Eveniment
Reorganizare tensionată la Finanţele din Alba. Funcționarii restructuraţi se tem că nu-și vor găsi locul în noua organigramă
Reorganizarea ANAF a bulversat personalul de la Finanţele din Alba. Dacă până acum posturile din fosta Direcţie de Finanţe erau o variantă „comodă” pentru cei care preferau munca la stat, situaţia s-a schimbat drastic. Atmosfera în rândul angajaţilor este tensionată, mulți dintre funcționari fiind nemulțumiți mai ales de comunicarea ineficientă pe această temă cu structurile de conducere.
Potrivit noilor reglementări, Direcţia Generală de Finanţe Alba s-a desfiinţat de la 1 august, în locul acesteia a fost creată Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Alba, care va funcţiona în cadrul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Braşov. Un număr de 173 de salariaţi – din structurile control, administrarea veniturilor statului, servicii suport şi personal contractual administrativ, dar şi şefi de servicii – din cei 481 angajaţi la fosta DGFP Alba au primit preavize de concediere. Noua organigramă are cu 71 de posturi mai puţin, adică 410, iar la Braşov, unde se află direcţia regională, sunt 178 de posturi libere, pe care se vor “bate” cei care pleacă din Finanţele din Alba, Sibiu, Mureş, Harghita şi Covasna. În Alba cele mai afectate de reorganizare sunt structurile de control unde schema va fi redusă cu 5 posturi, în condițiile în care serviciul de control pentru persoane juridice, avea, în vechea structură, un deficit de personal.
În noua situaţie, angajaţii vizaţi de restructurare încearcă fiecare să găsească o soluţie salvatoare care să le “asigure” locul în noua organigramă, mai ales că dacă aleg un post pe care îl vizează cel puţin o altă persoană, se va organiza concurs. La serviciul de control fiscal din Alba, de exemplu, în structura veche funcţionau aproximativ 50 de angajaţi, pentru activitatea de monitorizare a persoanelor juridice (PJ), respectiv 25 pentru persoane fizice și profesii liberale (PF). Dintre aceştia, ar urma să plece cinci angajaţi, iar surse din rândul Finanţelor din Alba spun că se pare că restructurarea este preferată “de la centru” din rândul celor care se ocupă de PF-uri, pentru că ar fi mai puţini, ar avea un volum mai mic de muncă şi nu ar avea nevoie de competenţe excepţionale. Tot potrivit surselor, la Alba ar fi fost singurul judeţ în care s-ar fi pus problema ca organizarea concursurilor pe noile posturi să-i includă, laolaltă, şi pe cei de la control PJ şi pe cei de la PF. Surse din conducerea instituției ne-au declarat însă că în urma unei analize s-a constatat că pot fi restructurate câteva posturi ocupate de persoane care sunt aproape de vârsta de pensionare, iar în structura de control pentru persoanele fizice se află și câteva persoane care nu au studii superioare.
Procesul de reorganizare a DGFP Alba nu va afecta Administrațiile Financiare din municipii și orașe și nici Trezoreria, unde vor rămâne cei 106 salariați.
În termen de 7 zile, ANAF va pune la dispoziţie lista funcţiilor vacante corespunzătoare existente la nivelul instituţiei prin publicarea acesteia pe site-ul ANAF (www.anaf.ro). Persoanele care primesc preaviz pot opta, în condiţiile Legii 188/1999 rep. pentru numirea în una din funcţiile publice vacante corespunzătoare, în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la publicarea listei funcţiilor vacante. Dacă pe un post vacant vor opta 2 sau mai multe persoane, acestea vor fi testate.
Vezi AICI detaliile reorganizării activităţii Finanţelor din Alba.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Pingback: Protest la Finanţele din Alba: Angajaţii structurilor de control au cerut anularea preavizelor de concediere. Vezi aria de competenţă a AJF | Alba24