Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Cinci persoane din Alba, REȚINUTE într-un caz de înșelăciune și fals în înscrisuri. Sunt cercetate și pentru ABUZ în SERVICIU și UZ de FALS


Publicat

perchezitiiDin cele 21 de persoane bănuite de fapte de înşelăciune şi fals în înscrisuri sub semnătură privată, cinci au fost reţinute de poliţişti şi depuse în Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă a Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba. În cursul zilei de duminică vor fi prezentate procurorilor din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia cu propunere de punere în mișcare a acțiunii penale și arestare preventivă.

În urma probatoriului administrat poliţiştii din cadrul Poliţiei municipiului Alba Iulia, au emis Ordonanţă de reţinere şi au dispus reţinerea pentru o perioadă de 24 de ore pentru:

B.G.A. de 38 de ani şi B. E. de 26 de ani, cercetaţi pentru săvârșirea infracțiunilor de complicitate la infracţiunea de înșelăciune şi fals în înscrisuri sub semnătură privată,

L.A.D. de 25 de ani, cercetat pentru săvârșirea infracțiunii de instigare la înșelăciune,

P.E.M. de 25 de ani, cercetată pentru săvârșirea infracțiunilor de înșelăciune și uz de fals

P.A.C de 20 de ani cercetată pentru săvârșirea infracțiunilor de complicitate la înșelăciune și abuz în serviciu.

Citește și FOTO | Dosarul de ÎNȘELĂCIUNE și FALS în înscrisuri: Polițiștii au găsit la domiciliul unei persoane din Alba Iulia o ARMĂ neletală, cu aer comprimat

Reamintim că sâmbătă dimineața, poliţiştii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba au efectuat simultan 20 de percheziţii pe raza judeţului Alba, în vederea documentării activităţii infracţionale a 21 de persoane bănuite de comiterea faptelor de înşelăciune şi fals în înscrisuri sub semnătură privată în perioada iulie 2014 – decembrie.

Percheziţiile domiciliare au fost efectuate pe raza municipiilor Alba Iulia (17) şi Sebeş (1), a orașului Zlatna (1) şi a comunei Mihalţ (1).

Citește și PERCHEZIȚII în ALBA, într-un caz de înșelăciune și fals în înscrisuri. Polițiștii au descins la 20 de locații din județ



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO INTERVIU cu Călin Matieș, candidat PSD la Senat. De ce vrea omul care face „Pita de Sântimbru” să ajungă senator (P)

Publicat

Candidatul PSD Alba la Senat, Călin Matieș, a fost prezent joi, în redacția alba24.ro pentru un interviu video. 

Nou intrat în politică, Călin Matieș a spus de ce a ales să candideze la Senat și de ce a ales Partidul Social Democrat. Acesta a explicat cum a urcat treptat pe scara socială, pornind de la vânzarea ziarelor în gară, în anii 90, ajungând mai apoi manager, președinte de ONG și de federație.

Matieș susține că prin funcția de senator poate să facă mai mult pentru agricultură, mai mult pentru țăranul român și pentru societate.

Acesta a prezentat care sunt principalele trei probleme care ar trebui rezolvate în județul Alba, alături de posibile soluții.

În ceea ce privește pensiile speciale de care beneficiază anumite categorii sociale, Matieș susține că persoana cu cel mai înalt rang este președintele țării, iar de la pensia acestuia în jos trebuie să înceapă pensiile, în funcție de organigramă.

Nu în ultimul rând, întrebat dacă este pro sau anti vaccinare, Călin Matieș a declarat că este de acord cu vaccinarea atâta timp cât vaccinul are toate aprobările și avizele necesare și nu prezintă riscuri.

– Comandat de PARTIDUL SOCIAL DEMOCRAT – Organizația Județeană Alba

– Executat de SC INDEPENDENT SRL – portal https://alba24.ro/

-.CUI mandatar financiar județean 11200020

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Femeie din Alba, hărțuită de un bărbat timp de opt luni. Urmărită pe stradă, șicanată în trafic și amenințată prin mesaje

Publicat

politie, IPJ, masina politie

Un bărbat din Alba a fost trimis în judecată pentru hărțuire, după ce timp de opt luni a urmărit o femeie de la locul de muncă și până acasă. Mai mult, i-a trimis mesaje în care o înjura sau unele de amenințare. 

Faptele s-au petrecut pe raza localității Zlatna, în perioada martie – octombrie 2019, iar anchetatorii spun că femeia a fost într-o continuă stare de temere. 

Potrivit anchetatorilor, ”inculpatul a hărțuit-o pe persoana vătămată prin faptul că în mod repetat și fără drept a urmărit-o cu autovehiculul, inclusiv de la locul de muncă şi până la locuinţa de domiciliu, a şicanat-o în trafic, i-a adresat cuvinte jignitoare”, precizează anchetatorii.

Bărbatul ”i-a trimis în mod repetat mesaje text şi apeluri pe telefonul mobil personal şi pe cele aparţinând membrilor familiei, mesaje ce conţineau expresii jignitoare, vulgare şi unele ameninţări, acțiuni care prin frecvență și conținut i-au creat persoanei vătămate o stare de temere”, au mai declarat anchetatorii pentru alba24.ro.

Dosarul pentru hărțuire a fost înregistrat pe rolul Judecătoriei Alba Iulia în data de 25 noiembrie, dar momentan nu a primit un prim termen de judecată.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Dan Barna a anunțat că are Covid-19. Mesajul transmis de liderul USR

Publicat

Dan Barna a anunțat prin intermediul unei rețele sociale că s-a infectat cu coronavirus. Acesta susține că se simte bine și că își va continua activitățile profesionale în mediul online. 

Într-o postare pe Facebook, Barna a spus că s-a testat de Covid înainte de a lua parte la un eveniment și rezultatul a fost pozitiv.

„Am aflat în această după amiază că am contactat Covid-19. Rezultatul a venit în urma unui test pe care l-am făcut preventiv înaintea unui eveniment la care urma să particip zilele următoare”, a scris acesta.

Dan Barna a precizat că nu are simptome, că starea sa generală este una bună și că se află deja în autoizolare.

„Starea mea generală e bună și voi petrece următoarele zile în autoizolare. Voi continua să fiu prezent oriunde va fi nevoie de mine în măsura în care pot face acest lucru online. Aveți grijă de voi și ai voștri și respectați cu strictețe regulile de protecție. Trecem și peste asta”, a scris Barna.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

CJSU Alba solicită CARANTINAREA localității Vințu de Jos, începând de duminică dimineața. Perimetrul vizat și MĂSURI obligatorii

Publicat

Având în vedere situația epidemiologică din localitatea Vințu de Jos generată de coronavirusul SARS-CoV-2, care a dus la înregistrarea unei rate de infectare de 7,60 la 1000 de locuitori în comuna Vințu de Jos, riscul epidemiologic fiind de o gravitate maximă, Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 26 noiembrie, a solicitat Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției emiterea ordinului pentru instituirea, pe o perioadă de 14 zile, începând cu data de 29 noiembrie ora 06:00, a măsurii de carantinare a localității Vințu de Jos.

HOTĂRÂREA nr. 76 din 26.11.2020 privind propunerea instituirii carantinei în localitatea Vințu de Jos, județul Alba

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 26.11.2020,

HOTĂRĂȘTE:

Art.1. (1) Se va solicita Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției emiterea ordinului comandantului acțiunii pentru instituirea pe o perioadă de 14 zile, începând cu data de 29.11.2020 ora 06:00, a măsurii de carantinare a localității Vințu de Jos, județul Alba.

(2) Perimetrul vizat de măsura prevăzută la alin. 1 este delimitat de următoarele coordonate geografice:

– 46.023479, 23.536368 DJ107C – Zona Pasaj CFR

– 45.976520, 23.462587 DJ107C – Trecere nivel Cale Ferată DN7

– 45.981287, 23.518159 DN7 / E68 – Sens Giratoriu Vințișoara Autostrada A1/DN7

– 45.9678734, 23.479640 DJ705B – Vințu de Jos – Pianu

– 45.9998704, 23.475675 DJ705B – Podul peste Râul Mureș – Vurpăr

ART.2 Este strict interzisă intrarea / ieșirea din zona carantinată prin alte zone și căi de acces decât cele deschise circulației publice de pe drumurile naționale, județene, comunale și forestiere.

ART.3 Circulația și staționarea în spații publice a persoanelor este interzisă, cu excepția motivelor bine justificate, pe baza Declarației pe proprie răspundere (Anexă), legitimație de serviciu sau a adeverinței eliberate de angajator.

ART.4 În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se propune instituirea următoarelor măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona menționată la art. 1:

  • identificarea persoanelor cu domiciliul, reședința ori adresa declarată în zona menționată la art. 1 alin. (2) și introducerea acestora în bazele de date dedicate;
  • limitarea la maximum a deplasării persoanelor şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri. Ieșirea persoanelor din locuință este permisă doar pe bază de Declarație pe proprie răspundere (Anexă), legitimație de serviciu sau adeverință eliberată de angajator, după caz.

În intervalul orar 06.00-22.00, în interiorul zonei menționată la art. 1 alin. (2), se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale, pentru persoanele cu vârsta de peste 65 de ani în intervalul 10:00 – 13:00, iar pentru persoanele cu vârsta mai mică de 65 de ani în intervalele orare 06:00 – 10:00, respectiv 13:00-20:00;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
  • deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
  • deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;
  • deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
  • deplasarea pentru realizarea de activități agricole;
  • deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
  • îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate;
  • eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi;
  • participare la programe sau proceduri în centrele de tratament;
  • pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
  • alte motive justificative precum: îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie, evenimente de stare civilă;

În intervalul orar 22.00 – 6.00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la punctul 3, lit. a), c), d).

În/din zona menționată la art. 1 alin. (2) este permisă intrarea / ieșirea pentru:

  • transportul de marfă indiferent de natura acestuia, al materiilor prime și resurselor necesare desfășurării activităților economice în localitatea carantinată, precum și aprovizionarea populației;
  • persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfășoară activități economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitare, veterinare, situațiilor de urgență, administrației publice locale, a asistenței și protecției sociale, judiciare, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, alimentației publice, comunicațiilor și transporturilor;
  • persoanele care locuiesc în zona carantinată și desfășoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;
  • persoanele care realizează activități agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;
  • deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea / însoțirea copiilor / membrilor de familie, îngrijirea unei / unui rude / afin sau a unei persoane aflate în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
  • urgențe medicale.
  • îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate; eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi.
  • pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;

Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura olografă a declarantului. Declarația poate fi prezentată în format letric (suport hârtie) sau pe un dispozitiv electronic.

Se permite tranzitarea unității administrativ teritoriale menționată la art. 1 alin. (2) de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă staționarea în localitate.

Se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu excepția celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va respecta norma de 4 mp/persoană, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

Se permite oficierea slujbelor de înmormântare, cu participarea a maxim 8 persoane în interior iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane;

Se permite oficierea evenimentelor de stare civilă cu prezența a maxim 10 persoane în interiorul clădirii, iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în / din unitatea administrativ teritorială menționată la art. 1 alin. (2) și măsurile de ordine publică vor fi organizate și coordonate de către Inspectoratul de Jandarmi Județean Alba cu sprijinul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, a Poliției locale, efective din cadrul DSP, DSVSA, ITM, Protecția Consumatorului, ISCTR sau alți funcționari anume desemnați prin dispoziție a primarului unității administrativ teritoriale;

ART. 5. (1) Se permite, în data de 5 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, a persoanelor implicate în organizarea alegerilor, precum și a persoanelor care depun cereri de vot prin intermediul urnei speciale.

(2) Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, pentru exercitarea dreptului de vot, observarea alegerilor și pentru efectuarea operațiunilor electorale, cu respectarea dispozițiilor Ordinului comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne nr. 2009/166/2020 privind stabilirea unor măsuri şi acţiuni de sănătate publică necesar a fi respectate pentru desfăşurarea în siguranţă a procesului electoral din țară la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaților din anul 2020, a alegătorilor și a persoanelor implicate în organizarea și observarea alegerilor.

(3) Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea cu urna specială pe raza teritorială a localității a echipelor formate din membri ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, însoțite de persoane acreditate și personal de pază, în vederea exercitării dreptului de vot de către alegătorii care nu se pot prezenta la secțiile de votare.

(4) Se permite în datele de 6 și 7 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile birourilor electorale de circumscripție, pentru predarea materialelor rezultate din procesul electoral, a membrilor birourilor electorale ale secțiilor de votare și a persoanelor care îi însoțesc, precum operatori de calculator, persoane acreditate și personal de pază.

ART. 6 În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se interzic următoarele activități:

  • organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) în spații închise și deschise;
  • organizarea de evenimente și/sau activități private pentru copii în spaţii închise cum ar fi evenimente aniversare, locuri de joacă sau altele asemenea;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, inclusiv al teraselor, în interiorul și exteriorul clădirilor, cu excepția activităților de preparare a hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc;
  • organizarea și desfășurarea adunărilor publice organizate în baza Legii Nr. 60/1991;
  • organizarea cu public în spații închise și deschise cum ar fi, fără a se limita la acestea, desfășurarea activităților de tipul spectacolelor și/sau concertelor, activități culturale, științifice, artistice sau de divertisment;
  • toate activitățile și competițiile sportive, individuale sau colective care se desfășoară în spatii închise sau deschise, cu excepția celor profesioniste organizate de federațiile de profil;
  • organizarea piețelor pentru produse nealimentare, a târgurilor, oboarelor, iarmaroacelor si piețelor de vechituri;

ART. 7 (1) Se limitează programul de lucru cu publicul a operatorilor economici din domeniul comercializării de bunuri alimentare și nealimentare în intervalul orar 05.00 – 20.00, cu excepția farmaciilor și a stațiilor de distribuție carburant care pot avea program non-stop.

(2) Se limitează numărul de persoane în incinta magazinelor/supermagazinelor/ hipermagazinelor la maximum 30% din capacitate cu respectarea normelor de distanțare fizică respectiv protecție sanitară;

(3) În cazul centrelor comerciale/parcurilor comerciale se limitează accesul persoanelor astfel încât să se asigure 8 mp/persoană cu respectarea normelor de distanțare respectiv protecție sanitară;

(4) Operatorii economici au obligația de a afișa la loc vizibil, la intrarea în unitate, a programului de funcționare precum și a restricțiilor stabilite prin prezenta hotărâre inclusiv numărul maxim de persoane care pot avea acces simultan în interior.

Art. 8 Operatorii economici care desfășoară activități de transport persoane și care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri în stațiile proprii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Operatorii vor lua măsurile necesare pentru limitarea accesului în mijloacele de transport astfel încât să fie respectate măsurile de distanțare fizică.

Art. 9 Direcția de Sănătate Publică a Județului Alba va evalua și prioritiza oportunitatea de testare a persoanelor și va transmite solicitările de sprijin cu materiale sanitare și personal de specialitate către Institutul Național de Sănătate Publică / Ministerul Sănătății;

ART. 10 Se deleagă Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției Alba pentru transmitere la Centrul Național de Coordonare și Conducere a Intervenției a documentelor necesare, în vederea emiterii Ordinului Comandantului Acțiunii pentru instituirea pe o perioadă de 14 zile, a măsurii de carantinare zonală, pentru unitatea administrativ teritorială prevăzută la art. 1 alin. (2).

ART. 11 Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

ART. 12 Prezenta Hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, tuturor UAT-urilor de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate