Connect with us
Advertisement

Eveniment

Protest la Finanţele din Alba: Angajaţii structurilor de control au cerut anularea preavizelor de concediere şi posturi fără concurs

Publicat

Luni, un grup de aproximativ 50 de persoane, angajaţi în structurile de control ale fostei Direcţii Judeţene a Finanţelor Alba au ieşit în faţa sediului, în semn de protest faţă de reorganizarea instituţiei şi posibilitatea ca aceştia să-şi piardă locurile de muncă. După câteva zeci de minute de protest, aceştia au participat la o întâlnire cu conducerea Finanţelor din Alba şi au solicitat anularea preavizelor de concediere şi păstrarea locurilor de muncă fără organizarea concursurilor pe post.

Atmosfera tensionată continuă în rândul angajaţilor de la Finanţele din Alba. Cei din structurile de control care au primit săptămâna trecută preavizele de concediere au ieşit, luni, în faţa sediului fostei DGFP Alba, pentru a protesta faţă de faptul că riscă să nu-şi mai găsească un loc în noua structură. Cei aproximativ 50 de oameni au cerut apoi conducerii Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice (AJFP) Alba să le fie anulate preavizele de concediere, să nu mai fie nevoiţi să dea concurs pe post şi să-şi păstreze locurile de muncă. Potrivit unor surse din rândul acestora, se tem că nu vor mai avea loc în noua organigramă, deoarece pe noile posturi ar avea prioritate la angajare personalul de conducere şi astfel şansele sunt din ce în ce mai mici pentru restul salariaţilor.

Având în vedere că AJFP Alba nu mai este ordonator de credite, ci această atribuţie a trecut la Direcţia Regională Braşov, conducerea locală nu are prea multe soluţii de rezolvare, însă a transmis mai departe solicitările oamenilor.

Reamintim că un număr de 173 de salariaţi – din structurile control, administrarea veniturilor statului, servicii suport şi personal contractual administrativ, dar şi şefi de servicii – din cei 481 angajaţi la fosta DGFP Alba au primit preavize de concediere. Noua organigramă are cu 71 de posturi mai puţin, adică 410, iar la Braşov, unde se află direcţia regională, sunt 178 de posturi libere, pe care se vor “bate” cei care pleacă din Finanţele din Alba, Sibiu, Mureş, Harghita şi Covasna. În Alba cele mai afectate de reorganizare sunt structurile de control unde schema va fi redusă cu 5 posturi, în condițiile în care serviciul de control pentru persoane juridice, avea, în vechea structură, un deficit de personal. În noua situaţie, angajaţii vizaţi de restructurare încearcă fiecare să găsească o soluţie salvatoare care să le “asigure” locul în noua organigramă, mai ales că dacă aleg un post pe care îl vizează cel puţin o altă persoană, se va organiza concurs. La serviciul de control fiscal din Alba, de exemplu, în structura veche funcţionau aproximativ 50 de angajaţi, pentru activitatea de monitorizare a persoanelor juridice (PJ), respectiv 25 pentru persoane fizice și profesii liberale (PF). Dintre aceştia, ar urma să plece cinci angajaţi, iar surse din rândul Finanţelor din Alba spun că se pare că restructurarea este preferată “de la centru” din rândul celor care se ocupă de PF-uri, pentru că ar fi mai puţini, ar avea un volum mai mic de muncă şi nu ar avea nevoie de competenţe excepţionale.

ANAF a stabilit aria de competenţă a administraţiilor judeţene a finanţelor publice, foste direcţii judeţene. Ca urmare a reorganizării instituţiei, direcţiile regionale preiau serviciile suport şi personalul se redistribuie în noua structură.

Vă prezentăm aria de competenţă în cadrul AJFP Alba:

1. Administraţia judeţeană a finanţelor publice Alba – str. Primăverii nr. 10: Alba Iulia, Berghin, Blandiana, Ceru-Băcăinţi, Ciugud, Cricău, Galda de Jos, Ighiu, Întregalde, Săliştea, Sântimbru, Vinţu de Jos, Teiuş, Stremţ

2. Serviciul fiscal municipal Aiud – str. Simion Bărnuţiu nr. 8: Aiud, Hopârta, Livezile, Lopadea Nouă, Mirăslău, Ponor, Rădeşti, Râmeţ, Rimetea, Ocna Mureş, Fărău, Lunca Mureşului, Noşlac, Unirea

