Administrație
Primăria Alba Iulia, aproape la zi cu plata contribuției la transportul public: 14,5 milioane pe 2013 din care 5 milioane restanță pe 2012
După scandaluri, acuzații de risipirea banului public și îndelungi discuții în contradictoriu ce au avut loc în primăvară în Consiliul Local Alba Iulia, contribuția administrației locale către Asociaţia Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia – Transport Local (AIDA TL) a fost virată în mare parte. Spunem „în mare parte” pentru că suma aprobată în Consiliul Local Alba Iulia în aprilie, ca fiind „contribuția primăriei la AIDA-TL pe 2013, de 14.575.471 lei, nu este întreaga sumă pe care administrația o va plăti pentru transportul public local.
Potrivit purtătorului de cuvânt al primăriei municipiului Alba Iulia, Mihai Coșer, sumele votate în aprilie, aferente subvenționării serviciului pentru anul 2013, cât și restanțele pe anul 2012 au ajuns deja în conturile asociației care a virat banii în contul Societății de Transport Public (STP). Pe lângă acești bani, însă, au mai apărut câteva cheltuieli, a căror valoare nu a fost încă estimată, dar care va fi plătită cel mai probabil după viitoarea rectificarea bugetară.
Contribuţia primăriei la serviciul de transport public local s-a ridicat la suma de 14.575.471 lei pe 2013, din care 13.271.597 lei reprezintă cheltuieli funcționale și 1.303.874 lei sunt bani alocați pentru gratuități la transportul public local. Acești bani includ și restanța de 5 milioane lei, suma diferenței neacoperite de către STP dintre cheltuielile și veniturile pe anul 2012.
Potrivit purtătorului de cuvânt al primăriei municipiului Alba Iulia, Mihai Coșer, banii au fost virați eșalonat, în felul următor:
15 aprilie – 10 mai: 7.167.348 lei
12 mai: 500.000 lei
22 mai: 451.776 lei
7 iunie: 960.749 lei
20 iunie: 500.000 lei
8 iulie: 495.186 lei
10 iulie: 200.000 lei
22 iulie: 550.000 lei
24 iulie: 150.000 lei
25 iulie: 100.000 lei
1 august: 1.064.813 lei
20 august: 210.600 lei
9 septembrie: 940.559 lei
12 septembrie: 984.440 lei
3 octombrie: 300.000 lei
Transportul public din Alba Iulia, unul dintre cele mai moderne din România. Consilierii PNL și PSD consideră că este prea scump pentru bugetul municipiului
La începutul lunii aprilie, consilierii locali au respins de două ori proiectul de hotărâre privind alocarea contribuției administrației locale, în ședințele din 4 și 10 aprilie. Directorul AIDA-TL, Dorin Nistor și directorul STP, Stelian Nicola, amenințau atunci că, în cazul în care Primăria nu își achită contribuția, vor opri transportul public în Alba Iulia.
Consilierii locali liberali și social-democrați susțineau că bugetul pe care îl are municipiul nu își permite să susțină un transport public de 14.575.471 de lei pe an, și semnalau prezumpția unei risipe de bani publici și solicitau conducerii societății să găsească o modalitate să reducă cheltuielile .
Directorul AIDA-TL, Dorin Nistor, explica atunci că sumele date pentru cheltuielile funcționale reprezintă diferența neacoperită de către STP dintre cheltuieli și venituri: „STP are venituri din mai multe surse: bilete și abonamente, gratuități care se dau la pensionari, persoane cu handicap și toți ceilalți beneficiari, și alte venituri provenite din activități de închiriere a unor curse ocazionale și altele. Cheltuielile pentru funcționare reprezintă bani dați pe conbustibil, salarii etc, iar contribuția primăriei este necesară pentru amortizarea prețurilor la transport, care sunt mai mici decât cheltuielile reale”.
Cu toate acestea, în ședința din 15 aprilie, Consiliul Local a votat „pentru” proiectul de hotărâre și au aprobat alocarea sumei fără nicio modificare, respectiv 14.575.471 lei.
În data de 1 august 2013, toți cei 11 învinuiți din dosarul subvențiilor ilegale către STP, inclusiv primarul Mircea Hava, au fost scoși de sub urmărire penală de către DNA. La șapte dintre aceștia le-a fost ridicat sechestrul asigurator, în timp ce alți doi au primit menținerea măsurii asigurătorii a inscripției ipotecare luată în cursul urmăririi penale. Cu toate că plățile efectuate de primărie către STP apăreau ca fiind legale, DNA preciza că primarii membri ai AIDA-TL sunt în continuare culpabili de neglijențe în serviciu, prin neorganizarea unei licitații pentru atribuirea unui nou contract de delegare a gestiunii serviciului de transport public local.
Citiți și:
OFICIAL: Primarul Mircea Hava și ceilalți 10 învinuiți în dosarul STP au fost scoși de sub urmărire penală de către DNA
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Pingback: Încă 3,4 milioane lei din bugetu local pentru subvenționarea transportului public. Consilierii supun la vot MARȚI aprobarea sumei | Alba24
Pingback: Supliment de 3,4 milioane lei din bugetul local pentru transportul public. Clepan: „De banii ăștia, circulam toți gratis cu taxiul” | Alba24