Eveniment
PROBLEME MARI pe AUTOSTRADĂ, între Cunţa şi Sălişte: Un tronson TREBUIE DEMOLAT. Apă la 10 metri sub carosabil
Au apărut noi informații despre problemele apărute la Autostrada A1 Sibiu-Orăștie, închisă pentru reparații, la doar zece luni de la inaugurare. La zece metri sub drumul fisurat s-a găsit apă, iar remedierea problemelor necesită demolarea completă a căilor de circulație.
Remedierea problemelor întâmpinate în zona kilometrului 60 pe autostrada Sibiu-Orăştie necesită demolarea completă a căilor de circulaţie, afirmă inginerii Companiei de Autostrăzi într-un document oficial obţinut de România Liberă.
Deşi a pretins tot timpul că autostrada Sibiu-Orăştie are doar nişte „fisuri superficiale“ în zona kilometrului 60 de pe lotul 3, problemele proiectului sunt grave.
Vezi şi Motivul pentru care tronsonul de AUTOSTRADĂ cuprins între Sibiu şi Orăştie a luat-o la vale: NU are fundație
Lotul a fost deschis în noiembrie 2014, cu doar două zile înainte de al doilea tur al alegerilor prezidenţiale, dar a fost închis circulației 10 luni mai târziu.Un document al companiei indică faptul că nu este vorba de fisuri de suprafaţă, ci de probleme ce necesită demolarea integrală a lucrărilor.
„Cu ajutorul unui excavator având cupa de 1,3 metri cubi s-a constatat că infiltările de apă sunt la o adâncime între 8 şi 10 metri faţă de cota roşie (linia autostrăzii într-un plan vertical – n. red.)“, arată o notă de constatare semnată de angajaţi ai Companiei Naţionale de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi din România (CNADNR), respectiv Doru Călinescu, director de calitate, Dan Nicula, inginer al Direcţiei regionale Braşov, şi Gheorghe Mihai, şeful serviciului autostrăzi al aceleaşi direcţii. În toamna anului trecut, mai precis la zece zile după deschiderea electorală a circulaţiei, CNADNR pretindea că este vorba de fisuri superficiale.
Documentul arată şi cauza existenţei apei într-o zonă unde terenul format din argilă ar fi trebuit să fie uscat.
Citeşte şi Cauzele degradărilor pe Autostrada Orăştie – Sibiu, din raportul tehnic. Precizări de la ministrul Transporturilor
„Constructorul a făcut o analiză a modului de lucru atât al drenurilor longitudinale, cât şi a măştilor drenante şi a constatat faptul că drenurile nu lucrează între ele, fiind necesară verificarea şi eventuala rectificare a acestora pentru funcţionalitate longitudinală”, se spune în document.
„Este necesară demolarea completă a căilor de circulaţie, atât a căii I, cât şi a căii II„, se recomandă în nota de constatare. În plus, au fost găsite fisuri ale balastului stabilizat care traversează calea I şi avansează şi pe calea II.
Crăpăturile profunde apărute la kilometrul 60 nu sunt singurele probleme de calitate sesizate pe lotul 3 al autostrăzii.
Citeşte şi CNADNR: 300 de nereguli constatate pe autostrada Sibiu – Orăștie, între Săliște și Cunța. Constructorul, obligat să remedieze problemele
Dacă şefii CNADNR au pretins tot timpul că ar fi vorba doar de 2-3 zone cu probleme, fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, susţine că ar exista nu mai puţin de 6 – 7 zone în care sunt întâlnite grave probleme de calitate.Autostrada A1, Orăștie – Sibiu, a fost închisă pe data de 7 septembrie între Nod rutier Sălişte (km 270+020) – Nod rutier Cunţa (km 292+455) la doar 10 luni de la inaugurare pentru remedierea lucrărilor.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News