3. Serviciul fiscal municipal Blaj – str. Mitropolit Ioan Vancea nr. 2: Blaj, Bucerdea Grânoasă, Cenade, Cergău, Cetatea de Baltă, Crăciunelul de Jos, Jidvei, Roşia de Secaş, Sâncel, Şona, Valea Lungă, Mihalţ

4. Serviciul fiscal municipal Sebeş – str. Valea Frumoasei nr. 26: Sebeş, Câlnic, Cut, Daia Română, Doştat, Gârbova, Ohaba, Pianu, Săsciori, Şpring, Şugag

5. Serviciul fiscal orăşenesc Câmpeni – Str. Revoluţiei 1848 nr. 1: Câmpeni, Albac, Arieşeni, Avram Iancu, Bistra, Gârda de Sus, Horea, Poiana Vadului, Scărişoara, Sohodol, Vadul Moţilor, Vidra, Abrud, Bucium, Ciuruleasa, Mogoş, Roşia Montană, Baia de Arieş, Lupşa, Ocoliş, Poşaga, Sălciua

6. Serviciul fiscal orăşenesc Cugir – Str. 21 Decembrie 1989 nr.56: Cugir, Şibot,

7. Serviciul fiscal orăşenesc Zlatna – str. Valea Morilor nr. 1: Zlatna, Almaşu Mare, Meteş.

LISTA POSTURILOR VACANTE în cadrul Direcţiei Regionale de Finanţe Braşov şi AJFP Alba poate fi consultată AICI.

Pe lângă posturile disponibile în organigrama AJFP Alba, mai sunt vacante un post de şef birou inspecţie economico-financiară Sibiu +Alba (cerinţe, studii superioare economice sau juridice absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă), două posturi de inspecţie economico-financiară Alba (inspector superior şi inspector principal), iar la Direcţia Regională Vamală – Biroul Alba sunt posturi de şef birou, şef birou supraveghere şi control vamal, inspector vamal superior. La compartimentul Mişcare produse accizabile, sunt disponibile posturi de inspector vamal superior şi inspector vamal principal.

Citeşte AICI mai multe detalii despre reorganizarea Finanţelor din Alba.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

5 Comentarii

5 Comentarii

  1. michelangelo

    marți, 13.08.2013 at 01:15

    la munca nu la intins mana trântorilor. cati dintre voi plimbati cate o hartie prin cladire fara nici un rost.

  2. maria mirabela

    marți, 13.08.2013 at 08:46

    de ce le e frica de concurs?poate pentu faptul ca nu sunt pregatiti sau de ce????/

  3. maria mirabela

    marți, 13.08.2013 at 15:45

    si pe ce salarii mari plimba hartiile………………

  4. decebal

    luni, 19.08.2013 at 12:39

    Incep cu precizarea ca nu lucrez in domeniu
    Cum se vede aceasta reorganizare din exterior: Ca si alte OG-uri, HG-uri si legi sunt facute cu o anumite destinatie – pentru una sau mai multe persoane din anturajul guvernantilor sau parlamenterilor.
    Si acum sa fiu mai explicit: persoanele x (fica, sotie, fiu, sot, nepot nepoata) a terminat acum o facultate si cel mai convenabil loc de angajare (am scris corect angajare nu de munca) ar fi in cadrul ministerului de finante, dar ca sa nu para batator la ochi ca s-au infintat niste locuri de munca in cadrul ministerului de finante – deci bugetar- si-au zis dragi nostrii guvernanti – HAI SA FACEM O REORGANIZARE – din care numai noi o sa stim ca prin aceasta s-au marit numarul angajatilor, prostii de romani nici nu-si vor da seama de sforile noastre.
    Daca ar fi vrut sa faca o reorganizare si restructurare pe cinstite faceau un audit intern si o evaluare profesionala pe post, cum se fac in lumea civilizata, dar chesti de genul acesta le spui la miticii din guvernul Romaniei
    Si acum ca raspuns la domnul cu taxele: cred ca asta meritam toti TAXE CIT CUPRINDE – pina sa fie Ponta prim ministru iesiati in strada luni de zile cu lozinca JOS BOC – a venit ponat care in campanie electorala promitea ca vor scadea taxele – si ce a facut intr-un an A MARIT NUMARUL LOR – dar acum toti USL-isti si simpatizanti lor, care erau cu lozincile, tac – deci la toti le convin taxele si mari si noi.
    Sa va vedem la urmatoarele alegeri pe cine votati

  5. Pingback: Încep examenele pentru ocuparea posturilor la Finanţele din Alba. 91 de angajaţi din cei 134 care au ales un loc vacant, testaţi profesional | Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement