programează pentru vaccin, în creștere

Acesta a mai spus că tot mai multe persoane se arată interesate de campania de vaccinare, astfel că în ultima perioadă a crescut semnificativ numărul celor care s-au programat în vederea vaccinării.

„Odată cu etapa a doua și procesul de imunizare a persoanelor internate în centrele medico-sociale, respectiv deschiderea centrelor pentru persoane vârstnice, cu boli cronice, persoane care desfășoară activități esențiale, numărul celor care s-au programat în vederea vaccinării a fost semnificativ mai mare și depășește numărul dozelor disponibile. Ne bucură dorința românilor pentru activitatea de vaccinare. Trebuie să păstrăm acest echilibru între numărul de programări și dozele disponibile, că să asigurăm rapelul persoanelor care au efectuat deja prima doză și să vaccinăm persoane noi”, a mai spus medicul Valeriu Gheorghiță.

În ceea ce privește numărul dozelor de vaccin primite de România, coordonatorul campaniei de vaccinare susține că o cantitate mai mică de dozeprimite nu este o particularitate în România, ci o problemă la nivel european.

„Ne dorim o continuitate a activității de vaccinare, că să putem trece cât mai ușor peste această perioada dificilă, februarie, în care umărul de doze evident că nu satisface cererea pe care o avem la acest moment și nu e o particularitate a României, ci la nivelul tuturor țărilor europene. Pe 18 ianuarie, numărul dozelor pe care România le-a primit a fost cu 51% mai puțin decât era estimat”, a mai explicat acesta.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

La Zlatna vor continua lucrările de amenajare a râului Ampoi și a afluenților săi, prin reamenajarea unor poduri și podețe

Publicat

Lucrările de amenajare a râului Ampoi și a afluenților săi, în zona orașului Zlatna, începute în urmă cu mai bine de 13 ani, vor continua. Primăria Zlatna a solicitat recent Agenției pentru Protecția Mediului Alba continuarea lucrărilor prin reamenajarea a 41 de poduri și 52 de podețe de acces riverani, aflate în albia minoră a râului Ampoi și a văilor Trâmpoiele, Vâltori, Valea Mică, Galați și Feneș. 

Agenția pentru Protecția Mediului Alba a anunțat recent luarea deciziei etapei de încadrare – fără evaluarea impactului asupra mediului în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul „Amenajarea râului Ampoi și afluenților săi în zona orașului Zlatna – Reamenajarea podurilor și podețelor de acces riverani”, propus a fi amplasat în  UAT Zlatna, râu Ampoi și afluienții: Valea Trâmpoiele, Valea Vâltori, Valea Mică, Valea Galați, Valea Feneș.

Lucrările de execuție ale obiectivului de investiții „Amenajarea râului Ampoi și a afluenților săi în zona orașului Zlatna” au început la data de 4 iunie 2007. Studiul de fezabilitate a fost actualizat în anul 2017 pentru a pune în concordanță documentația de execuție cu realitatea din teren si a fost emisă de către APM Alba Decizia de încadrare nr. 10829/22.11.2017. Lucrările de investiție prevăzute în proiect nu au fost finalizate până la această dată.

„Viiturile repetate de pe râul Ampoi și de pe afluienți au produs inundații, eroziuni puternice a malurilor, modificarea continuă a albiilor cursurilor de apă, distrugerea podurilor și podețelor de acces. Având în vedere cuantumul pagubelor înregistrate și posibilitatea producerii unor noi pagube, lucrările de amenajare a albiei râului Ampoi și a afluenților săi din zona orașului Zlatna sunt necesare și oportune. S-a impus astfel o nouă actualizare a Studiului de fezabilitate”, se precizează în decizia etapei de încadrare.

Având în vedere situația existență în teren datorită calamităților produse și majorarea valorii investiției (prin apariția modificărilor legislative privind manopera directă) Primăria Zlatna a solicitat continuarea lucrărilor din SF ”Amenajare a râului Ampoi și a afluenților săi în zona orașului Zlatna” prin ”Reamenajarea podurilor și podețelor de acces riverani” și emiterea e actului de reglementare.

Proiectul prevede reamenjarea unui număr de 41 poduri și 52 podețe de acces riverani și punerea în siguranță a podurilor RV 3 (Bloria) și RV 4 de pe pârâul Trâmpoiele prin execuția unei apărări de mal. Podurile și podețele de acces riverani vor fi amplasate în albia minoră a râurilor Ampoi, Trâmpoiele, Vâltori, Valea Mică, Galați și Feneș, pe terenuri proprietate a
statului în administrarea A.N.A.R.

Toate construcțiile vor avea aceeași soluție construcțivă, diferă doar doar dimensiunile: infrastructura din beton iar suprastructura alcătuită din grinzi monobloc joantive cu armătură preîntinsă aderentă; racordurile cu terasamentele sunt prevazute cu aripi monolite din beton armat. În funcție de înălțimea grinzilor prefabricate utilizate cele 41 poduri pot fi grupate
în 3 categorii constructive:

  • Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat monobloc cu secțiunea I având h=0,93 m și L=21 m: podurile RV1 (Valea Mică) și RV2 (Pătrângeni) pe râul Ampoi, aval Zlatna
  • Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat monobloc cu secțiunea I având h=0,80 m și L=16 m sau L=18 m: Podurile RV1 și RV3 L=16 m Râu Ampoi, amonte Zlatna, aval priză și RV2 și RV4 L=18 m Râu Ampoi, amonte Zlatna, aval priză (ab24)
  • Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat cu secțiunea Ʇ având h=0,42 m și L=6 m; 8 m; 10 m sau 12 m: Podurile: RV1 – RV5, RV7 – RV11L= 10 m Râu Ampoi, amonte Zlatna amonte priză; RV13 L= 8 m Râu Ampoi, amonte Zlatna amonte priză; RV1÷RV7 L= 8 m Râu Trâmpoiele; RV1 – RV3 L= 12 m Râu Vâltori; RV1 – RV9 L= 6 m Valea Mică; RV1 – RV3 L= 10 m Râu Galați; RV1 – RV2 L= 10 m Râu Feneș

Pentru accesul riveranilor în propriile gospodării a fost stabilită realizarea unui număr de 52 podețe de acces care se vor executa pe râurile Feneș, Vâltori, Galați și Valea Mică.

Podurile RV3 și RV4 se vor realiza în marginea estică a satului Trâmpoiele, primul pentru a asigura accesul în cartierul Bloria iar al doilea pentru circulația oamenilor, vehicolelor și animalelor în interiorul localității.

Urmare ploilor abundente din toamna anului 2018 o porțiune din malul drept al râului Trâmpoiele a alunecat antrenând peste jumătate din carosabil. Apărarea de mal va opri eroziunea bazală, va drena și evacua apele pluviale infiltrate, va stabiliza malul și implicit drumul comunal și amplasamentele podurilor RV 3 și RV 4.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate